Lainaus käyttäjältä: realisti - 08.02.10 - klo:17:37nykyaikaiset hehkulamputkin on jo niin hyviä että itse olen päätynyt pysymään hehkuissa. Tosin mersun ajovaloina on xenonit.Eri asia on sitten kaikenmaailman nordic light valot niitä ei voi samana päivänä esim.xenoneihin verrata, mutta esimerkiksi laadukas hellan hehkulamppu on jo niin hyvä ettei suurta eroa xenoniin silmällä näe.Etkai sinä ihan tosissaan.Et usko itekkään.Kyllä se h3 valo on nykyään kuin laturi kappaleina ajelis koneella.Silmät tulee kipeäksi siitä kusen keltaisesta valosta.Työt näin talvella pääosin yöllä, niin arvostaa xenoneita.6 paria per kone.
nykyaikaiset hehkulamputkin on jo niin hyviä että itse olen päätynyt pysymään hehkuissa. Tosin mersun ajovaloina on xenonit.Eri asia on sitten kaikenmaailman nordic light valot niitä ei voi samana päivänä esim.xenoneihin verrata, mutta esimerkiksi laadukas hellan hehkulamppu on jo niin hyvä ettei suurta eroa xenoniin silmällä näe.
Lainaus käyttäjältä: kyntaja - 08.02.10 - klo:19:51Lainaus käyttäjältä: realisti - 08.02.10 - klo:17:37nykyaikaiset hehkulamputkin on jo niin hyviä että itse olen päätynyt pysymään hehkuissa. Tosin mersun ajovaloina on xenonit.Eri asia on sitten kaikenmaailman nordic light valot niitä ei voi samana päivänä esim.xenoneihin verrata, mutta esimerkiksi laadukas hellan hehkulamppu on jo niin hyvä ettei suurta eroa xenoniin silmällä näe.Etkai sinä ihan tosissaan.Et usko itekkään.Kyllä se h3 valo on nykyään kuin laturi kappaleina ajelis koneella.Silmät tulee kipeäksi siitä kusen keltaisesta valosta.Työt näin talvella pääosin yöllä, niin arvostaa xenoneita.6 paria per kone.Juuri nuo syyshämärät on pahoja hehkulampuille, tunnustan niiden silloin olevan huonommat. Normaalikäytössä kuitenkin nuo uudet hellan hehkulamput ovat todella hyviä. Onhan niistä ollut testiä mm. koneviestin led-lamppu testin yhteydessä. Se etten xenoneista erityisemmin perusta johtuu juuri noista ikh-xenoneista jotka ovat himmeitä vuoden käytön jälkeen. Varmasti kalliimmat on parempia kuin mitkään hehkut, tarkoitin vain että nykyään myös nuo kalliimmat hehkut on niin hyviä ettei useimmat oikeasti xenoneja tartte.
Mitä te käytätte. Mulla on vaa hehkuja.
Xenon pesee hinta/valo-suhteellaan LEDit toistaiseksi vielä kirkkaasti. Hehkulampuissa on talvikäytössä se ongelma, että monen vehkeen laturissa ei virta riitä enää akkuun asti jos valoja on runsaasti. Laturi pääsee siis sekä LEDeillä että xenoneilla noin puolta helpommalla ja saattaa ehkä ainakin teoriassa säästyä vähän löpöäkin. Myös työvalojen johdot on helpompi vetää kun piuha ei tarvitse enää olla 2,5mm2 rautakankea. Monissa vehkeissä tuppaa myös työvalojen sulakepesät sulamaan möykyksi kun perinteisillä valoilla virrat on niin suuria.Mika
Valkeus nauraa pimeyden töille...
Lainaus käyttäjältä: mikasep - 08.02.10 - klo:19:17miten on lumimiehet, pysyykö nuo ledit ja senonit sulana lingotessa kun tuulee takaa, eivät taida lämpöä juuri tuottaa, ei kait sitte pala rapakaan kiinni lasiin