eikös monia traqktoreita tehdä valmiiksi kaikilla mausteilla joita ei tartte enää lisähinnoilla lunastaa?
Siis kannatta maksaa mausteista mitä ei tartte? Eli maksaa turhasta. Väitteet lisähinnasta on va kateellisten puhetta, eräät valmistajat asentavat tilattuihin koneisiin ne ominaisuudet, jotka ovat asiakaalle tarpeellisia, jolloin koneelle on tod.näk. enemmän käyttöä ja pidemmäksi aikaa eli näinollen saat tarpeiden mukaisen työkalun jolloin tuntikustannus jää luonnollisesti alhaisemmaksi kuin muussa tapauksessa. Sentakia erään valmistajan vaihtokoneissa on tyypillisesti toista tuhatta tuntia per vuosi tulunna tuntei.
En nyt tajunnu varmaan mitä Ravenlord meinas tai mä tajuan Oksan väärin mutta aika moneen merkkiin saa "ostaa" teleskooppipeilit, radion, radiovalmiuden, vyötärövalot, ilmapenkin ja ilmastoininkin kalliimmissa jne mutta kun kauppaa ruvetaan vääntämään, sen voi vääntää tiettyjen merkkien kohdalla "alkaen hinnasta" ja saa silti nuo tavarat mitkä 90% traktorin ostajista muutenkin nykyään hankkii ikäänkuin kaupan päälle.
On siellä valumöltinkin kopissa kaikki johtosarjat ja katkaisijan paikat valmiina, ei ne niitä varta vasten kellekkkään asenneta tai jätetä asentamatta.
Se nyt vaan on hinnallisesti tehokasta painaa hyvin varusteltua bulkkitavaraa, vaikka jossakin kaupassa joskus tulis takkiin niin iso linja pitää hyvin!
Ja tuosta "turhasta maksamisesta", veikkaan ettei taida ihan kahden kaverin voimin pyöriä valmetinkaan tilaushallinta ja projektointi.......