***Tämä on tyyppillistä nousukauden jälkimaininkejä. Muutaman viime vuoden aikana markkinat ovat olleet kuumat ja rahaa on tullut Valiolle ovista ja ikkunoista. Nyt pitäisi kuitenkin osata elää hetkessä ja siirtää tälläiset projektit eteenpäin. Rahaa palaa sikana kun logo viedään läpi firman kuljetuskalustoon saakka.
Nyt kannattais panostaa nuokin rahat kotimaisuus-mainontaan. Saatais tuon hurrimaidon maihinnousua edes vähän jarrutettua.
Apemies on hivenen markkinoinnista pihalla...
Mihin nuo on sitten panostusta ellei kotimaisuuden mainontaan? Brändi on se jolla myydään jos hinnalla ei pystytä sitä tekemään.
Vuosia sitten Arla painui ihmisten mieliin pienillä lehmillä ja nimen toistolla. Valiolla logo on yrityksen tärkein myyjä ja logon näkeminen täytyy saada ihmisessä aikaan mielikuvia, myyviä sellaisia, vieläpä tuttuja ja turvallisia.
Vai olisiko apemiehen mielestä parempi jos vaihdetaan logoksi kirkkovene? Ja Arlalle kannaksen toiselta puolen..
***Pihalla tai sisällä, yksi lysti. Mielipiteen vapaus kai sallitaan...
Tottakai tajuan brändin tärkeyden, sen verta olen markkinointia opiskellut/niissä tehtävissä työskennellyt. Enkä ole brändin tärkeyttä kyseenalaistanut. Juuri korkean brändin ansiosta Valio on menestynyt niin koti- kuin ulkomarkkinoilla. Samaa brändin vahvistamista on ehdottamani kotimaisuus-markkinointi.
Valion brändin on niin vahva ettei se olisi mielestäni tarvinnut logo-muutoksia keskellä syvintä lamaa. Tutkimusten mukaan Valio on yksi Suomen tunnetuimmista brändeistä ja sitä voitaisiin vahvistaa ilman uutta logoakin.
Satun vain tietämään millainen homma on viedä uusi logo läpi koko yrityksen, esitteiden, mainosmateriaalien, käyntikorttien, lomakkeiden, kirjekuorten, autoteippausten, jne jne..
Todettakoon vielä (ennenkuin joku ehtii viisastelemaan) ettei tää ole missään nimessä sellainen kustannus joka vaikuttaisi maidon hintaan. Osoittaa vain mielestäni lievää tilannetajun puutetta.