Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra Direct  (Luettu 138082 kertaa)

mkp

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Valtra Direct
eihän se kaikilla riitä äo saamaan kaikkia ominaisuuksia esille..
Kuormatessa voittamaton :o

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Valtra Direct
Ostit Valtran portaattoman sorakuopalle ja tunkiolle?

Loppuiko äö?
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Valtra Direct
Puhut perus hitekistä,onko se tämä Versu?

Elikkäs automaatti? samantapainen kuin Dyna-4 ja Dyna-6 massikalta.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Peltipailakka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Valtra Direct
Nyt reilu 1000 tuntia takana N 142 Directillä. Alkuun voimansiirrossa pientä nyhtämistä nopeusalueen puolivälissä. Se korjaantui ohjelmistopäivityksellä. Samalla tuli tehtaan päivitysohjelma moottoriin, vedot parani huomattavasti. Nyt menee samaan tahtiin piristetyn 6850:n kanssa. Alueiden vaihto voisi toimia nopeammin ja ennenkaikkea liikkeellelähtö saisi olla nopeampaa. Jatkuvassa eteen taakse ajossa tuntuu hitaalta alkukiihtyvyys. Niitossa hyvä ja muissakin voa hommissa. Helteilläkään ei niittohommissa ollu lämpö ongelmia voimansiirrossa. Murheita on aiheuttanut tämä ylivoimaisesta Fendtistä lainattu etujousitus. Kyllä Directillä mieluummin töihin lähtee kuin Hi-Techillä.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra Direct
Niin

Kerro joku OIKEASTI tyytyväinen Directin käyttäjä, enemmänkin kuin päivän kokeillut koululainen.

Mites on löytyykö?Meinaan vastausta Ijasjan esittämään kysymykseen.Kiinnostais aihe.


Äläs sohi suolahtelaiseen insinööripesään.

--kyllä kai asiakkaana saan olla kiinnostunut,mulle luvattiin Direct koeajoon jo ajat sitten.Enpä ole kysellyt perään,nyt varmaan tarttis koettaa saada kokeilu järjestymään

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Valtra Direct

liikkeellelähtö saisi olla nopeampaa. Jatkuvassa eteen taakse ajossa tuntuu hitaalta alkukiihtyvyys.


Ohjekirja sivu 164  http://www.valtra.fi/extras/documents/N2_Direct_FI.pdf, terminaalista voit säätää sekä suunnanvaihdon kytkeytymisnopeutta, että kytkinpolkimen toimintaa. Ja alkukiihtyvyyteen vaikuttaa se turbiinikytkin-toiminnon säädin.

Itse sain ainakin noilla mieleisekseni.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Valtra Direct
Nyt reilu 1000 tuntia takana N 142 Directillä. Alkuun voimansiirrossa pientä nyhtämistä nopeusalueen puolivälissä. Se korjaantui ohjelmistopäivityksellä. Samalla tuli tehtaan päivitysohjelma moottoriin, vedot parani huomattavasti. Nyt menee samaan tahtiin piristetyn 6850:n kanssa. Alueiden vaihto voisi toimia nopeammin ja ennenkaikkea liikkeellelähtö saisi olla nopeampaa. Jatkuvassa eteen taakse ajossa tuntuu hitaalta alkukiihtyvyys. Niitossa hyvä ja muissakin voa hommissa. Helteilläkään ei niittohommissa ollu lämpö ongelmia voimansiirrossa. Murheita on aiheuttanut tämä ylivoimaisesta Fendtistä lainattu etujousitus. Kyllä Directillä mieluummin töihin lähtee kuin Hi-Techillä.


No mikäs siinä ventiltä lainatussa etujousituksessa on ollu onkelmana..? On vissiin sama ku ventin 400-sarjassa...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Valtra Direct

liikkeellelähtö saisi olla nopeampaa. Jatkuvassa eteen taakse ajossa tuntuu hitaalta alkukiihtyvyys.


Ohjekirja sivu 164  http://www.valtra.fi/extras/documents/N2_Direct_FI.pdf, terminaalista voit säätää sekä suunnanvaihdon kytkeytymisnopeutta, että kytkinpolkimen toimintaa. Ja alkukiihtyvyyteen vaikuttaa se turbiinikytkin-toiminnon säädin.

Itse sain ainakin noilla mieleisekseni.
Näin on. Eikä tuota aina tarvitse huudattaa kun liikkeelle lähtee, senkin sai pois nappuloita painamalla.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Valtra Direct
Nyt reilu 1000 tuntia takana N 142 Directillä. Alkuun voimansiirrossa pientä nyhtämistä nopeusalueen puolivälissä. Se korjaantui ohjelmistopäivityksellä. Samalla tuli tehtaan päivitysohjelma moottoriin, vedot parani huomattavasti. Nyt menee samaan tahtiin piristetyn 6850:n kanssa. Alueiden vaihto voisi toimia nopeammin ja ennenkaikkea liikkeellelähtö saisi olla nopeampaa. Jatkuvassa eteen taakse ajossa tuntuu hitaalta alkukiihtyvyys. Niitossa hyvä ja muissakin voa hommissa. Helteilläkään ei niittohommissa ollu lämpö ongelmia voimansiirrossa. Murheita on aiheuttanut tämä ylivoimaisesta Fendtistä lainattu etujousitus. Kyllä Directillä mieluummin töihin lähtee kuin Hi-Techillä.


No mikäs siinä ventiltä lainatussa etujousituksessa on ollu onkelmana..? On vissiin sama ku ventin 400-sarjassa...

Voisin kuvitella että on meinannu irrota se akseli vai... ja jos johtuu siitä pultin kateamisesta niin älä syytä fendt vaan valtran insinöörejä,jättäneet toisen puolen korvakon pois....tuntuvat suunnittelevan lisä korvakkoa
Nii se on...

MPK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 206
Vs: Valtra Direct

eihän se kaikilla riitä äo saamaan kaikkia ominaisuuksia esille..
Kuormatessa voittamaton :o
[/quote]
Tuoshan tiivistit hyvin ongelman, mun mielestä silloin koneen käytettävyys ei ole kovin hyvä jos vaatii erikoisen äö;n osatakseen käyttää vaihteistoa. Kuormaaja käytös tuo vaihteisto ja hydrauliikka pelaa tosi hyvin, ei siinä mitään.

Peltipailakka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Valtra Direct
Pultithan siitä napsuneet poikki ja anturi herjannut. Nyt siihen vaihdettu pultit, jotka yhtä paksut koko matkalta ja reiät kairattu isommaksi. Olipa kenen tahansa insinöörin suunnittelema, niin turhan heikko.

Valikoista kyllä naputeltu mahdollisimman nopealle se suunnanvaihto ja turbiinisäädintä kokeiltu, mutta hitaalta se suunnanvaihto ja heti suunnanvaihdon jälkeinen alkukiihtyvyys tuntuu, kun sitä vertaa hyvin (nopeaksi) säädettyyn hitekin suunnanvaihtoon. Kunhan koneen saa liikkeelle, niin sitten kiihtyvyys ok. Turbiinisäädin on mielestäni vähän turha, en oikeen missään tarvitse niiiiiin kuminauhamaista vetoa, kuin mitä sillä pystyy säätämään.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Valtra Direct
Pultithan siitä napsuneet poikki ja anturi herjannut. Nyt siihen vaihdettu pultit, jotka yhtä paksut koko matkalta ja reiät kairattu isommaksi. Olipa kenen tahansa insinöörin suunnittelema, niin turhan heikko.

Valikoista kyllä naputeltu mahdollisimman nopealle se suunnanvaihto ja turbiinisäädintä kokeiltu, mutta hitaalta se suunnanvaihto ja heti suunnanvaihdon jälkeinen alkukiihtyvyys tuntuu, kun sitä vertaa hyvin (nopeaksi) säädettyyn hitekin suunnanvaihtoon. Kunhan koneen saa liikkeelle, niin sitten kiihtyvyys ok. Turbiinisäädin on mielestäni vähän turha, en oikeen missään tarvitse niiiiiin kuminauhamaista vetoa, kuin mitä sillä pystyy säätämään.

Juurikin näin.Mut eikös turbiini toiminto tarkoitettu niin sanotusti kuormattaessa esim penkkaan työnnössä,kauha täysi,vastus kasva, loppuu veto/ei turhaa sutimista.Mut ei sillä sitten kehannu muuten kuormata koska liikkuminen erittäin verkkaista ja turhaa huudattamista...
Nii se on...

Peltipailakka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Valtra Direct
[
Juurikin näin.Mut eikös turbiini toiminto tarkoitettu niin sanotusti kuormattaessa esim penkkaan työnnössä,kauha täysi,vastus kasva, loppuu veto/ei turhaa sutimista.Mut ei sillä sitten kehannu muuten kuormata koska liikkuminen erittäin verkkaista ja turhaa huudattamista...
[/quote]

Näinhän sen on varmaan ajateltu toimivan ja toimiikin, mutta se käy vaan niin hitaasti tuolla turbiinitoiminnolla. Kauhan kun voi kuitenkin täyttää nopeammin ilman turbiinitoimintoa pyörien kuitenkaan sutimatta.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra Direct
Onkos jollakulla nyt sitten kokemusperäistä testausta esim.141HT/141D siten,että saako Dn säädettyä siten,että ylämäkeen tr.vetää moottorin suurimman tehon kohdalla tarvittaessa?Ja tulosta HT:tä vastaan?

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Valtra Direct
Onkos jollakulla nyt sitten kokemusperäistä testausta esim.141HT/141D siten,että saako Dn säädettyä siten,että ylämäkeen tr.vetää moottorin suurimman tehon kohdalla tarvittaessa?Ja tulosta HT:tä vastaan?


Variossa tuokin ylivoimasen helppoa, kuormitus % n.14% ja kones hurraa 1800 rmp  :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)