Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kytkinlevyn pinta?  (Luettu 6519 kertaa)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Kytkinlevyn pinta?
Tuntuu etukuormainkoneessa olevan kytkinlevy aika lyhytikäinen, oliskohan tuota pintaa saatavissa kulutusta kestävämpänäkin versiona? Valmetti kyseessä ja ihan kauheita voimia ei ole käytössä joten hiukan liukkaampikin aine kun alkuperäinen toimittaisi virkansa.  Alkuperäinen toki hyvä käyttää mutta voisi sen 500 euroa tai osan siitä muuallekin laittaa kun uuteen levyyn, varsinkin kun noita levyjä on joissa ei ole mitään muuta vikaa kun pinta ohentunut.
  Yksi vaihtoehto olisi tietysti ikh-levy, jonkin vanhemman 905:n ja 13 tuumaisena ilman jousia. Viimeksi tuollainen maksoi satasen kun joku vuosi sitten ostin, tuokaan ei kyllä kestä kovin kauan.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Kytkinlevyn pinta?
Tuntuu etukuormainkoneessa olevan kytkinlevy aika lyhytikäinen, oliskohan tuota pintaa saatavissa kulutusta kestävämpänäkin versiona? Valmetti kyseessä ja ihan kauheita voimia ei ole käytössä joten hiukan liukkaampikin aine kun alkuperäinen toimittaisi virkansa.  Alkuperäinen toki hyvä käyttää mutta voisi sen 500 euroa tai osan siitä muuallekin laittaa kun uuteen levyyn, varsinkin kun noita levyjä on joissa ei ole mitään muuta vikaa kun pinta ohentunut.
  Yksi vaihtoehto olisi tietysti ikh-levy, jonkin vanhemman 905:n ja 13 tuumaisena ilman jousia. Viimeksi tuollainen maksoi satasen kun joku vuosi sitten ostin, tuokaan ei kyllä kestä kovin kauan.
   Muistaakseni Turussa on semmonen firma joka on erikoistunut raskaan kaluston jarruosiin ja kitkapintoihin.      Kaveri kävi siellä liimauttamassa uudet pinnat kubotan kytkimeen ja se maksoi ehkä
 kymmenesosan uuden alkuperäisen levyn hinnasta!     Tosin kubotan varaosahinnat on tosi suolaiset,
 mutta kyllä ne valtun osahinnat on petraantuneet reilusti uuden isännän myötä...
Tuskahiki on köyhän sauna...

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: Kytkinlevyn pinta?
Tuntuu etukuormainkoneessa olevan kytkinlevy aika lyhytikäinen, oliskohan tuota pintaa saatavissa kulutusta kestävämpänäkin versiona? Valmetti kyseessä ja ihan kauheita voimia ei ole käytössä joten hiukan liukkaampikin aine kun alkuperäinen toimittaisi virkansa.  Alkuperäinen toki hyvä käyttää mutta voisi sen 500 euroa tai osan siitä muuallekin laittaa kun uuteen levyyn, varsinkin kun noita levyjä on joissa ei ole mitään muuta vikaa kun pinta ohentunut.
  Yksi vaihtoehto olisi tietysti ikh-levy, jonkin vanhemman 905:n ja 13 tuumaisena ilman jousia. Viimeksi tuollainen maksoi satasen kun joku vuosi sitten ostin, tuokaan ei kyllä kestä kovin kauan.

Ikuisuusongelma?! Haluaako kestävää vai mukavaa käyttää. Massalevy on lyhytikäinen mutta hyvä käyttää, voi luistattaa eikä syö vauhtipyörää. Keraaminen levy kestää kauvan, on paha luistattaa ja sitten kun menee vaihtoon niin vauhtipyörä vaatii sorvausta tai vaihtoa.

Jos välttämättä haluat tuolla koneella kuormata niin kyllä halvempiakin vaihtoehtoja on. Kuormaajakoneeksi suosittelen kuitenkin pitkän päälle muuta kun perinteisellä kytkimellä olevaa konetta.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kytkinlevyn pinta?
Tuntuu etukuormainkoneessa olevan kytkinlevy aika lyhytikäinen, oliskohan tuota pintaa saatavissa kulutusta kestävämpänäkin versiona? Valmetti kyseessä ja ihan kauheita voimia ei ole käytössä joten hiukan liukkaampikin aine kun alkuperäinen toimittaisi virkansa.  Alkuperäinen toki hyvä käyttää mutta voisi sen 500 euroa tai osan siitä muuallekin laittaa kun uuteen levyyn, varsinkin kun noita levyjä on joissa ei ole mitään muuta vikaa kun pinta ohentunut.
  Yksi vaihtoehto olisi tietysti ikh-levy, jonkin vanhemman 905:n ja 13 tuumaisena ilman jousia. Viimeksi tuollainen maksoi satasen kun joku vuosi sitten ostin, tuokaan ei kyllä kestä kovin kauan.

Ikuisuusongelma?! Haluaako kestävää vai mukavaa käyttää. Massalevy on lyhytikäinen mutta hyvä käyttää, voi luistattaa eikä syö vauhtipyörää. Keraaminen levy kestää kauvan, on paha luistattaa ja sitten kun menee vaihtoon niin vauhtipyörä vaatii sorvausta tai vaihtoa.

Jos välttämättä haluat tuolla koneella kuormata niin kyllä halvempiakin vaihtoehtoja on. Kuormaajakoneeksi suosittelen kuitenkin pitkän päälle muuta kun perinteisellä kytkimellä olevaa konetta.
Tuo on jo vanhee kone, ei murehduta vauhtipyörän kuluminen.
  Sellainen on välillä ollut mielessä että jos tuohon vauhtipyörän pintaan laittaisi kunnon tärpeillä parimillisen haponkestävän pellin, poraisi ainakin sata reikää pelliin ja hitsillä tärppien kiinni joka reiästä. Varmaan kestäisi kulutusta paremmin ja saisi levyn ajettua loppuun.

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: Kytkinlevyn pinta?

[/quote]Tuo on jo vanhee kone, ei murehduta vauhtipyörän kuluminen.
  Sellainen on välillä ollut mielessä että jos tuohon vauhtipyörän pintaan laittaisi kunnon tärpeillä parimillisen haponkestävän pellin, poraisi ainakin sata reikää pelliin ja hitsillä tärppien kiinni joka reiästä. Varmaan kestäisi kulutusta paremmin ja saisi levyn ajettua loppuun.
[/quote]

Älä tee tuota, haponkestävä ei oo kestävää tuollaisessa paikassa ja parimillinen on paha sorvata, sen se kuitenkin vaatii. Vaihda koko vauhtipyörä tai täytä reilusti 5mm hardoxilla jos on pahasti kulunut.

Heh, tuosta tulee mieleeni vanha massikka jonka kaupasta olin jo sopinut. Kone oli kunnossa kaupantekohetkellä ja eikö perkele ennen noutoa kytkin mennyt kuntoon millä ei olisi saanut ajettua edes lavetille.  ???Pistin koneen poikki ja liimasin vanhan kytkinlevyn vauhtipyörään kiinni. Niin taas toimi. Kytkin oli "vähän" äkäinen mutta jatko oli muiden murheita. Toivottavasti ei osunut vaihtokoneena kenenkään palstalaisen harmiksi. ;D >:( :o

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kytkinlevyn pinta?
Vielä tuskin on vauhtipyörä mitenkään kulunut, on juurikin noita massalevyjä varmaan nähnyt. Luulisin kyllä että juurikin tuollainen haponkestävä voisi olla kulumaton materiaali kytkinlevyä vastaan.  Kun on aikaa niin voisin niitata uutta keraamista pintaa levyyn, nyt tulee varmaan laitettua joku edullinen pienempi levy.        Varmaan olisi kaikkein kätevin jostain metsästää ihan jonkin muun menopelin levyä ja vaihtaa siihen keskiosa, kuormureissa taitaa olla keraamisia levyjä mutta varmaan paras voisi olla jonkin ryssäkoneen levy.

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Kytkinlevyn pinta?
Tuntuu etukuormainkoneessa olevan kytkinlevy aika lyhytikäinen, oliskohan tuota pintaa saatavissa kulutusta kestävämpänäkin versiona? Valmetti kyseessä ja ihan kauheita voimia ei ole käytössä joten hiukan liukkaampikin aine kun alkuperäinen toimittaisi virkansa.  Alkuperäinen toki hyvä käyttää mutta voisi sen 500 euroa tai osan siitä muuallekin laittaa kun uuteen levyyn, varsinkin kun noita levyjä on joissa ei ole mitään muuta vikaa kun pinta ohentunut.
  Yksi vaihtoehto olisi tietysti ikh-levy, jonkin vanhemman 905:n ja 13 tuumaisena ilman jousia. Viimeksi tuollainen maksoi satasen kun joku vuosi sitten ostin, tuokaan ei kyllä kestä kovin kauan.
Normaali valmetin 655-905 orgaanisessa kytkinlevyssä on seitemän jousta, Hi-Trol turbiinikytkin konessa 755-955 kytkinlevyissä ei ole jousia. Kannattaa antaa valtran huollon laittaa kytkin kerralla kuntoon, eikä tehdä mitään poppakonsteja  ???

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kytkinlevyn pinta?
Tuntuu etukuormainkoneessa olevan kytkinlevy aika lyhytikäinen, oliskohan tuota pintaa saatavissa kulutusta kestävämpänäkin versiona? Valmetti kyseessä ja ihan kauheita voimia ei ole käytössä joten hiukan liukkaampikin aine kun alkuperäinen toimittaisi virkansa.  Alkuperäinen toki hyvä käyttää mutta voisi sen 500 euroa tai osan siitä muuallekin laittaa kun uuteen levyyn, varsinkin kun noita levyjä on joissa ei ole mitään muuta vikaa kun pinta ohentunut.
  Yksi vaihtoehto olisi tietysti ikh-levy, jonkin vanhemman 905:n ja 13 tuumaisena ilman jousia. Viimeksi tuollainen maksoi satasen kun joku vuosi sitten ostin, tuokaan ei kyllä kestä kovin kauan.
Normaali valmetin 655-905 orgaanisessa kytkinlevyssä on seitemän jousta, Hi-Trol turbiinikytkin konessa 755-955 kytkinlevyissä ei ole jousia. Kannattaa antaa valtran huollon laittaa kytkin kerralla kuntoon, eikä tehdä mitään poppakonsteja  ???
Tuo minun kone on 8400:nen, samanlaisen kytkinlevyn ne huollossakin laittaisi mutta kun haluaisin tuon levyn kestävän pidempään. Kytkinremontti on niin perusyksinkertainen homma ettei sellaista ole varaa kalliilla miehillä teettää, taikka en minä toki ole halpa mies itsekään.

Julli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5
Vs: Kytkinlevyn pinta?
Pohjolan proto oy tanpereella tekee semmoset levyt ku tilaat

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kytkinlevyn pinta?
Pohjolan proto oy tanpereella tekee semmoset levyt ku tilaat
Taidanpas tuolta sitten kysäistä kun tulee seuraavaksi ajankohtaiseksi. Tänään vaihdoin konehallin halpislevyn, maksoi jotain 160€. Oli sitten viimenäkemän ilmestynyt jouset tuohonkin eikä näyttänyt muutenkaan Ihan Kaikkein Huonoimmalta laadulta.