Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista  (Luettu 47570 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista
Sen saman teorian, jonka mukaan suomi on ollut puolueeton,  suomalainen tuote on aina huippulaatuista ( paitsi kv. vertailussa).....

Itsepetoksen turvinhan se onnistuu. Samasta syysta nuz200 ei ymmärrä analogiaa kotimaisuusvaatimusten suhteista tai muista bäkkärin väitteistä.
Voisikko suomentaa ton analogiaa sanan,helpottais hiukan tämän ymmärtämistä :o

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista
Sen saman teorian, jonka mukaan suomi on ollut puolueeton,  suomalainen tuote on aina huippulaatuista ( paitsi kv. vertailussa).....

Itsepetoksen turvinhan se onnistuu. Samasta syysta nuz200 ei ymmärrä analogiaa kotimaisuusvaatimusten suhteista tai muista bäkkärin väitteistä.
Voisikko suomentaa ton analogiaa sanan,helpottais hiukan tämän ymmärtämistä :o
g=nan
Helpottiko?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista
Tää on taas tätä valitusta  ;D

1. Suomalainen tuotanto on maailman laadukkainta ja puhtainta. MUTTA asiaa ei saa valvoa eikä todistaa  ;D
2. Kaikille virkamiehille pitää antaa potkut. MUTTA työt pitää silti tehdä aikataulussa  ;D
3. Kaikkien pitää ostaa kotimaisia elintarvikkeita. MUTTA itse saa ostaa kaiki panokset ulkomailta  ;D
4. Virkamiehet tekevät aina kiusaa. MUTTA itse pitää jättää kaikki lomakkeet puutteellisina kiusaksi  ;D
5. Kaikkien pitää noudattaa lakeja ja sääntöjä. MUTTA itse niitä saa pikkuisen aina kiertää  ;D
6. Kaikki ulkomainen ruoka on myrkyllistä eikä tuotantoa valvota mitenkään -> MUTTA mitäpä siitä, koska pääosa suolamaisistakin tuottajista tuntuu haluavan samat säännöt tänne  ;D ;D ;D
Joskus oikein mietin oletko oikeasti idiootti,vai onko nämä korkeampaa huumoria :-\

No jos tämän palstan jutut tiivistää kuuteen käskyyn, niin miten Sinä asian tiivistäisit...
Lähinnä kuten JösseJänis asian ilmaisi.
Eli inttäisit jääräpäisesti asioiden olevan kuten kuvittelet.. ja samalla siirtäisit vastuun toisille ja hyödyt itselle  ;D

Minkä vastuun?
Keille toisille?
Mitkä hyödyt?

En minä ole ainakaan mitään hyötyä saanut siitä, että tuotan maailman laadukkaimpiin ja puhtaimpiin kuuluvia elintarvikkeita maailman tiukimpiin kuuluvien eettisten ja ekologisten vaatimusten mukaisesti, maailman tarkimpiin kuuluvassa kontrollissa käsittämättömän suurta ja tehotonta virkamiesarmeijaa työllistäen. Vastuu tästä kaikesta on minun. Hyötyjä en ole tavannut, mutta jollekin niitä pitää koitua, jos tällaista rumbaa kuitenkin pyöritetään.

Minä en ymmärrä, miksi kansalle, joka haluaa halpaa, ei voida tuottaa halpaa. Mksi pitää tuottaa kallista, mutta myydä se halvalla? Minkä teorian mukaista se on?
Eli sinä haluaisit tänne Suomeen samanlaisen systeemin jollaisen oletat olevan ulkomailla? Oletat, että jos ylimääräinen valvonta poistuisi, niin saisimme tuottaa bulkkia rauhassa.. olet tietysti oikeassa (ja noudatat kuudetta käskyä...)...

Tuosta olisi oikeasti se hyöty, että ei tarvitsisi kuvitella olevansa muita parempi. Ja olet oikeassa siinäkin, että työn lisäarvo ei tosiaankaan jää tuottajalle, siis nykyään.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista
Tää on taas tätä valitusta  ;D

1. Suomalainen tuotanto on maailman laadukkainta ja puhtainta. MUTTA asiaa ei saa valvoa eikä todistaa  ;D
2. Kaikille virkamiehille pitää antaa potkut. MUTTA työt pitää silti tehdä aikataulussa  ;D
3. Kaikkien pitää ostaa kotimaisia elintarvikkeita. MUTTA itse saa ostaa kaiki panokset ulkomailta  ;D
4. Virkamiehet tekevät aina kiusaa. MUTTA itse pitää jättää kaikki lomakkeet puutteellisina kiusaksi  ;D
5. Kaikkien pitää noudattaa lakeja ja sääntöjä. MUTTA itse niitä saa pikkuisen aina kiertää  ;D
6. Kaikki ulkomainen ruoka on myrkyllistä eikä tuotantoa valvota mitenkään -> MUTTA mitäpä siitä, koska pääosa suolamaisistakin tuottajista tuntuu haluavan samat säännöt tänne  ;D ;D ;D
Joskus oikein mietin oletko oikeasti idiootti,vai onko nämä korkeampaa huumoria :-\

No jos tämän palstan jutut tiivistää kuuteen käskyyn, niin miten Sinä asian tiivistäisit...

Jos haluaa vähän kärjistää, niin voihan sen noinkin ilmaista  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista
Tää on taas tätä valitusta  ;D

1. Suomalainen tuotanto on maailman laadukkainta ja puhtainta. MUTTA asiaa ei saa valvoa eikä todistaa  ;D
2. Kaikille virkamiehille pitää antaa potkut. MUTTA työt pitää silti tehdä aikataulussa  ;D
3. Kaikkien pitää ostaa kotimaisia elintarvikkeita. MUTTA itse saa ostaa kaiki panokset ulkomailta  ;D
4. Virkamiehet tekevät aina kiusaa. MUTTA itse pitää jättää kaikki lomakkeet puutteellisina kiusaksi  ;D
5. Kaikkien pitää noudattaa lakeja ja sääntöjä. MUTTA itse niitä saa pikkuisen aina kiertää  ;D
6. Kaikki ulkomainen ruoka on myrkyllistä eikä tuotantoa valvota mitenkään -> MUTTA mitäpä siitä, koska pääosa suolamaisistakin tuottajista tuntuu haluavan samat säännöt tänne  ;D ;D ;D
Joskus oikein mietin oletko oikeasti idiootti,vai onko nämä korkeampaa huumoria :-\

No jos tämän palstan jutut tiivistää kuuteen käskyyn, niin miten Sinä asian tiivistäisit...

Jos haluaa vähän kärjistää, niin voihan sen noinkin ilmaista  ;D
Minulle tuo on kärjistys, mutta todella suurelle ihmisjoukolle ihan arkipäivää.

Itse ajattelen yleensä niin, että jos "löysäilee" itse, niin silloin ei voi tuomita muitakaan löysäilystä... Tai muutenkaan, jos toimii itse keskimääräisesti ja ahneesti niin miksi muut eivät saisi toimia  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

ilkka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2710
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista

Itse ajattelen yleensä niin, että jos "löysäilee" itse, niin silloin ei voi tuomita muitakaan löysäilystä... Tai muutenkaan, jos toimii itse keskimääräisesti ja ahneesti niin miksi muut eivät saisi toimia  ???
[/quote]





Eli kääntäen, jos itse toimii "oikein"; ...suosii kotimaista ja muutoinkin toimii "kirkasotsaisesti" on oikeutettu syyllistämään muita ja vakuuttamaan olevansa toisia parempi.....kaikki me sinne puu/pahvilaatikkoon lopulta joudutaan.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista

Itse ajattelen yleensä niin, että jos "löysäilee" itse, niin silloin ei voi tuomita muitakaan löysäilystä... Tai muutenkaan, jos toimii itse keskimääräisesti ja ahneesti niin miksi muut eivät saisi toimia  ???





Eli kääntäen, jos itse toimii "oikein"; ...suosii kotimaista ja muutoinkin toimii "kirkasotsaisesti" on oikeutettu syyllistämään muita ja vakuuttamaan olevansa toisia parempi.....kaikki me sinne puu/pahvilaatikkoon lopulta joudutaan.
[/quote]
No joo... jos toimii itse oikein, niin sitten samaa voi vaatia toisilta.

Syyllistämisestä en ole samaa mieltä. Se ei johda mihinkään. Ja se onkin yleisimmin vain tekopyhyyttä.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista
No joo... jos toimii itse oikein, niin sitten samaa voi vaatia toisilta.

Syyllistämisestä en ole samaa mieltä. Se ei johda mihinkään. Ja se onkin yleisimmin vain tekopyhyyttä.
Syyllistäminen on syvältä suomalaisesta tuomiohalusta juontuvaa. Joku kun tekee virheen, niin se on elämän mittanen eiseosannu-leima ottaan. Kun virheitä ei myönnetä, jäädään jankkaamaan syyllisistä. Syyllistämisen kääntöpuoli on virheistä oppiminen, mikä ei onnistu, jos virheitä ei myönnetä.

Olipa taas sekavaa  :'(
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista
Eli ajatus:
Kaikki tekee raktoreita, Valamettia, Jo** *ee*e merkkistä tms.
Silti Kaikki löytää ostajansa ko hinta o sopiva...!

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 534
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista
Täytynee sitten tilata verottajalta semmonen ennakkoverolippu ens vuodelle, missä on tämä härdelli huomioitu, ts. ensi vuoden tulot puolittuu puolittuu :( Kuka muistaa miten ja koska se tehdään? :o

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista
Ei me mitään tukee tarvita. Nojaillaan lapioon kuten kunnan työntekijät viemärityömaalla. ;D

Tissiliivit on hyvä tuki.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista
Täytynee sitten tilata verottajalta semmonen ennakkoverolippu ens vuodelle, missä on tämä härdelli huomioitu, ts. ensi vuoden tulot puolittuu puolittuu :( Kuka muistaa miten ja koska se tehdään? :o

Soittamalla saa tehtyä viidessä minuutissa. Muistaa vaan henkilötunnuksen ja miettii valmiiksi mitkä tulot olisivat

antti-x

  • Vieras
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista
Täytynee sitten tilata verottajalta semmonen ennakkoverolippu ens vuodelle, missä on tämä härdelli huomioitu, ts. ensi vuoden tulot puolittuu puolittuu :( Kuka muistaa miten ja koska se tehdään? :o

Soittamalla saa tehtyä viidessä minuutissa. Muistaa vaan henkilötunnuksen ja miettii valmiiksi mitkä tulot olisivat

Yesh, verottaja on yllättäen varsin yhteistyökykyinen viranomainen ja sinne soittaessa on ihan hyvä todennököisyys että vaikeammassakin asiassa saa luurin päähän jonkun joka ymmärtää miten asiat hoidetaan. Ja juuri koskaan eivät syyllistä, välttele vastuuta tai selittele. Hoitavat vaan homman taas järjestykseen, ehkä kertoen samalla miten kannattaa tomia ettei tarvitse soitella uudestaan.

Ennakkopäätöstä verottajalta ei tietenkään kannata hakea. Jos tuntuu että on oikeassa sitä ei tarvitse, ja jos taas tuntuu että on väärässä mutta haluaa kokeilla kepillä jäätä, ennakkopäätös on aika huono koska sehän suorastaan kutsuu verottajan tutkimaan että mitäs tässä nyt yritetään keplotella...

Sirkku

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 182
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista
Yesh, verottaja on yllättäen varsin yhteistyökykyinen viranomainen ja sinne soittaessa on ihan hyvä todennököisyys että vaikeammassakin asiassa saa luurin päähän jonkun joka ymmärtää miten asiat hoidetaan. Ja juuri koskaan eivät syyllistä, välttele vastuuta tai selittele. Hoitavat vaan homman taas järjestykseen, ehkä kertoen samalla miten kannattaa tomia ettei tarvitse soitella uudestaan.


Ja kyllä, aivan samaa mieltä: verottaja on yksi yhteistyökykyisimmistä viranomaisistamme. Voit selittää, korjata, pyytää muutoksia eikä mistään sakoteta ennen kuin asia on hoidettu ja kunnossa. Ainoa, mikä tökkii on ihan "perusneuvonta", eli parempi tehdä veroilmoitus kyselemättä verotoimistosta. Jos virhe tulee niin selvitä vasta sitten.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Vuoden 2015 maataloustukien maksuaikatauluista
Tää on taas tätä valitusta  ;D

1. Suomalainen tuotanto on maailman laadukkainta ja puhtainta. MUTTA asiaa ei saa valvoa eikä todistaa  ;D
2. Kaikille virkamiehille pitää antaa potkut. MUTTA työt pitää silti tehdä aikataulussa  ;D
3. Kaikkien pitää ostaa kotimaisia elintarvikkeita. MUTTA itse saa ostaa kaiki panokset ulkomailta  ;D
4. Virkamiehet tekevät aina kiusaa. MUTTA itse pitää jättää kaikki lomakkeet puutteellisina kiusaksi  ;D
5. Kaikkien pitää noudattaa lakeja ja sääntöjä. MUTTA itse niitä saa pikkuisen aina kiertää  ;D
6. Kaikki ulkomainen ruoka on myrkyllistä eikä tuotantoa valvota mitenkään -> MUTTA mitäpä siitä, koska pääosa suolamaisistakin tuottajista tuntuu haluavan samat säännöt tänne  ;D ;D ;D
Joskus oikein mietin oletko oikeasti idiootti,vai onko nämä korkeampaa huumoria :-\

No jos tämän palstan jutut tiivistää kuuteen käskyyn, niin miten Sinä asian tiivistäisit...
Lähinnä kuten JösseJänis asian ilmaisi.
Eli inttäisit jääräpäisesti asioiden olevan kuten kuvittelet.. ja samalla siirtäisit vastuun toisille ja hyödyt itselle  ;D

Minkä vastuun?
Keille toisille?
Mitkä hyödyt?

En minä ole ainakaan mitään hyötyä saanut siitä, että tuotan maailman laadukkaimpiin ja puhtaimpiin kuuluvia elintarvikkeita maailman tiukimpiin kuuluvien eettisten ja ekologisten vaatimusten mukaisesti, maailman tarkimpiin kuuluvassa kontrollissa käsittämättömän suurta ja tehotonta virkamiesarmeijaa työllistäen. Vastuu tästä kaikesta on minun. Hyötyjä en ole tavannut, mutta jollekin niitä pitää koitua, jos tällaista rumbaa kuitenkin pyöritetään.

Minä en ymmärrä, miksi kansalle, joka haluaa halpaa, ei voida tuottaa halpaa. Mksi pitää tuottaa kallista, mutta myydä se halvalla? Minkä teorian mukaista se on?
Eli sinä haluaisit tänne Suomeen samanlaisen systeemin jollaisen oletat olevan ulkomailla? Oletat, että jos ylimääräinen valvonta poistuisi, niin saisimme tuottaa bulkkia rauhassa.. olet tietysti oikeassa (ja noudatat kuudetta käskyä...)...


En oleta mitään. Älä sinäkään oleta minun olettavan mitään.

Sitä kuitenkin ihmettelen, että miksi Eurooppa globaalisti ja Suomi Euroopan sisällä haluavat niin hirveästi rankaista omaa tuotantoaan vaatimuksilla, joita muiden ei tarvitse noudattaa ja joiden noudattamisesta me kansakuntana emme ole valmiit maksamaan.

Ei tämä koske vain ruoan tuotantoa, vaan yhtälailla vaikka jalkineteollisuutta tai rakentamista.