Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 8

Viestit - Julle

Tässä nyt jonkuu viikon seurannu miten hinta tippuu.. 1,49 ois ny ollu talvilaatu verolla.. ootellaan..
kysyä, onko kellää mittoja tahi mallinetta 05-sarjan valtun tolppajalasta penkille?     huomasin ku kokelin tuota yhistelmää että metsurinsaapas ei mahu penkinjalkana olewvan laatikon ja kopin seinän väliin..        ja miten ootte lukinnu  hyde käyttövipua jatkuvalle punppaukselle?

Meil on tehty ihan jämäkästä rautalangasta vaa L muotoinen sanka joka ruuvattu ulosoton kepin kehyksen ruuvin alle. Eli käypi hyvin siihen uloimpaan keppiin kun vetää sen taakse ja muljauttaa vaan sen "langan" kulman siihen. Hyvin ajanut asiansa jo yli 20vuotta.




Sanokaas tietäjät, löytyykö kuuma- tai kylmävesipesuria,
jota voi säilyttää pakkasessa. Tarvitsisi siis olla joku konsti
tyhjätä vedet koneesta.

Tähän asti hinattu kylmävesipainepesuri pannuhuoneeseen
pakkasen ajaksi. Nyt huvittaisi laittaa kuumapesuri, mutta ovat
suuria siirrettäväksi.

Tuleeko vesi pesurille pannuhuoneesta? Tai no, ite lähinnä ratkasin asian että kuumapesuri on pannuhuoneeseen viety jossai tietysti tulee vesikin joka tapauksessa. Kynnyksiä piisaa joten ei sitä kehtaa sieltä pois hinata kuin huoltoon korkeintaan. Pesurissa on letkukela ja 50m letkua. Tuo ainakin toimii omissa touhuissa kun on kohta 10 vuotta kököttäny paikallaan siel.
noita jääteriä (nänniterä) on lingoissa, auroissa ja pistin polanneteräänkin tappien tilalle nyt tuos alkutalvesta. On jossain jemmassa ihan sileetkin kovametallit johki auraan. Ainu haittailmiö itellä tahtoo olla tuo pomppiminen ni melkein jos auralla tietä auraa ni joutuu lingolla tai alaterällä vielä vetää samalla ettei lähti kiharaa tulee.
Eikö koneviestin laajemmassa testissä T174 katkennut myös joku tappi etuakselin jousituksesta ja ajo meni levottomaksi.
En nyt 100% varma ole muistanko oikein. Pitää huomenna kaivella lehti arkistoa
"Ainut testin aikana esiintynyt vika liittyi etujousitukseen. Niittotyön jälkeisellä siirtymällä etujousitus lakkasi yllättäen toimimasta ja traktorin kulku
muuttui levottomaksi. Ensivilkaisulla syyllinen vaikutti olevan etujousituksen asentoanturin varsi, joka oli katkennut.
Varren katkeamisen syy paljastui nopeasti, kun etujousituksen apurungon toisen puolen kiinnityspultin havaittiin katkenneen. Mutterin löystyminen
ja putoaminen suljettiin ulos vaihtoehdoista, sillä pultti kiristetään lukkomutterilla."
Tekstilainattu Koneviestin numero 15. vuosi 2016

Olipa aika varma kommentti että katkennut. Itellä kans lähti mutteri ja tappi pakitti karkuun. Ihmettelin vähän kun ei kule suoraa enää. No sitten tappi takasi paikalleen ja uus mutteri. En tiiä tekikö ni toiselle puolelle vääränkätisellä kierteellä olevan tapin ettei se nitkuis auki. Ei noissa t4:ssa vielä mitään maata mullistavaa ole ollu. Toisessa 4300h ja toisessa 1300h. Joillakin tuntuu kyllä sattuvan kohalle kunnon maanantai kappaleet.
Jos se ei ruppee täryn kaa toimii ni sitten voi heivata sen hiekottimen pusikkoon. Nee ku on aika ranttuja jos ei oo hyvä hiekka.
Jos on vähänkin enempi murskattavaa, tai kiviä, niin unohda Elho. Osta Optimal tai Ilsbo (sama kone) sivusiirrolla, niin saat hyvän, ulottuvan, ja kestävän koneen pitkäksi aikaa.

Itellä kyl kronoksen härkki ja mitä kaverilla kahellu kun koettaa elää ilsbon kanssa ni en kyllä moiseen paskaan rahojani tuhlaisi. Kronoksestakin lähtee kyllä vetokartusta hitsauksia aukeemaan mutta niinhän ne kaikissa. Itte miettiny jo vuojen verra jos päivittäs roonosta et sais sen tiltin ni tartteis viskellä nii paljoo ku koettaa laatikon saaha hyvään asentoon.
Ainaki äske sano myyjä et 5 centtii nousee hinta.. Talvilaatu about 0,95€ ja kesä oli jotai 0,92€  :(
Vähän sellainen viimeinen konsti tuo mönjä. Rengasukot eivät ota enää koneeseen tuon jälkeen. Kannattaa merkitä vanteeseen mönjät kunnolla ettei unohdu missä sitä on. Itsellä ainakin 150 rengasta ei voi muistaa muuten. Yhteen pyöräkonerenkaaseen olen harkinnut.

Minulle laitettiin pyöräkuormaajan eturenkaisiin tuota ihan rengasliikkeen toimesta kun pyysin. Koneella siirettiin rakennusjätteestä tehtyä haketta ja rengas tuppasi puhkeamaan pari kolme kertaa kuussa. Tuota kun laitettiin eturenkaisiin, loppuivat jatkuvat rengastyöt. Takarenkaissa oli suolat niin sinne ei voinut laittaa. Jostain syystä (suola?) takuset eivät puhkeilleet. Kun renkaat oli loppu, aineet kauhottiin uusiin renkaisiin ja lisättiin tarpeellinen määrä. Sitten rengas vanteelle ja kovaa ajoa. On kyllä hyvää ainetta ja kyllä rengasukot renkaat vaihtoivat ihan ihmettelemättä. Niin, siis ainetta ei pumpattu silloin lainkaan, vaan kaadettiin kannusta sopiva määrä renkaaseen ennen vanteelle laittoa.

Joo tainnu peltolan poika laittaa rengasvaahtoa jos eivät koneeseen ota. Itellä on pyöräkoneeseen laittaneet aina (rengasliike) kun joku rengas on pitänyt viedä liikkeeseen että saa takasin vanteelle kun ei tuolla turvesuolla oikein pakkasilla ole onnistunut millään fillaripumpulla. Ei oo kyllä rengasrallia ollut nyt moneen vuoteen enään. Ja tuo ainehan on tosiaan muistaakseni sellaista että sen voi kauhoa sitten sieltä renkaasta pois jos vaihtaa uusiin.
Joo ei ois ihme vaikka olisi vikalaatua lipsahtanut tankkiin. Allekirjoittaneelle tuli joskus talvilaadun sijaan kesälaatua ja voi sitä riemua kun rupesi pakkasilla tyhjentää 4 raktorin, pyökkärin, kompuroiden ja siirtosäiliöitä tyhjäksi. ja hakemaan talvilaatua d-pisteeltä ja vaihtelee suodattimia. Toki öljyvirma maksoi koko lystin. Säiliöauton kuljettajankin on vain ihminen joka voi myös erehtyä niinkuin minäkin  :o
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: tikkaat
: 09.02.19 - klo:08:52
Mie jo arvelin että siellä on taittotikkaitakii ku näky olevan vaikka minkälaista
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: tikkaat
: 08.02.19 - klo:10:40
käy marskin pultissa
Itellä ainaki tekee moista automaatilla mutta kun tökkää manuaalille niin käyttäytyy normaalisti
Joskus tuli talon ullakkoa tyhjättyä imuvaunulla. Suulakkeet letkuista irti ja eiku vinttiin. Tavara kyllä liikku mutta toki se hienoin pöly meni sykloonien kautta taivaalle :D
En tiijä kui hyvin ulosotto pyörii mutta ihan sellanenkin vaihtoehto on että poltettu se pakka ja ku ne levyt menee kieroon ni nee ei sitten irrota. Tää on toki vain omista vehkeistä kokemus.
Sivuja: [1] 2 3 ... 8