Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kiitokset!  (Luettu 6865 kertaa)

Naturalis

  • Vieras
Kiitokset!
Ammattitaitoisille siemenviljelijöille ja erityisesti siemanpakkaamon lajittelijan käyttäjille.
Erittäin ammattitaitoisen toiminnan vuoksi sertikauran seassa vitusti 3-5 cm. oljenpätkää...  :o

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kiitokset!
Ammattitaitoisille siemenviljelijöille ja erityisesti siemanpakkaamon lajittelijan käyttäjille.
Erittäin ammattitaitoisen toiminnan vuoksi sertikauran seassa vitusti 3-5 cm. oljenpätkää...  :o

Se on sertifioitua pahnaa.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kiitokset!
Tilaajalahjana "Tee se itse" himmeli ihan ilmaiseksi   ;)

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Kiitokset!
Ammattitaitoisille siemenviljelijöille ja erityisesti siemanpakkaamon lajittelijan käyttäjille.
Erittäin ammattitaitoisen toiminnan vuoksi sertikauran seassa vitusti 3-5 cm. oljenpätkää...  :o

Kenen pakkaamaa? Huono mainos leviää nopeesti! ;D
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

kujala

  • Vieras
Vs: Kiitokset!
No mitenkäs siihen kauraan kortta kehittyisi ellei sen aihioita kylvetä jyvien mukana?
Kolmesenttisellä oljenpätkällä tulee sopivanmittainen korsi, viisisenttisestä venyy jo vähän liikaakin, pistettävä litra CCC:tä.

Viimeksi muokattu: 17.05.12 - klo:15:16 kirjoittanut kujala

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Kiitokset!
Tilaajalahjana "Tee se itse" himmeli ihan ilmaiseksi   ;)

 ;D ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Kiitokset!
Tilaajalahjana "Tee se itse" himmeli ihan ilmaiseksi   ;)
No niin tietysti. Täytyy laittaa myyjälle kysely, jos vaikka lähettäis kokoamisohjeen...  ;D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kiitokset!
Särkyyhän ne sertijyvät jos ei pahnoja pistetä pehmikkeeksi. Sitä se jalostus teettää.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kiitokset!
Ne pahnat on tarkoituksella mukana.

Kuorettuman estoa varten.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kiitokset!
Ne pahnat on tarkoituksella mukana.

Kuorettuman estoa varten.

 ;D

Jospa ne onkin märkää vuotta varten, pystyyn aseteltuna jyvän vieressä saa jyvä hengitellä pilliä pitkin raitista ilmaa.... 8)    toimii siis n. 50 millin sateeseen saakka?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kiitokset!
No perkele. Taas sertimyyjä on ajatellut valmiiksi asiakkaan parasta. Hyvästä tahdosta ja talkoilla nähnyt suurta vaivaa että tulis sadekevään kuorettumanestosertiä. Kovalla vaivalla laskenut oikean olkiprosentin siemeneen lajitellessa. On siinä yläseulassa, alaseulassa ja esiputsareissa säätämisen vaivaa et saa pahnat pysymään viimiseen reikään asti.

Kun mulla on se käsitys et siemenkauppa on hyvätahtoista avustusta, plus miinus nolla katteella mennään, että asiakkaalla olis siementä. Sen verran otetaan omaan pussiin että saadaan kaupasta flooraa, ruisleipää ja aamupalajuustoa. Potut tietty omasta maasta ja vihannekset, unohtamatta muutamaa kanaa jotka munii sekä paria kolmea possua. Kai se lehmäkin löytyy josta saa maitoa.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kiitokset!
Tilaajalahjana "Tee se itse" himmeli ihan ilmaiseksi   ;)
No niin tietysti. Täytyy laittaa myyjälle kysely, jos vaikka lähettäis kokoamisohjeen...  ;D

Tarvittavan narun saat purkamalla suursäkin kannakkeet, sit vaan pujottelemaan

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19991
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Kiitokset!
Miksi oljenpätkistä olisi mitenkään haittaa ? Laittaa lajittelijasta läpi. Eli eihän se siemenen kunnostus ole se olennainen asia, olen käsittänyt. Sitä kunnostustahan pystyy talven mittaan tekemään jokainen, jolla on joku ikivanha Triumffi viskuri, ja betonisekoitin peittausta varten !

Eli koko homman perustahan lienee sertifioidun siemenen saama olisiko se nyt vaikka taikapöly, joka saattaa siemenen elonvoiman isolle vaihteelle, ja kääntää siemenen geenit sellaiseen asentoon, että sato on ylitämätön. Säkin kyljessä oleva punainen lappu lisää siemenen elinvoimaa.

Tämä sertisiemenen elonvoiman säteily näkyy näistä vertailututkimuksistakin, joissa on verrokkina kuivurin esipuhdistajankasasta otettu "oma siemen", 40 kg N ilman ruiskutuksia, ja toisella puolella peitattu sertisiemen, 230 kg typpitasolla ja 4 lako- ja viisi tautiruiskutusta päällänsä. Satoerot jopa tonnin verran hehtaarilla.

-SS-

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Kiitokset!
Miksi oljenpätkistä olisi mitenkään haittaa ? Laittaa lajittelijasta läpi. Eli eihän se siemenen kunnostus ole se olennainen asia, olen käsittänyt. Sitä kunnostustahan pystyy talven mittaan tekemään jokainen, jolla on joku ikivanha Triumffi viskuri, ja betonisekoitin peittausta varten !
Nii tätä tuunaustahan tämä maanviljelys on. Lastutetaan trakraattoria ja uudelleenlajitellaan lajiteltua siementä


Eli koko homman perustahan lienee sertifioidun siemenen saama olisiko se nyt vaikka taikapöly, joka saattaa siemenen elonvoiman isolle vaihteelle, ja kääntää siemenen geenit sellaiseen asentoon, että sato on ylitämätön. Säkin kyljessä oleva punainen lappu lisää siemenen elinvoimaa.
Puhumattakaan sinisenlapun säkin taikapölystä. 1000 jyvän paino alkoi 2:lla, tuota siitä sitten parasta mahdollista.

Onkohan tuolla Tossi Matilla jokin pölynsirotin vai hoitaakon Helinä-keiju tuon taikomisen.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52014
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kiitokset!
Kiitos että Naturalis-(a.na(konda)anaalis)(menikö hyvän maun rajan yli???) muistutit.

Nyt huulet tötteröllä ja kieli pitkällä vaaditaan että saataisiin myydä 75-85%:sesti itävää homeen ja muun taudin tappamaa SERTIÄ.

Miten tämä muka poikkeaa normaalista vuodesta? Tilapakkaamoiden tavara on vuodesta toiseen samanlaista sontaa. Ja hinnat senkun nousee vaikka tavara huononee....

Mitä V...TUA???

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159