Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus  (Luettu 6574 kertaa)

suomileijona

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 460
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
uus 50km ajettu lynxi oottelee tuossa pihassa ajajaa, mutta työhommat meinaa haitata harrastusta..

Kipeä käsi meinaa kans haitata ajelua.. Lähiaikoina selviää millon pääsee leikkaukseen, sitten on ajot vähäksi aikaa ajettu :-[

realisti

  • Vieras
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
uus 50km ajettu lynxi oottelee tuossa pihassa ajajaa, mutta työhommat meinaa haitata harrastusta..

Kipeä käsi meinaa kans haitata ajelua.. Lähiaikoina selviää millon pääsee leikkaukseen, sitten on ajot vähäksi aikaa ajettu :-[

+

jetze

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Mitenkäs tuo homma muuten menee, kun maanomistajalta pitää saada lupa ajamiseen. Niin jos pellot on vuokrattu, niin eihän maanomistajalla ole silloin oikeutta antaa lupaa, vaan vuokraaja antaa luvan jos on antaakseen? Eikö? ???

Jos se toimii,niin ei hajuakaan miksi.
Jos se ei toimi, ei vieläkään hajua miksi.

Mutta toimiessaan,emme koske siihen.

Talojuhani

  • Vieras
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Mitenkäs tuo homma muuten menee, kun maanomistajalta pitää saada lupa ajamiseen. Niin jos pellot on vuokrattu, niin eihän maanomistajalla ole silloin oikeutta antaa lupaa, vaan vuokraaja antaa luvan jos on antaakseen? Eikö? ???

Molempien  lupa tarvitaan.

jetze

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Asia vilpitön! :)
Jos se toimii,niin ei hajuakaan miksi.
Jos se ei toimi, ei vieläkään hajua miksi.

Mutta toimiessaan,emme koske siihen.

realisti

  • Vieras
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Mitenkäs tuo homma muuten menee, kun maanomistajalta pitää saada lupa ajamiseen. Niin jos pellot on vuokrattu, niin eihän maanomistajalla ole silloin oikeutta antaa lupaa, vaan vuokraaja antaa luvan jos on antaakseen? Eikö? ???

Molempien  lupa tarvitaan.

Ei muuten tarvita. Vuokralainen saa päättää antaako jollekin ajoluvan, pelto on vuokralla = hallinta vuokralaisella, paitsi pellon kuntoa ei saa heikentää.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Pari kelkkaa ja mönkkäri odottaa ajajaansa, mutta kun ei saa aikaiseksi. Ihan sama vaikka laittaisitte verot niille, sitä hauskaa ei pois multa rahalla oteta!!

Ja jos on ongelmia saada maanomistajilta lupa ajella, niin sitten ostetaan maat pois, niin ongelma poistuu!  Oikeastaan maattomilta pitäis nämä hauskat vermeet kieltää!!   Lupa ajaa vain omalla maalla tai virallisella reitillä!! Semmonen olis hyvä!

Köntys

  • Vieras
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus


Kosken laskijan videokuvaa  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=a8EOafHODuM

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52017
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Tuossa kelkkailussa sitä vasta liikuntaa saakin. Vaatteet hiestä märkänä kun kotiin pääsee, se on vauhdin puute jos kelkkaillessa ei kalorit pala.

Läskit hikoilee syödessäänkin................ ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Läskit hikoilee syödessäänkin................ ;D

Me Skännän kans juodaan "pilkkiä killutellessa" rommikaakkaota ja nautitaan kevätpäivän paisteista.

Ootellaan että auringon laskiessa joku huolestunut sitten hakee päivästä kaikennauttineet ihmisraadot isoine saaliineen ja tyhjine taskumatteineen pois näiden hurrrrrjien kelekkaäijien tieltä. ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52017
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Läskit hikoilee syödessäänkin................ ;D

Me Skännän kans juodaan "pilkkiä killutellessa" rommikaakkaota ja nautitaan kevätpäivän paisteista.

Ootellaan että auringon laskiessa joku huolestunut sitten hakee päivästä kaikennauttineet ihmisraadot isoine saaliineen ja tyhjine taskumatteineen pois näiden hurrrrrjien kelekkaäijien tieltä. ;D

Mulla on vaikeuksia saada enää pilkkikaveria. Jokusen tunnin jälkeen alkaa äijä itse pilkkiä ja saalis tuuodaan ahkiossa rantaan ja kannetaan autoon....... Mut kun se pakkasneste on tärkeetä ettei jäädy...... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Mitenkäs tuo homma muuten menee, kun maanomistajalta pitää saada lupa ajamiseen. Niin jos pellot on vuokrattu, niin eihän maanomistajalla ole silloin oikeutta antaa lupaa, vaan vuokraaja antaa luvan jos on antaakseen? Eikö? ???

Molempien  lupa tarvitaan.

Ei muuten tarvita. Vuokralainen saa päättää antaako jollekin ajoluvan, pelto on vuokralla = hallinta vuokralaisella, paitsi pellon kuntoa ei saa heikentää.

Mää luulen että pelto vuokrataan viljelykäyttöön.

Siksi vuokralainen ei yksin saa päättää muista käyttömuodoista.

Vuokralainen voi kyllä estää kelkkailun vedoten esim. siihen että kylvöt myöhästyy
keväällä koska ajourien kohdalla lumi sulaa hitaammin.

Mää olen muutamassa paikassa kieltäny kelkkailun vedoten vastuukysymykseen, elikkä
jos mää olen luvan antanut kelkkailla ja tulee vahinko niin silloinhan se on mun syy.

Kun ei anna lupaa kelkkailla niin ei voi olla vahingoistakaan vastuussa.

Jos joku vaikkapa kuolee kun ajaa pellolla olevaa kiveä päin.

Kui mää ain olen paras?

realisti

  • Vieras
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Ainakin multa kysyttiin uran käyttöön lupaa, sanoin että kysykää omistajalta niin sanoivat ettei omistaja voi päättää kun on vuokrannut pellon.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4699
  • Savo savolaisille!
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Mitenkäs tuo homma muuten menee, kun maanomistajalta pitää saada lupa ajamiseen. Niin jos pellot on vuokrattu, niin eihän maanomistajalla ole silloin oikeutta antaa lupaa, vaan vuokraaja antaa luvan jos on antaakseen? Eikö? ???

Molempien  lupa tarvitaan.

Ei muuten tarvita. Vuokralainen saa päättää antaako jollekin ajoluvan, pelto on vuokralla = hallinta vuokralaisella, paitsi pellon kuntoa ei saa heikentää.

Mää luulen että pelto vuokrataan viljelykäyttöön.

Siksi vuokralainen ei yksin saa päättää muista käyttömuodoista.

Vuokralainen voi kyllä estää kelkkailun vedoten esim. siihen että kylvöt myöhästyy
keväällä koska ajourien kohdalla lumi sulaa hitaammin.

Mää olen muutamassa paikassa kieltäny kelkkailun vedoten vastuukysymykseen, elikkä
jos mää olen luvan antanut kelkkailla ja tulee vahinko niin silloinhan se on mun syy.

Kun ei anna lupaa kelkkailla niin ei voi olla vahingoistakaan vastuussa.

Jos joku vaikkapa kuolee kun ajaa pellolla olevaa kiveä päin.

Tämä on taas niitä asioita, joissa lakipykälät ja hyvät tavat ovat hieman eri asia. Jos siellä vuokrapellolla on enemmälti aikomus rällätä sillä kelkalla, niin mun mielestä oli vähintäänkin kohteliasta kysyä myös maanomistajalta.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Moottorikelkkailu - on se hieno harrastus
Ainakin multa kysyttiin uran käyttöön lupaa, sanoin että kysykää omistajalta niin sanoivat ettei omistaja voi päättää kun on vuokrannut pellon.

Siis vuokralainen voi kieltää kelkkailun yksin vedoten viljelyseikkoihin.

Mutta lupa tarvitaan kyl molemmilta, elikkä vuokralainen ei voi yksin antaa lupaa kelkkailuun
vuokranantajan pellolla koska se pelto voi olla esim. kyseisen pellon omistaja talon vieressä.
Kui mää ain olen paras?