Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - MKR

Meillä ei noilla ole kynnetty vielä pätkääkään, joten ei tietoa milloin kääntyneet viimeksi. Kavennus toimii ensin oikein, sen jälkeen alkaa kääntö hitaasti. Ennen yläkuolokohtaa alkaa hienoinen nytkytys, niinkuin kääntösylinterissä olisi ilmaa. Lisäksi kääntö on tuossa vaiheessa erittäin hidas, vaikka Valtran 90-litran pumpusta kuitenkin edes jonkin verran öljyä tulee. Aurat leveimmällä viilunleveydellä ei lähde kääntymään ollenkaan eli pitää kaventaa myös viilunleveyssylinterillä. Ylikuolokohdan yli menee kun auttaa rautakangen kanssa, mutta sylinterin suunta ei vaihdu silloinkaan oikein. Lisäksi tuo vetokartun kyljessä oleva kavennus/kääntöventtiili lämpenee runsaasti ja sieltä kuuluu sihinää aivan kuin siellä joku paineventtiili päästäisi läpi. Kumpikin venttiili on ollut irti ja purettu, puhalleltu ja kasattu. Tuon kääntösylinterin kyljessä olevan venttiilin nyt vielä lisäksi pesin ultraäänellä.

Olis hyvät neuvot tarpeen tai edes tieto kuka nuo tuntee niin että osaisi neuvoa.
Vuosituhannen vaihteen Amazone UF1000 Muller Elektronikin Spraycontrol II-A ohjaimella. Paineen säätö takkuaa, toimii hetken kun muuttaa ajonopeutta ja sitten taas kuolee. Moottorin päästä tarkistettu liitännät, ei tule sähköä kun vika päällä. Kara liikkuu herkästi. Ohjaimen alta pitkä riviliitin ollut irti ja annettu kontaktisprayta ja kiristelty pinnit niin että pitäisi varmasti joka pinnin saada kontakti. Ei apua. Kun on roplannut liitintä niin toimii yleensä taas hetken, sitten taas hyytyy.

Alkaa korpeamaan jo välillä kun takkuaa, pakko ajaa ihan koko ajan ja kaikkialla yhtä lujaa...

Onko havaintoa voisiko olla joku komponentti ohjaimen sisällä viimeisiään vetelemässä? Ohjain itsessään ei ole ollut vielä auki. Myös ohjaimen kytkentäkaavio auttaisi paljon.
Syksyn viimeisillä vehnillä lakkasi kakkospuimuri kulkemasta. Sain sen peruuttamalla kotiin kilometrin päästä... Isä oli ajamassa kun hajosi, pellon päässä kääntyessä oli paukahtanut ja sen jälkeen ei yhtään eteenpäin, taaksepäin menee kyllä. Nyt ehdin päästää öljyt pois ja aukaista laatikon takaluukun ja tutkia jo hieman. Kaikki näyttäisi nyt pelaavan, eikä oikein kummankaan sivuakselin vika voi olla koska saman sivuakselin kuin pakkikin kautta meni muistaakseni 2 ja 3. Irtonainen putkisokan pala löytyi laatikon pohjalta. Laatikon päällä on luukku josta pääsisi paremmin näkemään siirtäjähaarukat, mutta miten tuosta otetaan viettopinta irti? Tuleeko seulaston poiston jälkeen taaksepäin? Onko kellään tullut vastaavaa vikaa? Tuossa on ollut hirmuiset 600/50-26.5 renkaat edessä uudesta, ja vetopuolella on ollut vähän hankaluutta aika-ajoin mutta laatikkoa ei tasauspyörästöä lukuun ottamatta ole tarvinnut vielä purkaa...
Uusi tuttavuus itselle tuo ruutta vaikka vanha onkin. Miten tuo vihreä muovinen virtausanturi lähtee irti tuosta venttiilistön kupeesta? Ruostumatonta terästä muhvit molemmin puolin anturia. Ei viitsisi hajottaa väärällä irrotustavalla.

Ei anna nyt oikeita lukemia, ja käyttöohjekirja käskee muutenkin puhdistaa ja tarkistaa aina käyttökauden jälkeen ja vähän ruiskutustenkin välissä... Muuta käyttöohjekirja ei sitten tuosta kerrokaan.
Sivuja: [1]