Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe lantakone  (Luettu 7256 kertaa)

c-2

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
lantakone
onko minkälaisia kokemuksia ja ehdotuksia,tarttis uusia paskakone ja on vähän mietinnässä et kumpi on parempi ja toimivampi,
ketjukone vai hydrauli raappa
tällä hetkellä on sinisen värinen hydrauli kone jauhanut jo kohta 15 ja alkaa olleen mitta täys kävellä tikku käes ja valvoa,ettei jää yhteen kohtaan jauhaan :'(
myyjät on ketjunkoneen kannalla mut pitääkö se käytävät puhtaana kun on heiniä joskus jalkoihin vedetty,ja jos joku juutas seisoo edessä niin puhdistaako se vain toisen reunan ja kulkee sivuittain lopun matkaa,
käytävällä on pituutta 70m ja puotus ritilä keskellä,eli 35m pitäs jaksaa puhdistaa kerralla
puuhapete ei kuulemma sovi avokouruihin ei kummankaan värinen näin myyjät osasivat kertoa :-\

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: lantakone
Muokattu ydren vaijerikone on ihan toiminu. ::)
Siitä on tosin modattu raapat,ohjauskeskukset,taittopyörät ja vaijerit vaihdettu köysiin 8)
Mutta hyvä aihio se oli ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: lantakone
onko minkälaisia kokemuksia ja ehdotuksia,tarttis uusia paskakone ja on vähän mietinnässä et kumpi on parempi ja toimivampi,
ketjukone vai hydrauli raappa
tällä hetkellä on sinisen värinen hydrauli kone jauhanut jo kohta 15 ja alkaa olleen mitta täys kävellä tikku käes ja valvoa,ettei jää yhteen kohtaan jauhaan :'(
myyjät on ketjunkoneen kannalla mut pitääkö se käytävät puhtaana kun on heiniä joskus jalkoihin vedetty,ja jos joku juutas seisoo edessä niin puhdistaako se vain toisen reunan ja kulkee sivuittain lopun matkaa,
käytävällä on pituutta 70m ja puotus ritilä keskellä,eli 35m pitäs jaksaa puhdistaa kerralla
puuhapete ei kuulemma sovi avokouruihin ei kummankaan värinen näin myyjät osasivat kertoa :-\

No toi 15 vuotta on se koneen käyttöikä maksimissaan. Sit se kannetaan rauniolle oli sitä vedetty tai työnnetty.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: lantakone

 Paikallisen smurffin mukaan uusi lavalin hyderaappasysteemi parempi kuin vanha. Jos on VAIN YKSI kouru, niin siihenhän vois ajatella heikkonahetkenä jopa köysikonetta.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: lantakone
Latteri ainakin kehuu ketjukonettaan.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

liiteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: lantakone
Latterin ketjukone hollantilainen beerepoot.
Voin kyllä suositella, pian viisvuotta käytössä ja kaksi vetoratasta vaihdettu n400/kpl,uskoisin et ketju kestää viä 10 vuotta.Aikoinaan strangkon kone oli vaihtoehtona,mut kovin oli pientä ketjua siinä.
Käytävän keskellä unp65 palkki nurin(upotettuna),joka ohjaa raappaa ja ketju kulkee samassa urassa. Kaavin niin painava ettei pääse nousemaan.


Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: lantakone
Muistelisin että Laatterin lantakoneessa ketju kestäs jonkun 20 tonnin vedon ja moottori vetäs vain jotain 2 tonnin luokkaa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: lantakone
Kestäähän ne vaijeritkin vaikka kuinka paljon vetoa... Ite oon ollu tyytyväinen prinzingin veijeriraappaan, muuten mutta toinen koneikko ei kelaa vaijeria kunnolla ja vaijeri hyppää joka aiheuttaa kulumista vaijeriin. Reilun vuoden välein joutuu vaihtaa vaijeria tuon takia. Toisen puolen koneikossa ei ole tätä ongelmaa ja vaijeri kestää. Nyt on valmiiksi varattuna toiselle puolelle köyttä jos se kestäisi paremmin kun se ei ainakaan hypi samalla tavalla. On ainakin paljon mukavampi vaihtaa kun vaijeri...

Lemmu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 350
  • Niinku vasikka lehemän parres...
Vs: lantakone
Kestäähän ne vaijeritkin vaikka kuinka paljon vetoa... Ite oon ollu tyytyväinen prinzingin veijeriraappaan, muuten mutta toinen koneikko ei kelaa vaijeria kunnolla ja vaijeri hyppää joka aiheuttaa kulumista vaijeriin. Reilun vuoden välein joutuu vaihtaa vaijeria tuon takia. Toisen puolen koneikossa ei ole tätä ongelmaa ja vaijeri kestää. Nyt on valmiiksi varattuna toiselle puolelle köyttä jos se kestäisi paremmin kun se ei ainakaan hypi samalla tavalla. On ainakin paljon mukavampi vaihtaa kun vaijeri...

Onko sulla puolaaja käytös tuos koneikos joka hyppii?

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: lantakone
On... Jos tarkoitat sitä rullasysteemiä joka liikkuu samalla sivuttain kun vaijeria kelataan puolalle.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: lantakone
Kestäähän ne vaijeritkin vaikka kuinka paljon vetoa... Ite oon ollu tyytyväinen prinzingin veijeriraappaan, muuten mutta toinen koneikko ei kelaa vaijeria kunnolla ja vaijeri hyppää joka aiheuttaa kulumista vaijeriin. Reilun vuoden välein joutuu vaihtaa vaijeria tuon takia. Toisen puolen koneikossa ei ole tätä ongelmaa ja vaijeri kestää. Nyt on valmiiksi varattuna toiselle puolelle köyttä jos se kestäisi paremmin kun se ei ainakaan hypi samalla tavalla. On ainakin paljon mukavampi vaihtaa kun vaijeri...
Ei ikinä paluuta vaijeriin,kun ekan köyden on laittanu :)
Täs Kjoella yks tuo maahan köyttä joka on lujempaa ja halvempaa,kuin esim.PPn myymä.

Vesku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vs: lantakone
Tarkista siitä hyppivästä puolaajasta seuraajansarvet, löytyy sen nailonisen kuution sisältä. Jos ne on kuluneet riittävästi, niin puolaajan suunta muuttuu satunnaisesti.
Kannattaa myös tarkistaa ettei ketju ole niin löysällä että pyörimissuunnan muuttuessa ketju askeltaa yhden hampaan yli.
 

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: lantakone
En mä oikein keksi mitään sykeraappaa parempaa mikäli lehmät eivät nakkele rehua.

Meillä oli alunperin narukone joka muutettiin sitten yhden kourun koneeksi ja jokin aika sitten sekin vaihtui hydrauliseksi.

Ei se raappa eikä kiskokaan ole ikuisia. 10v on jo aika maksimi raapalle vaikka kuinka pitäisi pultit kireällä.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: lantakone
Kahden robotin kokoluokassa sykeraappa ei oikein tahdo ehtiä pitämään kouruja riittävän puhtaina.
Mulla on 15 vuotta ollut narukone käytössä. Raapat on alkuperäiset, muut osat olen itse rakentanut alkuperäistä vahvemmiksi. Alkuperäistä parempaa köyttä joutuu muutamankerran vuodessa vaihtamaan.
Mystinen kesälaatumies

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: lantakone
Mulla on 15 vuotta ollut narukone käytössä. Raapat on alkuperäiset, muut osat olen itse rakentanut alkuperäistä vahvemmiksi. Alkuperäistä parempaa köyttä joutuu muutamankerran vuodessa vaihtamaan.

Mulla reilu 12 vuotias köysikone käytössä, ja suurinpiirtein päinvastainen tilanne, muut osat vielä suht alkuperäiset, mutta raapat alkavat olla tekohengitetty loppuun. Nyt harkinnassa teettää uusi raappa. Meillä oman haasteensa asettaa se, että kokoojakuilu ei sijaitse päädyssä eikä keskellä, joten raapan pitäisi pystyä tuomaan molemmista suunnista.

Köysi kestää yleensä noin puolitoista vuotta.