Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uusi -A sarja tulossa  (Luettu 24951 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9767
Vs: Uusi -A sarja tulossa

jos vaihteisto on yhtä liukas liikkeinen kun vanhemmissa niin kait sitä ilman pikavaihetta pärjää?

Vai että liukas liikkeinen  :o  Jos vaihteisto samanlainen, kuin 6400:ses on, en rupiaasi ilman pikavaihteita ajamaan  8) Vaihtuuhan ne onneksi metrin vipuvarrella ja "mukavasti" loksahtaa paikalleen. Mutta ensimmäinen ajatus ei tosiaankaan oo liukasliikkeinen  :P

***siinähän se ero just onki. a on liukaslootanen, 6400 ei ennenku on vajaat 10000h mittarissa.

Mutta ei A:kaan oo ihan yhtä liukaslootanen kun 65-sarjalaiset.

No mä jo luulin että mun Valtras on vikaa 8) Tosin se on sellaanen ominaisuus , että seuraavalla kerralla en edes Valtraa kysynyt ::) Jos vaihteiden käyttäminen olis saman laista, kun 4-lovises Fiiatis ei niitä pikavaihteita tarvittaiskaan , mutta ....

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Uusi -A sarja tulossa

jos vaihteisto on yhtä liukas liikkeinen kun vanhemmissa niin kait sitä ilman pikavaihetta pärjää?

Vai että liukas liikkeinen  :o  Jos vaihteisto samanlainen, kuin 6400:ses on, en rupiaasi ilman pikavaihteita ajamaan  8) Vaihtuuhan ne onneksi metrin vipuvarrella ja "mukavasti" loksahtaa paikalleen. Mutta ensimmäinen ajatus ei tosiaankaan oo liukasliikkeinen  :P

***siinähän se ero just onki. a on liukaslootanen, 6400 ei ennenku on vajaat 10000h mittarissa.

Mutta ei A:kaan oo ihan yhtä liukaslootanen kun 65-sarjalaiset.

No mä jo luulin että mun Valtras on vikaa 8) Tosin se on sellaanen ominaisuus , että seuraavalla kerralla en edes Valtraa kysynyt ::) Jos vaihteiden käyttäminen olis saman laista, kun 4-lovises Fiiatis ei niitä pikavaihteita tarvittaiskaan , mutta ....


***paljon fiiatilla selkäkyyryssä ajaneena ne 4 vaihteiset "munakepit" oli hyvät! 110-90 fiiatin 5 vaihteinen sivukeppi oli taasen ihan karmea.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9767
Vs: Uusi -A sarja tulossa

***paljon fiiatilla selkäkyyryssä ajaneena ne 4 vaihteiset "munakepit" oli hyvät! 110-90 fiiatin 5 vaihteinen sivukeppi oli taasen ihan karmea.

4 vaihteinen sivukeppikin on hyvä, kuin henkilöauton vaihteita käyttäis  ;D

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Uusi -A sarja tulossa
ei se ainakaan pöydällä kovin paljon suuremmalta näyttänyt, mutta jos on jo valmiiksi ahdasta niin voi se silti vaikeaksi mennä. Kyllä tuosta a:sta saa kivan nurkkakoneen jos hytin äänieristys saadaan kuntoon ja melu luokkaan n.75dba. katon etuosa varsinkin pidemmillä kuskeilla on pieni ongelma, eli katto kaipaa täysremontin. siihen kun saisi 3-5 portaisen pikavaihteiston ja hydraulisen suunnanvaihdon, niin jäisi oikealle puolelle suunnavaihtovivun tilalle paikka sähköiselle kuormaimen ohjaukselle. Muuten a ei kovin paha olekaan.

Tuskin mitään radikaalia muutosta hytinkään mitoissa. Valtralla, Fergulla ja Fendtilläkin taitaa olla sama kohtalo edessä kuin McCormick-International, David Brown-Case, CaseIH, Ford-Fiatagri, eli lopulla New Hollandiksi, periaatteessa kaikki. Tämän päivän MaasTullissa saanee jo selvän merkin tulevaisuudesta, yksi runko, eri tarrat ja värit, ja varustelu tottakai. Alle sataheppasissa proton työnimi Centaurion, joista se alkaa. Sen siitä saa kun ahnehtii markkinoiden kaventuessa monia merkkejä saman katon alle. Siksi entiset komponentit yhteen ja näin "uusi" A-sarja markkinoile. Commonrail kolmonen jo Fendtin 200-sarjassa, niin  mitäpä uutta....Tuo uus yhteismallisto painaa kuitenkin taustalla.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Uusi -A sarja tulossa

***paljon fiiatilla selkäkyyryssä ajaneena ne 4 vaihteiset "munakepit" oli hyvät! 110-90 fiiatin 5 vaihteinen sivukeppi oli taasen ihan karmea.

4 vaihteinen sivukeppikin on hyvä, kuin henkilöauton vaihteita käyttäis  ;D
Eikai henkilöautossa ole enää nykyaikana vaihteita.  :o
Mystinen kesälaatumies

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: Uusi -A sarja tulossa
Onko tuosta Centaurionista vielä mitään tarkempaa tietoa?

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Uusi -A sarja tulossa
Centurion moottorit valmistetaan kiinassa, tavoitteena nykyistä halvemmat traktorit ja ilmeisesti tulossa korvaamaan ns kehitysmaamallistoa, tyyliin http://www.millat.com.pk/ ja http://www.valtra.com.ar/productos.html

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Uusi -A sarja tulossa
Oon tässä katsellut etukuormainkonetta. V.-90 702S vaihdettiin natikkaan ja siltä jäljiltä jäi levikkeet ja piikkilevikkeet yms.
Sopisiko ne suoraan tuohon A93:seen ja olisiko ajokokemus yhtä ihana?
Vois taas mennä rapamaille kyntään ensimmäisten pakkasten jälkeen.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Uusi -A sarja tulossa
25 päivä tulossa Joensuuhun uus A93 koeajettavaksi. Täytyypä mennä tiirailemaan. Alkaa tosiaan ominaisuudet olla kohdallaan lumitöihin.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Uusi -A sarja tulossa
Tuskin mitään radikaalia muutosta hytinkään mitoissa. Valtralla, Fergulla ja Fendtilläkin taitaa olla sama kohtalo edessä kuin McCormick-International, David Brown-Case, CaseIH, Ford-Fiatagri, eli lopulla New Hollandiksi, periaatteessa kaikki. Tämän päivän MaasTullissa saanee jo selvän merkin tulevaisuudesta, yksi runko, eri tarrat ja värit, ja varustelu tottakai.

En usko tuohon teoriaan. Agcolla olisi jo monta vuotta ollut tilaisuus tehdä tuo siirto. Sen sijaan on kehitetty mm. Direct AVT:n rinnalle ja Versu Dyna6:n olemassaolosta huolimatta. A-sarjaa on edelleen kehitetty. Fendt ja MF/Valtra saivat isossa luokassa eri hyttirungot jne jne.

Moottorit on jonkinlainen kysymysmerkki. Siirtyykö Fendt keski- ja isossa luokassa Sisuihin ja säilyvätkö 5400 ja pienemmissä massikoissa Perkinsit. Sima:ssa esitellyt uutuudet ovat ainakin edelleen Perkinsejä.