Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 8350 ja carraro  (Luettu 19678 kertaa)

der bauer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 901
Vs: 8350 ja carraro
JD 5820:n  carrarossa on tämmönen "laakeri"

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: 8350 ja carraro
jes, elikkä periksi antoi, vaan onneksi olin pihamaalla paalin nostossa, enkä tienpäällä :-\. Silmä, tai korva vai miksi sitä nimitetään, missä on se olkatappi antoi alapuolelta periksi ja on hajalla.

Viimeksi muokattu: 01.09.14 - klo:16:25 kirjoittanut maidontuottaja

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: 8350 ja carraro
jes, elikkä periksi antoi, vaan onneksi olin pihamaalla paalin nostossa, enkä tienpäällä :-\. Silmä, tai korva vai miksi sitä nimitetään, missä on se olkatappi antoi alapuolelta periksi ja on hajalla.
Niin oikeinko pyörä kunnolla viturallaan? Jos näin on niin melkein sitte on akseli putki jumppa tiedossa. Tai kai sitä voinee hitsuutellakkin en kyllä moiseen paikkaan menis itte tinaileen ::)
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

SDF

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 193
Vs: 8350 ja carraro
jes, elikkä periksi antoi, vaan onneksi olin pihamaalla paalin nostossa, enkä tienpäällä :-\. Silmä, tai korva vai miksi sitä nimitetään, missä on se olkatappi antoi alapuolelta periksi ja on hajalla.
Niin oikeinko pyörä kunnolla viturallaan? Jos näin on niin melkein sitte on akseli putki jumppa tiedossa. Tai kai sitä voinee hitsuutellakkin en kyllä moiseen paikkaan menis itte tinaileen ::)
Kyllä sen asiansa osaava hitsaakin ja ehkäpä mahdollista vahvistus maljan ympäri jos on tilaa. Tai sitten se on koko akseliputken vaihto.

Ei se kovin vakuuttavan näköinen ole tuo Carraron olka-akselin laakeri. Mitat näkyy olevan 28x52x15 ainakin jossain mallissa. Se on vissiin sellainen mitoitus, että tilalle sopii tuumamittainen kartiorullalaakeri. Silti alamittainen laakeri jos se on tuon kokoluokan koneessa. Eikä Carrarolla ole huomattu tehdä alemmasta maljasta isompaa tai ainakin syvempää. Silloin olisi malja vahvempi ja laakerissa enemmän kantopintaa. Vaan taitaa olla siihen tullut jossain vaiheessa vahvemmat maljat.


Nasse

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: 8350 ja carraro
ja sitte kun laittaa danan alle niin keskikeinu kuluu puhki ja etuperiä menee kuin leipää.

Hmmm , onko nuo viat ihan väistämättä tulevia vaiko riippuneeko seurannan puutteesta...

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: 8350 ja carraro
Olkatapin laakerin ympäryksestä lohkes pala siitä akseliputkesta.
Uus akseliputki 2300sis.alv. Sisältää vissiin laakerit, kasaus entisillä hilppeillä. Uus carraro 5700alv0 ja uus dana 6400 alv0.
Mitä ehdottaisitte, korjaus lie aika vaikea, pelkkä akseliputki, niin jää kuitenkin vanhat 13500h ajetut sisuskalut, vai kokonaan uus.
Tarkoitus vaihtaa uudempaan ehkä 2-3 vuoden sisällä.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: 8350 ja carraro
Täyttöhitsaus ja vinkun kans sovitat uuden laakerin sinne. Ei tuosta uutta konetta tuu vaikka uuden aksilan laittaisit

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: 8350 ja carraro
Täyttöhitsaus ja vinkun kans sovitat uuden laakerin sinne. Ei tuosta uutta konetta tuu vaikka uuden aksilan laittaisit
Onnistuuko tekijämieheltä ilman akselin irroitusta?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26076
  • vastustan
Vs: 8350 ja carraro
tokko tuohon oo mitään ihmeainetta millä kestäis, x1r tai joku motorup, nehän vähentää kulumista xx prosenttia, tarttuu kiinni ja muodostaa suojaavia kalvoja;) ;D 8) :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: 8350 ja carraro
Täyttöhitsaus ja vinkun kans sovitat uuden laakerin sinne. Ei tuosta uutta konetta tuu vaikka uuden aksilan laittaisit
Onnistuuko tekijämieheltä ilman akselin irroitusta?
eikait tuo akselin irrotus kova homma oo .irti vain niin tulee kunnolla. vaihettiin N valtraan  akseliputki kun oli ollut kolarissa ja oli taipunut eikä siihenkään monta tuntia mennyt.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: 8350 ja carraro
nuota on kahta kokoluokkaa nuita laakereita, jos olkatapin kansi on 3 pultilla on pienee ja jos 4 ni karvan suuree.. toisilta menee useenki ja toisilta vähempi, työstä riippuen.. mutta mutulla tuo isompi huollettuna ja järki pääs kestää kyllä maatalouskäytön..

tuo etuperäongelma isos danas on kans kummallista kun muutamilta räjähtäny mutta toisilla on vain ajettu 18000h stefojen vaihrolla..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: 8350 ja carraro
tokko tuohon oo mitään ihmeainetta millä kestäis, x1r tai joku motorup, nehän vähentää kulumista xx prosenttia, tarttuu kiinni ja muodostaa suojaavia kalvoja;) ;D 8) :-\
Ja noitatohtori loitsuineen olis valtun etuakselin kans ehkä toimiva  ;D 8) :-\

maanjulli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: 8350 ja carraro
Olkatapin laakerin ympäryksestä lohkes pala siitä akseliputkesta.
Uus akseliputki 2300sis.alv. Sisältää vissiin laakerit, kasaus entisillä hilppeillä. Uus carraro 5700alv0 ja uus dana 6400 alv0.
Mitä ehdottaisitte, korjaus lie aika vaikea, pelkkä akseliputki, niin jää kuitenkin vanhat 13500h ajetut sisuskalut, vai kokonaan uus.
Tarkoitus vaihtaa uudempaan ehkä 2-3 vuoden sisällä.

Jos meinaat vielä pari kolme vuotta ko. koneella ajella niin otat vaan sen danan tilalle( paitsi jos et välttämättä halua ostaa multa melkein ehjää carraroa varaosiksi tosta hallin nurkalta).  Siinä vaiheessa kun ajokki on lähdössä kiertoon niin vanhalle raadolle myyntikorjaus ja takasin paikalleen..... Nuita risucarraroja on suomessa porsimassa hyvinkin paljon, joten pääset varmasti eroon siitä sinulle jäävästä Danalaisesta.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: 8350 ja carraro
Ensimmäistä kertaa kuulen että akseleita olis tehty ilman laakeriholkkeja.

3 pulttisen Carraron suurin vika on että akseliputkessa laakerikupin ympärillä on liika vähä tavaraa. Kun laakerointi väljistyy (yleensä voitelun puutteesta) niin väljä laakerointi hakkaa melko nopiaan laakerin irti akseliputkesta ja sitten on lystiä...

Tuommosissa paikoissa sillä rasvan laadullakin alkaa olla merkitystä. Ja niiden raidepäiden suurin vika on että niissä ei ole rasvanippoja. Jos nipat löytyy ja niitä käytetään, niin raidepäät kestää helposti yli 5000 tuntia, toki käytön raskaudesta riippuen.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26076
  • vastustan
Vs: 8350 ja carraro
tokko tuohon oo mitään ihmeainetta millä kestäis, x1r tai joku motorup, nehän vähentää kulumista xx prosenttia, tarttuu kiinni ja muodostaa suojaavia kalvoja;) ;D 8) :-\
Ja noitatohtori loitsuineen olis valtun etuakselin kans ehkä toimiva  ;D 8) :-\
jokos peuran etukaviot kestää levikkeet ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...