Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe case 956 xl vaihteiston merkkivalo palaa ja sylkee vaihteita  (Luettu 16736 kertaa)

case956xl

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Joo elikkäs mikähän mahtas olla kun 956 xl:ssä vaihteiston merkkivalo syttyy vähän liikkeelle lähdön jälkeen ja pienellä puolella sylkee ainakin 2 ja 4 vaihdetta pois päältä. Kytkimen kun painaa pohjaan niin valo sammuu..

Agraaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1022
teknik rautakanki  :o

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Joo elikkäs mikähän mahtas olla kun 956 xl:ssä vaihteiston merkkivalo syttyy vähän liikkeelle lähdön jälkeen ja pienellä puolella sylkee ainakin 2 ja 4 vaihdetta pois päältä. Kytkimen kun painaa pohjaan niin valo sammuu..

Valo ei saa palaa kytkin ylhäällä. Jos palaa niin vaihteiston voitelupaine liian pieni. Voi johtua tukkeentuneesta suodattimesta. Katsoisin onko jo metallia suodattimessa. Kun kytkintä pidetään pohjassa noin kymmenen sekuntia, kuuluisi valon syttyä viivekytkimen jälkeen koska voitelupumppu ei pyöri. Nyt tässä viive sammuttaa hetkeksi valon, joka pahaksi onneksi palaa koko ajan paineen puutteen vuoksi. Jos ajettu ilman voitelua pitkään, niin vaihteistossa voi olla myös mekaaninen vika (vikoja). Voi olla myös erillinen vika tuo vaihteen sylkäisy, esim. haarukka vääntynyt runtatessa. En ajaisi yhtään ennenkuin joku asiaa tunteva on konetta tutkinut.
Valossa voi olla myös vikaa, en muista onko anturi ns. maadoittava eli jos johto rungossa, valo palaa.
Odotettavissa kallista hoitoa. . .
Tarkista öljyt, öljyn paine, suodattimet, vaihdekepin liikkuvuus ääriasentoihin.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
tuosta löytyy muutamalle valittajalle hyvää tietoa mitä joskus joutuu.........

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus

Red Bull

  • Vieras
Siello helvetinmoinen savota esissä:
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=6766
Elä kehtoo alentua tuolle tasolle.

Empä enää ihmettele miks saksan natikan lootarempalle tuli vähä hintaa...  :-X

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7108
  • karkki vai keppana?
Otetaan ala-akseli, minkä ympärille ruvetaan rakentaan traktoria ::)
Onhan näitä vastaavia >:(
pessimisti ei pety!

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Siello helvetinmoinen savota esissä:
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=3&t=6766
Elä kehtoo alentua tuolle tasolle.

Empä enää ihmettele miks saksan natikan lootarempalle tuli vähä hintaa...  :-X
Deutsissa sama juttu paitsi hintaa tulee paljon. :(
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Alkuperäisosissa Casessa on hinnoissa sitten vielä ihan oma kertoimensa.  >:(
CS vetokoukun nostotanko 835 €  ::) . Putki ja tanko sisällä.
Mystinen kesälaatumies

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
1455 osat myös aivan mahdottoman hintasia. vaihteiston laakerit 6500e!!! ja vain ne laakerit joita ei saa tarvikkeena.

tuolla nuffi foorumilla joku kirjoitta että 956 laatikossa olis jotain zf:ään liittyvää, ei ole. 55 sarjasta eteenpäin noissa on natikan oma laatikko.esim. 1046 on zf:llä joka on paljon vahvempi kuin 1056 saksalainen laatikko. 1255 ja 1455 on aina zf:llä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Laatuvehkeissä tuppaa osat maksamaan, siksi kannattaa ajaa ladalla... ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Saksalainen tekee monimutkaisen vaihteiston siinä se on mestari. ;D
Nähtiin se toisen maailman sodan aikaan saksan konetekniikka hyytyi heti alkuunsa Venäjän aroille
ei siitä ollut edes ryssän tekniikalle haastajaksi.
Nuo caset ja natikat kannattaa kiertää kaukaa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
 Kumpi on pahempi kalliit  varaosat Sakemannin Casessa, kuin kotimaiset hiuka ikääntyneet traktorit joihin ei saa kaikkia osia?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Kyllähän saksalainen sotatekniikka oli aikansa huippua, mutta ongelmaksi tuli sen hienous. Liian kallista ja monimutkaista valmistaa. Taannoin tuli telkkarista dokumentti, jossa brittiläinen asiantuntija esitteli saksalaista panssarivaunua ja sen lukemattomia yksityiskohtia. Lopuksi totesi kuivasti. -Kaikki turhaa. Olisi pitänyt tehdä yksinkertaisempaa ja nopeammin valmistettavaa. Venäläiset tekivät niin yksinkertaisia ratkaisuja kuin mahdollista, koska perustivat kaiken massaan. Mitä enemmän divisioonia, sitä suurempi ylivoima. Saksalaiset tekivät kaikki perusteellisesti ja siitä tuli ongelmia.

Sitten voidaan miettiä, olisiko noi natikan vaihteistot pelanneet tänäkin päivänä, jos käyttö ja ylläpitohuolto olisi tehty saksalaisella täsmällisyydellä koko ajan... ;)