Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Agroluxin kääntösuunnan vaihto  (Luettu 7698 kertaa)

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Agroluxin kääntösuunnan vaihto
Ajatuksena vaihtaa Agrolux MRWT 5875:n kääntösuunta oikeinpäin, nyt kun kääntää siivet alakautta. Muuten on jo kaikki tehty, mutta sitten kun aloin kokeilemaan kääntöä, niin eipäs se toiminutkaan. Tekee nyt niin, että kun yrittää kääntää, niin lähtee välittömästi kyllä kääntämään, ja tekee käännön puoliväliin, eli vetää kääntösylinterin sisään. Sen jälkeen lähtee vetämään muistisylinterillä auroja "nippuun", ja kun sen on saanut tehtyä, niin sitten lähtee kääntösylinteri taas ulospäin ja samanaikaisesti sitten muistisylinteri palauttaa työleveyden takaisin. Ja aurat siis jäävät kääntymättä, koska kääntöliike pysähtyy muutamaksi sekunniksi kun kääntösylinteri on sisällä.

Kääntö kyllä toimi kuten pitikin ennen operaatiota, eli ensin aurat nippuun, sitten kääntö, ja sitten palautus. Ja letkuja ei ole irroiteltu, että ne olisi päässeet vaihtamaan paikkaansa. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
suunnanvaihto venttiili on jumissa..

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
(mä luin tuon viidesti enkä tajunnut vieläkään mitään  ;D)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
tervetuloa kerhoon,     ja sitten vielä kysyy meiltä!!!!!!!

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
Ajatuksena vaihtaa Agrolux MRWT 5875:n kääntösuunta oikeinpäin, nyt kun kääntää siivet alakautta. Muuten on jo kaikki tehty, mutta sitten kun aloin kokeilemaan kääntöä, niin eipäs se toiminutkaan. Tekee nyt niin, että kun yrittää kääntää, niin lähtee välittömästi kyllä kääntämään, ja tekee käännön puoliväliin, eli vetää kääntösylinterin sisään. Sen jälkeen lähtee vetämään muistisylinterillä auroja "nippuun", ja kun sen on saanut tehtyä, niin sitten lähtee kääntösylinteri taas ulospäin ja samanaikaisesti sitten muistisylinteri palauttaa työleveyden takaisin. Ja aurat siis jäävät kääntymättä, koska kääntöliike pysähtyy muutamaksi sekunniksi kun kääntösylinteri on sisällä.

Kääntö kyllä toimi kuten pitikin ennen operaatiota, eli ensin aurat nippuun, sitten kääntö, ja sitten palautus. Ja letkuja ei ole irroiteltu, että ne olisi päässeet vaihtamaan paikkaansa. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

Täh? Siis toimivaa konetta piti alkaa ruuvaamaan ja sit ei toimikkaa? Miten määritellään "oikeinpäin"? Mun mielestä siivet alakautta on oikeinpäin, tukipyörä alakautta väärinpäin...
tethering holes to their concave windings

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
Täh? Siis toimivaa konetta piti alkaa ruuvaamaan ja sit ei toimikkaa? Miten määritellään "oikeinpäin"? Mun mielestä siivet alakautta on oikeinpäin, tukipyörä alakautta väärinpäin...

Niin, sinällään toimiva kone, mutta kääntö vain oli väärinpäin. Mun mielestäni oikeinpäin on nimenomaan siivet yläkautta.  ;D

Täytynee käydä tuo suunnanvaihtoventtiili läpi, tosin ihmettelen vähän että miksi se juuri nyt olisi alkanut tuota tekemään.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
Mun mielestä siivet alakautta on oikeinpäin, tukipyörä alakautta väärinpäin...

Just näin :)
Mullaki ES kverne pyörähti tehtaan jäliltä tukipyörä maahan tökäten. Käänsin sitte pyörähtämään siivet alakautta. Nyt pysyy runkoki puhtaana, eikä niiku esim. koeajo-Lemkenissä (siivet yläkautta) oli koko aura ihan kurassa hehtaarin kyntämisen jäläkeen.
ES:ssä piti muistaakseni vaihtaa joku kuristusnippa kääntösylkän männän toiselle puolelle. Sittemmin oon vielä laittanu pari rikkaa venttiilin olikony tankkilinjan liittimen alta löytyvän jousen alle, kun meinas tökkiä kääntyminen. Ny pelaa!
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
Miten määritellään "oikeinpäin"? Mun mielestä siivet alakautta on oikeinpäin, tukipyörä alakautta väärinpäin...

Näin puhuu Kvernenmies. ;D Aika lujaa lyö tukipyörä kääntäessä, kun yläkautta kääntää, tuossa toisenmerkkisessä onkin fiksumpi systeemi.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
Täh? Siis toimivaa konetta piti alkaa ruuvaamaan ja sit ei toimikkaa? Miten määritellään "oikeinpäin"? Mun mielestä siivet alakautta on oikeinpäin, tukipyörä alakautta väärinpäin...

Niin, sinällään toimiva kone, mutta kääntö vain oli väärinpäin. Mun mielestäni oikeinpäin on nimenomaan siivet yläkautta.  ;D

Täytynee käydä tuo suunnanvaihtoventtiili läpi, tosin ihmettelen vähän että miksi se juuri nyt olisi alkanut tuota tekemään.
Ensin muistisylinteri suppuun ja sitte kääntö,siivet yläkautta menee mulla.Jos hiukanki kone heilahtaa keskenkäännön,alkaa lykkään muistia pitkäksi.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
Oliskos siinä nyt niin, että kun olet sen käännön vaihtanu, niin öljy menee sinne ensin minne sen on kevyempi mennä. Elikkä onk se niinpäin että nyt se käännön aloitus on ns. kevyempi, eli toimii pienemmällä paineella, eli se on suunniteltu toisinpäin toimivaksi, joten se sekoittaa jutun. Tai sitten juuri toisinpäin. Että siis venttiilistö vois olla joko säädettävä, taikka sitten vois vaihtaa ne letkut toisinpäin kuin ne ovat olleet?? Siis suppuun sylkän ja käännön keskenään, taikka sitten ei. Mutta kunhan tuli mieleeni. Näin niinkuin ajatuksena vaan, yhtenä vaihtoehtona asiaa enempää tuntematta.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
Miten määritellään "oikeinpäin"? Mun mielestä siivet alakautta on oikeinpäin, tukipyörä alakautta väärinpäin...

Näin puhuu Kvernenmies. ;D Aika lujaa lyö tukipyörä kääntäessä, kun yläkautta kääntää, tuossa toisenmerkkisessä onkin fiksumpi systeemi.
Mikä tukipyörä ja mihin sitä tarvitaan  ;D Monta vuotta kynnetty ilma tukipyörää...

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
Miten määritellään "oikeinpäin"? Mun mielestä siivet alakautta on oikeinpäin, tukipyörä alakautta väärinpäin...

Näin puhuu Kvernenmies. ;D Aika lujaa lyö tukipyörä kääntäessä, kun yläkautta kääntää, tuossa toisenmerkkisessä onkin fiksumpi systeemi.
Mun auroissa tukipyörä pysyy tiukasti maassa koko kääntämisen ajan. Ihme vehkeitä teillä, jos tukipyörä nousee maasta irti...  ::)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
(mä luin tuon viidesti enkä tajunnut vieläkään mitään  ;D)

Et oo yksin, tämä on varmaan sitä korkeempaa matematiikkaa..mun akrolukseisa mitään muistoja ole...yks sylinterin vaan mikä pumppaa eestaas, niinku entinen renkipoika..
Ja jos kyntää ilman tukipyörää, niin on joko kaks siipiset aurat, pelkät hiekka pellot tai sitten jumalattoman välinpitämätön kyntäjä..

Viimeksi muokattu: 12.10.10 - klo:15:36 kirjoittanut Strimari

Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
Miten määritellään "oikeinpäin"? Mun mielestä siivet alakautta on oikeinpäin, tukipyörä alakautta väärinpäin...

Näin puhuu Kvernenmies. ;D Aika lujaa lyö tukipyörä kääntäessä, kun yläkautta kääntää, tuossa toisenmerkkisessä onkin fiksumpi systeemi.
Mikä tukipyörä ja mihin sitä tarvitaan  ;D Monta vuotta kynnetty ilma tukipyörää...

Parempi oni sitte, että jatkat vaan sitä maanajoo... ;D

Korpirämä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Agroluxin kääntösuunnan vaihto
Itellä uutena MRWT:t (5-ter.) kääntyivät siivet yläkautta ja tukipyörä maata viistäen, joten suunta vaihdettiin. Kääntö alkoi silloin temppuilla samalla tavalla kuin Klopilla. Asia korjaantui siten, että auran 3-kiinnitysrungon sivussa ollut venttiili otettiin pois ja kääntösylinterin päähän vaihdettiin toisenlainen vaihtoventtiili. Aurat olivat uudet, joten tämä tehtiin myyjän toimesta. Auran oikaisusylinterihän tarvitsee aikalailla erilaisen työpaineen riippuen siitä kumman kautta siivet kääntyvät.