Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kukahan tämänkin taas uskoisi?  (Luettu 2876 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22160
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
Vieläkin hullumpaa hommoo kuin maidontuotanto tundralla.

Kannattavuus perustuu tuhoeläinkorvauksiin. Ja tuottoisimmat useampaan kertaan.

Ja suurin kustannustekijä on oma palkkakustannus. Miksi poronpurijalla pitäisi olla palkka , kun ei etelän viljamiehelläkään.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
see tartteis tuo poronhoito siirtää eteläiseen suomeen. siellolis vähemmän suseja ja karhusia ja viljamiehille voitais maksaa korvauksia turmellusta sadosta.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
Veetiki vois ekana selata palstaa läpi eikä roiskaista uutta aloitusta samasta aiheesta. Tästäkin jauhetaan nyt 4 vaiko 5 ketjussa.  >:(
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
Etelän väkikin voisi sitten uusia autojaan "porokolareissa"...  Nyt Veeti toimeen ja siirtoa anelemaan.. ;D

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
Veetiki vois ekana selata palstaa läpi eikä roiskaista uutta aloitusta samasta aiheesta. Tästäkin jauhetaan nyt 4 vaiko 5 ketjussa.  >:(



täytyy ymmärtää kiireistä yrittäjää. silloin on taottava kun ahjo on kuumina.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
Veetiki vois ekana selata palstaa läpi eikä roiskaista uutta aloitusta samasta aiheesta. Tästäkin jauhetaan nyt 4 vaiko 5 ketjussa.  >:(



täytyy ymmärtää kiireistä yrittäjää. silloin on taottava kun ahjo on kuumina.
Veetikään tao muuta kuin päätään seinään.. ;D

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
Minä minä minä.... mulle mulle mulle. Pata kattilaa kun Veeti kepuja haukkuu em. tavoin. ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
Minä minä minä.... mulle mulle mulle. Pata kattilaa kun Veeti kepuja haukkuu em. tavoin. ;D
Veetin elämä on kovaa..koskaan saa mitä tahtoo ja jos saa, niin sitten ei enää tahdokkaan.. :'(

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
Minä minä minä.... mulle mulle mulle. Pata kattilaa kun Veeti kepuja haukkuu em. tavoin. ;D



paineet hallitusneuvotteluissa heijastuu kentälle. kusessa siellon roleksikin, kun se änkyräakka rähjää kaikkien kanssa. saas nähdä joko tänään ulkoistavat sen kukaedestypykän.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65528
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
ei net uskalla, sehän sanois vaan pahasti ja se kävis luonnon päälle.   loukkaantuisvat varmaan.

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
"Poronhoitajien omasta työstä lasketaan suurimmat kustannukset."

Mikä tahansa ala saadaan tappiolliseksi, kun asetetaan liian suuret palkkavaatimukset.

Siis yksi poroisäntä tuottaa lihaa noin 1950 kiloa vuodessa ja sillä pitäisi elää....

Viimeksi muokattu: 23.05.15 - klo:08:21 kirjoittanut Suuri Ajattelija

(O)

  • Vieras
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
Minä minä minä.... mulle mulle mulle. Pata kattilaa kun Veeti kepuja haukkuu em. tavoin. ;D
Veetin elämä on kovaa..koskaan saa mitä tahtoo ja jos saa, niin sitten ei enää tahdokkaan.. :'(
aivan yhtä kurjaa se navettapiiankin elämä on,ei saa vaikka tahtoisi

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
see tartteis tuo poronhoito siirtää eteläiseen suomeen. siellolis vähemmän suseja ja karhusia ja viljamiehille voitais maksaa korvauksia turmellusta sadosta.

Silloin kun EU:iin mentiin, oli yhdellä yrittäjällä  poroja aitauksessa täällä etelässä. Suunnitteli laajentavansa tuotantoa, mutta Suomi esti sellaiset hankkeet: vain lappilaisten yksinoikeus.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Kukahan tämänkin taas uskoisi?
see tartteis tuo poronhoito siirtää eteläiseen suomeen. siellolis vähemmän suseja ja karhusia ja viljamiehille voitais maksaa korvauksia turmellusta sadosta.

Silloin kun EU:iin mentiin, oli yhdellä yrittäjällä  poroja aitauksessa täällä etelässä. Suunnitteli laajentavansa tuotantoa, mutta Suomi esti sellaiset hankkeet: vain lappilaisten yksinoikeus.
Ei ole. Poronhoitoalue ulottuu Lapin lääninrajojen ulkopuolellekin.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.