Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe biologinen säil.aine  (Luettu 2751 kertaa)

lumia925

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 117
biologinen säil.aine
tänä vuonna rehyt höystetty sil-al 4x4 biologisella aineella. kokemuksia?

Ja kuinka nopeasti noita paaleja viittis laittaa ruokintaan rehunteon jälkeen? onko mitään "aikarajaa"? vois huomenna heittää 1.sadon paalin ja kattoa lehmien reaktiota... :)

Savotoija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 323
Vs: biologinen säil.aine
Hyvät kokemukset, varsinkin kun ei paremmasta tiiä..

Juhannusviikolla tehtyä rehua alettu syöttämään noin 3vk sitten.
Voittajat oppivat toisilta, häviäjät eivät opi keneltäkään, ja keskinkertaiset oppivat itseltään.

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Vs: biologinen säil.aine
mä olen aina alottanu syötön heti paalaimen perästä, sillalllilla kans..ei ne ole kuollu..

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: biologinen säil.aine
Kaikki on hävinnyt ruokintapödältä suoraan syöttöön otetuista, mitään ongelmia, mitä ongelmia siitä voi muka tulla?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: biologinen säil.aine
Biologisella säilötyt paalit on ollu kesällä valmiita kolmessa viikossa ja uskoisin siilorehun valmistuvan aivan samalla lailla.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: biologinen säil.aine
Kaikki on hävinnyt ruokintapödältä suoraan syöttöön otetuista, mitään ongelmia, mitä ongelmia siitä voi muka tulla?
Ainoa ongelma on siis se, että TEORIASSA rehun hygieeninen laatu ei ole turvallisella tasolla jos pH ei ole laskenut alle "noin neljän".

Eli noissa rehuissa voi teoriassa levitä listeriaa ja salmonellaa yms. pöpöjä.

Itse en syöttäisi keskentekoista säilörehua, koska tuo riski on liian suuri. Jossain appeessahan tuota voisi käyttää jos seosta hapottaisi pikkuisen lisää..
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: biologinen säil.aine
Kaikki on hävinnyt ruokintapödältä suoraan syöttöön otetuista, mitään ongelmia, mitä ongelmia siitä voi muka tulla?
Ainoa ongelma on siis se, että TEORIASSA rehun hygieeninen laatu ei ole turvallisella tasolla jos pH ei ole laskenut alle "noin neljän".

Eli noissa rehuissa voi teoriassa levitä listeriaa ja salmonellaa yms. pöpöjä.

Itse en syöttäisi keskentekoista säilörehua, koska tuo riski on liian suuri. Jossain appeessahan tuota voisi käyttää jos seosta hapottaisi pikkuisen lisää..
Niitä yleisimpiä poiston syitä eli utaretulehdusta hedelmällisyyshäiriöitä.Nämä ei tule välttämättä heti vaan sitten kun kunkin yksilön kestävyys pettää.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: biologinen säil.aine
Kaikki on hävinnyt ruokintapödältä suoraan syöttöön otetuista, mitään ongelmia, mitä ongelmia siitä voi muka tulla?
Ainoa ongelma on siis se, että TEORIASSA rehun hygieeninen laatu ei ole turvallisella tasolla jos pH ei ole laskenut alle "noin neljän".

Eli noissa rehuissa voi teoriassa levitä listeriaa ja salmonellaa yms. pöpöjä.

Itse en syöttäisi keskentekoista säilörehua, koska tuo riski on liian suuri. Jossain appeessahan tuota voisi käyttää jos seosta hapottaisi pikkuisen lisää..
Oluenpanoaineille riittää 2-3 päivää pH:n laskuun ja pöpöpelkoisille mielummin biologista kuin happoa....säilöntään  8)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: biologinen säil.aine
Kaikki on hävinnyt ruokintapödältä suoraan syöttöön otetuista, mitään ongelmia, mitä ongelmia siitä voi muka tulla?
Ainoa ongelma on siis se, että TEORIASSA rehun hygieeninen laatu ei ole turvallisella tasolla jos pH ei ole laskenut alle "noin neljän".

Eli noissa rehuissa voi teoriassa levitä listeriaa ja salmonellaa yms. pöpöjä.

Itse en syöttäisi keskentekoista säilörehua, koska tuo riski on liian suuri. Jossain appeessahan tuota voisi käyttää jos seosta hapottaisi pikkuisen lisää..
Oluenpanoaineille riittää 2-3 päivää pH:n laskuun ja pöpöpelkoisille mielummin biologista kuin happoa....säilöntään  8)
Tottapa hyvinkin.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.