Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 115

Viestit - nuffieldmaster

2007 on vuosimalli.

15ha sitten tarkastin kaikki lautaset, kirittiin osa laakereista ja osa vaihdettiin... taas on klappia 5:ssä. Ei herrajestas tuota rempan määrää mitä tuo antaa.

Kivi-Pekan 3.5 metrin lautasmuokkari on osoittautunut kestokyvyltään huonoksi.

Jatkuvasti joku laakeri paskana, lautasvarret kierot tai kumipatukat lentelee välistä pois. Ihme vekotin, jatkuvaan noi kumipatukat ulkona, eikä kestä vaan muljuuntuu paskaksi. Haastavat on olosuhteetkin toki.  Nytkin kevättyönä muokattu n. 10ha ja 3 lautasesta laakerit selvät, yksi jo putosi, 6 varresta vähintään 1 kumipatukka ulkoistautunut... viime vuonna katkesi kumipyöräjyrä keskeltä poikki rungosta...  ja laakeriremppaa tehtiin 5 lautaseen... osa jo 2 kertaa. pesät alkaa olla loppu, eli kuoret väljät ja kaikenlisäksi väljällä laakerilla ajettu joskus niin syönyt stefan pesän jo pois osasta... ja varaosat hiton kalliit, tuliko alun 300 € uusi varsi ja uudempi SKF agrihub napa...  on jo järeämpikin eli liian heikko tehty alkupään koneisiin... eli tätä perinteistä tuotekehitystä  :'(

Kimppakone tuo on, ja nyt hommaan kyllä oman. Kumpi parempi, paljon ajettu Catros 5000-6000 € hintaluokassa vaiko vastaavanhintainen uusi polakki?

Katso että kaikki syöttörihlat ehjiä eikä halki.

Katso että nostoautomatiikan välykset ei ole isot, että koko nostoalueella teleskoopeissa riittää vara. Kuluu vanhemmiten niin, että tietyssä kohtaa nostoa vantaat on vielä maassa ja kone niin ylhäällä että repii teleskoopit irti. Teleskooppien nastat kuluu puhki herkästi, ylä ja alapuolelta. Ne tarkasta. eli millä teleskooppi on kiinni vantaassa ja yläpäässä syöttölaitteessa.  Myös lannotepuolella sama.   Sitten ihan alkupään koneisiin ei saa apulantavantaan jousta, se nykyisin myytävä ei sovi etummaisiksi.

HKL ei ole kevythinattava KL-H on se kevythinattava malli.

Jyräpyörien kunto kannattaa katsoa, jos on se luttakumimalli niin sen kumiosat erkanee vanteesta ja maksaa jotain 55 euroa tsipale.

Tuontikone.

Sain tiedon, että ihan paikalliset tee-se-itse sepät olisi stefan kuluttamat urat täyttäneet hitsaamalla taka-akselista  ja tästä saumasta petti. 
Claassista tuli kuva vastaan somessa.
Mistähän löytäisi Maxxumin 5150:seen puskutuet Quicken 660 kuormaajalle valmiina bolton sarjana?




Nyt muistankin että Alakortes on joskus ilmoitellut osista Maas.Tullissa, ja näyttää saksasta olevan saatavilla. Tyhmä kysymys, kuinkas se sarka-auran kääntö onkaan, oikealle vai vasemmalle?

Mun aurat ainakin kääntää oikealle :) Kalliimpia nuo kärjet näytti olevan saksas kuin Marjakankaalla. Krampin hintakin taisi olla halvempi. Mutta Kjelmanni mainosti kvernen kärkijä 5 kpl nipussa. Ne 5kpl oli halvempia kuin pultteineen kuin yksi tuollainen Kongskilde ilman niitä pultteja. Mutta jospa noilla nyt jonkun vuoden kynsii :)

Mitä ne Kjelmannin käret maksaa?  Mulla 5kpl satsi 25 € sis pultit ja alv.
Kovasti tässä miettinyt, kumpi olisi järkevämpää... uusia vanhaan koneeseen hd vannasvarret ja kiekottaa laahavantaat, etsiä käytetty? lisäsäiliö ja ajaa tuolla vai oiskohan viisain jo ettiä uudempi takapyöräkone tilalle?

tume noine muovirihveleineen ei oikein houkuta, nuo ei kestä täällä näköjään ja varsinkaan vanhemmissa koneissa joita oisi vara hankkia.

Oisko sitten jukossa tai junkkarissa tms asiat paremmin?
tässä repeää lähinnä nuo korvat kun tietyssä asennossa liikerataa teleskoopit on niin tiukalla että ne soi kun vantaat vetää niitä alaspäin.
Onko kukaan vaihtanut tumen nauhajyräpyörästön pyöriä?  Mikä olisi edullisin vaihtoehto, uudet 60 € kpl tuntumassa hinnaltaan, kaikista vanhoista pinnat irti. Tuo original on aivan liian kallis.

Entä onko kuka vaihtanut teleskooppeja ihan normaali putkiksi?  Kone repii teleskoopit kappaleiksi, myös uudet, hetkessä. Nähtävästi vannasautomatiikka niin kulunut että liikerata suunniteltua suurempi, tangot ja akselit jo täytehitsasin mutta vielä jostain paikasta antaa periksi mitä en keksi...  Muutenkin  nuo muovinastaiset teleskoopit on kivikossa aika heikko keksintö. Taakse on asennettu jo nk. päivityssarja mutta niiden sisäputket putkahtelevat ulkoputkista pois vähän väliä myös.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: näppä
: 23.09.18 - klo:09:29
Näppä -linkojen valmistus oli katkoksissa muutaman vuotta pajan omistajan jäätyä eläkkeelle.

Nyt Ny-tek oy on ottanut Näpät Wieska tuoteperheeseen, ja pääsin itse tänne itäpiirille myyjäksi!

https://www.facebook.com/nytekoy/photos/pcb.677302175974778/677298032641859/?type=3&theater
Niinpä.  5 tonnilla pitäis saada priima kone. Kola on rautakangella äkkiä suorana, puulaakerit kohlimiin helppo ja halpa vaihtaa, eikä pianolankakaan taida lompsaa tyhjentää.

Pianolangan vaihto on aika iso operaatio yleensä. Jos konetta myydään teknisesti ok kuntoisena niin eihän tuollaisia saa siellä olla, olipa se 1000 € tai 100 000 € kone.
joo mut hei, nythän agcon ja valtran tuotekehitys on jo satasta kulkevissa miehittämättömissä ennätys -traktoreissa, joten älkää murehtiko noista vioista.  ne kuuluu kaupantekijäisinä.

on se jännä, että touhua ja rahaa riittää moisiin paska-rakkineisiin, mutta eivät saa nyt myynnissä olevaa kalustoa laadultaan vastaamaan hintaa.
Mikä ihme näitä puimurin  myyjiä vaivaa?

Teknisesti ok tiedon mukaan, mutta minun silmään jo heti pistää moni asia mikä rikki:

https://www.nettikone.com/john-deere/1032/1756013

mm. varstasillassa lankoja poikki, äkkiä katottuna onko kohlimetkaan reilassa kun noin isot välit ja kolakulettimen kola vääntyny...  tuskin tuntimittarikaan toimii, eli tekniikassakin aika paljon sepittämistä... silti myydään teknisesti ok kuntoisena...
Sivuja: [1] 2 3 ... 115