Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Versu ja Direct  (Luettu 13399 kertaa)

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Versu ja Direct
Hevosmiehet tuli kerran talvikeleillä vaatiin traktorilla hinaamaan, vilkkaasti liikennöity valtatie, ja hevoskärry/auto yhdistelmä ois vielä pitänyt kääntää siinä ympäri. Näyttävät pitävän vakiona, jotta lähdetään ku he käskee, arvatkaa lähdinkö?

Noilla tuppaa asenne välillä olemaan kuin niillä kuuluisilla euroopan omistajilla.
Ajavat kärryineen tuossa paikallistiellä keskikaistaa. Ite en ole ruvennu pientareelle väistämään, traktorilla ainakaan. Luulevat että heitä väistetään, mutta kun sitten huomaavat ettei väistäkkään, niin on kapiini täynnä käsiä. ;D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Versu ja Direct
Kyllähän sen traktori ehtii roikan nokassa lämmetä ainakin sen aikaa että saa polttoainemaksun maksettua.
Auton hinaaminen kun ei ole maatalouden hommaa, ja jos on vieras auto niin ei ole myöskään maatalouden harjoittajan yksityistaloutta.
Helposti vielä ojaanajossa joku soittaa poliisinkin paikalle.
Kannattaa varoa erityisesti jos traktorilla osuu onnettomuuspaikalle, jos poliisi pyytää tai määrää hinaamaan, saattaa helposti unohtaa tuon polttoainemaksun suorittamisvelvollisuuden ja tulee tosi kallis hinauskeikka.
Eikö laissakin sanota jotenkin, että tiellä kulkijan on tehtävä kaikkensa vaaraa aiheuttavan tavaran poistamiseksi jolloin traktorilla liikkuvan on hinattava auto sivuun jos se aiheuttaa vaaraa muulle liikenteelle. Samoiten taitaa olla jos joku tulee pyytämään apua nii perjaatteessa joutuu lähteen. Eri asia on sitten jos auto on 10 m jorpakossa katollaan niin sitten se ei enää aiheuta vaaraa, mutta esimerkiksi se heppakärry mikä on juuttunu mäkeen niin käsittääkseni on autettava siirrossa jos mahdollista.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

RockBull

  • Vieras
Kyllähän sen traktori ehtii roikan nokassa lämmetä ainakin sen aikaa että saa polttoainemaksun maksettua.

Auton hinaaminen kun ei ole maatalouden hommaa, ja jos on vieras auto niin ei ole myöskään maatalouden harjoittajan yksityistaloutta.

Helposti vielä ojaanajossa joku soittaa poliisinkin paikalle.

Kannattaa varoa erityisesti jos traktorilla osuu onnettomuuspaikalle, jos poliisi pyytää tai määrää hinaamaan, saattaa helposti unohtaa tuon polttoainemaksun suorittamisvelvollisuuden ja tulee tosi kallis hinauskeikka.


Katkastaampas huhulta siivet. Eli kopsasin AKEN sivuilta;

Polttoainemaksusta on vapaa myös vastikkeetta suoritettava naapuri- yms. apu, esimerkiksi rikkoutuneen ajoneuvon hinaaminen sen käynnistämiseksi tai hinaaminen korjaamolle.

Linkki vielä koko tarinaan;

http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Polttoainemaksu/Maa-+ja+mets%C3%A4taloudessa+k%C3%A4ytett%C3%A4vien+traktoreiden+polttoainemaksuvapaus/Maa-+ja+mets%C3%A4talouden+harjoittajan+yksityistalous.htm

Tietysti tämä koskee vaan ilmaiseksi hinaamista.

Viimeksi muokattu: 14.12.09 - klo:18:39 kirjoittanut RockBull

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: LÖ
Tietysti tämä koskee vaan ilmaiseksi hinaamista.

Tuo oli juuri se vaaranpaikka, eli jos ojasta nostettu tarjoaa jotain kymppiä palkkioksi ja poliisi sattuu näkemään, niin homma voi tulla kalliiksi.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Versu ja Direct
Kyllähän sen traktori ehtii roikan nokassa lämmetä ainakin sen aikaa että saa polttoainemaksun maksettua.

Auton hinaaminen kun ei ole maatalouden hommaa, ja jos on vieras auto niin ei ole myöskään maatalouden harjoittajan yksityistaloutta.

Helposti vielä ojaanajossa joku soittaa poliisinkin paikalle.

Kannattaa varoa erityisesti jos traktorilla osuu onnettomuuspaikalle, jos poliisi pyytää tai määrää hinaamaan, saattaa helposti unohtaa tuon polttoainemaksun suorittamisvelvollisuuden ja tulee tosi kallis hinauskeikka.



eikös se ole eri asia jos virkavalta määrää?

Verku

Vs: Versu ja Direct
eikös monia traqktoreita tehdä valmiiksi kaikilla mausteilla joita ei tartte enää lisähinnoilla lunastaa?

Siis kannatta maksaa mausteista mitä ei tartte? Eli maksaa turhasta. Väitteet lisähinnasta on va kateellisten puhetta, eräät valmistajat asentavat tilattuihin koneisiin ne ominaisuudet, jotka ovat asiakaalle tarpeellisia, jolloin koneelle on tod.näk. enemmän käyttöä ja pidemmäksi aikaa eli näinollen saat tarpeiden mukaisen työkalun jolloin tuntikustannus jää luonnollisesti alhaisemmaksi kuin muussa tapauksessa. Sentakia erään valmistajan vaihtokoneissa on tyypillisesti toista tuhatta tuntia per vuosi tulunna tuntei.

En nyt tajunnu varmaan mitä Ravenlord meinas tai mä tajuan Oksan väärin mutta aika moneen merkkiin saa "ostaa" teleskooppipeilit, radion, radiovalmiuden, vyötärövalot, ilmapenkin ja ilmastoininkin kalliimmissa jne mutta kun kauppaa ruvetaan vääntämään, sen voi vääntää tiettyjen merkkien kohdalla "alkaen hinnasta" ja saa silti nuo tavarat mitkä 90% traktorin ostajista muutenkin nykyään hankkii ikäänkuin kaupan päälle.

On siellä valumöltinkin kopissa kaikki johtosarjat ja katkaisijan paikat valmiina, ei ne niitä varta vasten kellekkkään asenneta tai jätetä asentamatta. ;D

Se nyt vaan on hinnallisesti tehokasta painaa hyvin varusteltua bulkkitavaraa, vaikka jossakin kaupassa joskus tulis takkiin niin iso linja pitää hyvin!

Ja tuosta "turhasta maksamisesta", veikkaan ettei taida ihan kahden kaverin voimin pyöriä valmetinkaan tilaushallinta ja projektointi....... :o

Viimeksi muokattu: 14.12.09 - klo:22:16 kirjoittanut Verku

Kypsä tapaus

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: LÖ
Tietysti tämä koskee vaan ilmaiseksi hinaamista.

Tuo oli juuri se vaaranpaikka, eli jos ojasta nostettu tarjoaa jotain kymppiä palkkioksi ja poliisi sattuu näkemään, niin homma voi tulla kalliiksi.



ei sitä tarjottua rahaa ole pakko ottaa vastaan.

roadman

  • Vieras
Vs: Versu ja Direct
Kyllähän sen traktori ehtii roikan nokassa lämmetä ainakin sen aikaa että saa polttoainemaksun maksettua.

Auton hinaaminen kun ei ole maatalouden hommaa, ja jos on vieras auto niin ei ole myöskään maatalouden harjoittajan yksityistaloutta.

Helposti vielä ojaanajossa joku soittaa poliisinkin paikalle.

Kannattaa varoa erityisesti jos traktorilla osuu onnettomuuspaikalle, jos poliisi pyytää tai määrää hinaamaan, saattaa helposti unohtaa tuon polttoainemaksun suorittamisvelvollisuuden ja tulee tosi kallis hinauskeikka.



eikös se ole eri asia jos virkavalta määrää?



Tuosta virkavallasta jos pyytää virka-apua niin voi ilmoittaa etukäteen tilanteen ja virka-apu pyynnöissä tuskin ovat tarkkoja näistä.

Joka syksy olen noita rekkoja joutunu jelppimään, tosin ei hinaus vaan liukkauden torjunnan merkeissä, milloinkaan ei salaiset siniset ole multa verolappuja tulleet kyselemään. Päinvastoin kiitelleet kun on saapunut paikalle sorakuorman kanssa.

Jos tilanne näyttää uhkaavalta niin  käytäntö on seuraava. Ilmoitus hätäkeskukseen, ei lähimmälle isännälle ett tulisitko nykäsemään. Ensi vastuu noissa tilanteissa on ajoneuvon omistajalla merkitä paikka lisäonnettomuuksien estämiseksi, sitä varten jokaisessa ajoneuvossa on varoitus kolmiot. mielestäni niitä nykyisin saisi olla kaksin kappalein. virkavalta sitten aikanaan otta hommat hoitoon paikalle saapuessaan

roadman

  • Vieras
Vs: Versu ja Direct
Kyllähän sen traktori ehtii roikan nokassa lämmetä ainakin sen aikaa että saa polttoainemaksun maksettua.
Auton hinaaminen kun ei ole maatalouden hommaa, ja jos on vieras auto niin ei ole myöskään maatalouden harjoittajan yksityistaloutta.
Helposti vielä ojaanajossa joku soittaa poliisinkin paikalle.
Kannattaa varoa erityisesti jos traktorilla osuu onnettomuuspaikalle, jos poliisi pyytää tai määrää hinaamaan, saattaa helposti unohtaa tuon polttoainemaksun suorittamisvelvollisuuden ja tulee tosi kallis hinauskeikka.
Eikö laissakin sanota jotenkin, että tiellä kulkijan on tehtävä kaikkensa vaaraa aiheuttavan tavaran poistamiseksi jolloin traktorilla liikkuvan on hinattava auto sivuun jos se aiheuttaa vaaraa muulle liikenteelle. Samoiten taitaa olla jos joku tulee pyytämään apua nii perjaatteessa joutuu lähteen. Eri asia on sitten jos auto on 10 m jorpakossa katollaan niin sitten se ei enää aiheuta vaaraa, mutta esimerkiksi se heppakärry mikä on juuttunu mäkeen niin käsittääkseni on autettava siirrossa jos mahdollista.

Tietysti voi hinata jos on aivan varma ettei kyseisillä toimilla aiheuta lisää onnettomuuksia tai muita vaaratilanteita. Ongelma vaan on se ettei koskaan tiedä millainen Mäkinen tai Hirvonen sieltä seuraavaksi porhaltaa. On siinä vaan monta sudenkuoppaa ett tarkasti kannattaa harkita miten tai missä järjestyksessä toimii.

Tämä aiempi kirjoitus käsittelee enemmänkin noita tiehallinnon alaisia teitä. hiljaiset yksikkö ja yksityistiet ovat taas erimaailma.