Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MHY:t lopetetaan?  (Luettu 14389 kertaa)

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: MHY:t lopetetaan?
Maailmassa on huutava pula, kaikenmoiselle uusiutuvalle raaka-ainekselle, ja puu jos mikä on sitä ihtiään.

Jätkä

  • Vieras
Vs: MHY:t lopetetaan?
Mun veikkaus taas on että   metsänomistajana olisin saanu huonomman tuloksen puukaupoista ilman Mhy:tä


   Valtakirjakaupat on humpuukia. Testattu on. Eräs erittäin hyvin tuntemani ihminen myi samaan aikaan,samalle firmalle,paremman leimikon kuin minä. Hän valtakirjalla. Minä itse. Sain paremman hinnan :D

Totta kai jos minäkin olisin jonkun firman ostoasiamies niin maksaisin Sepen kaltaiselle mhy.n vastustaja kielikellolle tosi hyvää hintaa leimikosta vaikka pajupuskia möisi, sillä niin hyvää työtä metsäyhtiöitten puolesta harva tekee vapaa aikanaan ilmaiseksi.

Sepedeus

  • Vieras
Kielikello
Mun veikkaus taas on että   metsänomistajana olisin saanu huonomman tuloksen puukaupoista ilman Mhy:tä


   Valtakirjakaupat on humpuukia. Testattu on. Eräs erittäin hyvin tuntemani ihminen myi samaan aikaan,samalle firmalle,paremman leimikon kuin minä. Hän valtakirjalla. Minä itse. Sain paremman hinnan :D

Totta kai jos minäkin olisin jonkun firman ostoasiamies niin maksaisin Sepen kaltaiselle mhy.n vastustaja kielikellolle tosi hyvää hintaa leimikosta vaikka pajupuskia möisi, sillä niin hyvää työtä metsäyhtiöitten puolesta harva tekee vapaa aikanaan ilmaiseksi.

   Vai niin :D  Kun mennään taaksepäin parikymmentä vuotta,niin MHY:t toimivat vielä asiallisesti. Kun MTK jätettiin pihalle puunhintaneuvotteluista, niin tämä aiheutti pientä päänvaivaa Metsäliitossa. Asia ratkesi niin ,että perustettiin puunostokartelli. Päätekijöinä nämä metsänomistajien hallitsemat ja omistamat järjestöt MTK, MHY, Metsäliitto.   

 Tällä kirjoituksella varmistan hyvän hinnan ensisyksyn puukaupalle :D