Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus  (Luettu 21012 kertaa)

Jeimssi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Tuttuni jolla on kiinteistöhuoltofirma haluaisia vuokrata minulta traktorin ja perälevyn lumitöihin. Onko kellään kokemuksia mahdollisista vuokraratkaisuita, ja siitä mitä kaikkea esim. vakuutusasioita kannattaa ottaa huomioon? Kaveri kyllä osaa ajaa traktoria enkä epäile että hän mitään kolaria tms. ajaa mutta JOS jotain tapahtuu niin maksaja pitää löytyä.

Niin ja itsekin teen lumitöitä mutta "kiintiö" on täysi ja ei tuolla ykköskoneella niin pienille käytäville mahtuisikkaan mitä kaverilla on hoidossa. Mutta toinen traktori on joutilaana kotona jota hyvin voisi vuokrata.

Paljonkohan noi kaskot maksaa traktoriin? Jos vuokraisi vakuutettuna ja sisältäen löpöt, niin ei varmaan 25-30€/tunti ole kaukana?

porsas

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
Kasko ehkä kannataa ottaa, polttoaineena pitää olla diesel.
Mainittu hintataso voi olla ok alle 100 hv;n luokassa ja riippuen vähän muutenkin koneesta, mutta lisää päällä alv

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
Kasko ehkä kannataa ottaa, polttoaineena pitää olla diesel.
Mainittu hintataso voi olla ok alle 100 hv;n luokassa ja riippuen vähän muutenkin koneesta, mutta lisää päällä alv

ainakin vuokraamoiden vehkeet vuokrataan vakuuttamatta eli vuokraaja ottaa kaskot. Muuten voi kyllä sopia että vuokraaja vakuuttaa mutta kannattaa kysyä vakuutusfirmalta että heille sopii. Mpö kyllä riittää aineeksi jos vaan aurataan eikä kuljeteta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

porsas

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
Minä kyllä omani vakuuttaisin ihan itse, ei tule epäselvyyksiä.

Jos maajussi itse auraa omalla koneellaan ns maatalouden liitännäisenä, niin sitten tuo mpö käy. Mutta jos vuokraat koneesi ulkopuoliselle, niin tulkinnan varaisuus kasvaa kyllä niin paljon että kannattaa kyllä laittaa dieseliä.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
 Mä oon vuokraillu lumi- ym.töihin traktoreita, koska en kaikkia tarvi talvella kuitenkaan. Hintahaarukka ollut 25-35e/tunti + alv. Koneessa on kasko muutenkin ja se maksaa n. 250e/vuosi. Asiakas maksaa luonnollisesti itse polttoainekulut. Koko talven vuokraustapauksissa asiakas on maksanut huollotkin, jos tuntimäärä on täyttynyt sekä tietysti lumiauran terät. Ei mitään järkeä antaa samaan rahaan polttoaineita. 8)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

rookie

  • Vieras
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
Mä oon vuokraillu lumi- ym.töihin traktoreita, koska en kaikkia tarvi talvella kuitenkaan. Hintahaarukka ollut 25-35e/tunti + alv. Koneessa on kasko muutenkin ja se maksaa n. 250e/vuosi. Asiakas maksaa luonnollisesti itse polttoainekulut. Koko talven vuokraustapauksissa asiakas on maksanut huollotkin, jos tuntimäärä on täyttynyt sekä tietysti lumiauran terät. Ei mitään järkeä antaa samaan rahaan polttoaineita. 8)

no aika huono o kyl laskupää jos tohon hintaan kuulus viel polttoaineet...taitas mennä jo välillä maksun puolelle   :D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
Minä kyllä omani vakuuttaisin ihan itse, ei tule epäselvyyksiä.

Jos maajussi itse auraa omalla koneellaan ns maatalouden liitännäisenä, niin sitten tuo mpö käy. Mutta jos vuokraat koneesi ulkopuoliselle, niin tulkinnan varaisuus kasvaa kyllä niin paljon että kannattaa kyllä laittaa dieseliä.

Ei kai siinä mitään tulkinnan vaara tule kun ei ketään eikä mikään yritys joudu käyttämään lumivehkeissä diiseliä eli kaikki saa ajaa mpö:llä. Ainut että raktorilla ei saa kuljettaa lunta kärryssä eikä saa olla yli kahden kuution hiekkakippoa. (korjatkaa äkisti jos olen ymmärtänyt asiat väärin). Tohon vakuutukseen niin ei kait sillä ole merkitystä mutta vkuutusyhtiöt tuntien kannattaa vakuutusfirmaan ilmoittaa että kone on vuokrakäytössä että eivät rupea sitten kiukuttelee kun kone on katollaan ojassa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
hei , eikö ois paljon kätevämpää iteki vuokrata traktori vain kesäki/vain sillon ku ite tarvii? turha kai nuita on omistaa muutaman viikon takia..

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
hei , eikö ois paljon kätevämpää iteki vuokrata traktori vain kesäki/vain sillon ku ite tarvii? turha kai nuita on omistaa muutaman viikon takia..

Olishan se - ja tietty täysin mahdollista ja sivistyneessä Euroopassa ihan normaali toimintatapa. Miksi ei täällä Suomessa onnistuisi?

Joupir84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 253
  • Näillä mennään
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
17-20 e tunti plus alv. Ja vuokraaja ostaa aineet
Suolahe rauta on haurasta

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
17-20 e tunti plus alv. Ja vuokraaja ostaa aineet
Tolla hinnalla jos sais niin myisin HETI yhden koneen pois ja vuokraisin tarvittaessa.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
hei , eikö ois paljon kätevämpää iteki vuokrata traktori vain kesäki/vain sillon ku ite tarvii? turha kai nuita on omistaa muutaman viikon takia..
Milläs sää sit teet sen naapurin kateelliseks?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
Sun kateutesi tiedetään, mutta nukuit sikeästi kun ajelin teidän ohi seitsemältä tänä aamuna.  ''Ei ne tyät makkaamalla eristy!'' 

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
Sun kateutesi tiedetään, mutta nukuit sikeästi kun ajelin teidän ohi seitsemältä tänä aamuna.  ''Ei ne tyät makkaamalla eristy!'' 
Voi leppoisin mielen maata kun paskaruohonsiemenistä vapaat laatuvehnät odottaa siiloissa myyntiä. Myös syysviljojen lumihomeen torjunta on suoritettu onnistuneesti. Eihän siinä ihminen voi muuta kun nauttia ja nukkua. 8)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Traktorin, ja muittenkin koneiden vuokraus
Sun kateutesi tiedetään, mutta nukuit sikeästi kun ajelin teidän ohi seitsemältä tänä aamuna.  ''Ei ne tyät makkaamalla eristy!'' 
Voi leppoisin mielen maata kun paskaruohonsiemenistä vapaat laatuvehnät odottaa siiloissa myyntiä. Myös syysviljojen lumihomeen torjunta on suoritettu onnistuneesti. Eihän siinä ihminen voi muuta kun nauttia ja nukkua. 8)

Vai makaavat myrkkyvehnät vielä siilossa. Meikän luomukaurat lähtivät jo tänään riemusta kiljuen hintaan 200 ögöä/tonni.