Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11

Viestit - bertsi

Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

Timppa on toteuttanut suunnanvaihdon pidentämällä sängyn jalkoja. Kun takapuoli osuu kattoon, vaihtaa T suuntaa  ;D

Nii´i.  ;)

Mun M-F 6480 vaihtaa suuntaa aina pehmiästi koska siinä tietokone tunnustelee suunnanvaihdon.

Älkää ostako noita halpissarjalaisia.

Ja poikkeus vahvistaa säännön: Täällä on 6455 kaikilla mahdollisilla tietokoneohjauksilla, vuoden vanha kone, ja siinäpä on ihmetelly keskolta jos toinenkin ukko, että miten saadaan tämä yksilö nykäisemättömäksi. Tähän mennessä on koneeseen vaihdettu mm. paineakku, solenoidit, tietokoneboksitx2, kytkinpolkimelle ensin anturit, sitten koko poljin vaihdettiin optisesti lukevaksi,ohjelmistot useampaan kertaan ja joukko pikkuhiluja.... vielä ei ole keksitty, millä saadaan kone sellaiseksi, ettei kytkinpoljinta härnätessä anna helvetillistä jännitepiikkiä ja sitä myöden kytkimen pamautusta. Viimeksi oli jonkinlainen tallenninlaite koneessa kiinni ja tiedot lähti tehtaalle analysoitavaksi...   
Ei sillä, kone on koko ajan ollut töissä, takuuaika päättyi mutta hommahan on vireillä, tunteja vasta 700. Mutta entäpä jos jotakin työlaitetta esim. peräänottaessa sattuu se viimeinen vahinko,kone kun saattaa hypähtää 20cm jonnekin suuntaan, trukkilavatavara ja suursäkit joita on rikottu (kuormain ja etujouset, kiva heilahdus tarkassa paikassa...) on halpaa kamaa siihen nähden jos pahasti sattuu, ja mitä sitten jos se vaihdeaski ottaa tuosta rykimisestä kipiää??


Mutta tuohon dyna-4 tapaukseen, ei ole ensimmäinen laatuaan, ja olen ymmärtänyt ettei siihen ole ratkaisua keksitty....
tuossa taas yhdistyy teamityöskentelyn jalo taidonnäyte .. hakataan päätä seinää urakalla eikä kukaan uskalla lopettaa sitä vaikka sattuu niin perkeleesti ..
 
keskon pilvilinna on onneksi hyvin  pehmustettu


Kuulin kauttarantain että ohjelmisto aiheuttaa ongelmia .. mutta insinöörit ketkä ovat masseyn sähköjä suunnitelleet eivät ole oppitunneillaan päässeet sähkölampun kytkentää pitemmälle koska releen kytkeminen din normien mukaisesti ei masseri inssiltä onnistunut..
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

ehhehheheh .... hehehehehehe....

hmm mikäköhän sitä vaihdelaatikon suunta propoa ohjaa kummassakin tapauksessa....
dyna 6ssa  on vain näytössä yksi tietokone enemmän valintakiekon lisäksi..
ja niitä boxeja on siellä saman verran..
hmmm kuullostaapi perus masseri ongelmalta... onko minkä ikäinen  ja koska viimeeksi toiminut oikein ? ettei vaan olis blakout boxin puolella ja parametrit kateissa.. tai sitten kierroslukuanturi  vaihdelaatikossa sekoilee..
4370 perä kestää jatkuvaa käyttöä yli 150 heppaa. hydrauliikka vaan käy nuukanlaiseksi. Ei missään nimessä 6100 sarjalaista.

huh montako vuotta ajanut kyseisellä 4370 ?
onko
-sähköisellä nostolaitteella ?
- hydraulisella suunnanvaidolla?
- erillisellä painesuodattimella?
Engelsmannin tekivät 4300 perät pienessä vitutuksessa kun tiesivät niiden päätyvän ranskaan kokoonpanolinjalle.
ihme on mikäli peräsi on kestänyt...
kone 2-3 astetta takapainoinen ( etumpi vannas hieman ylempänä) kylvö syvyys n. 1-2 cm painatus sen verran että eturenkaat ottaa maahan kovalla maalla ja pientä kikkailua vannassäädöissä mikäli paripyörät uppoa (tiivisyneessä kohdassa pykälää matalammalle välipyörästö ei käytössä ja n.  6kg per hehtaari tosin rypsit vielä säkissä odottelee kylvämistä..
Naapurin Räpitti kolmeen kertaan upoksiin+tukkoon samalla lohkolla ja ite viereisellä lohkolla lähes kuivin pyörin (Maalaji sama, ongelmat samat kun vielä ei ymmärretty että asian voi tehä fiksustikin)

Eli: Muokkaus on hinaajien puuhaa  :D

Siin ei mene ku naftaa, hermoja ja röökiä. Ja minkä takia? Ei minkään hyödyllisen.
hää hää meillä novacombilla aitosuorakylvetyt vehnät jo oraalla naapurin vehnät odottelee laarissa pääsyä kynetyn maan uumenii.. ;)
Joten kummassa olisi teidän mielestä vähemmän murheita jos koneista otetaan n.150 pollea. Lähinnä olisi kyse voimanoton kestävyydestä.
ääni 6180 mikäli koneen olisi tarkoitus liikkua... 4370 yli 1500 tuntia ajetuissa laakerivikaa perässä ja laatikossa ( susi jo syntyessään )
Luulen että ei oo sellasta valmistajaa kuin KETÄS. Vois kysellä ennemmin että KUKA valmistaa.

Pyysinkö oikolukee tätä?? Kyselin kaivuulaitetta!!!


Ihan ojan kaivuuseen pääsääntöisesti! On tossa pihassa ja muuallakin kaivu hommia. Ei kuitenkaan muuhun, ku oman maatilan käyttöön...
Missäs hinoissa uudet laitteet liikkuu??

Ja asiaakin välillä......

Jos ihan nurkissa meinaat tonkia, osta joku vanha lusikkahaarukka. Tollaset käytetytkin sovitekaivuulaitteet maksaa hunajata. 5000e----->yli 10000e.

http://www.nettikone.com/pehtoori/10/1063371
Kyllä uskaltaa.  Mistä sattuu vinku intiasta ne kaikki palikat tulee. Ja jotakin Italiastakin.  Myyjällä sen verran hyvät arvostelut että tuskin myy mitään sutta :)   Mulla olis muuten tuollainen nelikarainen käytetty paketti oikein vickerssin venttiileillä, mitähän siitä sais?
tuoltahan niitä pohjalevy paineenalennin 3/4 venttiili jossain 200~300
http://www.pmcpolarteknik.com/polarteknik/products/hydraulics/components/industrial_valves/cetop_valves/index.php?lang=fi
tietysti hinta riippuu asiakkaan "naamasta"..
http://www.demenexplant.co.uk/images/Sept07/JCB532_120.pdf

sivu 2 antaa vastauksen alkuperäiseen kyssäriin mikäli kysyjä nyt tietää mitä on tekemässä

eli  1000kg nousee 9m asti  ja ulottuma eteenpäin vajaa 5metriä  renkaista ilman tukijalkoja
ja tukijaloilla 6 metrin korkeudella max ulottuma 7 metriä eteenpäin eturenkaasta
eräs tunnollinen nosturikuski sai uuden karhean "kevennetyn" 100 tonnisen ajoonsa.. vanhan tavan mukainen puomiston rasvaus ei toiminukkaan samalla tyylillä kuin vanhassa 100 tonnisessa jossa runko oli huomattavasti painavempi joten puomia laskiessa 2 jaksoo ulkosalla vauhdinkiihtyminen tuotti hetken hurmaa kunness peruskone oli renkaat ilmassa ja puomi ruttaantuneena maassa... varolaitteet eivät korvaa kuljettajan ammattitaitoa...
mitä virkaa on kuorma nosto taulukolla jos sitä ei ossoo lukea ..?
esierottelija puhaltimella on hyvä apu
Paluu aluperäiseen ongelmaan:

Uusin releen ja rapsuttelin sulaneet tinat/metallit pois piirilevystä ja sain takatyövalot toimimaan.  Vaihdoin 4 alkuperäisestä 6:sta halogeenista 18W led-valoihin.  Mutta ongelma uusiutui parin tunnin työrupeaman jälkeen.  Eli taitaa olla oikosulku jossain muualla - rele vain savusi kun valot räpsimisen jälkeen lopullisesti sammuivat.

Ei liene edessä kuin uusi johdotus?  Alkuperäiset johdot ovat aika ohuetkin.  Ei huvita polttaa koko traktoria.
toden näköisesti vika löytyy relepohjan ja lampun välissä olevan johdon väliliitoksesta se kun on se heikoin lenkki tosin mahdollista muukin kulumis arka paikka.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11