Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pilkekone  (Luettu 17915 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pilkekone
Täytyy kyllä ihailla sitä rehellisyyttä ja rauhallisuutta, jolla asia on tuotu julki. Oikeasti tuo on aika hienosti kuvattu. Tässä on kone ja tällaista vikaa on ollut. Olis kiva jos joku muu yrittäisi välillä.

Yleensähän näissä myynti-ilmoituksissa myydään vain hyväkuntoisia ja moitteettomia koneita. Tulee mieleen eräs traktorikauppias, joka sanoi, että hänellä on ihmeellinen vaihtokonepiha, kun siellä hajoaa parissa viikossa aivan kaikki, vaikkei koneilla edes ajeta. Hän ostaa maakunnasta priimakoneita ja kun ne on hetken aikaa olleet heillä pihassa, niin isännät tulevat kertomaan, että ihan paskoja koneita, joista pyydetään kuntoonsa nähden aivan liikaa. Missä vika?
On harvinaisen rehellinen ilmoitus ???  Mutta eikö tuon kaiken jälkeen ole mahdollista purkaa koko kauppaa? Ainahan isäntä maksun puolelle jää, mutta jonkinlainen korvaus olisi varmaan enemmän kuin paikallaan :-\ :-\

Kyllähän sitä yritettiin, mutta tehtaan tarjoama hyvitys oli minun mielestä naurettavan ja *****ilun välimaastossa >:(
Ja nyt tehdas saa ilmaista mainosta :o Ehkä heillä on varaa siihen???

Minä laskin tämän koneen varaan niin paljon (liikaa), eli ostin puuta, hakkuutin omista, yhteensä yli 400m3. Jos koneesta on mennyt läpi 90m3 niin ihan lyhyellä matikalla voi laskea kuinka paljon on puuta happanemassa kasassa. Silloin kun pitäs, kerkeis ja kelien puolesta ois hyvä tehdä puuta niin silloin on alettu tehä remonttia. Tehtaan puolesta vikoja vähätellään eikä haluta tajuta että kun niitä vähäisiä vikoja on monta peräkkäin niin siitä tulee pitkä aika kun kone ei toimi.
Nyt kun neuvoteltiin kaupan purusta niin minulle tuli olo että minä yksin vastaan omasta huonosta konevalinnasta ja vastaan taloudellisesti sekä omista että tehtaan tappiosta. Minä olen tämän koneen kerran maksanu ja minulle vahinko on jo tapahtunu eli tässä vaiheessa tehtaalla on enemmän hävittävää kuin minulla. Koneen haluan myydä rehellisesti ja asioita kaunistelematta koska minun suu ei kestä yli kehua tuota konetta.
Voihan olla että kun siihen aikansa osia vaihtaa niin ne viat alkavat loppua... ::)

Ikävä kyllä sitä konetta kukaan ei osta edes tuohon hintaan.  Mun mielest ainut tie on se että tehdas vaihtaa osia siihen niin kauan että alkaa toimia kunnolla.

Vaihtaisivat uuteen yksilöön. Se olis reilua toimintaa.
Kui mää ain olen paras?

Kalliola

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Vs: Pilkekone
 :)Tuon ilmoituksen tiimoilta minuun on ottanu muutama "onnellinen" koneenomistaja yhteyttä ja tavallaan mukava huomata että en ole noiden ongelmien kanssa yksin ja noita vikoja ei ole vain minun koneessa.
Huvittavinta kun muuan isäntä oli vasta tehtaalta kyselly koneita niin siellä oli vakavissaan väitetty että koneissa ei ole ollut mitään vikaa ::)
Mitä eroa on sorsalla...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Pilkekone
Rupee kuulostaa siltä että toivottavasti samilla on ylimääräistä rahaa jossain. Voi tulla aika kalliiksi heidän lapukonebisnes. Suomessa on firmoja jotka on onnistunut uuden tuotteen lanseerauksessa ehkä tunnetuimpana sampon metsäkoneprojekti mutta muuten toi tuotteen vaihto on aika hankala.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Pilkekone
:)Tuon ilmoituksen tiimoilta minuun on ottanu muutama "onnellinen" koneenomistaja yhteyttä ja tavallaan mukava huomata että en ole noiden ongelmien kanssa yksin ja noita vikoja ei ole vain minun koneessa.
Huvittavinta kun muuan isäntä oli vasta tehtaalta kyselly koneita niin siellä oli vakavissaan väitetty että koneissa ei ole ollut mitään vikaa ::)
Aika harvoin myyjillä ja tehtailla uskallusta myöntää että tällaista ja tällaista vikaa ollut, mutta laitetaan kuntoon ??? Vai kuvitteleeko tehtaan edustajat ja myyjät ostajia niin tyhmiksi ettei sana muka kierrä :o

Kalliola

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Vs: Pilkekone
:)Tuon ilmoituksen tiimoilta minuun on ottanu muutama "onnellinen" koneenomistaja yhteyttä ja tavallaan mukava huomata että en ole noiden ongelmien kanssa yksin ja noita vikoja ei ole vain minun koneessa.
Huvittavinta kun muuan isäntä oli vasta tehtaalta kyselly koneita niin siellä oli vakavissaan väitetty että koneissa ei ole ollut mitään vikaa ::)
Aika harvoin myyjillä ja tehtailla uskallusta myöntää että tällaista ja tällaista vikaa ollut, mutta laitetaan kuntoon ??? Vai kuvitteleeko tehtaan edustajat ja myyjät ostajia niin tyhmiksi ettei sana muka kierrä :o

Niin... ja liian moni asiakas kiroaa ostostaan kotona hiljaa hammasta purren ja jos joku kysyy että mitä mieltä koneesta olet niin sanotaan että ihan "hyvä se on ollut". Omaa ei moitita, ja jos myydään niin kehutaan vaikka kuinka suuhun koskis.
Kaikille, myös koneen valmistajille olis parempi kun kissa nostettas reilusti pöydälle ja sanottas miten asiat on.
Mitä eroa on sorsalla...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Pilkekone
Täytyy kyllä ihailla sitä rehellisyyttä ja rauhallisuutta, jolla asia on tuotu julki. Oikeasti tuo on aika hienosti kuvattu. Tässä on kone ja tällaista vikaa on ollut. Olis kiva jos joku muu yrittäisi välillä.

Yleensähän näissä myynti-ilmoituksissa myydään vain hyväkuntoisia ja moitteettomia koneita. Tulee mieleen eräs traktorikauppias, joka sanoi, että hänellä on ihmeellinen vaihtokonepiha, kun siellä hajoaa parissa viikossa aivan kaikki, vaikkei koneilla edes ajeta. Hän ostaa maakunnasta priimakoneita ja kun ne on hetken aikaa olleet heillä pihassa, niin isännät tulevat kertomaan, että ihan paskoja koneita, joista pyydetään kuntoonsa nähden aivan liikaa. Missä vika?
On harvinaisen rehellinen ilmoitus ???  Mutta eikö tuon kaiken jälkeen ole mahdollista purkaa koko kauppaa? Ainahan isäntä maksun puolelle jää, mutta jonkinlainen korvaus olisi varmaan enemmän kuin paikallaan :-\ :-\

Kyllähän sitä yritettiin, mutta tehtaan tarjoama hyvitys oli minun mielestä naurettavan ja *****ilun välimaastossa >:(
Ja nyt tehdas saa ilmaista mainosta :o Ehkä heillä on varaa siihen???

Minä laskin tämän koneen varaan niin paljon (liikaa), eli ostin puuta, hakkuutin omista, yhteensä yli 400m3. Jos koneesta on mennyt läpi 90m3 niin ihan lyhyellä matikalla voi laskea kuinka paljon on puuta happanemassa kasassa. Silloin kun pitäs, kerkeis ja kelien puolesta ois hyvä tehdä puuta niin silloin on alettu tehä remonttia. Tehtaan puolesta vikoja vähätellään eikä haluta tajuta että kun niitä vähäisiä vikoja on monta peräkkäin niin siitä tulee pitkä aika kun kone ei toimi.
Nyt kun neuvoteltiin kaupan purusta niin minulle tuli olo että minä yksin vastaan omasta huonosta konevalinnasta ja vastaan taloudellisesti sekä omista että tehtaan tappiosta. Minä olen tämän koneen kerran maksanu ja minulle vahinko on jo tapahtunu eli tässä vaiheessa tehtaalla on enemmän hävittävää kuin minulla. Koneen haluan myydä rehellisesti ja asioita kaunistelematta koska minun suu ei kestä yli kehua tuota konetta.
Voihan olla että kun siihen aikansa osia vaihtaa niin ne viat alkavat loppua... ::)

Ikävä kyllä sitä konetta kukaan ei osta edes tuohon hintaan.  Mun mielest ainut tie on se että tehdas vaihtaa osia siihen niin kauan että alkaa toimia kunnolla.

Vaihtaisivat uuteen yksilöön. Se olis reilua toimintaa.
Tässä on aika paljon perää. Kollega osti 90-luvun alussa uuden sarjan Sampo Rosenlewin. Ekaa syksyä puivat ja joku sitten kysyi, että kuinka kone pelaa. -Ihan hyvin, kun yksi mies kulkee Porissa hakemassa osia. Alkuvuosina vaihdettiin kai jokainen akseli järeämpään ja kun puinnit saatiin tehtyä, niin huoltoon ja otettiin puintikela irti ja laakereita vaihtoon.

Loppujen lopuksi koneella puitiin pari tuhatta tuntia ja remonttia tehtiin paljon. Suurimmat ongelmat jäi sinne alkuvuosiin. Ihmettelen sitä kärsivällisyyttä mikä isännällä oli.

Kyl mää sanoisin, että neuvotteluyhteys tehtaalle kannattaa säilyttää ja hommia jatketaan koneella vaikka kuinka ottaisi pattiin. Kyllä sen luulisi alkavan jossain vaiheessa pelaamaan siedettävästi. Missään tapauksessa ei saa provosoitua noista tehtaan jutuista, vaan täytyy pitää pää kylmänä. Kärsivällisesti ja hiiltymättä vaan ajat omaa asiaasi eteenpäin. Vaikkei kauppa purkaantuisikaan, niin ainakin osia pitäisi saada takuuseen. Vika tuosta myllystä on tietysti täysin tehtaan, mutta niin tämä maailma vaan toimii, että (omia) susiaan ei kukaan tahdo myöntää.

Kalliola

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Mitä eroa on sorsalla...

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Pilkekone
Siellä se nyt lepää... :D
http://www.agrimarket.fi/Vaihtokone/metsatyokoneet-sirkkelit-ja-pilkkojat-muu-merkki-sami-autochopper-tec-380/925-5143-1/

Lieneeköhän ollut tämä yksilö, kun nökötti Kuopion Agrin parkkipaikalla joku aika sitten. Ei oltu huolittu edes varsinaiselle vaihtokonekentälle. Toivovat varmaan, että joku ohikulkija nostaa kyytiinsä, ja vie pois. ::)
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65431
Vs: Pilkekone
parasta mainosta virman omalle merkille!     kyllä noitten valmistajien pitäis ottaa hattu nätisti käteen ja kuunnella kunnolla palkanmaksajan maininnat koneen häikistä ja yrittää korjata ne sitten nopsaan!

 myymätön kone se vasta kallis kone on!

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Pilkekone

Kalliola

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
Vs: Pilkekone
Siellä se nyt lepää... :D
http://www.agrimarket.fi/Vaihtokone/metsatyokoneet-sirkkelit-ja-pilkkojat-muu-merkki-sami-autochopper-tec-380/925-5143-1/
Onneksi olkoon :D Vaihdoitko Palaxiin ??? Vai johonkin muuhun toimivaan laitteeseen...

Pyöröpaalaimeen... joitakin satoja paaleja paalasin tänä syksynä ja yhteensäkään ei kiroiluttanu niin paljon kuin samin kanssa puoleen päivään ;D
Mitä eroa on sorsalla...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65431
Vs: Pilkekone
voi mahoton!  alkaa varmaan taivasosuus pikkasen kirkastua kun noituminen on jäänyt vähemmälle!    on se vaan surkeaa että suomessa tehdään niiiin paljon sutta ja sekundaa ja siitä ei kanneta vastuuta ensinkään!                    harmia kylvetään oikein uhalla ympärille!                       syyttömät kärsivät vaikka mielestäni vain porsaitten tartteis kärsiä! ::)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Pilkekone
Ite pidän pahimpana, ettei näytä ainakaan esittelijät yhtään oppineen nöyrtymistä, kun oripäässä tuli siihen uuteen syöttölaitteistoon "odotettu" tukos, selvittivät sen sitten käsin ja sen jälkeen sammuttivat kaikki pelit ja vehkeet ja tiuskien hiippailivat asuntoautolle pitämään siestaa, vähintään 30 ihmistä jäi suu auki katsomaan, että mitä nyt..sielä seassa saattoi olla se mahdollinen ostajakandidaatti, minä olin vain uteliaisuuttani, mutta ei esittelijän kuulu käyttäytyä yleisön edessä noin ylimielisesti, varsinkaan tämän jo "ansaitun maineen" jälkeen :(

kakesa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Pilkekone
Kukahan Samia uskaltaa enää ostaa?. Eiköhän tuo "susi jo syntyessään"vain hiljalleen poistu Samin tuotevalikoimasta tuolla kyydillä. Ellei sitten nämä niin kovasti mainostetut 2012 parannetut versiot ole ihmevehkeitä. Epäilempä.

Palaxin hommasin keväällä ja Palaxissa pysyn. Varmaa toimintaa ja vikoja nolla. :D

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Pilkekone
Kovin ne pakolla koittavat myydä sitä samia jokaiselle kuka erehtyy siitä puljusta mitä tahansa klapin tekoon liittyvää kysymään.
Eikä niissä vanhemmissa koneissa kuulemma oo ollu mitään pahoja vikoja ja nekin kuulemma on korjattu uusiin malleihin.
Uudet mallit ovat kuulemma liki täydellisiä klapikoneita.

Ja minä kun erehtysin siitä puljusta kysymään tukkipöytää ja siin samal alko klapikoneen pakkomyynti...
Kovin lupailivat sitä koekäyttöön ja voishan sen viikoks siihe ottaakki ja kattoo tuleeko sieltä mitään puuta läpi  ;D