Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Avajaiset  (Luettu 86271 kertaa)

Stig

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 70
Vs: Avajaiset
Eikö raha sitten yrittämisessä ole kaikki kaikessa?

No raha ei ainakaan ole kaikki kaikessa foorumikeskusteluissa (harvalle kai maksetaan yhdestäkään kommentista). Ja mitä tulee yritystoimintaan niin pitkän tähtäimen kannatavuus (ehkä koko alalle) ja lyhyen tähtäimen voittojen maksimointi voivat olla ristiriidassa. " Tässä kappaleessa ei nyt kyllä ole punaista lankaa.


Ja jotkut tekevät mitä tekevät koska tykkäävät siitä mitä tekevät. Ei kai se ole palkansaajien yksinoikeus?
" Ei, se onkin yrittäjien yksinoikeus  :)

antti-x

  • Vieras
Vs: Avajaiset
" Ei, se onkin yrittäjien yksinoikeus  :)

No ei oikeastaan, kyllä joillekin, (toivottavasti mahdollisimman monille) palkansaajille maksetaan siitä että he tekevät sitä mistä tykkäävät, koska sen tekeminen mistä he tykkäävät on myös taloudellisesti kannattavaa (koska tekevät sen hyvin ja/tai tykkäävät tehdä sellaista mistä on oikeasti hyötyä tms).

Patrik 1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: Avajaiset
"Moiti"-nappi on siitä hyvä että nekin jotka eivät osaa kirjoittaa tai ajatella, pääsevät osallistumaan. :)

Niin täytyy nyt myöntää antin hienon allekirjoituksen johdosta jolla miinuksiaan ontuvasti perustelee, että kirjauduin ihan antaakseni antille miinuksen räikeästä kateus lipun heilutuksesta ja apemiehelle plussan rohkeasta ja ennakkoluulottomasta suorituksesta  :)Hienot oli rakennukset ja alan rautaiset ammattilaiset asialla sydämelliset onnittelut hankkeelle  :)

On minulla plussia enemmän kuin sinulla myöskin  :P

Jos joku suvaitsee suomessa rakentaa isomman navetan kuin muut niin siitäkö sitten pitää kaikkien ylistää tai sitten ovat kateellisia? On kai se yksi lähestymistapa tuokin. Sama kuin se että joku rakentaa suomen suurimman minkkitarhan tai suomen suurimman sikalan tai suomen suurimman ostoskeskuksen, niin kaikkien pitäisi olla kehumassa että hyvin teit tai ovat kateellisia? Ehkä. Kaikkia pitää ylitsevuotavasti vaan kehua kun viitsivät jotain (yhteiskunnan vahvalla tuella) tehdä.

Olipa rohkea tyyppi se Pekka Perä kun sellaisen hienon kaivoksen rakensi. Aika mautonta olisi kenenkään niin hienoa saavutusta kritisoida, tai kateellinen on jos niin tekee. Tai kateellisia olivat ainakin ne jotka sitä yhtään kritisoivat silloin heti alkuun (harva niin tekikään).

Antti hyvä kritiikki on kriitiikkiä ja sitä saa ja pitääkin tulla mutta hyvän maun rajoissa.Ja kuulun näihin kirjoitus ja ajatustaidottomiin ja hyvin harvoin vajavaisuudestani johtuen keskusteluun osallistun.Luettua tulee kuitenkin melko usein ja sinunkin kirjoituksia olen pitänyt hyvinä ja mielenkiintoisina:käytännönläheistä ja talousasiaa,epäkohtiin puuttumista,kyseenalaistamista.Olisin odottanut sinulta fiksuna miehenä asiallisempaa tyyliä ilmaista närästyksesi ja kateutesi c-aluetta ja juustoporttia kohtaan.Talvivaara nyt on pikkusen kaukaa haettua tähän keskusteluun etkä voi tosissasi väittää ettei Talvivaara olisi kriitiikkiä osakseen saanut?   ???

antti-x

  • Vieras
Vs: Avajaiset
"Moiti"-nappi on siitä hyvä että nekin jotka eivät osaa kirjoittaa tai ajatella, pääsevät osallistumaan. :)

Niin täytyy nyt myöntää antin hienon allekirjoituksen johdosta jolla miinuksiaan ontuvasti perustelee, että kirjauduin ihan antaakseni antille miinuksen räikeästä kateus lipun heilutuksesta ja apemiehelle plussan rohkeasta ja ennakkoluulottomasta suorituksesta  :)Hienot oli rakennukset ja alan rautaiset ammattilaiset asialla sydämelliset onnittelut hankkeelle  :)

On minulla plussia enemmän kuin sinulla myöskin  :P

Jos joku suvaitsee suomessa rakentaa isomman navetan kuin muut niin siitäkö sitten pitää kaikkien ylistää tai sitten ovat kateellisia? On kai se yksi lähestymistapa tuokin. Sama kuin se että joku rakentaa suomen suurimman minkkitarhan tai suomen suurimman sikalan tai suomen suurimman ostoskeskuksen, niin kaikkien pitäisi olla kehumassa että hyvin teit tai ovat kateellisia? Ehkä. Kaikkia pitää ylitsevuotavasti vaan kehua kun viitsivät jotain (yhteiskunnan vahvalla tuella) tehdä.

Olipa rohkea tyyppi se Pekka Perä kun sellaisen hienon kaivoksen rakensi. Aika mautonta olisi kenenkään niin hienoa saavutusta kritisoida, tai kateellinen on jos niin tekee. Tai kateellisia olivat ainakin ne jotka sitä yhtään kritisoivat silloin heti alkuun (harva niin tekikään).

Antti hyvä kritiikki on kriitiikkiä ja sitä saa ja pitääkin tulla mutta hyvän maun rajoissa.Ja kuulun näihin kirjoitus ja ajatustaidottomiin ja hyvin harvoin vajavaisuudestani johtuen keskusteluun osallistun.Luettua tulee kuitenkin melko usein ja sinunkin kirjoituksia olen pitänyt hyvinä ja mielenkiintoisina:käytännönläheistä ja talousasiaa,epäkohtiin puuttumista,kyseenalaistamista.Olisin odottanut sinulta fiksuna miehenä asiallisempaa tyyliä ilmaista närästyksesi ja kateutesi c-aluetta ja juustoporttia kohtaan.Talvivaara nyt on pikkusen kaukaa haettua tähän keskusteluun etkä voi tosissasi väittää ettei Talvivaara olisi kriitiikkiä osakseen saanut?   ???
Oma muistikuvani on että talvivaara oli kaikkien lempilapsi sillloin 3-5 vuotta sitten, mutta kuitenkin...

Minä olen kehunut juustoporttia kun olen ollut sitä mieltä että se on kehut ansainnut, ja kritisoinut kun olen ollut sitä mieltä että se on sen ansainnut. Kehuja olen antanut hyvästä tuotepaletista joka on ollut olemassa useamma vuoden, kritiikkiä olen antanut tästä "opportunistinen kopioiva mulkku" taktiikasta jota se tuntuisi harjoittaneen lähiaikoina, mutta ehkä olen väärässä. Jotkut joilla ei ole mitään julkaisukelpoista dataa, ovat vihjaneet että olen väärässä siinä. Ja se "opportunistinen kopioiva mulkku" strategiakaan ei sinänsä ole huono kuin korkeintaan suomalaisen maidontuotannon kannalta. Kuluttajille ja juustoportille varmaan ihan huippujuttu.

Tukipolitiikka on asia erikseen ja siitäkin olen sanani sanonut. Sekään ei sinänsä liity suomalaisen maidontuotannon imagoon johon nyt esittämäni kommentit enemmän nivoutuvat.

Mutta olettaen että minun kritiikkini on huonoa kateutta niin kenen kritiikki tätä projektia kohtaan on sitten ollut hyvää? Vai onko se vain täydellinen juttu että kaikki kritiikki on kateutta?

(kritiikilleni on myös esitetty perusteltuja vastaväitteitä ja minun nähdäkseni se keskustelu on loppuun käyty. Edelleen minua vain harmittaa tuo "kateus" leimakirveen käyttäminen aina kun joku on eri mieltä. Kyllä minä osaan esim apilaan tai SAS:in perättömät väitteet kumota ilman joutavia yleistyksiä, joten oletan samaa muilta)

Viimeksi muokattu: 20.12.14 - klo:01:21 kirjoittanut antti-x

mah

  • Vieras
Vs: Avajaiset
Pitikö siellä avajaisissa olla saapassuojia? Yleensähän uusissa navetoissa ei, mutta joskus olen nähnyt että on saapassuojaus uusissa avajaisissakin. Vaikka itsellä ei ole varmasti ikinä ollut saapasta jalassa, jota suojata, koska saapassuoja. Vaan ihan kenkä. Ollut siis jalassa.

Vain tuli mieleen, että jos olisi muistona 5500 paria, eli karkeasti 11000 käytettyä saapassuojainta, mitä niistä tekisi? :-X

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Avajaiset
Kovin merkillistä bisnestä toi maito. Puolet yrittäjistä moittivat ihan kaikkea ja fiksuimmat takoo massia. Moittijat sitten kiristelevät hampaitaan ja väittelevät täällä päivät asioista, joihin kuitenkaan  eivät itse pysty vaikuttamaan. Eikö se focus tarvitsisi olla siinä rahan tekemisessä, eikä missään muussa? Ja jos ei, niin miksi olla yrittäjä?
Tätäpä tämä on
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Vs: Avajaiset
Pitikö siellä avajaisissa olla saapassuojia? Yleensähän uusissa navetoissa ei, mutta joskus olen nähnyt että on saapassuojaus uusissa avajaisissakin. Vaikka itsellä ei ole varmasti ikinä ollut saapasta jalassa, jota suojata, koska saapassuoja. Vaan ihan kenkä. Ollut siis jalassa.

Vain tuli mieleen, että jos olisi muistona 5500 paria, eli karkeasti 11000 käytettyä saapassuojainta, mitä niistä tekisi? :-X
Tulimme takaovesta sieltä lietesäiliön päästä joten  kävijämäärään pitää lisätä sieltä tuleet ilman suojia kävelleet tutustujat.

Kyösti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 206
Vs: Avajaiset
Kaiken ylitsevuotavan typeryyksiin mennen katkeruuden keskellä kysyisin, onko Juustoportin hinnoittelussa kytköksiä mihinkään suuntaan? Vai mentiinkö salaisuuksien puolelle? Jollain tai joillain yksityisillä ostajillahan on hintakytkentä jonkun toisen, kenties isomman, toimijan hintaan.
Luulenpa että valtaisan tunneryöpyn saanut Juustoportti lienee pienistä toimijoista se varmin. Yritys menestyy kuitenkin omilla tuotteillaan eikä minään sopimusvalmistajana.

mah

  • Vieras
Vs: Avajaiset
Kovin merkillistä bisnestä toi maito. Puolet yrittäjistä moittivat ihan kaikkea ja fiksuimmat takoo massia. Moittijat sitten kiristelevät hampaitaan ja väittelevät täällä päivät asioista, joihin kuitenkaan  eivät itse pysty vaikuttamaan. Eikö se focus tarvitsisi olla siinä rahan tekemisessä, eikä missään muussa? Ja jos ei, niin miksi olla yrittäjä?
Tätäpä tämä on

Entä, jos kaikkeinpa eniten fiksuimmat moittivat täällä muitten asioita päivät pääksytysten ja väittelevät vaikka ja mistä, mutta takovat silti massia. Ei ole fookusta siinäkään, jos kaiken päivää laskee märepalleroita navetassa pohtien raha-asioita. Etenkään omia. Siis raha-asioita, mutta lehmien märepalloja. Jos itsellä tulee laskentaan asti märepaloja, on omakin ruokinta epäkohdalla. :-X

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Avajaiset
" Ei, se onkin yrittäjien yksinoikeus  :)

No ei oikeastaan, kyllä joillekin, (toivottavasti mahdollisimman monille) palkansaajille maksetaan siitä että he tekevät sitä mistä tykkäävät, koska sen tekeminen mistä he tykkäävät on myös taloudellisesti kannattavaa (koska tekevät sen hyvin ja/tai tykkäävät tehdä sellaista mistä on oikeasti hyötyä tms).
Mää oon usesasti sanonu, että olen etuoikeutettu ja onnellinen, kun saan tehdä tätä (maatalous)työtä. Tosin sen eteen täytyy tehdä uhrauksia ja käydä päivätöissä. Joka sekin on ihan ok, mutta molempia ei voi tehdä täydestä sydämestään. Ja ehkä 27 vuotta samoissa ympyröissä leipäännyttää sekin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: Avajaiset
Hienot oli systeemit ja kaikesta kyllä näki että kaikkea on ajateltu. Monesta ei ole tommosia tekemään.
 Jos nyt jotain niin sitä ihmettelin kun oli sähkökaappi samalla käytävällä mistä lehmät menee isommasta hallista lypsylle.

antti-x

  • Vieras
Vs: Avajaiset
Hienot oli systeemit ja kaikesta kyllä näki että kaikkea on ajateltu. Monesta ei ole tommosia tekemään.

Se tunnustus täytyy minunkin antaa että ihan tosi rautaista ammattitaitoa ja kokonaisuuden hallintaa tämän mittakaavan projekti vaatii, varsinkin jos pellot eivät löydy omasta takaa / tule sopivasti vastaan kuten muille ison navetan rakentaneille usein on tullut (Suomen suurin robottinavetta, suomen suurin luomunavetta näin pari "pellot löytänyttä" mainitakseni).

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Avajaiset
Jos nyt jotain niin sitä ihmettelin kun oli sähkökaappi samalla käytävällä mistä lehmät menee isommasta hallista lypsylle.

*** sen hallin sähkökeskus on kieltämättä vähän oudos paikassa. Ei kuitenkaan haluttu viedä kaikkia samaan pääkeskukseen. Vikavirran mahdolliset kuittailut yms. on lähempänä. Lisäksi säästi sähköjohtojen vetoa melkolailla. Siihen tulee oma kaappi päälle ettei häiritse lehmiä ja toisinpäin.

muumipeikko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
Vs: Avajaiset
http://maaleht.delfi.ee/news/maamajandus/uudised/super-piimatoostus-looks-konkurente-mahuga?id=69953331

Fiksu veto olla kutsumatta tulevaa kansanedustajaa avaamaan Suomen ensimmäistä karusellirobottinavettaa.. ;) ;) Oliskohan tullut polkupyörällä ja polvihousuissa paikalla..Illalla sitten esikuntineen ilakoimaan Tuutsonien leikkipuistoon. ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Avajaiset
Hienot oli systeemit ja kaikesta kyllä näki että kaikkea on ajateltu. Monesta ei ole tommosia tekemään.
 Jos nyt jotain niin sitä ihmettelin kun oli sähkökaappi samalla käytävällä mistä lehmät menee isommasta hallista lypsylle.
Ammoniakki ja kosteus tekee kutaa sähkölaitteille!
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !