Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - John Ferguson

Sivuja: [1] 2 3 ... 72
1
Ford -mies ei tarvitse joululahjaksi kuin suolihuuhtelupusseja ja liukuvoidetta.

2
Ei kait noissa Hiteceissä tarvi hidasta aluetta kuin metsässä ja suolla? Ainakaan 8000-sarjan kanssa ei tulisi mieleenkään ajaa minkäänlaista siirtoajoa hitaammalla alueella edes ajoon lähtiessä.

Ja mitä Jd 6-loviseen lootaan tulee, niin ei kyllä ole idioottivarmempaa vaihdevipua tehty. Jos ei ole varma vaihtuuko vaihde seuraavaan loveen, niin katsoo sitten vaikka silmällä. Kyllä semmoinen traktori on kuitenkin paras, jossa ei tarvitse kytkimen ja vaihdekepin kanssa pelleillä (tai edes nappivaihteiden).

3
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Yömaha
« : 18.12.18 - klo:05:54 »
Yamaha ehdottomasti, taitaa edelleenkin olla paras takuukin (5v). Kunnon rouheat mammuttirenkaat jos vähänkään pihatieltä poikkeaa, ohjaustehostin ja vinssi, siinäpä se mitä tarvii varusteita ruksia.

Grizzly olisi modernimpi, mutta kyllä Kodiakillakin pikku työt ja hupiajot hoitaa.

Kyllä muutakin tarvitaan kuten kahvanlämmittimet, tuulilasi, etu ja takavinssi kaukosäädöllä, pohjapanssari, vähintään 14" renkaat, työvalot, latauspistoke, lohkolämmitin, vetokoukku pistokkeineen, salmariketjut talveks, puskulevy ja sitä varten isorullainen vetokita eikä etu ja takatarakka bokseineen turhia ole.

Sitten listalle sähköhuiska, telikippikärryt ja ruisku.

On jotain muutakin käyttöä kun se terveisten ajaminen.........
Semmoinen 1000km  vuodessa tulloo ajettua Yamahalla.Työajoa,ei metässä.Ei ole voima loppunut tosin bensan kulutus kasvaa vedätettäessä.Vetokoukku on ainoa lisävaruste,en muuta tarvitsekkaan,en ainakaan vinssiä,kokemattomien turhake.
Onpa sitä mönkijän vinssillä vedetty halvaantunut lehmäkin pois navetasta. Yamahassa pohjakin on sen verran hyvin suojattu, ettei panssarille ollut tarvetta, Polariksessa olisi tarvetta jos sillä metsässä kävisi.

4
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Yömaha
« : 14.12.18 - klo:17:49 »
Yamaha ehdottomasti, taitaa edelleenkin olla paras takuukin (5v). Kunnon rouheat mammuttirenkaat jos vähänkään pihatieltä poikkeaa, ohjaustehostin ja vinssi, siinäpä se mitä tarvii varusteita ruksia.

Grizzly olisi modernimpi, mutta kyllä Kodiakillakin pikku työt ja hupiajot hoitaa.

5
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Lumityökalusto.
« : 10.12.18 - klo:17:15 »
oispa kiva nähä ku tuollasella pitäis nää miunki ajamat tiet auki normitalvena..  ja net pihat!!

Paremmin pyöräkuormain ahtaalla pihalla toimii kuin traktori.

6
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Lumityökalusto.
« : 09.12.18 - klo:21:34 »
elikkä minkälaisia.....?
No kuorma-auto tai pyöräkuormain. Pidetään ne traktorit pellolla ja kesän kiinteistöhoidoissa, minne ne kuuluukin.

7
Onkohan arunaksella helppoja työmaita ollenkaan?
Kyllähän kaikesta saa vaikeaa, kun vvain asennoituu oikein.  :)

8
Kerran herran touhuja kahtonu,uskoo tuon sillä yhellä kahtomisella.Vähä samaa hommaa ku ameriikassa saapi mutaa spray plossa että voipi hummerin sotkee,siis kun valamettimiehet kahtoo tuota ja sitte kehuu saunassa toisiaan.
Mikäpä siinä rypiessä jos taksa kohallaan,antaa mennä vaan.
Kyllä siellä mettäValametti miesten saunaillassa "muta" roiskuu kun lähdetään yhtenä junana puita hakemaan.

9
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Tesla
« : 07.12.18 - klo:07:24 »
mutta mihin immeisillä on niiiiiin kiire?    uottamaan jotain jonnekii?
Lujaa ajaminen on vaan mukavampaa kuin matelu, paitsi jos alla on Toyota niin kaikki yli 80km/h pelottaa niin s**tanasti.

10
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Samazin niitomurskain
« : 07.12.18 - klo:07:19 »
Samasz 340- leveä hinattava niittomurskain ollut käytössä vuodesta 2012 alkaen. Omat+ jonkin verran urakointia niitetty. Tosi hyvä jälki kaikenlaisella heinällä, ainoa jos kova kokoviljaherne, niin pikkasen takertuu koneen reunaan ja silloin jää pitempi sänki. Myös kevennys toimii hyvin, ei ole tarvinnut terälappuja vaihtaa, muutakun kulumisen takia. Muuten toiminut hyvin, paitsi toisen puolen nostosylinteri uusittiin takuuaikana.
Paljonko hehtaareita takana arviolta? Elhon punaiset nostolaitemurskaimet alkoivat pehmenemään 1000ha ajon jälkeen ja lopullinen tuho tuli siinä 1500ha paikkeilla. Kolme noita ehdittiin loppuun ajamaan, Pöttingerin hinattava on toiminut jo tuon 1500ha aika ongelmitta, se tuli käytettynä, joten ajetuista hehtaareista ei ole tietoa.

11
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Tesla
« : 18.11.18 - klo:10:24 »
Sähkömoottorin voima on kuitenkin aika paljon erilainen kuin polttomoottorin. Sähköllä se huipputeho on käytössä koko ajan, polttomoottorilla vain tietyllä kierrosalueella.

12
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Tesla
« : 17.11.18 - klo:13:33 »
Onhan siinä oma fiiliksensä. Itsellä tuo Outlander polttelee, toimintasäde hybridiyden takia hyvä, regeneroiva jarrutus todella hyvä ja nelivetokin löytyy. Ja ovat hyvin varusteltujakin, ainoa heikko puoli on se, että säätöjä on todella paljon ja osaa joutuu etsimään alavalikon alavalikosta. Onneksi nuo säädöt on niitä ei niin tarpeellisia.

13
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Tesla
« : 17.11.18 - klo:08:52 »
Ajelin tuossa taas uutta Leafia... kyllä siitä kovin positiivinen kuva jäi. Siis lähimatkailuun, ei se sovi kaupparatsulle joka painaa Hanko-Ivalo väliä päivittäin ja tykkää ohitella motarilla kaikki alle 130 ajavat.
Kolmisensataa km latingilla lupaavat kai hyvissä oloissa rauhallisella tyylillä, räntäsohjossa pitää ehkä varautua puoleen tuosta.
Ihan pitää harkita tosissaan. Ainakin näin pakkauskauden ulkopuolella ihan hauska ajaa, sydäntalvesta ei niin kokemusta. Siinä on jotain fiksuakin, kuten nopeusrajoitusmerkit ymmärtävä kamera joka osaa heittää lukeman nopeudenrajoittimeen. Tykkäsin myös moodista jossa jarrupojinta ei normaaliajossa tarvitse missään, kaasun riittävä hellääminen jarruttaa riittävästi ja pitää myös mäessä paikoillaan.
Jonkinlainen helppojen olosuhteiden automaattiajokin kai löytyy, mutta sitä en edes yrittänyt sisäistää tuon lyhyen matkan aikana. Ehkä sitä ei kannata ottaa liian vakavasti :-)

Pikainen laskutoimitus tämän hetken hinnoilla: Jos kuukausittain bensalasku on kolmisensataa, niin se on 10 vuoden aikana 36 tonnia rahaa. Vastaavat kilometrit tuolla maksaisi energian osalta noin 6500 e käytin kulutuksena 15 kWh/100 km ja 0,12 e/kWh.

Jotta ei jäisi väärää kuvaa niin minä en kuulu niihin jotka sanovat 'there is no substitute for cubic inches' enkä hinaa hevoskopppia, henkilönostimia tai polttoainekärryä, mieluummin hiljainen ja fiksu kulkuväline. Kevyen kärryn siihen kai saa laittaa. Ajaminen on minusta tavallisesti tylsää puuhaa, mutta tuolla ajelun jälkeen oli pakko olla hyväntuulinen virne naamalla...

Tämä ei ole tarkoitettu miksikään mainokseksi, lähinnä omia fiiliksiä kuvalin. Onhan noita muitakin, Teslaa halvempia.
Ei taida Leafiin saada laittaa kuin pyörätelineen, jos vetokoukun siihen hommaa. Ainakin Lexuksen pikku hybrideissä suurin sallittu kytkentämassa on 150kg. Mitsubishin Outlander hybridi oli mellevä peli ajella. Eihän sillä akulla pääse kuin ~40km, mutta meikäläisen työmatka-ajoon se on enemmän kuin tarpeeksi. Lataus sitten firman lämmitystolpasta.

14
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Elhon uusi cobra 7710
« : 17.11.18 - klo:07:16 »
Siinä pyöri video, niin joku äijä nauraa röhötti ja kailotti kovaan ääneen, että nyt se lähti pellolta kotio viemään kuormaan ja rehunteko jäi kesken. Sitten rinnalle ajoi kärry ja rehu puhallettiin siihen, niin tää sama äijä röhötti että nyt sitä samaa rehua vedetään ympäri peltoa kun se silppurivaunu oli samaan aikaan puolillaan rehua.🙂
Hohhoi, perus konenäyttely siis. Aina joku imbesilli nolaamassa itsensä.

15
Eikä koko eläinmäärää tarvi samana hetkenä ostaa. Kannattaa tehdä suunnitelma ja budjetointi elukoiden hankinnoille, vaikka 2-3 vuodelle ja loput omasta uudistuksesta.

Tuo hitaan täytön virhe on nähty moneen kertaan. Jos sulla on navetta jossa on tilaa 140 lypsävälle elukalle, niin on myös velka jonka maksamiseen tarvitsee ne 140 (hyvin) lypsävää elukkaa. Paikat pitää olla täynnä hyviä lypsäviä elukoita puolessa vuodessa.

Sivuja: [1] 2 3 ... 72