Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 16

Viestit - Mr. M

Sama täällä. Uloimman laakerin ulkokoolin pesä navassa oli kulunut väljäksi. Reilu milli väljää ympäriinsä. Korjaustoimenpiteenä suojakuppi jesarilla kiinni napaan.
400A koneen mukana tullut poltinkaapeli oli niin paksu mölerö ettei sitä jaksanut punoa sopivaan hitsausasentoon. Kempin "sukka"kaapeli on sen sijaan mukavan notkea. Kestävyydestä ei vielä tietoa, mutta pitänee varoa vähän enemmän.

Pienemmälläkin polttimella olis varmaan pärjännyt, kun harvemmin täysillä poltellaan.
En osaa lonkalta hinnoista puhua, mutta itellä happi agalta ja sen parina likimain ilmainen nestekaasu. Migis oma pullo ja täyttö hiilidioksidilla. Tuskin kallein vaihtoehto.
Olen paalaillut noin 9.70€ paalitaksalla ilman tarvikkeita ja tänä kesänä tuntikorvaukseksi kertynyt pahimmillaan 65€ ja "parhaimmillaan" 200€. Parhaat karhotettuna ja ne olis tarkoitus kokeeksi veloittaa tuntitaksana, kun keksis sopivan taksan. Mullon vuosia ollut tavoitteena päästä siihen 120€/h (+ tarpeet) kieppeille, eli varmaan sen veloittaisin. Asiakkaan maksettava summa ilman tarvikkeita laskis 1000€:sta 500€:aan.. -  Ei saat%&¤#! Taidampa pysyä sittenkin paalitaksassa  ;D
Tietänee hyvää ainakin Valtran myyntiluvuille. Huono uutinen niin Jontikalle kuin Hankkijallekin.
Niin, kai hammaskehälle riittää kun siinä on rasvaa. Ei koko koteloa tarvitse täyttää.

Itellä oli aikoinaan vähän samanlainen vesivahinko FH:ssa ja talvella veden jäätyessä ei kääntö meinannut toimia. Jää voi myös rikkoa kääntömoottorin alastefan. Sittemmin olen imaissut vedet pois ennen talvea ja muutenkin pyrin parkkeeraaman sopivasti kallelleen, ettei vesi seiso ylävaunun pohjalla.
Eiköhän se vuoda läpiviennin juuresta. Ylävaunun pohjaa voi välillä puhistella, että veden poistoreiät pysyy auki. En tosin tiedä Volvosta tarkemmin.

Ei luulis kotelosta rasvan pääsevän käännön ulkopuolelle. Vai pumppasitko 20kg käännönlaakerille?
Voi olla jo myöhäistä..

Älä osta peltikoppaista Agronickiä. En tiedä varmaksi onko uudemmissa (+2004?) vahvemmat telat, mutta tässä kolme haljennut kesän ekoissa puuhasteluissa. Toki hitsaamalla taas selviää, mutta ahistaa! Ainakin mitä olen uusinut teloja, vaikuttavat vahvemmilta.
Kronesta ei kokemusta, mutta vanhahkosta vuoden 2003 Agronic 1302:sta on. Tällä kokemuksella ottaisin Agronicin. Jonninlaiset remonttitaidot olis hyvä omata, kuten aina vanhojen koneiden (romujen) kanssa. Rahaakin saattaa kulua, riippuen miten kulunut yksilö kyseessä.
Valmetissa joskus kevennän kaasulla tai kytkimellä, jos haluan mukavampaa vaihtoa. Päävaihteistoa ylöspäin selatessa painan kytkimen pohjaan ja odotan hetken ennenkuin siirrän keppiä niin menee sujuvammin silmään. Huoltoukko sanoi jo muutama tuhat tuntia sitten, että synkrot pitäis vaihtaa - kai ne sit pitäis.

Nopein laatikko oli aikoinaan Belaruksessa kun sai tökkiä vaihteet läpi ilman kytkintä. (silloin kun ajoitus sattui onnistumaan..)
Ei kokemusta muista kuin Caben vasarateristä. Olen sen verran pöljä, että teroitan terät ja hyvin leikkaa pienellä tehontarpeella.
Etuvedon solenoidin päässä oleva mutteri muuttuu magneettiseksi, kun katkaisija on off asennossa eli virta kytkettynä solenoidiin. Solenoidi on vaihteiston vasemmassa kyljessä olevan venttiililaatan päällä etummaisena.
Asuksen läppärissäkin kannensaranan ruuvit löystyy, mutta onnekis ne on näkyvillä.

Läppärien eri viat on yleensä varsin hyvin dokumentoitu juutubessa, notta varmaan Lenovonkin saranasysteemi on siellä käsitelty.

Mutta ite en läppäriä käytä kuin pakosta - hankalaa. Pöytäkoneen rungon hommasin 10 vuotta sitten ja sittemmin päivitetty SSD:lle ja oisko näytönohjain. Koko aika ilman rautaongelmia. Ite tykkään Applen alumiininäppäimistöstä (wintoosassa), lähinnä pienen koon takia, kun norminäppäimistöt vie turhaan tilaa. Pari näppäintä eri paikassa, eikä applettimen erikoisnäpykät toimi, mutta muuten rokkaa. Pakkasilla pukkaa sätkyä kun koskettaa alumiinia, mut pysyypähän hereillä.
Isoimmat työkalut vaan kehiin mitä sinne sopii. Ohuet tuurnat joustaa liikaa.
Tankinkorkin kautta pitäs tulla. Löpö ja pöly vaan tukkii.

Korkissa on jousikuormitteinen kumiläppä mikä päästää ylipaineen tankista, mutta ei ilmaa sisään. Poralla ongelma korjaantuisi, mutta eihän sitä jontikkaa voi porata..

Takaiskuventtiili olis tarkoitus laittaa painelinjaan kun muistais ostaa. Kyseessä siis 100-sarjalainen.
Sivuja: [1] 2 3 ... 16