Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vaihtolava-auto  (Luettu 6710 kertaa)

jep jep

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 218
Vaihtolava-auto
Ois tarkoitus hankkia vaihtolava-auto kaksi akselinen.
Vaihto ehtoina ois scania p93 tai volvo vl7.
Kumpi ois raatin mielestä parempi vaihtoehto?
Volvossa ois kopin takana nosturi.
Henri

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26121
  • vastustan
Vs: Vaihtolava-auto
Ois tarkoitus hankkia vaihtolava-auto kaksi akselinen.
Vaihto ehtoina ois scania p93 tai volvo vl7.
Kumpi ois raatin mielestä parempi vaihtoehto?
Volvossa ois kopin takana nosturi.
no nosturihan on plussaa, mutta kunto ratkasee jo tuossa iässä enempi kuin merkki.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

elvis

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Vaihtolava-auto
Volvo. Elä sekkauvu Scania kuutos koneisiin!!

brotofobia

  • Vieras
Vs: Vaihtolava-auto
Se nosturi vie yllättävästi kaksi akselisen kantavuutta, itse suosisin ehkä versioita jossa se olisi kiinni esim rahtilavassa ja sen voisi ottaa kyyttiin tarvittaessa. Samaten se nosturi nokalla tekee autosta todella keulapainosen. Maatalouden oloissa (?) sillä joutuu kuitenki ajaan ehkä huonosti kantavalla maallakin. Saahan se tietysti nostettua ylös niillä nosturin jaloilla  ;D  No kun se on sitte vahvasti keulapainonen niin ilman kuormaa tahtoo jäädä joka nyppylään kiinni kun takapyörät on "ilmassa"...  

Sitte se nosturi ei tietysti haittaa jos kantavuuksista ei välitä... ja ajelee kovilla pohjilla ;)  Nosturin katsastus on kanssa sit huomioitava. Jos sillä palkollinen ajaa niin se pitänee olla katsatettu...jollei ole hinnas täytyy näkyä. Katsatamattomia perus pilkkejä myydään tonilla parilla jne.

Mun mielestä P93 on  yksinkertaista ja WANHAA varmaa tekniikkaa. Onhan noilla päästelty sen puolimilliä->millin helposti. Mun käsityksen mukaan 93:nen on  ollu tykätty vehje. Armottomia kuormia niillä on ajettu, akselit mutkalla sen mitä renkaat kesti. tuos yks äijä kuskas semmosella 12 tonnin pyörivää  ::)

On muuten varmaan kuorma-autot lisääntymässä maatalouden ajossa nopsaan. tommosen diesel verot laskee euroon päivässä ja kun se laittaa y-tunnuksilla kilpiin niin saa liikennevakuutuksenkin -70% kun kyselee.

Viimeksi muokattu: 02.06.11 - klo:08:43 kirjoittanut brotofobia

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Vaihtolava-auto
Volvo, siinä saat paremmin hyötykuormaa. Itsellä on Scania 82, ja se painaa ittessään liikaa, nosturi juu lavaan kiinni, autossa se ei ole muuta kuin "kiva"! Toki aina valmiina, mutta just se että 2 akselisella ei sitten paljon kuormaa kyytiin saa ottaa! Tuosta syystä ei nyt autolla enää paljoa ajella, ja vielä kun traktori kulkee 52 ja kuormaa saa tuplasti, ja ilman pelkoa ylikuormamaksusta.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Vaihtolava-auto
Volvo. Elä sekkauvu Scania kuutos koneisiin!!
Just näin :)   Tuo nosturi on kyllä hiukan ylimääräinen kanniskella mukana jos harvoin tarvitsee. Tietysti jos kantavuus harvoin ylittyy niin siinähän se mukana kulkee.

brotofobia

  • Vieras
Vs: Vaihtolava-auto
Scania vs Volvo. Tästä saa ihan yhtä viisaan keskustelun aikaseksi kun jonnikka vs vallukka...  ;D

IsoK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: Vaihtolava-auto
Kyllä noista kumpikin on ihan hyviä vaihtoehtoja. Se miten on pidetty ratkaisee enemmän kuin merkki. Itsellä Scania eikä siinä mitään suurempaa vikaa ole ollut. Volvollakin tullut jonkinverran ajeltua ja hyvä peli sekin on ollut. Makuasia.

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Vaihtolava-auto
Onkos niin, että Scania tekee rungot kahdesta u-palkista päällekkäin ja Volvo yhdestä ilman ruostuvaa palkkien väliä. Kärry-värkkien aihioita vaan aattelin ja Volvo kait on se parempi vaihtoehto kärryksi. Vanhassa autossa palkkien ruostuminen voisi myös olla tutkittava asia. Periaatteessa kuorma-auton runkoa ei saa hitsata, mutta onhan noita korjauspajalla tullut nähtyä ennen maalausta.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26121
  • vastustan
Vs: Vaihtolava-auto
Kyllä noista kumpikin on ihan hyviä vaihtoehtoja. Se miten on pidetty ratkaisee enemmän kuin merkki. Itsellä Scania eikä siinä mitään suurempaa vikaa ole ollut. Volvollakin tullut jonkinverran ajeltua ja hyvä peli sekin on ollut. Makuasia.
kyllähän scania on yleisesti selvästi parempi kuin volvo mutta se huoltohistoria ratkaisee....
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Vaihtolava-auto
Onkos niin, että Scania tekee rungot kahdesta u-palkista päällekkäin ja Volvo yhdestä ilman ruostuvaa palkkien väliä. Kärry-värkkien aihioita vaan aattelin ja Volvo kait on se parempi vaihtoehto kärryksi. Vanhassa autossa palkkien ruostuminen voisi myös olla tutkittava asia. Periaatteessa kuorma-auton runkoa ei saa hitsata, mutta onhan noita korjauspajalla tullut nähtyä ennen maalausta.
Volvo tietysti on ihan ykkönen kärryvärkiksi. Kyllä kai scania on yleensä myös yhdestä uupalkista tehnyt runkoa, sisu on kai se jossa on painettu kaksi palkkia sisäkkäin ja ne sitten ruostuu ja ruostuu.   
  Mersun runko se vasta hyvä värkki on, vaihtelee palkkien (rungon) korkeus ja leveys, muotoa on monenlaista.  Materiaali tuntuu kyllä jämäkältä :)    Noita kaikkia on tullut käytettyä ;D

pöyhijä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 148
Vs: Vaihtolava-auto
Edellisissä viesteissä on tullutkin oleellisimmat seikat esiin tuohon vertailuun liittyen.
Jos kiinnostaa FL7 ilman nosturia, niin olis tossa yks ylimääränen nurkissa, yv:llä lisätietoja.