Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hupparipojat  (Luettu 7472 kertaa)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hupparipojat
Sairaita on valitettavasti suurin osa nuorisostamme, kaularankavammaisia. Ei heistä tule koskaan minkään raskaamman työn tekijää ja muunkin työn tekeminen on vähä hiih ja näin.

Ei kaikesta voi syyttää kasvatusta, vaikka vanhemmilta se oppi esimerkin kautta paljolti tuleekin.

Niin ja nyt tää porukka rupee lisääntymään. Päivähoitoon tulee lapsia kolmevuotiaana eikä osaa puhua.  :(
Meillä oli juuri tuosta puhetta ja mukulat meinas, ettei heillä ole hätää, kun hakevat sitten mummun puhumaan omille lapsilleen...helpottaa kuulemma kummasti. ;D

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Hupparipojat
Sairaita on valitettavasti suurin osa nuorisostamme, kaularankavammaisia. Ei heistä tule koskaan minkään raskaamman työn tekijää ja muunkin työn tekeminen on vähä hiih ja näin.

Ei kaikesta voi syyttää kasvatusta, vaikka vanhemmilta se oppi esimerkin kautta paljolti tuleekin.

Niin ja nyt tää porukka rupee lisääntymään. Päivähoitoon tulee lapsia kolmevuotiaana eikä osaa puhua.  :(

Valitettavasti osuit oikeaan, nuo ongelmat kun kertautuvat ainakin tietyiltä osin. Suurin syy tietty huono ravinto, trampoliinipomppimiset ja kännyköiden yms. sähkövehkeiden kanssa räplääminen.

Jokainen voi omalta osaltaan verrata lapsuuttaan lastensa lapsuuteen. Osa vanhemmista on kasvanut lapsuutensa jopa 100% luomuruualla kun kaikilla tiloilla ei ole väkilannoitteita käytetty ennen 70 lukua ja kännykät ja monet muut sähkövermeet yleistyvät vasta 90 luvulla, joten niidenkin haitat ovat suht uusi ilmiö.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19858
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Hupparipojat
Mutta miten tässä keskustelussa mitään mielipidettä voi kiistää tahi hyväksyä vain sillä perusteella, että mielipiteen esittäjällä ei olisi omia lapsia ?

Eihän syöpälääkärin taitoa arvostella sillä perusteella, että hänellä itsellään on tai ei ole ollut syöpää ?

Tutkimukset nuorisosta tukevat havaintoja, joiden mukaan kaveripiirillä on vanhempiakin suurempi vaikutus nuoren kehitykseen ja mahdolliseen syrjäytymiseen.

Siksi esimerkiksi koulujen maine alkaa vahvistaa itseään.

-SS-

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hupparipojat
Sairaita on valitettavasti suurin osa nuorisostamme, kaularankavammaisia. Ei heistä tule koskaan minkään raskaamman työn tekijää ja muunkin työn tekeminen on vähä hiih ja näin.

Ei kaikesta voi syyttää kasvatusta, vaikka vanhemmilta se oppi esimerkin kautta paljolti tuleekin.

Niin ja nyt tää porukka rupee lisääntymään. Päivähoitoon tulee lapsia kolmevuotiaana eikä osaa puhua.  :(

Valitettavasti osuit oikeaan, nuo ongelmat kun kertautuvat ainakin tietyiltä osin. Suurin syy tietty huono ravinto, trampoliinipomppimiset ja kännyköiden yms. sähkövehkeiden kanssa räplääminen.

Jokainen voi omalta osaltaan verrata lapsuuttaan lastensa lapsuuteen. Osa vanhemmista on kasvanut lapsuutensa jopa 100% luomuruualla kun kaikilla tiloilla ei ole väkilannoitteita käytetty ennen 70 lukua ja kännykät ja monet muut sähkövermeet yleistyvät vasta 90 luvulla, joten niidenkin haitat ovat suht uusi ilmiö.
Montas lasta sulla on?? Mulla jokunen ja yksikään niistä ei ole ruuan takia oppinut puhumaan, vaan siitä mallista minkä aikuinen lapselle antaa.. Lapselle pitää antaa esimerkki ja tarve ilmaista itseään. Ja kas, lapsi aloittaa jokeltelun ja sitten viimein myös puhumisenkin..Tietysti jos pitää nälässä tarpeeksi kauan niin saattaahan se laukasta tarpeen sille puhumiselle. ::)

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Hupparipojat
Sairaita on valitettavasti suurin osa nuorisostamme, kaularankavammaisia. Ei heistä tule koskaan minkään raskaamman työn tekijää ja muunkin työn tekeminen on vähä hiih ja näin.

Ei kaikesta voi syyttää kasvatusta, vaikka vanhemmilta se oppi esimerkin kautta paljolti tuleekin.

Niin ja nyt tää porukka rupee lisääntymään. Päivähoitoon tulee lapsia kolmevuotiaana eikä osaa puhua.  :(
ossooko net sepeteuksen kakarat muuta ku kolome sannoo. mtk valio kepu.  ;D

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Hupparipojat
Näitä "hupparipoikia" alkaa olla enenevässä määrin myös viljelijöiden jälkeläisissä.
Ja edellisellä sukupolvella lapsenusko, kunhan lapsi aikansa kiertää maailmaa niin kyllä se siitä vielä maatalouteen rakastuu.

Mä näin yhen tälläsen vetelyksen ,lypsykarjatilan poeka. Täysi vetelys. Ei ole käynyt armeijjaa, koska pää ei kestä, masentaa nousta aamulla kuudelta. Yksi opiskelu jätetty kesken, agroloogi. Toinen vaiheessa 5 vuotta, eikä etene.
  Tilalla on 5 poekoo. Isäntä kuorsaa päivät ja emäntä käy siivoomassa jotta saa vähän käyttörahaa. Pojat ei tee mittään. Löytyykö jatkaja tuosta porukasta 10 vuoden sisällä. 😃

kieltämättä siul on ollunna vähä huonoo vävyonnee.  ;D

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Hupparipojat
Mikähän se tosiaan on tässä nyky-yhteiskunnassa mikä tekee nuorista "veteliä"? Kaupunkielämä isoine kaveriporukoineen ehkä edesauttaa mutta matkivatko maaseudun nuoret heitä? Ja ne virikkeet.....mitä kukin niiksi kutsuu ja mitkä niistä on "hyväksyttäviä" ja tarpeeksi seksikkäitä jotta ne voisi ottaa harrastuksiksi? Kuinkahan moni nuori lähtee esim kalalle nykyään jos vaihtoehtona on vaikka joku tapahtuma kaupunkissa?

En itekään ole kaikista ahkerin, koko ajan jotain kuitenkin tekemässä. Ja koneita käytän mahdollisimman paljon säästääkseni itseäni. Mutta joku motivaatio se ajaa aamulla ylös ja ulos. Kaikilla ei sitä ole vaikka toivoisi heidän itsensäkin kannalta sitä löytyvän. Huh, raskasta kirjootusta.
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hupparipojat
Se on tuo vastikkeeton raha..eli jos saa vanhemmiltaan rahaa riittävästi, niin miksi sen eteen pitäisi jotain tehdäkkin?? Meillä minä olen valitettavasti natsi-mutsi ja rahaa ei tule jos ei jotain sen eteen tee.. Viikkoraha on tuntematon käsite tässä talossa, mutta kun on hommansa tehnyt voi esittää toivomuksia..ja pikkasen luulen, että tulee minulle kalliimmaksi kuin se muutaman euron viikkoraha, mutta oppivatpahan, miten sitä rahaa saa.. ::)

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Hupparipojat
Se on tuo vastikkeeton raha..eli jos saa vanhemmiltaan rahaa riittävästi, niin miksi sen eteen pitäisi jotain tehdäkkin?? Meillä minä olen valitettavasti natsi-mutsi ja rahaa ei tule jos ei jotain sen eteen tee.. Viikkoraha on tuntematon käsite tässä talossa, mutta kun on hommansa tehnyt voi esittää toivomuksia..ja pikkasen luulen, että tulee minulle kalliimmaksi kuin se muutaman euron viikkoraha, mutta oppivatpahan, miten sitä rahaa saa.. ::)
Just eilen likka kerto et yks niiden koulussa haluais uuden, siis jo neljännen älypuhelimen! Siis max 4. luokkalainen...että voi v.....
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hupparipojat
Se on tuo vastikkeeton raha..eli jos saa vanhemmiltaan rahaa riittävästi, niin miksi sen eteen pitäisi jotain tehdäkkin?? Meillä minä olen valitettavasti natsi-mutsi ja rahaa ei tule jos ei jotain sen eteen tee.. Viikkoraha on tuntematon käsite tässä talossa, mutta kun on hommansa tehnyt voi esittää toivomuksia..ja pikkasen luulen, että tulee minulle kalliimmaksi kuin se muutaman euron viikkoraha, mutta oppivatpahan, miten sitä rahaa saa.. ::)
Just eilen likka kerto et yks niiden koulussa haluais uuden, siis jo neljännen älypuhelimen! Siis max 4. luokkalainen...että voi v.....
Eikö teillä muka saa...ei kyllä meilläkään.. ;D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Hupparipojat
eikö seoo hyvä että lapsilla on älykännykkä niin voi tulevaisuudessa talossa olla joku joka osaa ajaa  sillä papan  suuruuenhulluuksissaan ostamalla tms  fentillä :'( :'( :'( :'(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Hupparipojat
Se on tuo vastikkeeton raha..eli jos saa vanhemmiltaan rahaa riittävästi, niin miksi sen eteen pitäisi jotain tehdäkkin?? Meillä minä olen valitettavasti natsi-mutsi ja rahaa ei tule jos ei jotain sen eteen tee.. Viikkoraha on tuntematon käsite tässä talossa, mutta kun on hommansa tehnyt voi esittää toivomuksia..ja pikkasen luulen, että tulee minulle kalliimmaksi kuin se muutaman euron viikkoraha, mutta oppivatpahan, miten sitä rahaa saa.. ::)
Just eilen likka kerto et yks niiden koulussa haluais uuden, siis jo neljännen älypuhelimen! Siis max 4. luokkalainen...että voi v.....

Kummityttö 15v hukkas kesällä iphone femman jo toista kertaa...  ::)


Sairaita on valitettavasti suurin osa nuorisostamme, kaularankavammaisia. Ei heistä tule koskaan minkään raskaamman työn tekijää ja muunkin työn tekeminen on vähä hiih ja näin.

Ei kaikesta voi syyttää kasvatusta, vaikka vanhemmilta se oppi esimerkin kautta paljolti tuleekin.

Niin ja nyt tää porukka rupee lisääntymään. Päivähoitoon tulee lapsia kolmevuotiaana eikä osaa puhua.  :(

Valitettavasti osuit oikeaan, nuo ongelmat kun kertautuvat ainakin tietyiltä osin. Suurin syy tietty huono ravinto, trampoliinipomppimiset ja kännyköiden yms. sähkövehkeiden kanssa räplääminen.

Jokainen voi omalta osaltaan verrata lapsuuttaan lastensa lapsuuteen. Osa vanhemmista on kasvanut lapsuutensa jopa 100% luomuruualla kun kaikilla tiloilla ei ole väkilannoitteita käytetty ennen 70 lukua ja kännykät ja monet muut sähkövermeet yleistyvät vasta 90 luvulla, joten niidenkin haitat ovat suht uusi ilmiö.
Montas lasta sulla on?? Mulla jokunen ja yksikään niistä ei ole ruuan takia oppinut puhumaan, vaan siitä mallista minkä aikuinen lapselle antaa.. Lapselle pitää antaa esimerkki ja tarve ilmaista itseään. Ja kas, lapsi aloittaa jokeltelun ja sitten viimein myös puhumisenkin..Tietysti jos pitää nälässä tarpeeksi kauan niin saattaahan se laukasta tarpeen sille puhumiselle. ::)

Sinä puhut kasvatuksesta ja sinun kasvattajankykyjäsi ei ole kukaan kai täällä kyseenalaistanut ? Itse olen hieman oppinut näkemään nuorten ongelmia myös fyysisellä ja  sitäkautta myös henkisellä puolella. Vanhaa sanontaa mukaillen terve sielu terveessä ruumiissa on kuitenkin se perusta jonka pohjalta ihmistä aletaan kasvattamaan vastuulliseksi ja tuottavaksi aikuiseksi.

Jos on aikuisten kohdalla ennaltaehkäisevä terveydenhuolto mennyt huonoon jamaan, niin sitä suurinta velkaa kasvatetaan kun jätetään lapsien ongelmat hoitamatta. Ja viimeistään siihen tämä kansakunta tulevaisuudessa sortuu.

Viimeksi muokattu: 07.10.15 - klo:15:31 kirjoittanut Hervast

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Jätkä

  • Vieras
Vs: Hupparipojat
eikö seoo hyvä että lapsilla on älykännykkä niin voi tulevaisuudessa talossa olla joku joka osaa ajaa  sillä papan  suuruuenhulluuksissaan ostamalla tms  fentillä :'( :'( :'( :'(

 Meinasitko vielä että jos kännykkä maksaa sen tonnin, niin se oppii fentillä ajamaan nopeammin kuin se 80€ älykännykän omistaja.  ;)

Ymmärrän hyvin miksi kauppa haluaa myydä kännykän tonnilla, mutta en sitä että miksi joku ostaa itselleen niin kalliin puhelimen? Samat ladatut ohjelmat pyörivät kaikissa älykännyköissä, joten se lisäarvo ei tule puhelimen käytöstä ja suurin käyttö taitaa olla pelaaminen ja somessa oleminen

navettapiika

  • Vieras
Vs: Hupparipojat
Lapsilla on neuvola, missä kyllä seurataan edelleen kasvua ja työnnetään opasta kouraan oikeasta ruuasta. Jopa hengelliseenkin puoleen tartutaan ja ohjataan perheneuvolan palveluiden pariin.. eli kyllä sitä ennaltaehkäisevää terveydenhoitoa on. Ja juuri tässä nämä puhumattomat lapset jää kiinni, koska kotonahan sellainen on oikea unelma, koska ei vaadi mitään..eikä huuda kurkku suorana karkkia kaupassa.
Ja nyt oli viitosluokkalaisen terveystarkastuksessa laaja kysely ruokahuollon ja nukkumisten osalta, myös kaverit ja kaikki muukin lasta lähellä oleva käytiin läpi.. Ja nämä tarkastukset tehdään terveydenhoitajan ja lääkärin yhteistyöllä..itse olen tuon terkkarin tarkastuksen puolella, lääkäri on vähän läpihuuto juttu. Näitä tarkastuksia on kakkosella, vitosella ja vielä kasilla, että tässä vaiheessa lapset tulevat kyllä hoidettua.
Vanhempien osuutta voi kyllä tarkastella kriittisemmin, jos se koti elämä on vain ja ainoastaan pikaruokaa ja pelaamista, niin hukassa ollaan.  ???

Joukahainen

  • Vieras
Vs: Hupparipojat
Niinpä ja äitee notkuu jatkuvasti netissä tietsikan äärellä,kyllä siinä jää lapset sivuseikaksi.
aatteles ;D