Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Unelmien traktorisi  (Luettu 22430 kertaa)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Unelmien traktorisi
tai sitten voisi olla John Deere  9630 tai  9630T

Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi  :D

 JoHaRalla reteetä meininki, voihan sitä vekslata, jos ei tila riitä u-käännökseen...

Juu. On vekslattava jotta etumurrokset kestävät  ;D On se niin kummallista katsella kun ukot etukuormailevat etupyörät linkussa ja sitten itkevät kun rautaa lähtee lentämään.

 Näinkin sen voi nähdä, siirsin sivuun tuosta amerikan ihmeestä käännön rajoitin palikoita, niin huollossa huomaavaisesti huomauttivat ja palauttivat säätöä hieman takaisinpäin, ei ehtinyt tulla lentorautaa...

Jaa-a... Ja mikähän sitte mahtaa olla "oikea" säätö rajoittimille? Kaiketi jonkin verran vaikuttanee akselin merkkikin, mutta ainakin itse vakionopeusnivelen pitäisi kestää kuormitettunakin tuota 55 asteen kulmaa, joka hyvin yleisesti nykytraktoreiden etupyörien kääntökulmana on... Laajakulmanivelakseleissa ja niitähän nämä nelikoiden murrosniveletkin ovat omalla tavallaan, suurin sallittu kulma taitaa olla 70o, hetkellisesti 80o.

En oo mittaillut kulmia ja muutakaan, mutta rajoittimia ruuvailin niin, että kääntyy paremmin, samalla etuset talutettiin eri puolille, jolloin eturaideväli leveni... toistaiseksi ei oo raudankappaleita lennelly, vaikka Carraron akseli onkin... Danassa onkin sitten omat ongelmansa.

 Enpä oo kulmia mittaillu, 600t, ulkoreunojen väli 260cm, eikä ota käännettäessä runkoon kiinni, tuommonen perussäätö....äärijyrkkä kääntö rasittaa vetoakselin stefaa, kallis sekä hieman asiantuntemusta vaativa asennettava.

Akseliputken puoleista kaiketi, kun siinähän se liikekin on? Aika outoa sinänsä, kun pienemmilläkin kulmilla liikettä kuitenkin tapahtuu, ellei sitten liikevara oo riittämätön... Akselin merkki?


 Merkistä ei tietoo, varmaankin jonkun jenkkipajan tekele.
 Navan puolelta, siinä stefassa on sisäkehä ja ulkokehä sekä jonkinlainen sokkelo tiiviste, joka mahdollistaa pyörimisen ja haitari välissä joka mahdollistaa päittäisliikkeen. Ja jos sen asentaa niinkuin asennusohje neuvoo niin tuo "välihaitari" jää liian tiukalle, eikä kestä...Kaks kertaa lähteny tuon takia laite lavetilla takaisin hoitoon...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Unelmien traktorisi
tai sitten voisi olla John Deere  9630 tai  9630T

Jos tommosen ostat niin sinun täytyy vuokrata naapurilta lisää maata. Eivät nuo mahdu kääntymään pottupellossasi  :D

 JoHaRalla reteetä meininki, voihan sitä vekslata, jos ei tila riitä u-käännökseen...

Juu. On vekslattava jotta etumurrokset kestävät  ;D On se niin kummallista katsella kun ukot etukuormailevat etupyörät linkussa ja sitten itkevät kun rautaa lähtee lentämään.

 Näinkin sen voi nähdä, siirsin sivuun tuosta amerikan ihmeestä käännön rajoitin palikoita, niin huollossa huomaavaisesti huomauttivat ja palauttivat säätöä hieman takaisinpäin, ei ehtinyt tulla lentorautaa...

Jaa-a... Ja mikähän sitte mahtaa olla "oikea" säätö rajoittimille? Kaiketi jonkin verran vaikuttanee akselin merkkikin, mutta ainakin itse vakionopeusnivelen pitäisi kestää kuormitettunakin tuota 55 asteen kulmaa, joka hyvin yleisesti nykytraktoreiden etupyörien kääntökulmana on... Laajakulmanivelakseleissa ja niitähän nämä nelikoiden murrosniveletkin ovat omalla tavallaan, suurin sallittu kulma taitaa olla 70o, hetkellisesti 80o.

En oo mittaillut kulmia ja muutakaan, mutta rajoittimia ruuvailin niin, että kääntyy paremmin, samalla etuset talutettiin eri puolille, jolloin eturaideväli leveni... toistaiseksi ei oo raudankappaleita lennelly, vaikka Carraron akseli onkin... Danassa onkin sitten omat ongelmansa.

 Enpä oo kulmia mittaillu, 600t, ulkoreunojen väli 260cm, eikä ota käännettäessä runkoon kiinni, tuommonen perussäätö....äärijyrkkä kääntö rasittaa vetoakselin stefaa, kallis sekä hieman asiantuntemusta vaativa asennettava.

Akseliputken puoleista kaiketi, kun siinähän se liikekin on? Aika outoa sinänsä, kun pienemmilläkin kulmilla liikettä kuitenkin tapahtuu, ellei sitten liikevara oo riittämätön... Akselin merkki?


 Merkistä ei tietoo, varmaankin jonkun jenkkipajan tekele.
 Navan puolelta, siinä stefassa on sisäkehä ja ulkokehä sekä jonkinlainen sokkelo tiiviste, joka mahdollistaa pyörimisen ja haitari välissä joka mahdollistaa päittäisliikkeen. Ja jos sen asentaa niinkuin asennusohje neuvoo niin tuo "välihaitari" jää liian tiukalle, eikä kestä...Kaks kertaa lähteny tuon takia laite lavetilla takaisin hoitoon...

Ahaa(-elämys)... Nyt alkoi raksuttaa. Siis toteutustapa poikkeaa totutusta just tuon päittäisliikkeen sijaintipaikasta. Tavanomaisempi ratkaisu taitaa olla se, että vetarin pidempi puolisko liikkuu akseliputkeen nähden. Tavallisesta poikkeava ratkaisu siis täs tapaukses luo tavallisesta poikkeavan ongelman, siispä tyydyttävä kaartosäteeseen kääntösäteen sijasta.
tethering holes to their concave windings

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Unelmien traktorisi
Ahaa(-elämys)... Nyt alkoi raksuttaa. Siis toteutustapa poikkeaa totutusta just tuon päittäisliikkeen sijaintipaikasta. Tavanomaisempi ratkaisu taitaa olla se, että vetarin pidempi puolisko liikkuu akseliputkeen nähden. Tavallisesta poikkeava ratkaisu siis täs tapaukses luo tavallisesta poikkeavan ongelman, siispä tyydyttävä kaartosäteeseen kääntösäteen sijasta.


***Luulisin, että tiiviste "pisimmillään" kun rengas on suorassa. Piti opiskella, ohjekirja ilmoittaa kääntösäteeksi ilman rajoitusta viispistekaksmetriä ja yhdellä palikalla rajoitetuksi viispisteseittämän. Ei poikkea suuresti esim. veeteiden taulukkoarvoista, joista puheenollen, amerikanseiskalle ilmoitetaan pienempi kääntöympyrä kuin mannheiminseiskalle. Pyhittäisin ilmaisun kaartosäde ilmapalje-etujousi laitteiden yksinoikeudeksi.

maitoa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 90
Vs: Unelmien traktorisi
 ::) ::) ::)........ ;D