Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: icefarmer - 14.02.19 - klo:03:07

Otsikko: tiivisteliimat
Kirjoitti: icefarmer - 14.02.19 - klo:03:07
mikä se on nykyään  paras tiivisteliima kun kasataan kulmavaihteita, alennusvaihteita,  vaihdelaatikoita, vetopyörästöjä, yms öljyä sisältäviä mollukoita...

onko se paperitiiviste turha jos tiivisteliiman luvataan korvaavan paperitivisteen jos sillä ei ole  mitään säätötarkoitusta... ikäänhän niitä tiivisteitä ei ole kun jotain hajoaa ja arkista alkaa naputtelemaan tai leikkomaan on työlästä :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: H Hehtolitra - 14.02.19 - klo:03:37
Permatex.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Cutana - 14.02.19 - klo:04:59
Eikös se uskovaisille oo paras mitä valametin tiskiltä saa?
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Dr.Who - 14.02.19 - klo:06:13
Sinistä tiivistesilikonia olen laittanut, se on tarkoitettu tuollasiin jotka ei kuumia, punaista sitten lämpösiin paikkoihin.Nimeä en muista hyvin ön öljyt pysyneet sisässä.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: metsajussi - 14.02.19 - klo:07:55
Ja mä olen käyttänyt mustaa.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: sorkkis - 14.02.19 - klo:08:00
mikä se on nykyään  paras tiivisteliima kun kasataan kulmavaihteita, alennusvaihteita,  vaihdelaatikoita, vetopyörästöjä, yms öljyä sisältäviä mollukoita...

onko se paperitiiviste turha jos tiivisteliiman luvataan korvaavan paperitivisteen jos sillä ei ole  mitään säätötarkoitusta... ikäänhän niitä tiivisteitä ei ole kun jotain hajoaa ja arkista alkaa naputtelemaan tai leikkomaan on työlästä :-\ :-\ :-\ :-\
Korjauta satasella ammattilaisella , säästät.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 14.02.19 - klo:09:11
Esim. tuollainen https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/Kuumankestaevae-silikoni/31063003070901.cyid/3106.cgid/fi/FI/EUR/

Tärkein ja ylivoimaisesti tärkein seikka on se, että liitettävät pinnat ovat täysin puhtaita. Tätä ei voi liikaa korostaa.

Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Dr.Who - 14.02.19 - klo:09:32
Ja mä olen käyttänyt mustaa.
kyllä mustaakin on käyttänyt
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: arzyboy - 14.02.19 - klo:10:47
Esim. tuollainen https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/Kuumankestaevae-silikoni/31063003070901.cyid/3106.cgid/fi/FI/EUR/

Tärkein ja ylivoimaisesti tärkein seikka on se, että liitettävät pinnat ovat täysin puhtaita. Tätä ei voi liikaa korostaa.

Eiköhän lähes kaikki tiivisteliimat toimi ihan niin kuin pitääkin. Tuo puhtaus on se tärkein seikka. Asetonilla tms. kun pyyhkii niin hankala epäonnistua liimauksen kanssa. Olikohan se loctitella kätevä tiivisteliima mistä se liima tulee paineen avulla ulos pilliä pitkin. Helppo levittää eikä tarvi käsiä sotkia.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 14.02.19 - klo:12:05
Esim. tuollainen https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/Kuumankestaevae-silikoni/31063003070901.cyid/3106.cgid/fi/FI/EUR/

Tärkein ja ylivoimaisesti tärkein seikka on se, että liitettävät pinnat ovat täysin puhtaita. Tätä ei voi liikaa korostaa.

Eiköhän lähes kaikki tiivisteliimat toimi ihan niin kuin pitääkin. Tuo puhtaus on se tärkein seikka. Asetonilla tms. kun pyyhkii niin hankala epäonnistua liimauksen kanssa. Olikohan se loctitella kätevä tiivisteliima mistä se liima tulee paineen avulla ulos pilliä pitkin. Helppo levittää eikä tarvi käsiä sotkia.

Perus liimamassa ei kestä lämpöä niin paljoa, kuin tiivistesilikoni. Asennuskohteen mukaan kannattaa mennä. Kaikilla merkeillä varmaan on kuumakestosilikooonia.

Ja edelleen se rasva puhdistetaan helvettiin liitoksista. Tuota ei voi liikaa korostaa. "Ammattimiehetkin" saavat vaihdeaskit vuotamaan, kun ollaan oltu huolimattomia. Joku raktorin katkaisu huonon puhtauden vuoksi on ihan tyhmää.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Toivo Tonta - 14.02.19 - klo:14:16
Esim. tuollainen https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/Kuumankestaevae-silikoni/31063003070901.cyid/3106.cgid/fi/FI/EUR/

Tärkein ja ylivoimaisesti tärkein seikka on se, että liitettävät pinnat ovat täysin puhtaita. Tätä ei voi liikaa korostaa.

Eiköhän lähes kaikki tiivisteliimat toimi ihan niin kuin pitääkin. Tuo puhtaus on se tärkein seikka. Asetonilla tms. kun pyyhkii niin hankala epäonnistua liimauksen kanssa. Olikohan se loctitella kätevä tiivisteliima mistä se liima tulee paineen avulla ulos pilliä pitkin. Helppo levittää eikä tarvi käsiä sotkia.

Perus liimamassa ei kestä lämpöä niin paljoa, kuin tiivistesilikoni. Asennuskohteen mukaan kannattaa mennä. Kaikilla merkeillä varmaan on kuumakestosilikooonia.

Ja edelleen se rasva puhdistetaan helvettiin liitoksista. Tuota ei voi liikaa korostaa. "Ammattimiehetkin" saavat vaihdeaskit vuotamaan, kun ollaan oltu huolimattomia. Joku raktorin katkaisu huonon puhtauden vuoksi on ihan tyhmää.


Tiivisteliimaa aloittaja juuri kyseli, eikä silikonia. Toki menevät puhekielessä iloisesti sekaisin.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: seegeri - 14.02.19 - klo:14:45
Olisko ollu punasta kenttiä, hyvi on pitäny. Jos paperitiivisteitä laittaa ni sit sitä pikkasen tervanhajusta liimaa vetässy molempiin puoliskoihin. Siinä tais olla suti vielä korkissa kiinni.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 14.02.19 - klo:15:49
Esim. tuollainen https://eshop.wurth.fi/Kategoriat/Kuumankestaevae-silikoni/31063003070901.cyid/3106.cgid/fi/FI/EUR/

Tärkein ja ylivoimaisesti tärkein seikka on se, että liitettävät pinnat ovat täysin puhtaita. Tätä ei voi liikaa korostaa.

Eiköhän lähes kaikki tiivisteliimat toimi ihan niin kuin pitääkin. Tuo puhtaus on se tärkein seikka. Asetonilla tms. kun pyyhkii niin hankala epäonnistua liimauksen kanssa. Olikohan se loctitella kätevä tiivisteliima mistä se liima tulee paineen avulla ulos pilliä pitkin. Helppo levittää eikä tarvi käsiä sotkia.

Perus liimamassa ei kestä lämpöä niin paljoa, kuin tiivistesilikoni. Asennuskohteen mukaan kannattaa mennä. Kaikilla merkeillä varmaan on kuumakestosilikooonia.

Ja edelleen se rasva puhdistetaan helvettiin liitoksista. Tuota ei voi liikaa korostaa. "Ammattimiehetkin" saavat vaihdeaskit vuotamaan, kun ollaan oltu huolimattomia. Joku raktorin katkaisu huonon puhtauden vuoksi on ihan tyhmää.


Tiivisteliimaa aloittaja juuri kyseli, eikä silikonia. Toki menevät puhekielessä iloisesti sekaisin.

Niin jos haluaa liitoksesta oikein vittumaisen purettavan.

Mutta kerro ihmeessä joku hyvä liima sitten. Erikeeper?
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Dr.Who - 14.02.19 - klo:16:04
Aikoinaan sellasta tiivistelakkaa, joka hyvä onnistuessaan.Mopopojulle kyllä riittää se halpahallin akvaariosilikoni mopetin kaasarin imukaulan tiivisteeksi, kunhan katot ettei reiät mene tukkoon.Laita nyt kuitenkn sitä punaista joka kestää bensiiniäkin.Moponvirittelijälle tuo tieto riittää...saatana
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Peltola - 14.02.19 - klo:16:26
Aina on mustaa Loctitea 59.. alkuisena ruutassa. Hyvin on pitänyt perät, etuakselit ym.

https://www.ikh.fi/fi/silikoni-oljynkest--300ml-musta---5970---hk5970
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Peltola - 14.02.19 - klo:16:30


onko se paperitiiviste turha jos tiivisteliiman luvataan korvaavan paperitivisteen jos sillä ei ole  mitään säätötarkoitusta... ikäänhän niitä tiivisteitä ei ole kun jotain hajoaa ja arkista alkaa naputtelemaan tai leikkomaan on työlästä :-\ :-\ :-\ :-\

Kyllä nuo ovat pitäneet ilman paperia, kunhan ei tuki silikoonilla kaikkia paikkoja. Tursuaa siis helposti liika öljyn puolelle.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Dr.Who - 14.02.19 - klo:16:33
Niin, itellä kyllä nuo tiivisteliimat vanhenee, ei ole tarvetta jatkuvasti käyttää.Peltolalla ne rempat lienee jokapäiväisiä verkun sielun elämän tutkiskeluja koska ruutassakin pitää silikoni olla valmiina.Mää yleensä hankin aineet silloin kun niitä tarvitsee, ei kaikkia ole tarve pitää varalla.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Peltola - 14.02.19 - klo:18:13
Niin, itellä kyllä nuo tiivisteliimat vanhenee, ei ole tarvetta jatkuvasti käyttää.Peltolalla ne rempat lienee jokapäiväisiä verkun sielun elämän tutkiskeluja koska ruutassakin pitää silikoni olla valmiina.Mää yleensä hankin aineet silloin kun niitä tarvitsee, ei kaikkia ole tarve pitää varalla.

Viimmenen isän fergu lähti talosta 1988 eikä ole ikävä multipowerin hampaita eikä pohjalla pohjalla mäntäpumppua. Yhteensä kun tuhat vanhaa heppaa pyörii niin aina jonkun lootan posket pullottaa.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Dr.Who - 14.02.19 - klo:18:27
No johan on peltola onnistunut koneshankinnoissa, jatkuvasti pittää liimailla kasaan. No hyvä että on pari tuubia valmiina.Oliskoos syytä kuitenkin kattoo mistä johtuu eikä sitä silikoonilla korjailua.Kuka mistäkin tykkää.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Peltola - 14.02.19 - klo:18:59
No johan on peltola onnistunut koneshankinnoissa, jatkuvasti pittää liimailla kasaan. No hyvä että on pari tuubia valmiina.Oliskoos syytä kuitenkin kattoo mistä johtuu eikä sitä silikoonilla korjailua.Kuka mistäkin tykkää.

Kylläpäs nyt doctor on kateellisella päällä. Vanhoilla se tulos tehdään eikä konemyyjillä.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Dr.Who - 14.02.19 - klo:19:42
No johan on peltola onnistunut koneshankinnoissa, jatkuvasti pittää liimailla kasaan. No hyvä että on pari tuubia valmiina.Oliskoos syytä kuitenkin kattoo mistä johtuu eikä sitä silikoonilla korjailua.Kuka mistäkin tykkää.

Kylläpäs nyt doctor on kateellisella päällä. Vanhoilla se tulos tehdään eikä konemyyjillä.
Jaa, ei ole kateutta vaan näkemystä.Koneet on sitä varten että niillä tehdään töitä eikä remonttia.Mitäs tulosta niillä remontissa olevilla romuilla tekee, tai siis jos sitä silikonitiivistettä sattuu olemaan jo ennalta hankittuna niin tiivistykset ei sitten "maksa" mitään.
Siis millasia laitteita peltolalla on jos niitä pitää jatkuvasti aukoa?Taidat olla yksi näitä PÄÄN aukojia.Vaahto jo näkyy tippuvan suupielistä uhotessasi.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Moottoripolkupyörä Man - 14.02.19 - klo:21:34
Aikoinaan sellasta tiivistelakkaa, joka hyvä onnistuessaan.Mopopojulle kyllä riittää se halpahallin akvaariosilikoni mopetin kaasarin imukaulan tiivisteeksi, kunhan katot ettei reiät mene tukkoon.Laita nyt kuitenkn sitä punaista joka kestää bensiiniäkin.Moponvirittelijälle tuo tieto riittää...saatana

Värillä ei niinkään ole merkitystä. Kuumankestosilikonilla laipat tiivistetään, jos ei ole olemassa jotain tiivistettä. Tiivistelakoilla mitään tee. Ne olivat kylmän sodan tuotteita.

Niin, eihän tuolla mitään paikata, joten kohteen pitää olla ehjä.
Otsikko: Vs: tiivisteliimat
Kirjoitti: Peltola - 14.02.19 - klo:21:50
No johan on peltola onnistunut koneshankinnoissa, jatkuvasti pittää liimailla kasaan. No hyvä että on pari tuubia valmiina.Oliskoos syytä kuitenkin kattoo mistä johtuu eikä sitä silikoonilla korjailua.Kuka mistäkin tykkää.

Kylläpäs nyt doctor on kateellisella päällä. Vanhoilla se tulos tehdään eikä konemyyjillä.
Jaa, ei ole kateutta vaan näkemystä.Koneet on sitä varten että niillä tehdään töitä eikä remonttia.Mitäs tulosta niillä remontissa olevilla romuilla tekee, tai siis jos sitä silikonitiivistettä sattuu olemaan jo ennalta hankittuna niin tiivistykset ei sitten "maksa" mitään.
Siis millasia laitteita peltolalla on jos niitä pitää jatkuvasti aukoa?Taidat olla yksi näitä PÄÄN aukojia.Vaahto jo näkyy tippuvan suupielistä uhotessasi.

Koneilla tehdään vähän muutakin kuin peltohommia, en kyllä kerro Dr:lle mitä.
Kesken kauden ei traktorit ole jättäneet pulaan. Tavoite on että 1000 tuntia voi öljynvaihdolla kaudessa ajaa. Talvella katkaistaan jos tarvis. Viiden tonnin remontilla kaikki tulleet kuntoon versus 50 tonnin vaihtorahaan. Työkoneita korjataan jatkuvasti, raskasta kalustoa tarvittaessa.

Pään aukoja en ole (muoks; olen kyllä päänaukoja turhan kireille), voit nuo mun jutut sitä miettiessä lukea, ja vaahdotuta ei sitten yhtään. Sen tein kyllä parikymppisenä, kuten sinä nyt. Tosin tohtorikin on toivottavasti eri persoona oikeassa elämässä  kuin somessa.
Kesällä painetaan enemmän, nyt rennommin.