Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tehokkaat traktorit  (Luettu 28710 kertaa)

Köntys

  • Vieras
Vs: Tehokkaat traktorit
Mjoooo, lisäkiloja tulee, ja jankkurikauppa alkaa kukoistaa. Pitäisi kehitys mennä mielestäni toisinpäin, vähän kuin formuloissa, tehot pitäisi lisääntyä ja paino keventyä. Lisää hiilikuitua ja lentokonemetalleja, ja pitoa renkaita kehittämällä. Renkaiden kuviokin on ollut vuosisadan verran samanlainen, ja rengasseokseen on lisätty muovia joka ei kyllä ainakaan pitoa oo lisännyt  ::)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65478
Vs: Tehokkaat traktorit
tuota kanssa ihmetelly.   noissa koneissa on niiiin paljon turhaakin joka ei ketään hyödytä mutta sen vähentäminen ite onkin juttu 2!             monasti kaipaisi kevyttä konetta näin syksyisin kun joutuu pellolle mänemään mutta eipä taida nykykoneista enää löytyä ja joka paikkaan ei niillä hiton leveillä renkailla pääse, esim. vanhat tilat ja ovien pielet.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Tehokkaat traktorit
Mjoooo, lisäkiloja tulee, ja jankkurikauppa alkaa kukoistaa. Pitäisi kehitys mennä mielestäni toisinpäin, vähän kuin formuloissa, tehot pitäisi lisääntyä ja paino keventyä. Lisää hiilikuitua ja lentokonemetalleja, ja pitoa renkaita kehittämällä. Renkaiden kuviokin on ollut vuosisadan verran samanlainen, ja rengasseokseen on lisätty muovia joka ei kyllä ainakaan pitoa oo lisännyt  ::)

 Tehon käyttö vaatii kitkaa ja sitä tulee painosta. Ei maha mittää.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

pice

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1077
Vs: Tehokkaat traktorit
Kyllä noille vanhoille traktoreille pitäisi lyödä jonkinlainen saastevero ja romutusmaksu, että saadaan konekantaa uudistettua. Ympäristö voisi paljon paremmin.
Vaikka vanha dieseli vähän pölläyttelee mustaa savua niin ei se savu kauan aikaa ilmassa pysy, haitta on vaan hetkellinen ja enemmänkin visuaalinen kuin todellinen.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Tehokkaat traktorit
Mjoooo, lisäkiloja tulee, ja jankkurikauppa alkaa kukoistaa. Pitäisi kehitys mennä mielestäni toisinpäin, vähän kuin formuloissa, tehot pitäisi lisääntyä ja paino keventyä. Lisää hiilikuitua ja lentokonemetalleja, ja pitoa renkaita kehittämällä. Renkaiden kuviokin on ollut vuosisadan verran samanlainen, ja rengasseokseen on lisätty muovia joka ei kyllä ainakaan pitoa oo lisännyt  ::)

 Tehon käyttö vaatii kitkaa ja sitä tulee painosta. Ei maha mittää.
6520 Jonnikka 4880kg konedatan mukaan,hepoja lastunjälkeen 200.Munmielestä tehopainosuhde kohdillaan 8)

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Tehokkaat traktorit
Mjoooo, lisäkiloja tulee, ja jankkurikauppa alkaa kukoistaa. Pitäisi kehitys mennä mielestäni toisinpäin, vähän kuin formuloissa, tehot pitäisi lisääntyä ja paino keventyä. Lisää hiilikuitua ja lentokonemetalleja, ja pitoa renkaita kehittämällä. Renkaiden kuviokin on ollut vuosisadan verran samanlainen, ja rengasseokseen on lisätty muovia joka ei kyllä ainakaan pitoa oo lisännyt  ::)

 Tehon käyttö vaatii kitkaa ja sitä tulee painosta. Ei maha mittää.
6520 Jonnikka 4880kg konedatan mukaan,hepoja lastunjälkeen 200.Munmielestä tehopainosuhde kohdillaan 8)

Kyllähän vehkeeseen kuin vehkeeseen saadaan teho painosuhde kuntoon lastuilla, syötöillä tai turbolla. Mut eikö sen pitäis olla kunnossa jo tehtaalta tullessa ja niin että takuu säilyy?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tehokkaat traktorit
Kyllä se painonlisäys tulee siitä että näihin koneisiin kytketään yhä raskaampia koneita ja se vaatii rungolta enemmän että ne oikeasti sitten kestävät. jotenkin tuntuu että kun mennään päälle 250 hepan niin aika pian pitää ruveta miettimään vaihtoehtoisia tehonkäytön mahdollisuuksia kuin pyörä. Silloin tulee eteen telat, ajovoimansiirrot, hydrauliikka ja ulosotto. Yleensä se työkone liikkuu kylätiellä kyllä vähemmällä teholla mutta kun sillä ruvetaan töitä tekemään niin voimaa vaatii. Itse pidän traktoritehoja aika alhaisina viellä. Esimerkiksi kuorma-autopuolella otetaan samankokoisista (fyysiset mitat) koneista 600-1000 hevosvoimaa eli sillä saralla resursseja pitäisi olla yllinkyllin. (sitäkin olen puolivakavissani miettinyt että koska moottori asennetaan poikittain hytin eteen. Toisi sekin joitain etuja kun ilmavirran suuntaa voisi vaihtaa jne. Voimalinjan teko olisi tietenkin haastavampaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Tehokkaat traktorit
Moottori poikittain?? Mitä sää taas ajattelet?  ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tehokkaat traktorit
Moottori poikittain?? Mitä sää taas ajattelet?  ;D

Olisi siitä aika paljon hyötyä.

Ei isoa ja pitkää konepeittoa. Ilmavirrat voisi kääntää niin että ne kulkisi välillä vasemmalta oikealle ja sitten toiseen suuntaan mikä olisi hyvä pölyisissä  paikoissa, koko koneen painojakauma olisi optimaalisempi. Ehkä helpompi tehdä etunostolaitteita ym rakenteita eteen ja voisi saada leveät etupyörät kääntymään paremmin kun niiden väliin ei tarvitsisi saada leveää konetta mahtumaan.

Viimeksi muokattu: 01.10.14 - klo:09:39 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Tehokkaat traktorit
Moottori poikittain?? Mitä sää taas ajattelet?  ;D

Olisi siitä aika paljon hyötyä.

Ei isoa ja pitkää konepeittoa. Ilmavirrat voisi kääntää niin että ne kulkisi välillä vasemmalta oikealle ja sitten toiseen suuntaan mikä olisi hyvä pölyisissä  paikoissa, koko koneen painojakauma olisi optimaalisempi. Ehkä helpompi tehdä etunostolaitteita ym rakenteita eteen ja voisi saada leveät etupyörät kääntymään paremmin kun niiden väliin ei tarvitsisi saada leveää konetta mahtumaan.

Eikö tuokin ole keksitty jo 30 vuotta sitten?

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Tehokkaat traktorit
Moottori poikittain?? Mitä sää taas ajattelet?  ;D

 Wemssi käyny turkissa, siellähän pimuilla on viiva vaaka-suunnassa, silloin kun eivät ole kyljellään.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Tehokkaat traktorit
Moottori poikittain?? Mitä sää taas ajattelet?  ;D

Ilmavirrat voisi kääntää niin että ne kulkisi välillä vasemmalta oikealle ja sitten toiseen suuntaan mikä olisi hyvä pölyisissä  paikoissa...

Tälle korkealentoiselle ajatukselle kuulisin oikein mielelläni perusteluita ja hyötyjä...  ;D Kun itsellä ei oikein raksuta.

Ne loput on jo toteutettu Lynxin kuvan kaltaisissa traktoreissa.

Sopiva tyhjän traktorin painojakauma riippuu ihan siitä, onko tarkoitus vetää hinattavia vai nostolaitteessa olevia koneita. Jos oikein kunnolla Vemssin ajatusta lisää lennättää, niin tehdään traktori jonka moottoria voi siirtää traktorin pituussunnassa sen mukaan tarvitaanko etu- vai taka-akselille painoa. Voimansiirto sähköllä tai hydraulipumppu suoraan moottoriin kiinni ja siitä voima taipusilla putkilla varsinaiseen vaihteistoon tms.  8)

Nykyisten traktorien painon nousu mielestäni johtuu hienommasta vaihteistosta, moottoriin vaadittavista lisälaitteista ja paremmasta hytistä lisälaitteineen. Suuremmat ja leveämmät pyörät lisäävät myös painoa yllättävän paljon.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Tehokkaat traktorit
Moottori poikittain?? Mitä sää taas ajattelet?  ;D

Ilmavirrat voisi kääntää niin että ne kulkisi välillä vasemmalta oikealle ja sitten toiseen suuntaan mikä olisi hyvä pölyisissä  paikoissa...

Tälle korkealentoiselle ajatukselle kuulisin oikein mielelläni perusteluita ja hyötyjä...  ;D Kun itsellä ei oikein raksuta.


Siis jos ja kun eri kennot olisi sijoitettu vaikka molemmille puolille konetta ja sitten esimerkiksi John-teerestä tutut suodatinlevyt ennen kennoja niin kun tasaisin väliajoin vaihdettaisi ilmavirtaussuuntaa niin tulleet moskat lentäisi tiehensä. Tämä on asia joka tulee jatkossa tulemaan yhä isommaksi ongelmaksi kun etunostolaitteet lisääntyy niin koneen imuilma imee nokalle kaikki maailman heinät ja rojut mitä edessä kulkeva kone nostaa. Jatkossa olisi hyvä insinöörien miettiä miten tuon moskan saa puhallettua pois eri jäähdytyskennoista jotta raikkaan ilman saanti on taattu.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Tehokkaat traktorit
Kyllä noille vanhoille traktoreille pitäisi lyödä jonkinlainen saastevero ja romutusmaksu, että saadaan konekantaa uudistettua. Ympäristö voisi paljon paremmin.
Vaikka vanha dieseli vähän pölläyttelee mustaa savua niin ei se savu kauan aikaa ilmassa pysy, haitta on vaan hetkellinen ja enemmänkin visuaalinen kuin todellinen.
Kerro sama Ville Niinistölle.... ;D :D

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Tehokkaat traktorit
Moottori poikittain?? Mitä sää taas ajattelet?  ;D

Ilmavirrat voisi kääntää niin että ne kulkisi välillä vasemmalta oikealle ja sitten toiseen suuntaan mikä olisi hyvä pölyisissä  paikoissa...

Tälle korkealentoiselle ajatukselle kuulisin oikein mielelläni perusteluita ja hyötyjä...  ;D Kun itsellä ei oikein raksuta.


Siis jos ja kun eri kennot olisi sijoitettu vaikka molemmille puolille konetta ja sitten esimerkiksi John-teerestä tutut suodatinlevyt ennen kennoja niin kun tasaisin väliajoin vaihdettaisi ilmavirtaussuuntaa niin tulleet moskat lentäisi tiehensä

Eri päissä olevissa kennoissa on semmoinnen suunnitteluvirhe, että osa saa moottorin kylkeä pitkin kulkenutta esilämmitettyä ilmaa ellei ilmanotto ole ulospäin puhallettaessa ihan siinä kennojen takana. Eikä kaikkein suurmmat roskat edes pääse jäähdyttimiin asti vaan jäävät konepellin säleikköön. Sen saisi halutessaan puhtaaksi vauhdissakin jos traktorissa olisi paineilmalaitteet, sopiva putkitus ja suuttimet säleikölle.