Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tucano 320 puintitappiot  (Luettu 7779 kertaa)

Seadoo1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Tucano 320 puintitappiot
Tervehdys kolmekakskymppisten omistajille!

Löysin jonkun satunnaisen keskustelun aiheesta, mutta hukkasin sen, joten ajattelin avata ihan oman ketjun Tuksun tappioilla.

Kuten muillakin, minulla menee luvattoman helposti kohlimilta yli ja monenlaista olen yrittänyt, mutta onko niin, että varstasillan pinta-ala on auttamatta liian pieni koneen muuhun kapasiteettiin nähden? Itse olen toisaalta huomannut, että mittareiden mennessä punaiselle, lisään vauhtia ja tavaraa sisään, tappiot pienenevät. Tämäkään ei aina ole näin eikä mene loogisesti. Miten muilla?

Sitten mielipiteitä, onko JD W540 selvästi tehokkaampi kone kuin Tuksu 320? Onko kellään kokemuksia. Hiukan offtopic, sorry.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Tucano 320 puintitappiot
Itekkin claasin puolikkaan omistajana oon kuullut että pikku-tuksu on tosiaan kohlinrajoitteinen puimuri.
Kyllä sillä hinnalla jyvien pitäs päätyä viljasäiliön puolelle...

Moni on kertonut tarinaa että 2065 sampolla saa puitua enemmän viljaa tunnissa kuin tällä tuksulla?  ::)
Tuskahiki on köyhän sauna...

MacGyver

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Tucano 320 puintitappiot
Tucano 320 on huonoin Claas. Pitäisi olla joku mehulinko (liian pienen) kelan jälkeen millä jyvät saisi irti.
W540 on jo puimuri, Tucano välimalli.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Tucano 320 puintitappiot
 Varstasilta niin liki kelaa, että alkaa irtoamaan,ja sopivasti vauhtia että on tungosta kelalla, niin pitäs irrottaa, vai onko Tuksussa jotenkin poikkeava kela?. Ainahan ne jyvät on irti saatu jo 50 luvun koneista lähtien.

Seadoo1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Tucano 320 puintitappiot
Tota varstasillan välystä olen tosiaan tiukentanut ja hieman on parantunut, mut voi olla, että tavaraa täytyy tosiaan ajaa rohkeemmin kelalle. Tuksu on kyl muuten hyvä ja itellä vielä on toi vario 540 pöytä ja se hiukan tehostaa puintia.

Itellä oli joskus 2065 ja hyvä kone olikin, mut kyl toi Tuksu sentään sen pesee ja pitääkin. :P

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2000
Vs: Tucano 320 puintitappiot
mulla on ohralla ongelmaa, pitempikortisilla ei niinkään. syöttää kuulemma vaan kelan sivuille ja jotain muutakin säätöö on tehtävissä. meinaan ensi kesänä oikein selvittää ja laittaa kuntoon. yks kaveri vinkkaili messuilla muutamasta asiasta tarvii ottaa kesemmällä yhteyttä uudestaan.

SikaJussi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: Tucano 320 puintitappiot
Tervehdys kolmekakskymppisten omistajille!

Löysin jonkun satunnaisen keskustelun aiheesta, mutta hukkasin sen, joten ajattelin avata ihan oman ketjun Tuksun tappioilla.

Kuten muillakin, minulla menee luvattoman helposti kohlimilta yli ja monenlaista olen yrittänyt, mutta onko niin, että varstasillan pinta-ala on auttamatta liian pieni koneen muuhun kapasiteettiin nähden? Itse olen toisaalta huomannut, että mittareiden mennessä punaiselle, lisään vauhtia ja tavaraa sisään, tappiot pienenevät. Tämäkään ei aina ole näin eikä mene loogisesti. Miten muilla?

Sitten mielipiteitä, onko JD W540 selvästi tehokkaampi kone kuin Tuksu 320? Onko kellään kokemuksia. Hiukan offtopic, sorry.

Samaa ongelmaa on täälläkin, tosin ensi syksynä kyllä keskityn että kone on viimeisen päälle tällissä kun näitä vinkkejä nyt on tullut eri puolilta. Muuten mukava kone mutta tuo kohlintappio on ongelma, varsinkin nimenomaan ohralla jota itsekkin eniten puin. Epäilen itsekin että kone ei noilla säädöillä syötä massaa tasaisesti kelalle... No ensi syksynä säädellään

Seadoo1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Tucano 320 puintitappiot
Sama juttu, säädöt tehdään huolella ja katsotaan mitä tapahtuu. Kannattaa muuten tsekata juutuubista hakusanoilla: tucano 320 v900. Kyllä koneesta ainakin tavara läpi menee...  ;D

SikaJussi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: Tucano 320 puintitappiot
mulla on ohralla ongelmaa, pitempikortisilla ei niinkään. syöttää kuulemma vaan kelan sivuille ja jotain muutakin säätöö on tehtävissä. meinaan ensi kesänä oikein selvittää ja laittaa kuntoon. yks kaveri vinkkaili messuilla muutamasta asiasta tarvii ottaa kesemmällä yhteyttä uudestaan.
[/quote

Jokos Joozeppi on selvittäny kaikki vinkit puintitehon parantamiseksi...?

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8306
Vs: Tucano 320 puintitappiot
Kyllä Sampo 360 on parempi. Onhan se numeroltaankin jo isompi.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Tucano 320 puintitappiot
Kyllä Sampo 360 on parempi. Onhan se numeroltaankin jo isompi.
Tartteeko kukaan Sampo 360, ollut betonielementin pukkina viimeiset vuodet. Puinnin jäljiltä se on, vaan jo aika patinoitunut. vähän ajetulla silppurin remmillä ;D
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Tucano 320 puintitappiot
Kyllä Sampo 360 on parempi. Onhan se numeroltaankin jo isompi.
Tartteeko kukaan Sampo 360, ollut betonielementin pukkina viimeiset vuodet. Puinnin jäljiltä se on, vaan jo aika patinoitunut. vähän ajetulla silppurin remmillä ;D

Yök. Vieläki yökkäyttää vaikka ko masiina lähti romu-ukon mukaan jo 15vuotta sitte. Kamala kapistus.
Yhtä juhlaa tuon jälkeen puinti wanhalla saksalaisella puimurilla.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Tucano 320 puintitappiot
Kyllä Sampo 360 on parempi. Onhan se numeroltaankin jo isompi.
Tartteeko kukaan Sampo 360, ollut betonielementin pukkina viimeiset vuodet. Puinnin jäljiltä se on, vaan jo aika patinoitunut. vähän ajetulla silppurin remmillä ;D

Yök. Vieläki yökkäyttää vaikka ko masiina lähti romu-ukon mukaan jo 15vuotta sitte. Kamala kapistus.
Yhtä juhlaa tuon jälkeen puinti wanhalla saksalaisella puimurilla.

 ***LIKE***  ;D
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2000
Vs: Tucano 320 puintitappiot
mulla on ohralla ongelmaa, pitempikortisilla ei niinkään. syöttää kuulemma vaan kelan sivuille ja jotain muutakin säätöö on tehtävissä. meinaan ensi kesänä oikein selvittää ja laittaa kuntoon. yks kaveri vinkkaili messuilla muutamasta asiasta tarvii ottaa kesemmällä yhteyttä uudestaan.
[/quote

Jokos Joozeppi on selvittäny kaikki vinkit puintitehon parantamiseksi...?

No jotain, huoltomies saa tulla koko asiantuntemuksellaan tekemään kaiken mahdollisen. Varstasillan perussäätö pitää tarkistaa. Syöttörummun jatkeet vaikuttavat tasaiseen syöttöön. Mulla ne on paikalla vois kokeilla ilman tänä vuonna kun vilja on pitkää. Pöydässä on muutakin säädettävää. Sit toi ikuisuusprojekti eli puintitappioiden ohjelmointi pitäs nyt tuli päätökseen ku uudet softat on olemassa.. Palailen ku onnela on poikennu.