[/quote]Tuo on jo vanhee kone, ei murehduta vauhtipyörän kuluminen.
Sellainen on välillä ollut mielessä että jos tuohon vauhtipyörän pintaan laittaisi kunnon tärpeillä parimillisen haponkestävän pellin, poraisi ainakin sata reikää pelliin ja hitsillä tärppien kiinni joka reiästä. Varmaan kestäisi kulutusta paremmin ja saisi levyn ajettua loppuun.
[/quote]
Älä tee tuota, haponkestävä ei oo kestävää tuollaisessa paikassa ja parimillinen on paha sorvata, sen se kuitenkin vaatii. Vaihda koko vauhtipyörä tai täytä reilusti 5mm hardoxilla jos on pahasti kulunut.
Heh, tuosta tulee mieleeni vanha massikka jonka kaupasta olin jo sopinut. Kone oli kunnossa kaupantekohetkellä ja eikö perkele ennen noutoa kytkin mennyt kuntoon millä ei olisi saanut ajettua edes lavetille. ???Pistin koneen poikki ja liimasin vanhan kytkinlevyn vauhtipyörään kiinni. Niin taas toimi. Kytkin oli "vähän" äkäinen mutta jatko oli muiden murheita. Toivottavasti ei osunut vaihtokoneena kenenkään palstalaisen harmiksi.