Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valion uusi logo  (Luettu 9857 kertaa)

sirkussonni

  • Vieras
Valion uusi logo
Oliko nyt ihan pakko taas tämäkin juuri nyt tässä taloustilanteessa tehdä. Ei se ihan pieni ole kustannus tuostakaan logosta. Tietysti se onkin niinpäin, että kun on tullut tilattua jostakin mainostoimistosta tuollainen logo aiemmin, on se sitten tuottajien kukkarolla pakko maksattaa. Sattuipa juuri sopivasti "maaliskuun alusta".

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/fi_FI/etusivu/

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Valion uusi logo
***Tämä on tyyppillistä nousukauden jälkimaininkejä. Muutaman viime vuoden aikana markkinat ovat olleet kuumat ja rahaa on tullut Valiolle ovista ja ikkunoista. Nyt pitäisi kuitenkin osata elää hetkessä ja siirtää tälläiset projektit eteenpäin. Rahaa palaa sikana kun logo viedään läpi firman kuljetuskalustoon saakka.

Nyt kannattais panostaa nuokin rahat kotimaisuus-mainontaan. Saatais tuon hurrimaidon maihinnousua edes vähän jarrutettua.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Valion uusi logo
Kyse on brändin rakentamisesta, ei teidän kannata ottaa kantaa asiaan, kun ette tajua siitä hevonhelevettiä ....

independent

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: Valion uusi logo
Logo on tehty edullisesti omana työnä Valiolla . :D

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Valion uusi logo
Kyse on brändin rakentamisesta, ei teidän kannata ottaa kantaa asiaan, kun ette tajua siitä hevonhelevettiä ....

***aina enempi mitä emo-heikki siitä ja maidontuotannosta yleensä..

Punainen Parooni

  • Vieras
Vs: Valion uusi logo
Homo heikki nyt ei maidosta mitään käsitä.tissiviaroolla ollu jo 5 vuotta.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Valion uusi logo
Homo heikki nyt ei maidosta mitään käsitä.tissiviaroolla ollu jo 5 vuotta.

Kyse oli logosta ja brändin rakentamisesta ...
Keskity sinä vaan siihen maitoon, kun et muusta ymmärrä.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Valion uusi logo
No kyllä mää hiukan ymmärrän tästä brändäämisestä. Se oli LSO:llakin siellä yks hyvä ja kallis brändäys, siitä vaan julkkiskokki tekemään hyvää tuottajain selkänahasta. Yhtään ei ajatella sitä toista puolta siitä firmasta, eli omistajien suhtautumista varojen käyttöön samaan aikaan kun tilityshintaa alkutuotantoon lasketaan. En sinänsä yhtään ihmettele heitä, jotka ovat paperit allekirjoittanut siirtyvänsä Hämeenlinnan tuottajiksi juurikin 1.03.2009.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Valion uusi logo
No kyllä mää hiukan ymmärrän tästä brändäämisestä. Se oli LSO:llakin siellä yks hyvä ja kallis brändäys, siitä vaan julkkiskokki tekemään hyvää tuottajain selkänahasta. Yhtään ei ajatella sitä toista puolta siitä firmasta, eli omistajien suhtautumista varojen käyttöön samaan aikaan kun tilityshintaa alkutuotantoon lasketaan. En sinänsä yhtään ihmettele heitä, jotka ovat paperit allekirjoittanut siirtyvänsä Hämeenlinnan tuottajiksi juurikin 1.03.2009.

Ai nyt ollaan sinne menossa , osa Hämeenlinnalaisista olis kuulemma Tuottajain-Maitoon menossa . Huhuja varmaan .

Harmillinen tilanne kumminkin

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Valion uusi logo
Kyse on brändin rakentamisesta, ei teidän kannata ottaa kantaa asiaan, kun ette tajua siitä hevonhelevettiä ....
markkinapäiviltä lasten piirustuskilpailun satoa ;D
Logo on tehty edullisesti omana työnä Valiolla . :D
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Valion uusi logo
Kyä tuo paree on ku edellinen sekasotku.
Passaa Valion herrojen kabineteissaan rakentaa Brandyllä keskivartaloaan.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Valion uusi logo
Kyse on brändin rakentamisesta, ei teidän kannata ottaa kantaa asiaan, kun ette tajua siitä hevonhelevettiä ....
markkinapäiviltä lasten piirustuskilpailun satoa ;D
Logo on tehty edullisesti omana työnä Valiolla . :D

No se nyt on sama, vaikka logona olisi hämähäkki väärinpäin ....
Tuttu brändi uppaa jopa paremmin kansaan.

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Valion uusi logo
***Tämä on tyyppillistä nousukauden jälkimaininkejä. Muutaman viime vuoden aikana markkinat ovat olleet kuumat ja rahaa on tullut Valiolle ovista ja ikkunoista. Nyt pitäisi kuitenkin osata elää hetkessä ja siirtää tälläiset projektit eteenpäin. Rahaa palaa sikana kun logo viedään läpi firman kuljetuskalustoon saakka.

Nyt kannattais panostaa nuokin rahat kotimaisuus-mainontaan. Saatais tuon hurrimaidon maihinnousua edes vähän jarrutettua.




Apemies on hivenen markkinoinnista pihalla...  ;D ;D


Mihin nuo on sitten panostusta ellei kotimaisuuden mainontaan? Brändi on se jolla myydään jos hinnalla ei pystytä sitä tekemään.

Vuosia sitten Arla painui ihmisten mieliin pienillä lehmillä ja nimen toistolla. Valiolla logo on yrityksen tärkein myyjä ja logon näkeminen täytyy saada ihmisessä aikaan mielikuvia, myyviä sellaisia, vieläpä tuttuja ja turvallisia.


Vai olisiko apemiehen mielestä parempi jos vaihdetaan logoksi kirkkovene? Ja Arlalle kannaksen toiselta puolen..  ;D ;D
Poliittinen *****.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: Valion uusi logo
***Tämä on tyyppillistä nousukauden jälkimaininkejä. Muutaman viime vuoden aikana markkinat ovat olleet kuumat ja rahaa on tullut Valiolle ovista ja ikkunoista. Nyt pitäisi kuitenkin osata elää hetkessä ja siirtää tälläiset projektit eteenpäin. Rahaa palaa sikana kun logo viedään läpi firman kuljetuskalustoon saakka.

Nyt kannattais panostaa nuokin rahat kotimaisuus-mainontaan. Saatais tuon hurrimaidon maihinnousua edes vähän jarrutettua.




Apemies on hivenen markkinoinnista pihalla...  ;D ;D


Mihin nuo on sitten panostusta ellei kotimaisuuden mainontaan? Brändi on se jolla myydään jos hinnalla ei pystytä sitä tekemään.

Vuosia sitten Arla painui ihmisten mieliin pienillä lehmillä ja nimen toistolla. Valiolla logo on yrityksen tärkein myyjä ja logon näkeminen täytyy saada ihmisessä aikaan mielikuvia, myyviä sellaisia, vieläpä tuttuja ja turvallisia.


Vai olisiko apemiehen mielestä parempi jos vaihdetaan logoksi kirkkovene? Ja Arlalle kannaksen toiselta puolen..  ;D ;D

***Pihalla tai sisällä, yksi lysti. Mielipiteen vapaus kai sallitaan...

Tottakai tajuan brändin tärkeyden, sen verta olen markkinointia opiskellut/niissä tehtävissä työskennellyt. Enkä ole brändin tärkeyttä kyseenalaistanut. Juuri korkean brändin ansiosta Valio on menestynyt niin koti- kuin ulkomarkkinoilla. Samaa brändin vahvistamista on ehdottamani kotimaisuus-markkinointi.

Valion brändin on niin vahva ettei se olisi mielestäni tarvinnut logo-muutoksia keskellä syvintä lamaa. Tutkimusten mukaan Valio on yksi Suomen tunnetuimmista brändeistä ja sitä voitaisiin vahvistaa ilman uutta logoakin.

Satun vain tietämään millainen homma on viedä uusi logo läpi koko yrityksen, esitteiden, mainosmateriaalien, käyntikorttien, lomakkeiden, kirjekuorten, autoteippausten, jne jne..

Todettakoon vielä (ennenkuin joku ehtii viisastelemaan) ettei tää ole missään nimessä sellainen kustannus joka vaikuttaisi maidon hintaan. Osoittaa vain mielestäni lievää tilannetajun puutetta.

Viimeksi muokattu: 25.02.09 - klo:08:09 kirjoittanut apemies

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: Valion uusi logo
***Tämä on tyyppillistä nousukauden jälkimaininkejä. Muutaman viime vuoden aikana markkinat ovat olleet kuumat ja rahaa on tullut Valiolle ovista ja ikkunoista. Nyt pitäisi kuitenkin osata elää hetkessä ja siirtää tälläiset projektit eteenpäin. Rahaa palaa sikana kun logo viedään läpi firman kuljetuskalustoon saakka.

Nyt kannattais panostaa nuokin rahat kotimaisuus-mainontaan. Saatais tuon hurrimaidon maihinnousua edes vähän jarrutettua.




Apemies on hivenen markkinoinnista pihalla...  ;D ;D


Mihin nuo on sitten panostusta ellei kotimaisuuden mainontaan? Brändi on se jolla myydään jos hinnalla ei pystytä sitä tekemään.

Vuosia sitten Arla painui ihmisten mieliin pienillä lehmillä ja nimen toistolla. Valiolla logo on yrityksen tärkein myyjä ja logon näkeminen täytyy saada ihmisessä aikaan mielikuvia, myyviä sellaisia, vieläpä tuttuja ja turvallisia.


Vai olisiko apemiehen mielestä parempi jos vaihdetaan logoksi kirkkovene? Ja Arlalle kannaksen toiselta puolen..  ;D ;D

***Pihalla tai sisällä, yksi lysti. Mielipiteen vapaus kai sallitaan...

Tottakai tajuan brändin tärkeyden, sen verta olen markkinointia opiskellut/niissä tehtävissä työskennellyt. Enkä ole brändin tärkeyttä kyseenalaistanut. Juuri korkean brändin ansiosta Valio on menestynyt niin koti- kuin ulkomarkkinoilla. Samaa brändin vahvistamista on ehdottamani kotimaisuus-markkinointi.

Valion brändin on niin vahva ettei se olisi mielestäni tarvinnut logo-muutoksia keskellä syvintä lamaa. Tutkimusten mukaan Valio on yksi Suomen tunnetuimmista brändeistä ja sitä voitaisiin vahvistaa ilman uutta logoakin.

Satun vain tietämään millainen homma on viedä uusi logo läpi koko yrityksen, esitteiden, mainosmateriaalien, käyntikorttien, lomakkeiden, kirjekuorten, autoteippausten, jne jne..

Todettakoon vielä (ennenkuin joku ehtii viisastelemaan) ettei tää ole missään nimessä sellainen kustannus joka vaikuttaisi maidon hintaan. Osoittaa vain mielestäni lievää tilannetajun puutetta.


Onko brändin luominen samanlaista humpuukia kuin luomumaidon ja -tuotteiden markkinoiminen?  ;D ;D Pieni marginaali jonka takia uhrataan tuotannon jatkuvuutta?

Eikö tilannetajun puutetta osoittaisi ennemmin se että jatketaan vanhaan malliin, ts. pidetään mulkun päästä kiinni ettei lorahda väärällä hetkellä housuun?  ;D Nykyisessä tilanteessa kun Arla on rynnistämässä Suomea kohti, on varsin tärkeää että saadaan Valiolle kotimarkkinoilla vähintään yhtä kova meteli. Kotimaisuuden markkinoinnin taantuman aikana hoitaa muut sektorit jolloin oman merkin korostamiseen voidaan panostaa enemmän. Miksi elintarvikesektorin tulisi tällaisena aikana jatkuvasti toistaa kotimaisuuden merkitystä? Jatkuva toisto saa aikaan kipukynnyksen ylittäessään jopa vastenmielisyyden tunteen kuluttajassa.


Vai kiistääkö apemies tosiasian että panostamalla kotimaisuuden markkinointiin, markkinoitaisiin samalla myös Arla Ingmannin Kuusamossa valmistettua juustoa?

Josko vain jatkettaisiin uuden logon lanseerausta?  ;)
Poliittinen *****.