Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SKN - 26.12.16 - klo:12:13
-
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.
Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.
http://www.autokuplii.com/
-
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.
Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.
http://www.autokuplii.com/
Natsihenkiset ostaa noita Hitlerin perillisten tuotteita ja sitten itkevät, kun tulikin kourat täyteen pas kaa.
-
pittee olla rahamies jos pelkät huoltokustannukset on lähemmäs 10 000 :o :o :o :o
-
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.
Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.
http://www.autokuplii.com/
Natsihenkiset ostaa noita Hitlerin perillisten tuotteita ja sitten itkevät, kun tulikin kourat täyteen pas kaa.
Nääh... Niin kallista kun autonpitäminen Suomessa on, niin ei siinä muutama lisäeuro tunnu jos autoilusta voi pikku lisäpanostuksella jopa nauttiakin 🎅
Kehonsiirtimenä joku pokemonin näköinen corolla tai anjovis toimis yhtälailla.
Tuon sivuston laatija on asialleen omistautunut, taikka sitten muuten 'motivoitunut' 😂
-
pittee olla rahamies jos pelkät huoltokustannukset on lähemmäs 10 000 :o :o :o :o
Sun kertyy parissa kuukaudessa yövuorojen ja pyhäkorvausten kanssa toi summa.
-
https://www.jokamies.fi/miljoona-kilometria-samalla-diesel-mersulla-on-tuonut-saksalaismiehelle-reilun-100-000-euron-kustannukset-25-vuoden-aikana/
Ei huono suoritus ollenkaa.....
-
Monellako riisikupilla tai rankalaisella olis veivattu ton verran? Ei yhdelläkään.
(https://www.jokamies.fi/wp-content/uploads/2017/01/Mersu_7.jpg)
-
https://www.jokamies.fi/miljoona-kilometria-samalla-diesel-mersulla-on-tuonut-saksalaismiehelle-reilun-100-000-euron-kustannukset-25-vuoden-aikana/
Ei huono suoritus ollenkaa.....
Ei huono, mutta ei mitenkään tavaton. Taitaa löytyä Suomestakin useimmilta paikkakunnilta miljoona kilometriä ajettu mersu. 500tkm vähän kuin sisäänajoa noilla vanhemmilla. Ja niin se taitaa olla uudemmillakin, vaikka rikkoontuvaa tekniikkaa onkin ympätty paljon lisää murheita tuottamaan :)
-
Volvoilla on ajettu vielä enemmän http://www.aamulehti.fi/videot/uusi-myymalakokemus-toi-ennatysmyynnin-kayttoauto-ui-autokaupassa-vastavirtaan/4E9526DF
-
no kaikilta valmistajilta ois varmasti onnistunu tehdä miljoonan kestävä 2 litranen dieselmoottori missä on 126 nm vääntöä jos asiakkaat ois vaan ollu niin yksinkertaisia ja asiaansa uskovia että oisivat siitä tyhmyyksissään maksaneet saman verran kuin mersusta :-\ :-\ :-\ :-\
-
Tässähän ei varmaankaan ollut uutinen tuo että miljoona on päästy, vaan se että kustannukset on kirjattu tarkasti ja ovat varsin kohtuulliset. Noista 59k€ ylläpitokuluista varmaan puolet on vakuutuksia ja veroja saksassakin, joten huoltojen lisäksi varsinaisia korjauksia ei ole tehty kovin paljoa.
Ja on totta myös että tuo yksilö on matalaviritteinen, mutta tekniikaltaan lujia ovat myös uudemmat mersut. Ja onhan legendan maineessa myös OM606 moottori joka turbolla kehittää tehoakin jo ihan mukavasti. Tosin litrateho siinäkin vakiona aika matala.
Katsokaapa huvikseen uudempia 220cdi koneisia, niilläkin on päästetty taksia saksassa ja suomessa pitkiä pätkiä. Mersun tekniikka kyllä kestää ajamista kunhan kori vaan kestäisi. Toivottavasti nämä uudemmat ovat taas vähän lujempia.
-
pösö-konsernin, volkkariroupin ja toyotan autot menee ihan samoja kilometrimääriä kuin nuo mersukkin kun ajo on vastaavaa... pitkiä ajorupeamia, webaston lämmittämällä koneella tai tallista lähtö ja säännöllinen huolto.
kaikkihan tietää kylältään tuon esimerkinkin mukaisen mersun joka on ollut ns. normaalissa perhekäytössä, kylmänä käyntiin työpaikalta, lukuisia muutaman kilometrin pätkiä päivässä, halpaa öljyä vaihdossa eikä castrolin edgeä.... neon aivan kauheita käryäjiä nuo mersut, perä on mustana noesta ja se kalkatus ei oo kaunista kuunneltavaa :o :o :o :o
-
pösö-konsernin, volkkariroupin ja toyotan autot menee ihan samoja kilometrimääriä kuin nuo mersukkin kun ajo on vastaavaa... pitkiä ajorupeamia, webaston lämmittämällä koneella tai tallista lähtö ja säännöllinen huolto.
kaikkihan tietää kylältään tuon esimerkinkin mukaisen mersun joka on ollut ns. normaalissa perhekäytössä, kylmänä käyntiin työpaikalta, lukuisia muutaman kilometrin pätkiä päivässä, halpaa öljyä vaihdossa eikä castrolin edgeä.... neon aivan kauheita käryäjiä nuo mersut, perä on mustana noesta ja se kalkatus ei oo kaunista kuunneltavaa :o :o :o :o
Ei kyl vaihtarilistoilla näy nimeksikään noita sun mainittemia merkkejä yli 500tkm ajettuna.
Missäs ne on? Volvoja löytyy satunnaisia yksilöitä vaikkei sellasilla kanttipaaleilla täyspäinen ajakkaan.
-
Minulla on taloudessa ajossa sekä Mersu että Volvo ja kyllä niistä molemmista tulee ajaessa tunne että ovat maailmaa vastaa tehtyjä pelejä. Välillä kun ajaa uudenkarhealla pösöllä, jossa jo alustassa jokin kolisee ja pakoputki on ruostunut puhki tulee mieleen synkkiä ajatuksia kyseisestä merkistä.
Noh, täytyy myöntää tuo icefarmerin kommentti että ehkä Mersut ovat uutena keskimääräistä paremmalla pidolla, mutta on niissä myös teknisissä ratkaisuissa mietitty kestävyyttä. Esim dieselmersujen öljytilavuudethan ovat perinteisesti olleet tuplat kilpailijoihin ja öljynsuodatin on samaa kokoluokkaa kuin Valmetissa. Nämä siis muistikuvia omasta W124 mersusta. Nykyinen edustaa uudempaa ikäluokkaa mutta ongelmattomia kilometrejä sillekin on jo kertynyt. Lisäksi Volvot ja Mersut ovat helppoja huoltaa. Väliin kun katselee komponenttien sijoittelua esim Toyotassa niin voi vain arvella kuinka vähän suunnittelijaa on huolto kiinnostanut.
-
Tohtori onkin sitten puolipäinen kun harrastaa sekakäyttöä....
Pesoo on pesoo, toi mun on bentsiinikäyttönen 307 SW vuodelta 2005.Startti, laturi ja kytkin kesti jotakuinkin saman verran eli 160tkm, kympin välillä meni kaikki. Saarioisten mikropizza olis kestäny enemän mut painelaakeri antautu. Kaikki vaihdettuna yhteensä osineen ja töineen oli about 750€-800e.
Autojen laatueron voi todeta jos omaa välttävän korvakuulon, muita aisteja ei välttämättä tarvi.
Pösön oven sulkeminen, plonk, peltipurkkimainen ääni.
Mersu, tuf, vähän kun löisi nyrkillä untuvatäytteistä tyynyä.
Pösö ja nimismiehenkiharat, tärrrr tärrr.
Mersu, zzzzzzz
Pösö ja epätasainen tie, niti niti niti.
Mersu, zzzzzzzzz
Pösö ja puhaltimen ykkösnopeuden jälkeen tulevat tehot, huuuuumvfuuuuuuuuh huutomerkillä!
Mersun puhallin humisee häiritsevästi vasta viitos nopeuden jälkeen.
Pösö ja yleinen ajomelu, MITÄ SÄÄ SANOIT ja LAITA RADIO ISOMMALLE KUN EI KUULU!!!!
Mersu, puhu hiljempaa ja laita radio pienemmälle ja kenen nenä vinkuu ja maha murisee.
Otettakoon huomioon että toinen on 2002 vuoden 316tkm ajettu vanha taksi ja toinen on 2005 vuoden 170tkm ajettu yksityiskäytöstä.
Edit,
Olipas apilasmaisia kirjotusvirheitä, huh.
-
Täytyyhän niissä eroa olla kun hinnassa uutena jopa 300 %.
-
Saksan mossen jälkeen varmaan mikä tahansa auto tuntuu luotettavammalta 😀 veljen x1 bemarikin sai saksasta uuden moottorin, mitä se nyt on ollut telakalla päälle kuukauden tjsp.
200d satakakslankustakin sais pumppupajalla irti noin sata heppaa ja sillä se enin nahkeus häviäis. Mut vakiona tuommoinen...huhhuh
250d20v mallilla totuin ajelemaan lata tiskissä, myös ruuvauksen jälkeen. Vetäviä kierroksia nostamalla se kiihtyi melkein kuin bensa-auto, mut eihän siitä mitään superturboa saanut.
Passatissa taitaa tulla 560 tkm mittariin, kohta pitää alkaa jännittämään milloin taas kantta uusitaan. Alkuperäinen meni vaihtoon 280tkm ajettuna ja tämän uuden kannen aikana on ollut tuplatehot käytössä. Toki tasaisessa ajossa lämpökuorma ym. rasitukset vastaavat normaalimallia, koska ohjelman teki diedelohjelmoinnin ammattilainen eikä mikään 'lastuttaja'
-
Täytyyhän niissä eroa olla kun hinnassa uutena jopa 300 %.
Liuhuletin ei kannata tähän keskusteluun puuttua, mee rise myymään voice-kivi-skeidaas ja jätä nää keskustelut rauhaan, taneli.
-
Saksan mossen jälkeen varmaan mikä tahansa auto tuntuu luotettavammalta 😀 veljen x1 bemarikin sai saksasta uuden moottorin, mitä se nyt on ollut telakalla päälle kuukauden tjsp.
200d satakakslankustakin sais pumppupajalla irti noin sata heppaa ja sillä se enin nahkeus häviäis. Mut vakiona tuommoinen...huhhuh
250d20v mallilla totuin ajelemaan lata tiskissä, myös ruuvauksen jälkeen. Vetäviä kierroksia nostamalla se kiihtyi melkein kuin bensa-auto, mut eihän siitä mitään superturboa saanut.
Passatissa taitaa tulla 560 tkm mittariin, kohta pitää alkaa jännittämään milloin taas kantta uusitaan. Alkuperäinen meni vaihtoon 280tkm ajettuna ja tämän uuden kannen aikana on ollut tuplatehot käytössä. Toki tasaisessa ajossa lämpökuorma ym. rasitukset vastaavat normaalimallia, koska ohjelman teki diedelohjelmoinnin ammattilainen eikä mikään 'lastuttaja'
Nyt olis taas tarjolla Forssassa meiän vanha BMW, koko rahalla ajonautintoa....
HUUUUUTONAURUA!
-
Täytyyhän niissä eroa olla kun hinnassa uutena jopa 300 %.
Liuhuletin ei kannata tähän keskusteluun puuttua, mee rise myymään voice-kivi-skeidaas ja jätä nää keskustelut rauhaan, taneli.
niin, kyllähän sun pösollä ja mersulla on uutena varmaan ollu se sama ero ku 80-90 viiatilla ja fentillä.
on niitä latureita menny marsuistaki, suuttimia reppukaupalla, perän stefat jne jne :-\ :-\ :-\ :-\
-
Täytyyhän niissä eroa olla kun hinnassa uutena jopa 300 %.
Liuhuletin ei kannata tähän keskusteluun puuttua, mee rise myymään voice-kivi-skeidaas ja jätä nää keskustelut rauhaan, taneli.
niin, kyllähän sun pösollä ja mersulla on uutena varmaan ollu se sama ero ku 80-90 viiatilla ja fentillä.
on niitä latureita menny marsuistaki, suuttimia reppukaupalla, perän stefat jne jne :-\ :-\ :-\ :-\
Ei tuolle skänsälle kannata noin vaikiaa vertausta antaa,ei se näe viius muuta eroo venttiin kuin omistuspohjan :-\
-
Täytyyhän niissä eroa olla kun hinnassa uutena jopa 300 %.
Liuhuletin ei kannata tähän keskusteluun puuttua, mee rise myymään voice-kivi-skeidaas ja jätä nää keskustelut rauhaan, taneli.
niin, kyllähän sun pösollä ja mersulla on uutena varmaan ollu se sama ero ku 80-90 viiatilla ja fentillä.
on niitä latureita menny marsuistaki, suuttimia reppukaupalla, perän stefat jne jne :-\ :-\ :-\ :-\
Miten tähän liittyy viiatti ja ventti uutena?
Mää käsittääkseni vertailin kahta käytettyä autoa enkä uusia. Pösössä on vaihdettu puolet pienemmällä kilometrimäärällä ne mainitsemani osat ja toisessa ei ole. Tosin eipä siinä toisessa olle kytkintäkään eikä vielä laturia ja starttia tarvinnu vaihtaa koko historian aikana.
Kaikesta huolimatta pesoollakin voi ajaa, se vaan on halvasti tehty muovilla höystetty peltipurkki.
-
Paljon ajettuja taksimersuja se skn siis ostelee, ja muutkin kaurankiillottajat, ja sitten ollaan niin lesoa että, kun ollaan ihan Mercedeksen omistajia.
-
Paljon ajettuja taksimersuja se skn siis ostelee, ja muutkin kaurankiillottajat, ja sitten ollaan niin lesoa että, kun ollaan ihan Mercedeksen omistajia.
Niiin, ei tolla merkillä ole muuta tarkotusta kuin se että autolla pitää tehdä muutakin kun käyttää sitä korjaamolla jatkuvasti. Tarkoitus on käyttää autoa ajamiseen eikä jatkeena. Opel ja BMW tuli nähtyä, ei ikinä enää. Eikä 300tkm ole paljoa, mersulla. Huolettomia kilometrejä meidän ajoilla vielä piiiitkälle tulevaisuuteen.
Pösöjä ollut aina, 205 gti:iistä 405 Mi16:sta ja kaikkee siltä väliltä, nyt valintana 307 SW kun pitää noita jakkaroitakin mahtua kolme kahden aikuisen lisäksi. Sama juttu tuossa vanhassa romuväyrysessä, on tilaa ja turvallisuutta.
Jos haluaa lesoilla niin sitten ihan eri vuosiluvun ja merkin autoja...
-
Serkulla oli 211-korinen kutosdiesel-farkku, jonka vaihtoi pois kalliiden ylläpitokulujen(ei normaalikulujen),vaan mm. jatkuvan mittarivalosirkuksen korjausta, jota seuraavassa Volvon möhkö-90:ssä ei kuulemma ole. Kyllä vaikkapa sprintereiden perustekniikka on enimmäkseen kilometrejä kestävää, mutta ei noitakaan huolettomiksi voi kutsua.
-
Mää oon koittanu minimoida vikoja ja yrittäny hankkia mallisarjansa viimisiä painoksia. Se on vaan aikaa vievää hommaa jos on muutenkin kranttu vaihtarin suhteen. Mulla taisi vierähtää nettiautossa puolisen vuotta molempien autojen suhteen ennen kun mieleinen kulkine löyty. Ja jos sattu silmiin osumaan niin kauaa ei voinu miettiä van piti varata aika koeajolle, muuten yksilö oli jo mennyt.....
307 on viimisiä heinäkuulta 2005, sen jälkeen tuli uudella naamalla mallisarja. Väykky on helmikuulta 2002 viimisiä sarjassaan ja samaan aikaan sai jo 211-korimallia.
Vanhoja takseja on turha kammoksua, niissä on aukoton huoltokirja, taksihuoltokirja, josta näkee kaikki toimenpiteet. Sitten on toki siviilihuoltokirjakin. Taksikäytössä ei nuukailla korjausten ja huoltojen suhteen, toisin kuin yksityiskäytössä monesti tuppaa käymään...
-
Mää oon koittanu minimoida vikoja ja yrittäny hankkia mallisarjansa viimisiä painoksia. Se on vaan aikaa vievää hommaa jos on muutenkin kranttu vaihtarin suhteen. Mulla taisi vierähtää nettiautossa puolisen vuotta molempien autojen suhteen ennen kun mieleinen kulkine löyty. Ja jos sattu silmiin osumaan niin kauaa ei voinu miettiä van piti varata aika koeajolle, muuten yksilö oli jo mennyt.....
307 on viimisiä heinäkuulta 2005, sen jälkeen tuli uudella naamalla mallisarja. Väykky on helmikuulta 2002 viimisiä sarjassaan ja samaan aikaan sai jo 211-korimallia.
Vanhoja takseja on turha kammoksua, niissä on aukoton huoltokirja, taksihuoltokirja, josta näkee kaikki toimenpiteet. Sitten on toki siviilihuoltokirjakin. Taksikäytössä ei nuukailla korjausten ja huoltojen suhteen, toisin kuin yksityiskäytössä monesti tuppaa käymään...
Edellinen 320 cdi oli taksissa ollut, puolitoista vuotta ikää ja mittarissa 300tkm. Ei siinä hirveästi oo korjaamolla oltu. Meillä tuli lisää noin 150tkm eli noin 450tkm kun lähti vaihtoon vai oliko lähellä puoltamiljoonaa, ja vastikään kuulin että uusi omistaja tykkää edelleen. Ajanut lisää jo kymmeniä tuhansia kilometrejä.
Kori noissa +15v ja 500tkm ajetuissa voi olla rapsakka ellei oo huolehdittu mitenkään, mutta tekniikka on aikalailla surutonta. Automaattiin vaihtaa öljyt joskus, vaikka alunperin tarkoitettu ettei koskaan vaihdeta ja moottorista pitää huolen että suuttimet ja turbo kunnossa, vaihtaa öljyt ajallaan.
Edullisia ja turvallisia kilometrejä, varusteina usein sellaisia lisävarusteita joita noihin halppiskinnereihin ei edes saa.
Se vaan on fakta, että samalla rahalla kun ostaa käytettyä autoa, noista ns. premium autoista saa enemmän rahalle vastinetta. Vuosimalli vanhempi, ajettu enemmän mutta silti.
Nykyinen baijerilainen, mallisarjansa yläpäästä ja onhan tuota rempattu... Mittarissa nyt noin 320tkm. Tasonsäädön ilmapussi meni kesällä, muuten ollut viat aikalailla kilometreistä riippumattomia. Vaihtoon menee jossain vaiheessa ja todennäköisesti valmistusmaa pysyy uudessa vanhassakin samana. Ei ainakaan japsi :)
Just tulin japsilla metsästä, ja jos oikeasti ois rahaa, kyllä sekin ois jokin parempi kuin vain kulkuväline :D
-
Mersua kun ostaa, niin ~200tkm ei ole mitään, mutta saman verran ajettua baijerilaista kun suunnittelee niin alkaa vain pelottaa jostain syystä...
-
Missä välissä tavan tallaaja ehtii ajaa miljoona kilometriä. Jos autossa jokin osaalue pettää, kuten muutamissa MB malleissa ruoste pukkaa pintaan, niin melkoista vaivaa pitää nähdä että se näyttää kohtuullisen hyvältä. Mutta saksalaisten maine näyttää sallivan melkoisia ongelmia. Esim mesen jakopää ongelmia unohtamatta.
-
Missä välissä tavan tallaaja ehtii ajaa miljoona kilometriä. Jos autossa jokin osaalue pettää, kuten muutamissa MB malleissa ruoste pukkaa pintaan, niin melkoista vaivaa pitää nähdä että se näyttää kohtuullisen hyvältä. Mutta saksalaisten maine näyttää sallivan melkoisia ongelmia. Esim mesen jakopää ongelmia unohtamatta.
Ruostetta tulee juu mutta kilikali ja sooda on kova sana.
Toi jakopää koskee vanhemmissa m271-moottoreita ja uudemmissa on kautta linjan merkkiin katsomatta ketju joposta.
-
Missä välissä tavan tallaaja ehtii ajaa miljoona kilometriä. Jos autossa jokin osaalue pettää, kuten muutamissa MB malleissa ruoste pukkaa pintaan, niin melkoista vaivaa pitää nähdä että se näyttää kohtuullisen hyvältä. Mutta saksalaisten maine näyttää sallivan melkoisia ongelmia. Esim mesen jakopää ongelmia unohtamatta.
Siksipä kannattaakin ostaa uudenkarhea, jolla ajettu eka 300tkm tms. sisäänajoa :)
Naapuri tientakaa osti juuri uuden pösön, että kyllä niitäkin menee. Auton voi valita lähes pelkästään ulkonäöllisistä syistä :D
-
Tietäkö kukaan, mihin Saksassa käytetyt autot sumpataan, kun autojen keski'ikä jotain reilut 10 vuotta?
-
selittääkö mersun huolto-organisaatio tuon mersun yleisyyden ambulanssi-autona vai onko se joku varustelijan standardi auto vai mikä siihen on syynä, sprintterikuskeilla kun itsellään on aika monella se mielipede jotta jos pumppu toppaa niin sais joku muunmerkkinen auto olla ensihoitajilla alla... onko nuo ambulassit tehty paremmilla osilla
taksipuolella kun taas katsoo niin tuo sprintteri ei olekkaan niin yleinen noissa bikkubussien alustoissa, näin äkkiä miettien siellä luulis olevan aika tasaisesti merkkien välille jakauteneet käyttäjät, mikä lie totuus rekisteröintitilastoissa :-\ :-\ :-\ :-\
-
Tietäkö kukaan, mihin Saksassa käytetyt autot sumpataan, kun autojen keski'ikä jotain reilut 10 vuotta?
Suomeen ja muihin itäeuroopan paskamaihinhan nuo rahdataan, jossa sitten ihmiset ostaa ne uudenkarheina. ;) Itse pyrin vaihtamaan siinä vaiheessa kun pirssillä on kymmenen vuotta ikää ja käytettynä ostankin, noin 5v ikäisenä.
-
Tietäkö kukaan, mihin Saksassa käytetyt autot sumpataan, kun autojen keski'ikä jotain reilut 10 vuotta?
Suomeen ja muihin itäeuroopan paskamaihinhan nuo rahdataan, jossa sitten ihmiset ostaa ne uudenkarheina. ;) Itse pyrin vaihtamaan siinä vaiheessa kun pirssillä on kymmenen vuotta ikää ja käytettynä ostankin, noin 5v ikäisenä.
niinmpä niin, ei se mersun paremmuus tule esiin jos joku sen uutena ostaa kolmihenkisen perheen käyttöön joka sillä pikku pätkää ajaa, sulloo lapset luistimineen takapenkille niinkuin muihinkin autoihin, emäntä peruuttelee betoniporsaisiin ja isäntä möyrästää mettäautotiet kanakoiran kans ja täräyttää kylmiltään kolmenkympin pakkasesta käyntiin vieraissa käydessään, se mersu on kymmenvuotiaana tasan yhtä haluttu ja halpa kuin jokin muukin merkki, voi olla että toyota on jopa kalliimpi :) ;) :D ;D
-
Joo Toyota in ihan sikahinnassa käytettynä. Vaikka eisekään mitenkään mitenkään laadullaan enään vakuuta. Olivat kyllä yhteen aikaan varsin lujia teknisesti vaikka pellit täyttä paskaa. Mutta nämä uudemmat on kyllä melko romiskoja. Eikä auton laadusta yksin kyllä kerro vikatilastot kaikkea.
Enemmän esim ajettavuus esim väistökokeet ymsa turvallisuus näkökannat. Ja tietenkin viihtyvyys pidemmillä ajomatkoilla myös bykmejä isompien ihmisten siis.
-
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.
Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.
http://www.autokuplii.com/
Vähän erilainen vanha mese...
https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201712052200570821_oa.shtml
Mittarissa on liki miljoona kilometriä ja autossa on vielä alkuperäinen moottori ja auto alkuperäisellä omistajallaan. Tämä on aito suomalainen tarina.
Toki remonttien määrässä pitää muistaa kurikkalaisuus...
😂😂
-
Kuka tavallinen tallaaja ehtii ajamaan edes 500 tkm saati sitten miljoonaa. Ja 20 ikäsenä hinta on käytännössä olematon merkistä riippumatta.
-
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.
Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.
http://www.autokuplii.com/
Vähän erilainen vanha mese...
https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201712052200570821_oa.shtml
Mittarissa on liki miljoona kilometriä ja autossa on vielä alkuperäinen moottori ja auto alkuperäisellä omistajallaan. Tämä on aito suomalainen tarina.
Toki remonttien määrässä pitää muistaa kurikkalaisuus...
😂😂
mittään ei oo tehty, laakeriliskaa ja männänrengasta vaihdettu, kardaania ja syyläriä menny... komasosan maksaneella datsunilla ajaa 500 tkm eikä tartte kertaakaan jätkän kävellä :) ;) :D ;D
-
Pitääkö tästä nyt ymmärtää niin, että jos ei ikinä vie mersuansa korjaamolle, niin siinä ei ole mitään vikaa?
-
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.
Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.
http://www.autokuplii.com/
Vähän erilainen vanha mese...
https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201712052200570821_oa.shtml
Mittarissa on liki miljoona kilometriä ja autossa on vielä alkuperäinen moottori ja auto alkuperäisellä omistajallaan. Tämä on aito suomalainen tarina.
Toki remonttien määrässä pitää muistaa kurikkalaisuus...
😂😂
mittään ei oo tehty, laakeriliskaa ja männänrengasta vaihdettu, kardaania ja syyläriä menny... komasosan maksaneella datsunilla ajaa 500 tkm eikä tartte kertaakaan jätkän kävellä :) ;) :D ;D
Meil ainaki on ratsuni tai niskani laittanu käveleen samoin toyota
Ja subaru. Että ei auta itsekidutuskaan siihen että ei jäis välille👿
-
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.
Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.
http://www.autokuplii.com/
Vähän erilainen vanha mese...
https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201712052200570821_oa.shtml
Mittarissa on liki miljoona kilometriä ja autossa on vielä alkuperäinen moottori ja auto alkuperäisellä omistajallaan. Tämä on aito suomalainen tarina.
Toki remonttien määrässä pitää muistaa kurikkalaisuus...
😂😂
mittään ei oo tehty, laakeriliskaa ja männänrengasta vaihdettu, kardaania ja syyläriä menny... komasosan maksaneella datsunilla ajaa 500 tkm eikä tartte kertaakaan jätkän kävellä :) ;) :D ;D
Meil ainaki on ratsuni tai niskani laittanu käveleen samoin toyota
Ja subaru. Että ei auta itsekidutuskaan siihen että ei jäis välille👿
Juu yleensä kuulee näillä palstoilla kuinka Toyota miehet kehuvat vehkeidensä luotettavuutta ja sitä kuinka ei ole koskaan tarvinnut kävellä. Monesti siinä vaan käy niin että kun joku kaunis aamu tojo ei lähtenytkään käyntiin ja piti soittaa paikallinen taksiautoilija hakemaan e-sarjan mercedeksellä niin tämän jälkeen unohtuu useamminkin ladata toyota akkuja tai vahingossa tankkaa väärää polttoainetta että pääsisi taas sinne mersun takapenkille.
-
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.
Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.
http://www.autokuplii.com/
Vähän erilainen vanha mese...
https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201712052200570821_oa.shtml
Mittarissa on liki miljoona kilometriä ja autossa on vielä alkuperäinen moottori ja auto alkuperäisellä omistajallaan. Tämä on aito suomalainen tarina.
Toki remonttien määrässä pitää muistaa kurikkalaisuus...
😂😂
mittään ei oo tehty, laakeriliskaa ja männänrengasta vaihdettu, kardaania ja syyläriä menny... komasosan maksaneella datsunilla ajaa 500 tkm eikä tartte kertaakaan jätkän kävellä :) ;) :D ;D
Meil ainaki on ratsuni tai niskani laittanu käveleen samoin toyota
Ja subaru. Että ei auta itsekidutuskaan siihen että ei jäis välille👿
Juu yleensä kuulee näillä palstoilla kuinka Toyota miehet kehuvat vehkeidensä luotettavuutta ja sitä kuinka ei ole koskaan tarvinnut kävellä. Monesti siinä vaan käy niin että kun joku kaunis aamu tojo ei lähtenytkään käyntiin ja piti soittaa paikallinen taksiautoilija hakemaan e-sarjan mercedeksellä niin tämän jälkeen unohtuu useamminkin ladata toyota akkuja tai vahingossa tankkaa väärää polttoainetta että pääsisi taas sinne mersun takapenkille.
😂😂😂😂😂
-
Mailmassa on niin paljon hyviä autoja, ettei niittä saa millään selkeästi paremmuusjärjestyksee.
-
On niin teinipoikien amisviiksipärinää tapella autojen paremmuudesta.
...hohhoijjaaa...
-
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.
Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.
http://www.autokuplii.com/
Vähän erilainen vanha mese...
https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201712052200570821_oa.shtml
Mittarissa on liki miljoona kilometriä ja autossa on vielä alkuperäinen moottori ja auto alkuperäisellä omistajallaan. Tämä on aito suomalainen tarina.
Toki remonttien määrässä pitää muistaa kurikkalaisuus...
😂😂
mittään ei oo tehty, laakeriliskaa ja männänrengasta vaihdettu, kardaania ja syyläriä menny... komasosan maksaneella datsunilla ajaa 500 tkm eikä tartte kertaakaan jätkän kävellä :) ;) :D ;D
Meil ainaki on ratsuni tai niskani laittanu käveleen samoin toyota
Ja subaru. Että ei auta itsekidutuskaan siihen että ei jäis välille👿
Juu yleensä kuulee näillä palstoilla kuinka Toyota miehet kehuvat vehkeidensä luotettavuutta ja sitä kuinka ei ole koskaan tarvinnut kävellä. Monesti siinä vaan käy niin että kun joku kaunis aamu tojo ei lähtenytkään käyntiin ja piti soittaa paikallinen taksiautoilija hakemaan e-sarjan mercedeksellä niin tämän jälkeen unohtuu useamminkin ladata toyota akkuja tai vahingossa tankkaa väärää polttoainetta että pääsisi taas sinne mersun takapenkille.
Joo eise mese viaton ole. Mutta mukava ja tukeva ja vie vähän naftaa toisinkun toyooottaakaikki. Mutjuu kaikille omansa 6.3 amg supersharge on kiva vapaa ajan kottero😏
-
Mää oon tykänny mennä Ferrarilla kirkonmenoihin...En kehtais millää mersulla ees mennä. :D
-
Mää oon tykänny mennä Ferrarilla kirkonmenoihin...En kehtais millää mersulla ees mennä. :D
No juu ferrari onkin usiten vähä matala. Jo nurburringillä tai jptain.
-
Meillä näky päivän aikana vaihtuneen pihalla yöpyvä (käsittääkseni) C-mallinen farmarimese --> E-malliseen 220 sedaniin. Tulokas on tietääkseni vm. 1997 ja ajettu 650 tkm. Katsastettu kuulemma huomautuksitta pari päivää sitten.
Itse ostin maanantaina pikkuvikaisen, mutta katsastetun Citroen Xsara Breakin vm. 2001!
-
Reilun viikon päästä pitäs lähtee farkkumallin diisseli mannelavetti hakemaan saksasta. En tosin haje ittelle kun nuo vajaavetoiset on niin ankeita.
-
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.
Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.
http://www.autokuplii.com/
Vähän erilainen vanha mese...
https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201712052200570821_oa.shtml
Mittarissa on liki miljoona kilometriä ja autossa on vielä alkuperäinen moottori ja auto alkuperäisellä omistajallaan. Tämä on aito suomalainen tarina.
Toki remonttien määrässä pitää muistaa kurikkalaisuus...
😂😂
mittään ei oo tehty, laakeriliskaa ja männänrengasta vaihdettu, kardaania ja syyläriä menny... komasosan maksaneella datsunilla ajaa 500 tkm eikä tartte kertaakaan jätkän kävellä :) ;) :D ;D
Kävelee sen toisen 500tkm?
Ikää ku on karttunu yli puolivuosisataa ja monen näköstä kikotinta tullu ruuvattua niin tuollainen viimeisten vuosiensa 124 Mersu on hieno peli. Tullu nyt sorkittua sellaistakin niin ihan ajtuksella se on tehty. Mulle kelpais semmonen 250 turbodieselinä. On lämmin,hyvä ajaa ja tuosta saa sitä tehoakin arkipäivän tarpeisiin riittävästi. Takavakaajan poistamalla paranee talviajo-omiaisuudetkin huomattavasti. Vaikka ei se huono oo muutenkaan,tietysti rattia tempovilla etuvetokinnereillä ajaneille kauhistus.
Kerran "hondamiehen" julistusta kuuntelin,mulla oli sillon saksalainen auto,ei mersu. Aikani kuuneltuani pyysin avaamaan ja sulkemaan hondan oven,sitten sama omalle autolleni. No mitä meinasit kysy tämä "hondamies"
Huomasitko että tuosta minun auton ovesta on tehty koko tuo sinun sivikki....
Mäni herne nenään...
-
https://www.youtube.com/watch?v=3lLK86DxeAY
Aina lähtee...
-
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.
Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.
http://www.autokuplii.com/
Vähän erilainen vanha mese...
https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201712052200570821_oa.shtml
Mittarissa on liki miljoona kilometriä ja autossa on vielä alkuperäinen moottori ja auto alkuperäisellä omistajallaan. Tämä on aito suomalainen tarina.
Toki remonttien määrässä pitää muistaa kurikkalaisuus...
😂😂
mittään ei oo tehty, laakeriliskaa ja männänrengasta vaihdettu, kardaania ja syyläriä menny... komasosan maksaneella datsunilla ajaa 500 tkm eikä tartte kertaakaan jätkän kävellä :) ;) :D ;D
Kävelee sen toisen 500tkm?
Ikää ku on karttunu yli puolivuosisataa ja monen näköstä kikotinta tullu ruuvattua niin tuollainen viimeisten vuosiensa 124 Mersu on hieno peli. Tullu nyt sorkittua sellaistakin niin ihan ajtuksella se on tehty. Mulle kelpais semmonen 250 turbodieselinä. On lämmin,hyvä ajaa ja tuosta saa sitä tehoakin arkipäivän tarpeisiin riittävästi. Takavakaajan poistamalla paranee talviajo-omiaisuudetkin huomattavasti. Vaikka ei se huono oo muutenkaan,tietysti rattia tempovilla etuvetokinnereillä ajaneille kauhistus.
Kerran "hondamiehen" julistusta kuuntelin,mulla oli sillon saksalainen auto,ei mersu. Aikani kuuneltuani pyysin avaamaan ja sulkemaan hondan oven,sitten sama omalle autolleni. No mitä meinasit kysy tämä "hondamies"
Huomasitko että tuosta minun auton ovesta on tehty koko tuo sinun sivikki....
Mäni herne nenään...
Mulla ollu melkein kaikki e-mersun mallit viimeisen 30 vuotta, ja paljon on auto parantunu sitten 124 mallin. Suurin pettymys 210 mallin 30- vuotinen puhkiruostumattomuustakuu. Se oli viimeinen Veholta, sittemmin suoraan Saksasta. Seuraava varmaan joku 2016 mallinen parisataatuhatta ajettuna.
-
>No mitä meinasit kysy tämä "hondamies"
Huomasitko että tuosta minun auton ovesta on tehty koko tuo sinun sivikki....
https://www.youtube.com/watch?v=jrqEe6XK3VI
Mitens sulla sitten on mennyt?
8)
-
>No mitä meinasit kysy tämä "hondamies"
Huomasitko että tuosta minun auton ovesta on tehty koko tuo sinun sivikki....
https://www.youtube.com/watch?v=jrqEe6XK3VI
Mitens sulla sitten on mennyt?
8)
https://www.youtube.com/watch?v=Pk0RY5jm63U
(https://thumbs.gfycat.com/ScarceUnfortunateAllensbigearedbat-size_restricted.gif)
-
Ai mulla? Hyvin kai. Ikäisekseni siis.. ehkä :D
https://youtu.be/19qOlNqbjXs?t=121