Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 4

Viestit - [PeX]

Ei minun 103:seen ole tarvinnut öljyä lisätä huoltojen välillä. Siellä on koneessa jotain häikkää.
Sama täällä, ei oo tarttenu lisäillä moottoriöljyä 500h huoltovälillä. nyt 1050h ajettu kone.
On se käsittämätöntä että ulkomaalaisessa on noin kehno kytkin.
Totta, normaalistihan kehnoja kytkimiä on vain kotimaisissa.

Tässäkin tapauksessa kehnous on aika varmasti kuljettajan tottumuksissa.
Sitten se kytkin vasta pommittaa kun laatikoksi laitetaan Dyna-4/6 ja öljyt kylmäksi.
Puhutaan mitä puhutaan mutta paras noista on hitekki ja se käsijarru on verraton.

Itse luokittelisin tuon oman Hitech 5:n kytkimen erittäin vaaralliseksi. Välillä on ihan on/off ja muina aikoina toimii ihan ok. Käsijarru on kyllä ihan kätevä.
Hei muuten, pitäis viedä tuo kone kohta ensimmäiseen huoltoon. Onko vaihteistoon tullut hyviä päivityksiä? Eli kannattaako päivittää?

Ensihuollossa tenttasin huoltomiehiä ja työjohtajaa päivityksestä. Ei ollu mitään hajua että semmosta ois olemassa.  :o Kyselin sitte myös hieman ylemmältä taholta ja siellä tiedettiin heti että malliin on saatavissa päivitetty ohjelmisto.  ???

Kone on nyt käytetty toisen kerran pajalla nostolaitteen ja ilmastoinnin takia. Myös mystinen ohjelmistopäivitys tehtiin samalla. Ilmastoinnin putki oli hankautunut puhki sivupeltiä vasten ja aineet karanneet. Uusi putki ja täyttö korjasivat tilanteen. Nostolaite korjaantui ohjelmistopäivityksellä. Nyt on tarkka ja toimii!  :)

Vaihteiston ja moottorin osalta päivitys oli myös positiivinen. Tyhjäkäyntinopeus nousi 850rpm, joka ei enää tärisytä konetta niin pahasti.  Paras asia oli mielestäni että kytkinpolkimen tuntuma muuttui tarkemmaksi. Automaattinen kierrostennosto liikkeellelähdössä/suuntaa vaihdettaessa tuntuu myös toimivan mukavasti. Alueenvaihdoissa en ole huomannut parannusta, hitaita ne on edelleen..

Takuun piikkiin meni koko homma, eli hyvillä mielin jatketaan koneen käyttöä :)
Kiitos kaikille mielipiteensä antaneelle. Kauhaksi tuli tilattua Quicke 185H. Kauha näytti malliltaan hyvältä ja hintakin oli kohtuullinen. Silläkait sitä nyt on pärjättävä  :)

Mitä tulee varustelevyyn niin ehdottomasti hydraulinen. Se on ainut jolla näkee kun tapit menee paikoilleen. Muut on enemmänkin tuurin ja kuuloaistin varassa. Yksi yleisemmistä viimeaikaisista raktorionnettomuuksista on kuitenkin ollut jollain tavalla etukuormainkauhan ja aisojen ylitys kun työlaite on sukeltanut maihin että kannattaa panostaa asiaan.

Mekaanisissa tulee lukot avattua ennen kuin oikeasti ottaa kauhan pois ja sitten ajelee epämääräisen matkan kunnes tiputtaa kauhan pois. Tähän ei tarvita kuin naapurin soitto että käväse äkkiä meillä niin lähtee kauha irti liikkeelle ja matkalla kauha karkaa. Lisäksi täyttöliikettä tehtäessä jotta varustelevy lukittuu ei tule nähtyä että tapit menee paikoilleen vaan ne voi törmätä kauhan rautoihin tai sitten kauha ei ole paikoillaan ja tapit menee korvakkeiden ohi. Maahan painettaessa kauha voi tuurilla pysyä jos tappi on huulilla mutta sitten kauha karkaa myöhemmin kuitenkin.
Kyllä toi stollin mekaaninen kauhanlukitus on sellainen että näkee koska on kauhanlukitus kiinni ja se toimii kunnolla.. Quickessa ei mekaaninen toimi ensimmäistä vuottakaan kunnolla..
Nyt varmaan pitää huolestua. Sillä tuo kuormaaja, johon kauha haluttais laittaa on jo 2-vuotias.  :D
kysyppä hankintana trukkipiikit JA kauha samalla kertaa!   jotki myyjät on aika innokkaita näin laman aikaan tekemään tarjouksen.   ja trukkipiikit takosena.    hitsatut on vähän kohlot.     

Hyvä vinkki oksalta. Näin taidan tehdä. Mutta hieman itseäni toistaen, onko mp-liftin kamppeet hyviä? Vai kannattaako suosiolla katsoa muita?
Hyviä mielipiteitä on tullut. Paras olisi tietysti että olisi monen levyisiä kauhoja eri tilanteisiin, mutta nyt ensialkuun riittää yksi, joka soveltuu kohtalaisesti moniin hommiin. Kovin leveää ei ainakaan vielä laiteta, kun lumitöitä ei tehdä kuin omiin tarpeisiin, ja nekin ovat hoituneet tähän asti linkoa käyttäen. Traktorin leveys renkaiden ulkolaitaan on 2.15m, joten sopiva kauhan leveys voisi olla siinä 1.6-1.8m paikkeilla.

Tuo mp-liftin kauha näyttää ihan kelpo peliltä? Muutamat kotelovahvikkeetkin näyttää olevan ja hintakaan ei ole aivan älytön. Onko takaseinä tarpeeksi kallistettu (10°) että tavara pysyy kyydissä?

Tulevaisuudessa pitänee hankkia trukkipiikit ja mahdollisesti kivitalikko. Mutta kauha riittää nyt tähän hätään  :)

Hei

Pitäis tiesti jonkinlainen yleiskauha hommata ku tuo etukuormaajallinen kone tuli hankittua. Mitään erityistä käyttötarkotusta kauhalle ei ole, mutta olis se kauha varmaan hyvä olla ku nuo aisatki koneen keulilla keikkuvat. 1.8m leveää oon miettyny, mitä mielipiteitä? Hinta/laatu suhteeltaan hyviä valmistajia? Mitään erityisen jämerää ei varmaan tartte quicke 36:n voimille.  :)
Hei muuten, pitäis viedä tuo kone kohta ensimmäiseen huoltoon. Onko vaihteistoon tullut hyviä päivityksiä? Eli kannattaako päivittää?
Laita se nostolaitteen laskunopeus pienemmäksi niin on todella tarkka. ;)
Ai sekö vaikuttaa tarkkuuteen. Pitänee kokeilla.  :)

Tuo turbiinikytkimen puute etukuormaaja koneessa tulee sinua vielä syvästi kaduttamaan... se yhdistettynä tuohon ht5 koneeseen on taatusti kiva kuormaaja kone, kun pitää vielä vaihteisto automatiikkaa päällä, kone liikkuu nollasta  täyteen vauhtiin pelkällä kaasupolkimen asennon muutoksella.

Käytetty kone kyseessä niin ei päässy valikoimaan varusteita. Ensimmäinen etukuormainkone meidän talossa, joten eiköhän vähäiset kuormainhommat tee kohtuudella ilman turbiiniakin. (ps. jos jollain lojuu ylimääräinen kauha euro-kiinnikkeillä nurkissa niin voisin olla kiinnostunu)

Tuli vastaan uusi ongelma. Kytkin patruunan 755 puutavarakuormaajan traktoriin ja hydrauliikan päällä ollessa esiohjauskahvat ovat todella jäykät ja hydrauliikka kuormittaa moottoria kummallisesti. Onko venttiilipöytä liian ahdas tuolle isommalle 90l/min tuottavalle pumpulle?

Olethan tehny sille vapaapaluulle oman linjan? Tuntuviks tuo valtran oma vapaa-paluu ei ole täysin paineeton, jos on kone käynnissä ja painat sen vapaapaluun liittimen nastan pohjaan niin alkaa öljyä tulemaan ilosesti pihalle. Vapaapaluu kannattaa tehä siihen nostosylinterin yläpäässä olevan letkun yhteyteen, mikä menee vasemman puoleisen takabanjon päälle.

Käytin tosiaan sitä valtran omaa vapaapaluuta, niinkuin aiemmissaki koneissa. Pääsen koneen luokse vasta seuraavana viikonloppuna, joten en yhtäkkiä havainnollista että mitä letkua tarkoitat. Mutta hyviä vinkkejä on tullu. Kiitos  :)
Laita se nostolaitteen laskunopeus pienemmäksi niin on todella tarkka. ;)
Ai sekö vaikuttaa tarkkuuteen. Pitänee kokeilla.  :)

Tuo turbiinikytkimen puute etukuormaaja koneessa tulee sinua vielä syvästi kaduttamaan... se yhdistettynä tuohon ht5 koneeseen on taatusti kiva kuormaaja kone, kun pitää vielä vaihteisto automatiikkaa päällä, kone liikkuu nollasta  täyteen vauhtiin pelkällä kaasupolkimen asennon muutoksella.

Käytetty kone kyseessä niin ei päässy valikoimaan varusteita. Ensimmäinen etukuormainkone meidän talossa, joten eiköhän vähäiset kuormainhommat tee kohtuudella ilman turbiiniakin. (ps. jos jollain lojuu ylimääräinen kauha euro-kiinnikkeillä nurkissa niin voisin olla kiinnostunu)

Tuli vastaan uusi ongelma. Kytkin patruunan 755 puutavarakuormaajan traktoriin ja hydrauliikan päällä ollessa esiohjauskahvat ovat todella jäykät ja hydrauliikka kuormittaa moottoria kummallisesti. Onko venttiilipöytä liian ahdas tuolle isommalle 90l/min tuottavalle pumpulle?

Täällä ilmottautuu uusi n103H5:n käyttäjä. Vaihdossa meni 6300 mezzo valtteri. Pari päivää ännää ajeltu ja kokeiltu. Voisin laittaa parit plussat ja miinukset verraten vanhaan koneeseen.

+Moottori yllättää positiivisesti ollakseen 3-sylinterinen. En oo sammuttanu kertaakaan, vaikka mezzossa oli turbiinikytkin.
+Hyvä näkyvyys eteenpäin
+Hiljainen ohjaamo
+Sähköhydraulinen suunnanvaihto
+Ohjaamo lämpee nopeasti
+Kulkee tiellä tasaisesti
+Marssinopeus saavutetaan pienemmällä kierrosluvulla
+Kohtuulliset valot
+/- Vaihteisto vaatii totuttelua.
-Alimmat astinlaudat pärisee ja ääni kuuluu ohjaamoon ikävästi
-Paljon suurempi kääntösäde ku vanhassa. (Toivottavasti korjaantuu raidevälin säädöllä ja käännönrajoittimia ruuvaamalla)
-Etukuormaajan joystikki huonossa paikassa
-Kytkimellä luistattelu on vaikeempaa tarkassa työssä
-Nostolaiteen hallinta ei oo yhtä tarkka
Tämä aihe kerkesi jo jäädä vähän pimentoon. Kirjoitan tähän vielä lopputuloksen, jotta tästä olisi hyötyä muillekkin.  :)

Valtraan vaihdettiin kannentiiviste. Vaihdon yhteydessä rikkoontui yksi suutinrunko ja kantta ei oikaistu. Hinta jäi alle 1k€.
Onpa tullu asiallisia vastauksia.  :) Miten muuten, jos esimerkiksi kopin päällä olevaan kennoon on päässy ilmaa niin pitääkö se ilmata jotenki? Jokatapauksessa pitää tiesti alottaa ongelman ratkominen nuilla halvemmilla konsteilla. Eli uus syylärinkorkki ekana. Sitte tarkistaa katolta letkut ettei oo lutussa. Jos näitten jälkeen ei lämpöö tuu, niin pitää tieten ruveta varaamaan huoltoaikaa ylivieskan kiviojalle. Missähän hintaluokassa mahtaa pyöriä kansipahvin vaihto?
jaa-a vois ollakki jo paremmalla paffilla.. noo, on se vaihrettu -03:nki mutta sillä on kyllä ajettuki.. paha sanua varmaksi mutta ei se kummempaa oiretta tartte, tuolla se alakaa ja sitte jonku aijan päästä alakaa kuplihin ja sitte tekeeki jo haittaa..

ja remppaa ei oo tehty että olis ilimakuplia?
Ei oo tehty remppaa. Syyläri on kuitenki vuojen verran tihkunu nestettä alavesiletkun juuresta.  :-X
Sivuja: [1] 2 3 4