Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lammastaloudesta  (Luettu 130418 kertaa)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Lammastaloudesta
Mites on ton landen ja petrin laita...Luomu?
Joo, olen luomu. Kaivapa silti jostain esimerkiksi, että olen letkauttanut tai muuten asenteellisesti herjannut ns. tavanomaisia ilman kunnollisia perusteluita. Ja jos olen joskus luomu-käytäntöjä puolustanut, niin toivoakseni olen onnistunut perustelemaan kantani enkä vain lausunut tornin nokasta.

Ei kait se, että lausuja on nainen/tummaihoinen/keskusta-kokoomukselainen/savolainen vielä pitäisi aiheuttaa ko. mielipiteiden väheksyntää? Sun ja landehoon asenteellinen nokittelu saisi pysyä vapaan sanan puolella, koska asia-argumenteista valitettavan harvoin on kyse.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Lammastaloudesta
Mites on ton landen ja petrin laita...Luomu?
Joo, olen luomu. Kaivapa silti jostain esimerkiksi, että olen letkauttanut tai muuten asenteellisesti herjannut ns. tavanomaisia ilman kunnollisia perusteluita. Ja jos olen joskus luomu-käytäntöjä puolustanut, niin toivoakseni olen onnistunut perustelemaan kantani enkä vain lausunut tornin nokasta.

Ei kait se, että lausuja on nainen/tummaihoinen/keskusta-kokoomukselainen/savolainen vielä pitäisi aiheuttaa ko. mielipiteiden väheksyntää? Sun ja landehoon asenteellinen nokittelu saisi pysyä vapaan sanan puolella, koska asia-argumenteista valitettavan harvoin on kyse.
Sillä erotuksella, että meikä pistää sentään asiaa väliin ja puukot lähtee huumorilla.  ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lammastaloudesta

Onko täällä esiintynyt asiatonta keskustelua ?

Ilmoitus Sinipipolle vaan ja polliissit paikalle
 :'(


Minä kysyisin ennemminkin, että onko täällä esiintynyt keskustelua? :'( :'(



Tämä on aika hiljanen foorumi, jos se jää tuotantosuunnan omien miesten harteille ...

Holman_Hurja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 135
Vs: Lammastaloudesta

Onko täällä esiintynyt asiatonta keskustelua ?

Ilmoitus Sinipipolle vaan ja polliissit paikalle
 :'(


Minä kysyisin ennemminkin, että onko täällä esiintynyt keskustelua? :'( :'(



Tämä on aika hiljanen foorumi, jos se jää tuotantosuunnan omien miesten harteille ...

Ou nou, sehän olisikin hirveetä  :'( . Voisko sitä keskustelua jotenkin sälyttää naistenkin harteille? Ai niin, mutta jos naiset ei halua purkaa anaaliasioitaan julkisesti ainakaan lammaspalstalla  :P ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lammastaloudesta

Mikä se olikaan se skotlannin Longhorn ?

Sitä jos iskisi Texelin ja Alpakan risteytykseen ,,,,,,
 8)


Vai pitäiskö käyttää heti kättelyssä Teksas Longhornia ????

appu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 73
Vs: Lammastaloudesta
Kertonee jotain joidenkin ajatusmaailmasta (vai omista fantasioista ??? ) tämä päättymättä jatkuva jonniin joutava pähkäily ERI ELÄILAJIEN sekoittamisesta. Ei kyllä kuulu pätkääkään tänne osiolle, paremminkin tuonne Vapaalle sanalle, eikä kyllä oikeastaan sinnekään.  

Viimeksi muokattu: 05.04.10 - klo:13:17 kirjoittanut appu

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lammastaloudesta
Kertonee jotain joidenkin ajatusmaailmasta (vai omista fantasioista ??? ) tämä päättymättä jatkuva jonniin joutava pähkäily ERI ELÄILAJIEN sekoittamisesta. Ei kyllä kuulu pätkääkään tänne osiolle, paremminkin tuonne Vapaalle sanalle, eikä kyllä oikeastaan sinnekään.  

Ehkä tämä foorumi vetää kahdenlaista porukkaa, lampureita ja sitten niitä, jotka pitää näistä lampaista ????

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Lammastaloudesta
Lampaanliha on sekoittamattakin ihan käypä ruoka. Hallit ja erikoiskaupat ja suoramyynti hoitavat kotimaisen lihan kuluttajille. Ulkomaan liha menee ravintoloiden ja markettien kautta. Eivät juuri häiritse toistensa kulutusta. Eikä oikein hinnoitteluakaan. Suomalainen tuottaja saa tiliä vaihtelevasti riippuen kauppatavasta ja jalostusasteesta. Jos hinta ei ole kovasti noussutkaan, niin ei laskenutkaan. Edestakaista heilumista ei ole havaittavissa vaan vakaata tasaista matalalentoa.  Positiivinen vire alassa, eikä lampuri tunne olevansa toisten jaloissa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lammastaloudesta

Soveltuukohan sen geenit alpakalle ?

Porolle varmaankin sopii dna T-ketjut sellaisenaan

Lande H vois tietää ?
 :'(


Kameli ja laama risteävät. Ei tuo alpakka+lammas liene sen mahdottomampi. Saisi lampaan joka söisi aitojen raoista naapurin puolelta.

Holman_Hurja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 135
Vs: Lammastaloudesta

Soveltuukohan sen geenit alpakalle ?

Porolle varmaankin sopii dna T-ketjut sellaisenaan

Lande H vois tietää ?
 :'(


Kameli ja laama risteävät. Ei tuo alpakka+lammas liene sen mahdottomampi. Saisi lampaan joka söisi aitojen raoista naapurin puolelta.

lammas ei liene kamelidi, mmhhhh, tai ehkä palstabioloogeilla eriävä käsitys?

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Lammastaloudesta
Palstalla kevätväsymys!  ;)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Lammastaloudesta

Soveltuukohan sen geenit alpakalle ?

Porolle varmaankin sopii dna T-ketjut sellaisenaan

Lande H vois tietää ?
 :'(


Kameli ja laama risteävät. Ei tuo alpakka+lammas liene sen mahdottomampi. Saisi lampaan joka söisi aitojen raoista naapurin puolelta.

lammas ei liene kamelidi, mmhhhh, tai ehkä palstabioloogeilla eriävä käsitys?

Jos risteyttää kamelin, alpakan ja lampaan, niin saa kaksikyttyräisen pitkäkaulaisen lampaan tulokseksi ????
Olisihan se veikeä näky maalaismaisemassa ...

Teroman

Vs: Lammastaloudesta

Sillähän olis hyvä kuivuuden kestokin ???????????
 :'(

Rimuli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Lammastaloudesta
Lainaus
On vain yksi asiallinen lammasrotu Suomen olosuhteisiin: texel.   Muut ovat puuhastelua tai alkuperäisrotutukiaisia varten.

Niinpä

Lainaus
Texel antaa lihakkaita ruhoja mukavalla kasvuvauhdilla ja teurastamo haluaa niitä koska heidän asiakkaansa haluaa niitä koska kuluttaja haluaa sellaista lammaslihaa.

Pääsiäisenä meni mainostamatta 130 Suomenlampaan viulua, vaikka joulu on meidän pää sesonki. Ja lihaa ei poistu tontilta alle 10/kilo.

Mites teillä oikean lihan tuottajilla?

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Lammastaloudesta
Lainaus
On vain yksi asiallinen lammasrotu Suomen olosuhteisiin: texel.   Muut ovat puuhastelua tai alkuperäisrotutukiaisia varten.

Niinpä

Lainaus
Texel antaa lihakkaita ruhoja mukavalla kasvuvauhdilla ja teurastamo haluaa niitä koska heidän asiakkaansa haluaa niitä koska kuluttaja haluaa sellaista lammaslihaa.

Pääsiäisenä meni mainostamatta 130 Suomenlampaan viulua, vaikka joulu on meidän pää sesonki. Ja lihaa ei poistu tontilta alle 10/kilo.

Mites teillä oikean lihan tuottajilla?

Kaikki menee (laatuliha) kiljuen, mitä ilmoitetaan teurastamolle, muttei tuohon hintaan. Tuo vaihe, kotimyynti, on ohi mun kohdalta. Siihen tuli tutusttua parikymmentä vuotta. Sitten tuli mieleen, että vois harrastaa muutakin kuin lihan pilkkoomista, pakkaamista ja kaupustelua. Jotta vapaa-ajalla on hintansa, mutta kaikella on aikansa.  Olihan lopettamiseen oma syynsä lisääntyneillä käsittelytilojen säännöksilläkin. Aika kallista sellaisista tiloistakin olisi tullut.