Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5

Viestit - ukki88

Täällä liike ottaa 150€ päivä. moottorikelkkakin taitaa olla 200€ päivä.  :)
Nää on aina yhtä läpinäkyviä nää myyjien hehkutukset että ihan naurattaa :-D
Ja aika outoo, jos missään ei näy kuka omistaa koko firman. Vai onko jossain mainintaa ?
Löytyy kun etsii y-tunnus 2310866-3
Ammussa yms. on "avoin rajapinta" johon laitevalmistajat voivat omilla sovelluksillaan työntää omaa tavaraansa. Eli jos nuo sovellukset eivät toimi, niin vika on laitevalmistajan softassa

Ei kai Mloy pysty tekemään softaansa sellaiseksi että se vastaanottaa automaattisesti kaiken mahdollisen. Noita laitteita on kuitenkin kymmeniä ja niiden ohjelmistoja päivitetään sattumanvaraisesti
Mutta miksi se tehdään yhden laite valmistajan kanssa.
Tämä ongelma on vielä koko yhteiskunnassa. Asiat tehdään koneella tulostetaan siirretään toiselle konelle käsin siitä paperilta. ja paperi pannan vielä sen jälkeen mappiin ja säilytetään viisi vuotta. Eikö EVIRA  voisi säilyttää paperit itsellään kun ei niitä muut tarvitse. Ottavat sitten omasta mapista jos tarvitsevat ei tarvitse tulla tilalle asti kyselemään paperin perään. 3000 lukua odotellessa :)

Vielä eri ongelma lisäksi on nautarekisteriohjelmien yhteensovittaminen lypsykoneiden laitevalmistajien ohjelmistojen kanssa. Eräässäkin merkissä on kyse siitä että uuden vuosituhannen ohjelmiston tulisi taantua 80-luvun ohjelmiston tasolle, vain siitä syystä että 80-luvun ohjelmiston ylläpitäjän asema Suomessa on niin vahva ettei heidän tarvitse kehittyä niin kauan kuin ei ole pakko.

Siihen asti versiota 1.73 odottaen.  :D :D

Mulla on sama ongelma. Westfaliassa on yhteyden siirto ollut yli kymmenen vuotta. vieläpä standartin mukainen. Mutta ne ei saa asitä aikaiseksi. palaute on turhaa. >:(

Tuttu merkki ja ongelma. Tiedustelin viimeksi eräillä messuilla Laskentakeskuksen edustajilta asiaa mutta he sanoivat asian olevan merkin edustajilla käsittelyssä ja vaiheessa. Merkin edustajat puolestaan sanovat asian olevan vaiheessa Laskentakeskuksella. Tulee vähitellen mieleen että onko asia oikeastaan missään vaiheessa?  :D
Näin sanoo deiryplanin ohjekirja

Automaattisen tietojensiirron käyttämiseksi  tietokoneessasi on oltava ADIS-muotoinen siirtotiedosto.  Useimmissa tapauksissa siirtotiedostot tulevat organisaatioilta (esimerkiksi Maatalouden Laskentakeskus), jotka hyötyvät tietojen vaihdosta DAIRYPLANin kanssa.  Näiltä organisaatioilta saat myös lisätietoja automaattisesta tiedonsiirrosta.


Vakio Adis-tiedosto: valitse tämä menetelmä, jos olet siirtämässä tietoa toiseen maatalousohjelmaan, joka käyttää “Adis“-tiedostotyyppiä. International Standards Organization (ISO) on kehittänyt tämän tiedostotyypin maatalouden tiedonsiirtoon.

Vielä eri ongelma lisäksi on nautarekisteriohjelmien yhteensovittaminen lypsykoneiden laitevalmistajien ohjelmistojen kanssa. Eräässäkin merkissä on kyse siitä että uuden vuosituhannen ohjelmiston tulisi taantua 80-luvun ohjelmiston tasolle, vain siitä syystä että 80-luvun ohjelmiston ylläpitäjän asema Suomessa on niin vahva ettei heidän tarvitse kehittyä niin kauan kuin ei ole pakko.

Siihen asti versiota 1.73 odottaen.  :D :D

Mulla on sama ongelma. Westfaliassa on yhteyden siirto ollut yli kymmenen vuotta. vieläpä standartin mukainen. Mutta ne ei saa asitä aikaiseksi. palaute on turhaa. >:(
Lomittaja kävi tekemässä ilta lypsyn ja seuraavana päivänä alkavan loman opastuksen. opettaja, lomatoimistosta työnjohtaja ja minä seurattiin vierestä. Minä sain 100€ oppilaitoselta. tilan vuokrasta 3h.
 :)
Kyllä hän sen määrän saa selville jälestä päin. Mutta se ois kiva tietää minne se  on lentänyt 10 vai 20 metrin leveydelle. Mulla kyllä on Sulkyn ohjekirjassa leveyden sääto ohje. Tarvitaan seula laatikko ja neljä laatikkoa ohi ajo testiä varten. Ei kyllä innosta tekemään, helponpi ois valmis lista. Tai jos joku jaksas tehä nuita testejä itse ja jaakaa kaikille vaikka netissä.  :)
Vielä kun sais e-merkkinä  paalin kylkeen :). Ois kiva tarkistaa raktorista poistumatta onko ne edes omia paaleja. Hinta varmaan asettuu näin alkuun 20€ paali. :)
Maidontuotanto ja lihanaudat / Hapex
: 03.02.11 - klo:13:53
Kävi hapex kauppias. Ei tullut kauppoja  :) Isä joskus otti pari sankkoo ei ollut vaikutusta. Myyjä sano että silloiset "teho" aineen oli karannu laivan ruumaan tärinästä.  :) ja nyt pitäs pysyä.
Kuulema kaikki muut käyttää paitsi minä. Teikö väärin ekun en ostanu?
Olihan hapottaja pesty kunnolla aiv:n jäliltä. bakteeri ei kestä yhtään happoa. Ei kannanata laittaa happoa pintaan jos tekee bakteerilla.
Jatka vaan, mielellään näitä lueskelee.

Kysyppä muuten JJ Koneviestiltä, saisitko tehdä juttusarjan näistä hydrauliikan ongelma-asioista lehteen. Tämmöisiä käytännön vikojen selvittämisiä kun ei viitsi kukaan enää pohtia. Niin surullista.


hyvä idea  :)
Riittää muuten yllättävän kauan akussa poweri rasvailla. Ei oo kyllä koskaan tullu katottua, että kuinka monen patruunan verran. Enkä ole löytänyt vielä sellasta nippaa joka sen olis hyydyttänyt.
Minä löysin yhden nipan. Kaivinkoneen telaa ei jaksa kiristää. Muut menee kätevästi sähkö rässilllä. Uus akku pitäs vaan hommata.
Samaa mieltä. Lapinlahdelta lopettavat koko puljun.  :)
Todellako? Ja kauankos siitä on kun uudet tilat rakennettiin? Ehkä 6-7 vuotta. Eipä silti. Asiakas tämänkin maksaa tavalla tai toisella.
Ilmeiseti vuoden vaihteessa loppuu. Tilalle tulee ehkä joku uusi yrittäjä. Yksi työntekiä saa siiron muut irtisanotaan. Eipä siitä puljua tule ikävä. Myyjät juoksee karkuun kun yrittää jotain ostaa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5