Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Klapien myynti  (Luettu 6952 kertaa)

Juupeli juu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Klapien myynti
Naapuri kertoi että eräs sossun asiakas ehdotti
että myy hänelle klapeja.Olivat sopineet hinnankin
kuusi kuutiota josta 240 euroa mutta kaupan ehtona
olisi ollut että sossun laskuun merkitään 340 euroa ja
erotus pitää antaa ostajalle.....

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapien myynti
Mutta eriasia on toteutuiko kauppa..... Täälläpäin sossu antaa maksusitoumuksen asiakkaalle, se allekirjoitettuna laskun liitteenä takaisin sossuun ja se maksaa laskun, eli kuutamokauppiaat on siitä välistä pois, enkä kyllä lähtisi pelleilemään kenenkään asiakkaan kanssa sossun seläntakana, on se sen verran iso asiakas, että yksittäisen kieroilijan kanssa menee ihan liian helposti varma makasaja/asiakassuhde hukkaan.  ;) Täälläpäin lisäksi "vieläkin vähän arkapaikka, kun joku joutuu" hakemaan sitoumuksen, joten olen aina sanonut ja pitänyt kiinni siitä, etten muista kenelle olen sitoumusta vastaan puita vienyt.

Juupeli juu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Klapien myynti
Tuosta kaupan toteutumisesta en sano mitään mutta
aiemmilla  kerroilla on kuulemma toimittu rehellisesti....
Lasku puista viety soskuun ja maksu tullu tilille.

antti-x

  • Vieras
Vs: Klapien myynti
Tuohan on joka tapauksessa myyjälle tosi huono diili. 40€/motti alvilla ja sitten vielä joutuu maksamaan pari kymppiä ylimääräistä alvia ja pari kymppiä ylimääräistä tuloveroa sen satasen takia (tuskin meinaan saa alvillista kuittia siitä satasesta). Voi laskea että tuossa myy polttopuuta reilu 30 eurolla motti sis alv.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapien myynti
Kohtuullisen tyhmä pitää olla, jos tuolla kaupalla lähtee kauppoja tekemään, tietysti on aina näitä, jotka tekevät kauppaa kaupanteon ilosta, mutta kyllähän siitä pitäis jotain itellekkin jäädä, tuossa ainut hyötyjä ois se halvat puut ja vielä rahaa saanut velikulta ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65448
Vs: Klapien myynti
tosta olis kiva ilmotella jonnekin sossun nimettömälle linjalle ja antaa palaute.                    kyllä se on man tila jo aika surkia kun tuolla lailla pitää koheltaa.    ihan kuin ryssälässä!   hyvä veetieemelit!

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Klapien myynti
Omalla kohdallakin mitä olen puita sosiaalipuolen asiakkaille myynyt, niin lasku menee kuntaan, joka maksaa minulle puut.

Paras kun sanoo tuossa tapauksessa jos aletaan ehdotella epämääräisyyksiä, että kuivat puut pääs just loppumaan, mutta tuoretta rankaa löytyis  ;D loppuu äkkiä kyselyt...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Klapien myynti
Täällä sossu ei anna toimittaa kun kuution kerrallaan, jos toimittaa kaksi niin toisen myyvät heti  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapien myynti
Kyllä ne täällä on antaneet jopa kymmenen motin sitoumuksia, mutta ne on vähentyny, yleisin taitaa olla nykyään 5 mottia, en kyllä usko, että kukaan noista ois jopannu eteenpäin, mutta jossain katoin, että lato oli valmiiksi aika täynnä, että ehkä oli haettu sitoumus ihan vaan kokeeksi/varoiksi ;) Mutta asiahan ei mulle kuulu, yhdessä paikassa asiakas ilmoitti, että on so*****, mun laittavan ne myös latoonsaakka, silloin soitin siitä paikasta "tädille"  kaijutin päällä ja se selvällä suomenkielellä sanoi, että he ovat tilanneet puut pihaan, jos haluan niitä johonkin asetella, on mun asia... aika tyytyväisnä asiakas kirjoitti sitoumukseen nimen ja antoi mulle, kun ehdotin, että palaan puiden kans kotiin, jos ei käy  ::)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapien myynti
Mulle on tasan yksi asiakas ottanut sossun puheeksi. Lopputulemana että vielläkin on rahat saamatta. Tämän piti kait hakea laskua vastaan rahansa sieltä. Jatkossa tarttee painottaa että minua ei kiinosta mistä ja miten rahansa hankkii mutta henkilökohtaisesti vastaa tilaamiensa puiden maksamisesta.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Juupeli juu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Klapien myynti
Naapuri kertoi että hänen tuttavallaan on ollut monet vuodet
kaksi asiakasta joista toisen puut on sossu maksanut tilille.
ja tänä syksynä molemmat ilmoittivat että tarvitsevat hellapuita
ja hinnasta ja määrästäkin olivat sopineet alustavasti....40 euroa
kuutio....mutta sitten tämä henkilö jonka puut sossu maksaa oli
ilmoittanut että perun puun tuonnin kun saa muualta halvemmalla!!
Ja molemmille on puut nyt tuotu ja voi vain arvailla että saiko myös
toinen asiakas ilmaiset hellapuut?

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapien myynti
Täällä ei kirjoitella mitään laskuja asiakkaalle jos sossu maksaa vaan sossulta tulee maksusitoumus joka pitää asiakkaan allekirjoittaa ja liitetään laskuun joka osoitetaan sossulle. Tämä systeemi samalla aika hyvin poistaa nuo keinottelijat ja kuutamokauppiaat

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapien myynti
Täällä ei kirjoitella mitään laskuja asiakkaalle jos sossu maksaa vaan sossulta tulee maksusitoumus joka pitää asiakkaan allekirjoittaa ja liitetään laskuun joka osoitetaan sossulle. Tämä systeemi samalla aika hyvin poistaa nuo keinottelijat ja kuutamokauppiaat

Mullahan ongelma oli että mää en asioinu minkään sossun kanssa ja ajattelin että asiakas saa hakea rahansa mistä lystää. Asiallinen lasku oli kyseessä joskin hinta oli paikkakunnalle reilu. Mulle vaan näyttää jäävän mustapekka käteen. Kyseessä taitaa olla noin 300 alvillista rahaa eli ei maailma kaadu mutta kirpasee tuntuvasti.

Kyllä mä voin toimia välittäjänä sossullekin jos joku tuo sellaiset paperit eteen ja kertoo maksusysteemin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapien myynti
Juu tarkoitinkin, että jos asiakas alkaa selitellä hakevansa jälkeenpäin sossusta jotain, niin kyseessä on tarina keitetystälehmänpäästä :) sieltä ei haeta mitään ennalta arvaamattomia laskuja jälkeenpäin, vaan niiltä on maksusitoumus, jossa myös tekstit " tätä maksusitoumusta ei voi käyttää alkoholiin,eikä tupakkaan, vaan koskee ainoastaan sitoumuksessa mainuttuja tuotteita" eli käytännössä mullekkin sossuntäti ensin soittaa ja sovitaan hinta ja  määrä, jonka jälkeen hän kirjoittaa asiakkaalle edellä so***** mukaisen (ihana sensuuri, yhdessä päätetyn) sitoumuksen. :)


Mutta eihän tuossa sinun tapauksessa mitään hätää ole, pistä maksukehotus menemään ja odottele viikko, maksimissaan kaks, sen jälkeen perintätoimistoon ja teet niitten kanssa sopimuksen maksun perimisestä, niin ne perii kaikki kulut velalliselta. Ensin ne yrittää periä vapaa-ehtoisesti (yleensä onnistuu) sen jälkeen tarkistavat asiakkaan varallisuuden ja mahdolliset muut perinnät ja ilmoittavat sinulle, miten toimitaan ulosoton kanssa, kannattaako lähteä, jos näyttää siltä, että on mistä ottaa, maksaa se sulle vielä 130 erkkiä, kun haetaan tuomio ja sitten vain odotusta, mulla meni tasan kaks vuotta yhden asiakkaan kanssa, kun alkoi tulla rahaa, ensin tuli korkoja, sitten lyheni pää-oma ja lopuksi tuo 130 ulosottotuomiosta,  siihen niitä ei kannata opettaa, että sulta saa puita ilmankin, kunhan vaan ei maksa.

Viimeksi muokattu: 14.09.14 - klo:20:33 kirjoittanut Klapikauppias