Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Myyräaura  (Luettu 7423 kertaa)

mixutech

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 342
Myyräaura

Onkos kenelläkään kokemuksia myyräauroista.
Toimiiko kyseinen vempele niin kuin mainospuheissa luvataan?
Jykevän myyräauralla pystyy vetämään myös salaojaputkea maahan. Toimiikohan nämä salaojat laisinkaan kun ei ole hiekkaa päällä?

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Myyräaura
Jykevän myyräauralla pystyy vetämään myös salaojaputkea maahan
Kyllä sillä lyhyitä matkoja pystyy vetämään, mutta jossain vaiheessa putki joko irtoaa aurarasta tai katkeaa. Minä vedin muutamia vuosia sitten naapurini pihaan puhelinkaapelia tuolla myyräauralla ja se onnistui kyllä hienosta, ei jäänyt paljon nurmikkoon jälkeä.
Kyllä myyräauralla hieman parantelee salaojituksen puuteita ja hoitelee esim. paianateista vettä pois.

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1569
Vs: Myyräaura


Kyllä se toimii, semmonen keskon aikoinaan myymä myyrä käytössä jota viritelty että putkea voi vetää..
Pisimmät vedot reilusti yli 100m. Nyt vaan on monelle lohkolle sähköyhtiö vetänyt maakaapelia, ei toinna mennä katkomaan.. no pylväät vähenty, onneksi.. :D
Murtulassa daattaa:

jcb

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Myyräaura
Jykevällä ojittu vuosikausia. Näyttää ainakin näin märkänä kesänä vesi valuvan ojien päistä. On  vedetty putkella ja hiekkaa pudotettu tuutin täydeltä. On tehty ojia pelkällä sepelillä ja muutamia hehtaareita
hakkeella ja kaikki nättää vettä johtavan edelleen.

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Myyräaura

Onkos kenelläkään kokemuksia myyräauroista.
Toimiiko kyseinen vempele niin kuin mainospuheissa luvataan?
Jykevän myyräauralla pystyy vetämään myös salaojaputkea maahan. Toimiikohan nämä salaojat laisinkaan kun ei ole hiekkaa päällä?
En osaa sanoa kauanko oja pysyy auki, mutta joskus vuokramaalla ajoomma laskuojasta noin 100 metrin päähän täynnä olevaa avo-ojaa kohti. Tuon 100 metriä vesi tuli myyrän reijästä tosi kovalla vauhdilla laskuhun, ja avo-ojista katos vesi vuodokaudes, kun sitä oli jo pari viikkoa odoteltu ennen sitä.

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Myyräaura
Minä vedin muutamia vuosia sitten naapurini pihaan puhelinkaapelia tuolla myyräauralla ja se onnistui kyllä hienosta, ei jäänyt paljon nurmikkoon jälkeä.
Tuossa se lieneekin parhaimmillaan. Minä myös vedin puhelinkaapelia tänä kesänä ja hyvin pelas. Ainoastaan tie/piha alueen läpi joutu kaivurilla menemään, kun ei aura pysynyt maassa :)

roadrunner

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2137
Vs: Myyräaura
Kyllä vaikuttaa toimivan. Polttoleikkuutin osat ja kasailin myyrän itse. Eipä tullut kovin kalliiksi. Tänä kesänä vetelin hieman vesijohtoputkeakin, ja hyvin onnistui. (kesäkäyttöön n. metrin syvyyteen) Märkiä painanteita olen myyräillyt avo-ojiin. Ovat toimineet jo puolenkymmentä vuotta. Tuohon ylösnousemiseen: mulla on terän alaosassa maahakuinen latta, niin eipä ole nousemassa pintaan.