Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorkkis - 01.07.18 - klo:17:58
-
Lämppäri puhaltaa vaikka virta ei ole päällä eikä vepasto .
-
Siis Isuzusta kysymys.
-
Webaston sitä ohjaava rele juttunut päälle?
-
Tai sitten siinä saattaa olla puolijohtein ohjattu nopeussäätö ja säätökomponentti on oikosulussa ja antaa aina virtaa läpi vaikka ilman ohjausvirtaa ei pitäisi flektin laulaa. Mitään en kyllä Isuzusta tiedä kun en ole edes sellaista ajanut saati kyydissä ollut. Muun merkkisestä olen tuollaisen vian transistorin vaihdolla korjannut.
-
Tai sitten siinä saattaa olla puolijohtein ohjattu nopeussäätö ja säätökomponentti on oikosulussa ja antaa aina virtaa läpi vaikka ilman ohjausvirtaa ei pitäisi flektin laulaa. Mitään en kyllä Isuzusta tiedä kun en ole edes sellaista ajanut saati kyydissä ollut. Muun merkkisestä olen tuollaisen vian transistorin vaihdolla korjannut.
Webaston sitä ohjaava rele juttunut päälle?
Joo , molemmat ihan järkeenkäypiä mutta kun sitä vepaston ohjausrelettä ei löydy ei puolijohde komponenttiakaan .
-
Tiedätkö onko siellä flektin yhdeydessä (yleensä jossain sisäpuolella puhalluksen jäähdyttämä) perinteinen etuvastuspaketti? Jos sellainen löytyy niin sitten ei ole puolijohdesäätöä. Ja päinvastoin...
Melkein pitäisi olla sähkökuvat jotta tuollaisen löytää. Webaston rele voi olla siinä sisäänrakennettuna, mutta jos ottaa sen webaston liittimet irti auton muista sähköistä niin se saattaa kertoa jotakin. Ainakin jos flekti siitä rauhoittuu niin tietää mistä vikaa estii.
-
Tiedätkö onko siellä flektin yhdeydessä (yleensä jossain sisäpuolella puhalluksen jäähdyttämä) perinteinen etuvastuspaketti? Jos sellainen löytyy niin sitten ei ole puolijohdesäätöä. Ja päinvastoin...
Melkein pitäisi olla sähkökuvat jotta tuollaisen löytää. Webaston rele voi olla siinä sisäänrakennettuna, mutta jos ottaa sen webaston liittimet irti auton muista sähköistä niin se saattaa kertoa jotakin. Ainakin jos flekti siitä rauhoittuu niin tietää mistä vikaa estii.
Wepastosta on johdot irti , eikä vaikuta . Sulakerasian alta saattaa löytyä jotakin , uuden johdon vedin puhaltajalle sulakerasiasta saakka . Johtoa menee niin helvetisti , vaikka seurasin katakaisian johtoja en paikkaa löytänyt . Huuuoooh . Pitää huomenna koittaa uudestaan .
-
Komppaan SamiT:tä, ei se elektroninen regulaattori liity webastoon vaan se säädin on siellä vaikka webastoa ei olisi. Ellei auto ole joku todella antiikkinen ja tehovastuksilla säädetty nopeus niinkuin metsäjussi kuvaili.
-
Niin siis vedit sulakerasiasta ohi puhaltajan katkasiaa? Vaikuttiko missä asennossa sulla oli puhaltajan katkaisia? Toisaalta jos virrat pois, eihän rikkinäinen katkaisija saa virtaa siloin?
-
Tiedätkö onko siellä flektin yhdeydessä (yleensä jossain sisäpuolella puhalluksen jäähdyttämä) perinteinen etuvastuspaketti? Jos sellainen löytyy niin sitten ei ole puolijohdesäätöä. Ja päinvastoin...
Melkein pitäisi olla sähkökuvat jotta tuollaisen löytää. Webaston rele voi olla siinä sisäänrakennettuna, mutta jos ottaa sen webaston liittimet irti auton muista sähköistä niin se saattaa kertoa jotakin. Ainakin jos flekti siitä rauhoittuu niin tietää mistä vikaa estii.
Tarkoitatko semmosta "levyä" jossa on liitin , näyttää piirilevyltä .
-
Niin siis vedit sulakerasiasta ohi puhaltajan katkasiaa? Vaikuttiko missä asennossa sulla oli puhaltajan katkaisia? Toisaalta jos virrat pois, eihän rikkinäinen katkaisija saa virtaa siloin?
Ei . Sulakerasiasta lähtee johto puhaltajan moottoriin jonka korvasin uudella.
-
Niin siis vedit sulakerasiasta ohi puhaltajan katkasiaa? Vaikuttiko missä asennossa sulla oli puhaltajan katkaisia? Toisaalta jos virrat pois, eihän rikkinäinen katkaisija saa virtaa siloin?
Ei . Sulakerasiasta lähtee johto puhaltajan moottoriin jonka korvasin uudella.
Kokeile vetää johdot irti katkaisijasta, Lakkaako pyörimästä?
-
Niin siis vedit sulakerasiasta ohi puhaltajan katkasiaa? Vaikuttiko missä asennossa sulla oli puhaltajan katkaisia? Toisaalta jos virrat pois, eihän rikkinäinen katkaisija saa virtaa siloin?
Ei . Sulakerasiasta lähtee johto puhaltajan moottoriin jonka korvasin uudella.
Kokeile vetää johdot irti katkaisijasta, Lakkaako pyörimästä?
Katkaisia toimii , puhallin sammuu nolla asennossa.
-
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että oletko tarkistanut sen todennäköisimmän vikapaikan?
-
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että oletko tarkistanut sen todennäköisimmän vikapaikan?
Kuules , missä se mahtais olla . Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn .
-
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että oletko tarkistanut sen todennäköisimmän vikapaikan?
Kuules , missä se mahtais olla . Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn .
No nyt kun kysyit, niin älä suutu vastauksesta: Ratin ja penkin välissä. :-X
-
Niin siis vedit sulakerasiasta ohi puhaltajan katkasiaa? Vaikuttiko missä asennossa sulla oli puhaltajan katkaisia? Toisaalta jos virrat pois, eihän rikkinäinen katkaisija saa virtaa siloin?
Ei . Sulakerasiasta lähtee johto puhaltajan moottoriin jonka korvasin uudella.
Kokeile vetää johdot irti katkaisijasta, Lakkaako pyörimästä?
Katkaisia toimii , puhallin sammuu nolla asennossa.
Toimiiko myös katkaisimen tehonsäätö - siis eri nopeudet?
Jos toimii niin vika ei ole ainakaan säätöyksikössä, oli se sitten puolijohdesysteemi tai perinteinen etuvastushässäkkä.
Silloin syyllinen alkaisi siirtyä sinne webaston puolelle tai sinne meneviin johtoihin tms.
-
Niin siis vedit sulakerasiasta ohi puhaltajan katkasiaa? Vaikuttiko missä asennossa sulla oli puhaltajan katkaisia? Toisaalta jos virrat pois, eihän rikkinäinen katkaisija saa virtaa siloin?
Ei . Sulakerasiasta lähtee johto puhaltajan moottoriin jonka korvasin uudella.
Kokeile vetää johdot irti katkaisijasta, Lakkaako pyörimästä?
Katkaisia toimii , puhallin sammuu nolla asennossa.
Toimiiko myös katkaisimen tehonsäätö - siis eri nopeudet?
Jos toimii niin vika ei ole ainakaan säätöyksikössä, oli se sitten puolijohdesysteemi tai perinteinen etuvastushässäkkä.
Silloin syyllinen alkaisi siirtyä sinne webaston puolelle tai sinne meneviin johtoihin tms.
Nopeudet toimii . Webaston puolella se vika on ja varmaan puolijohdesysteemissä , sitä vaan ei löydy mistään . Webasto antaa virtaa puhaltimelle , sen tiedän , mutta missä saatanassa se puoli johde on en tiedä . Tana .
-
Mikä ohjaus Webastossa? Eihän ole tuuletustoiminto päällä?
-
Mikä ohjaus Webastossa? Eihän ole tuuletustoiminto päällä?
En tiijä , huoh.
-
Mikä ohjaus Webastossa? Eihän ole tuuletustoiminto päällä?
En tiijä , huoh.
sulla on siis manuaalinen kiekko jossa on nopeuksia vaikka neljä ja sieltä kiekon takaa lähtee monta johtoa sinne puhaltimelle :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Jos Sorkka sä puolijohteilla jotain säädät, niin silloin tarvitset vara-NANDejä. Jos ohjaat puolijohteita passiivikomponenteilla, silloin vika voi olla myös puolijohteessa, mutta ilman passiivikomponentteja et ohjaa puolijohteella yhtään mitään käytännössä.
-
Lykkää naula sinne vipperään, niin sit savumerkki kohta kertoo missä se oikosulku luuraa 😂
-
Lykkää naula sinne vipperään, niin sit savumerkki kohta kertoo missä se oikosulku luuraa 😂
mää kans luulen jotta vika ei ole puolijohteissa, kannattais varmaan mennä merkkikorjaamolle niin tulis vartissa ja satasella kuntoon ennenkuin tulee kalliiks ;) :D ;D ::)
-
Voihan siellä olla takapuolijohde vielä kuumana pride-kulkueen jälkeen.
-
Voihan siellä olla takapuolijohde vielä kuumana pride-kulkueen jälkeen.
sorkkiksessa hinkkaus/hankaus sähköö sen verran jotta indusoituu penkinlämmittäjien kautta mitukan sähköjöärjestelmään ;) :D ;D 8)
-
Lykkää naula sinne vipperään, niin sit savumerkki kohta kertoo missä se oikosulku luuraa 😂
mää kans luulen jotta vika ei ole puolijohteissa, kannattais varmaan mennä merkkikorjaamolle niin tulis vartissa ja satasella kuntoon ennenkuin tulee kalliiks ;) :D ;D ::)
Ei tule todellakaan satasella kuntoon . Huomaa kyllä ketkä tällä palstalla jotakin ymmärtää ja ketkä ei . Korjaamolla jossa tiedetään on asentaja lomalla joten pitää itse löytää vika .
-
Lykkää naula sinne vipperään, niin sit savumerkki kohta kertoo missä se oikosulku luuraa 😂
mää kans luulen jotta vika ei ole puolijohteissa, kannattais varmaan mennä merkkikorjaamolle niin tulis vartissa ja satasella kuntoon ennenkuin tulee kalliiks ;) :D ;D ::)
Ei tule todellakaan satasella kuntoon . Huomaa kyllä ketkä tällä palstalla jotakin ymmärtää ja ketkä ei . Korjaamolla jossa tiedetään on asentaja lomalla joten pitää itse löytää vika .
Sen on kyllä palstalla huomannut että Sinä et ihan aina ole ymmärryksen ytimessä 😂😂
-
Mää on huomannut että perätilallinen ei tiedä mistään mitään, mut aina on päätään aukomassa.
-
Mää on huomannut että perätilallinen ei tiedä mistään mitään, mut aina on päätään aukomassa.
Jos kerta olet tota mieltä, niin sittenhän teitä on kaksi tällä saitilla😂
-
jahas pulu kävi paskomassa.
-
Toimiiko myös katkaisimen tehonsäätö - siis eri nopeudet?
Jos toimii niin vika ei ole ainakaan säätöyksikössä, oli se sitten puolijohdesysteemi tai perinteinen etuvastushässäkkä.
Silloin syyllinen alkaisi siirtyä sinne webaston puolelle tai sinne meneviin johtoihin tms.
Olisipa tässä kerrottu edes auton vuosimalli eikä pelkkää merkkiä niin ei tarvitsisi niin paljoa arvailla. Kai Suzukissakin jonkinlaista kehitystä on tapahtunut aikojen saatossa. Kuulosti siltä että tässä on ihan mekaaninen nopeuskytkin, ei mitään CAN-väylää pitkin kulkevaa kytkimen asentotietoa ja nopeuden ohjaussignaalia. Jos kerran nopeussäätökin toimii niin silloinhan se "etuvastus", toteutustavasta riippumatta vaikuttaa olevan kunnossa.
Yleensä webasto ohjaa puhelimen yhdelle hitaalle nopeudelle. Syöttääkö se nyt koko ajan puhallinmoottorille pienen nopeuden virtaa vai jännitettä sille alimman nopeuden etuvastukselle vai miten lie. Aika helposti pitäisi selvitä moottorilta lähteviä johtoja seuraamalla. Jos automalli olisi tiedossa niin googlaamalla todennäköisesti löytyisi sähkökaaviokin, saattaisi sen löytää alldatastakin. Tällä tavalla jännitys pysyy yllä ja jää mukavasti vapaalle sanalle tilaa. :-)
-
Niin siis vedit sulakerasiasta ohi puhaltajan katkasiaa? Vaikuttiko missä asennossa sulla oli puhaltajan katkaisia? Toisaalta jos virrat pois, eihän rikkinäinen katkaisija saa virtaa siloin?
Ei . Sulakerasiasta lähtee johto puhaltajan moottoriin jonka korvasin uudella.
Kokeile vetää johdot irti katkaisijasta, Lakkaako pyörimästä?
Katkaisia toimii , puhallin sammuu nolla asennossa.
Toimiiko myös katkaisimen tehonsäätö - siis eri nopeudet?
Jos toimii niin vika ei ole ainakaan säätöyksikössä, oli se sitten puolijohdesysteemi tai perinteinen etuvastushässäkkä.
Silloin syyllinen alkaisi siirtyä sinne webaston puolelle tai sinne meneviin johtoihin tms.
Nopeudet toimii . Webaston puolella se vika on ja varmaan puolijohdesysteemissä , sitä vaan ei löydy mistään . Webasto antaa virtaa puhaltimelle , sen tiedän , mutta missä saatanassa se puoli johde on en tiedä . Tana .
Webaston rele näyttää tällaiselta ja se ei välttämättä sijaitse likelläkään Webastoa, tai puhallinta.
Folkkarissa se löytyy esim. alhaalla ohjauspyörän vasemmalta puolelta luukun takaa. Isuzusta en osaa sanoa.
https://www.google.fi/search?tbm=isch&sa=1&ei=B9Y5W9zIDcXL6ATDq624Bw&q=ipcu+rele&oq=IPCU&gs_l=img.1.2.0i19k1l2j0i30i19k1l5j0i5i30i19k1j0i30i19k1l2.295348.298618.0.302044.4.4.0.0.0.0.163.591.0j4.4.0....0...1c.1.64.img..0.4.585...0j0i10k1j0i30k1.0.jcyS9KeJKB0
-
Mää on huomannut että perätilallinen ei tiedä mistään mitään, mut aina on päätään aukomassa.
Joo 😂😂😂
Siksi olenkin perätilalta
-
Ohjausyksikkö on webastossa kiinni ja ppirikortti vissiin menny . Se miks virtaa tulee puhaltimelle ei selvinnyt sen paremmin maahantuojaltakaan kuin autosähkö firmastakaan joka niitä työkseen huoltaa .
-
Eikös se itänaapurin pöhisijä oo ilman suurempaa elektronikkaa? Toimintavarmaksi kehuuvat. Reilu viissatanen hintaa. Nakkaa semmosen sinne ja wepaston romukoppaan.
-
Puhaltimen vastus löyty . Vaikuttaako se mitenkään ?
-
Löyty sitte se vika mistä kaikki on aiheutunut . Webaston maajohto oli hinkkaatunut moottoria vasten ja aiheuttanut oiko sulun . Johtoja sulannut yhteen ja …...
-
Saitko apua agronetistä?
-
Löyty sitte se vika mistä kaikki on aiheutunut . Webaston maajohto oli hinkkaatunut moottoria vasten ja aiheuttanut oiko sulun . Johtoja sulannut yhteen ja …...
HAHAHHHAAAAAHAAAAAAAAAA
En todellakaan . Metsäjussi tais olla kaikkein lähinpänä .
-
Sulakkeet siis kesti kuitenkin.
-
Sulakkeet siis kesti kuitenkin.
Ei .
-
Autoipas, pääsit purkaa kiukuutasi tänne!
-
mut auttoiko se????
-
Löyty sitte se vika mistä kaikki on aiheutunut . Webaston maajohto oli hinkkaatunut moottoria vasten ja aiheuttanut oiko sulun . Johtoja sulannut yhteen ja …...
Olisit laittanut sen naulan vipperän väliin, niin savu olis paljastanut ton heti. 😂
-
Löyty sitte se vika mistä kaikki on aiheutunut . Webaston maajohto oli hinkkaatunut moottoria vasten ja aiheuttanut oiko sulun . Johtoja sulannut yhteen ja …...
Olisit laittanut sen naulan vipperän väliin, niin savu olis paljastanut ton heti. 😂
Ei muuten olis .
-
Löyty sitte se vika mistä kaikki on aiheutunut . Webaston maajohto oli hinkkaatunut moottoria vasten ja aiheuttanut oiko sulun . Johtoja sulannut yhteen ja …...
Ja tuota vikaa ei autosähkökorjaamo huomannu?
-
Löyty sitte se vika mistä kaikki on aiheutunut . Webaston maajohto oli hinkkaatunut moottoria vasten ja aiheuttanut oiko sulun . Johtoja sulannut yhteen ja …...
Ja tuota vikaa ei autosähkökorjaamo huomannu?
kaikki sano sorkkikselle jotta vika ei oo missään ***** puolijohteissa ja sitte sorkkis ite keksi että vika ei olekkaan puolijohteissa ;) :D ;D 8)
niinkuin mä sanoin, merkkiliikkeessä asentaja oisi tienny heti sanoa jotta näissä hiestää se johtosarja ittensä puhki, mäpä pistän sinne vähän uutta piuhaa väliin ja tunnin juttu pientarvikelisineen, sata euroo ja alvi....olettaen tietenkin ettei sorkkis ite ole webastoa asentanu, kuitenkin jos maajohto oikosulussa maissa ;) :D ;D 8)
-
Löyty sitte se vika mistä kaikki on aiheutunut . Webaston maajohto oli hinkkaatunut moottoria vasten ja aiheuttanut oiko sulun . Johtoja sulannut yhteen ja …...
Ja tuota vikaa ei autosähkökorjaamo huomannu?
kaikki sano sorkkikselle jotta vika ei oo missään ***** puolijohteissa ja sitte sorkkis ite keksi että vika ei olekkaan puolijohteissa ;) :D ;D 8)
niinkuin mä sanoin, merkkiliikkeessä asentaja oisi tienny heti sanoa jotta näissä hiestää se johtosarja ittensä puhki, mäpä pistän sinne vähän uutta piuhaa väliin ja tunnin juttu pientarvikelisineen, sata euroo ja alvi....olettaen tietenkin ettei sorkkis ite ole webastoa asentanu, kuitenkin jos maajohto oikosulussa maissa ;) :D ;D 8)
Merkkiliike ei satasella edes katso konepellin alle . Jokainen voi sanoa jotakin paskaa , kuten jäätikköfarmari , ja sanoa mää tiesin . Soitin maahantuojalle joka ei osannut sanoa mutta webastoja asentava firma tiesi .
Huomaa taas ketkä palstalla ei osaa muuta kuin kirjoittaa paskaa .
Siellä on muuten puolijohdin .
-
Löyty sitte se vika mistä kaikki on aiheutunut . Webaston maajohto oli hinkkaatunut moottoria vasten ja aiheuttanut oiko sulun . Johtoja sulannut yhteen ja …...
Mahtoiko ihan alkuperäinen vika ja syy sittenkään vielä löytyä vai onko Webaston maa eri napainen kuin muualla autossa? Rungossahan maajohto on kiinni joka tapauksessa joten varsinaista oikosulkua maajohdon hankaantumisen ei mielestäni pitäisi aiheutaa. Se on sitten eri asia jos maajohtojen liitokset ovat hapettuneet eivätkä johda sähköä kunnolla tai jotain muita johtoja oli samalla hankaantunut rikki.
-
Juu maajohto sinällään saa olla vaikka paljasta piikkilankaa... ja saa ottaa runkoonkin, muualtakin kuin päistään.
Mutta ei sitten pidä osua johonkin startin napaan tms jossa on tarjolla muuta kuin maata ja vielä runsaasti...
Huonolla kontaktilla oleva johto voi tietysti kuumeta ja sitten sulattaa muiden johtojen eristeitä, sekalaisin seurauksin. Tai jos tukevampi maa katkeaa kokonaan niin joku ei-maajohdoksi-tarkoitettu-eikä-mitoitettu voi joutua sitten uhrautumaan saaden aikaan sitä tai tätä, pahimmillaan palokunta korjaa ja vakuutusyhtiö mahdollisesti korvaa.
-
Taitaa kyseisessä autossa olla miinusohjattu puhaltimen moottori, jolloin webaston puhallinohjauspiuhan hinkkaantuminen maata vasten pistää puhaltimen pyörimään. Eihän siinä silloin onneksi muuta vahinkoa tule.
-
Taitaa kyseisessä autossa olla miinusohjattu puhaltimen moottori, jolloin webaston puhallinohjauspiuhan hinkkaantuminen maata vasten pistää puhaltimen pyörimään. Eihän siinä silloin onneksi muuta vahinkoa tule.
Kiitos täsmennyksestä, enpä tullut tuota ajatelleeksi vaikka ei mitenkään harvinainen ratkaisu olekaan.
-
Jos se wepasto onkin tarkoitettu 48v järjestelmään. Silloinhan siinä maapiuhassa on miinussähköä. Puolijohdetulla maalla on taipumus lämmetä, jolloin johto saattaa sulaa. Reaktiivisen sadetanssin kanssa ei pidä leikkiä.
-
Huh huh mitä teorioita .
-
Huh huh mitä teorioita .
joo, oltiin kaikki oikeassa ;) :D ;D 8)
-
Huh huh mitä teorioita .
siis jälkiasennushan tua vepasto on. Asennusvirhe johdotuksessa jos kerran hankautunut johdot.Ole tyytyväinen ettei palanut koko isutsu tuon vuoksi.
-
Mää on huomannut että perätilallinen ei tiedä mistään mitään, mut aina on päätään aukomassa.
Jos kerta olet tota mieltä, niin sittenhän meitä on kaksi tällä saitilla😂 bakcsbake ja pulu