Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra Direct  (Luettu 138327 kertaa)

Hesator

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Valtra Direct
Onkos jollakulla nyt sitten kokemusperäistä testausta esim.141HT/141D siten,että saako Dn säädettyä siten,että ylämäkeen tr.vetää moottorin suurimman tehon kohdalla tarvittaessa?Ja tulosta HT:tä vastaan?


Kun laitto droop arvon nollaan niin veti paremmin ja kierrokset pysy 1800 tai no paremmin,ehkä vähä paremmi mutta jos arvon laitto suureks, likemmäs 10 niin kierrokset pysy alle 1400 ja vauhti laski jo ennen mäkee, haisto sen jo..

Isosa mäesä 12,5m3 livakka peräsä rupes pillittää D alueella jotta nopeus laski liian alas.. Ja vaihto C..

Kiihtyvyys kärryn kansa, 1km matka, ei täyttä vauhtia kerenny kelata.. Kepillinen ei tartte isookaa matkaa jotta täys laulu koneesa...

B alueella kyntö suju hyvin... Tosin kaks kertaa kone sammu kun vastus kasvo liian suureks.. Tuota vähä ihmettilin....

Näin siis 25 tunnin kokemuksella 142D

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra Direct
Onkos jollakulla nyt sitten kokemusperäistä testausta esim.141HT/141D siten,että saako Dn säädettyä siten,että ylämäkeen tr.vetää moottorin suurimman tehon kohdalla tarvittaessa?Ja tulosta HT:tä vastaan?


Variossa tuokin ylivoimasen helppoa, kuormitus % n.14% ja kones hurraa 1800 rmp  :o

--ei mulla Fn toiminnasta juuri epäselvää olekaan,nyt vaan kyselen Vallusta

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra Direct
Onkos jollakulla nyt sitten kokemusperäistä testausta esim.141HT/141D siten,että saako Dn säädettyä siten,että ylämäkeen tr.vetää moottorin suurimman tehon kohdalla tarvittaessa?Ja tulosta HT:tä vastaan?


Kun laitto droop arvon nollaan niin veti paremmin ja kierrokset pysy 1800 tai no paremmin,ehkä vähä paremmi mutta jos arvon laitto suureks, likemmäs 10 niin kierrokset pysy alle 1400 ja vauhti laski jo ennen mäkee, haisto sen jo..

Isosa mäesä 12,5m3 livakka peräsä rupes pillittää D alueella jotta nopeus laski liian alas.. Ja vaihto C..

Kiihtyvyys kärryn kansa, 1km matka, ei täyttä vauhtia kerenny kelata.. Kepillinen ei tartte isookaa matkaa jotta täys laulu koneesa...

B alueella kyntö suju hyvin... Tosin kaks kertaa kone sammu kun vastus kasvo liian suureks.. Tuota vähä ihmettilin....

Näin siis 25 tunnin kokemuksella 142D

-arvaanko yhtään lähelle jos arvioin,että 142D+livakka+12,5m3 sitä ittiämsä painaa,noin...22-24tn?
-aika erikoiselta kuullostaa tuo 1km kiihdytysmatka,itte saan vastaavantehoisen tr:n yli 30tn painolla ihan kohtuumatkalla 48n paikkeille

Karju

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 501
Vs: Valtra Direct
Kyllä on kovaa säätämistä traktorilla ajaminen,helpommallakin pääsee, dyna vt.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Valtra Direct
Onkos jollakulla nyt sitten kokemusperäistä testausta esim.141HT/141D siten,että saako Dn säädettyä siten,että ylämäkeen tr.vetää moottorin suurimman tehon kohdalla tarvittaessa?Ja tulosta HT:tä vastaan?


Variossa tuokin ylivoimasen helppoa, kuormitus % n.14% ja kones hurraa 1800 rmp  :o

 Onneks Apssä vaikeempaa, käsikaasulla tasaisella, ja ennen ylämäkeä käyttää oikeimman pedaalin lattiassa ja keskittyy tuon jälkeen ohjaamiseen...(rautalanka osio: kierrokset nousee päälle kahden tuhannen, välitys lyhenee jos voimat ei riitä, vastuksen liennyttyä vauhti ylös ja sen jälkeen kierrokset alle tuhatkahdeksansataa...)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Valtra Direct
Kyllä on kovaa säätämistä traktorilla ajaminen,helpommallakin pääsee, dyna vt.
Niin... no kyllä Dyna-VT:nkin saa laulamaan korkeilla kierroksilla soppaa tuhlaten... Kiihtyvyyden maksimointi maksaa aina. Vetositkeyssäätö vastaa kai likimain tuota Valtran Drooppia (vai pitäskö se olla vain "drop"?)
tethering holes to their concave windings

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26068
  • vastustan
Vs: Valtra Direct
Onkos jollakulla nyt sitten kokemusperäistä testausta esim.141HT/141D siten,että saako Dn säädettyä siten,että ylämäkeen tr.vetää moottorin suurimman tehon kohdalla tarvittaessa?Ja tulosta HT:tä vastaan?


Variossa tuokin ylivoimasen helppoa, kuormitus % n.14% ja kones hurraa 1800 rmp  :o
jospa akkon pomot on antaneet määräyksen suolahteen ettei saa tehrä liian ylivoimaista järkevään hintaan ??? ??? ??? ???
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra Direct
Case CVX:n säätö om kans aika yksinkertainen.Käsikaasun toinen vipu esim 1800 kohdalle,poljin lattiaan ja menoksi tai kahva eteen ja jalka lepää.CVX pudottaa 50 kohdalla kierrokset 1550 paikkeille ja nostaa ne käsikaasulla rajoitettuun arvoon tarvittaessa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Valtra Direct
Case CVX:n säätö om kans aika yksinkertainen.Käsikaasun toinen vipu esim 1800 kohdalle,poljin lattiaan ja menoksi tai kahva eteen ja jalka lepää.CVX pudottaa 50 kohdalla kierrokset 1550 paikkeille ja nostaa ne käsikaasulla rajoitettuun arvoon tarvittaessa.

Kulkee viittäkymppiä kun kierrokset pudottaa 1470 kohdalle. Jengaa kone ottaa 2300, jokainen voi laskea että kovaa kulkisi täysillä kierroksilla, kaheksankympin tienoille. 65km/h ei vaatisi edes kovia kierroksia,vain voimaa :P

Casessa oli pätevän oloinen vaihteiston säätö/ ajonopeuksien valinta. Harmi että koeajosta tuli erittäin lyhyt, kiitos edellisille koeajajille ::)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra Direct
Olinpas epätarkka,oliko 1550 sitten 52...anway,ihan hienosti pelas.Itte jäin kaipaamaan 200 hepoa hiukan ketterämpiin kuoriin,nyt sitten konevoorumissa saattaa semmoinen olla CNH:lta näytillä.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Valtra Direct
Olinpas epätarkka,oliko 1550 sitten 52...anway,ihan hienosti pelas.Itte jäin kaipaamaan 200 hepoa hiukan ketterämpiin kuoriin,nyt sitten konevoorumissa saattaa semmoinen olla CNH:lta näytillä.

 ;D Itse voi pudottaa kierroksia tuohon mainitsemaani, automatiikka jättää kierrokset ylemmäksi. Konefoorumissa sininen näytillä, pienempi, oletettavasti.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra Direct
Olinpas epätarkka,oliko 1550 sitten 52...anway,ihan hienosti pelas.Itte jäin kaipaamaan 200 hepoa hiukan ketterämpiin kuoriin,nyt sitten konevoorumissa saattaa semmoinen olla CNH:lta näytillä.

 ;D Itse voi pudottaa kierroksia tuohon mainitsemaani, automatiikka jättää kierrokset ylemmäksi. Konefoorumissa sininen näytillä, pienempi, oletettavasti.

--joo,mulla oli CVX ajossa vuosi sitten...se kans jäi mieleen,että ajaminen ihan helppoa,mutta jos kaivaa kaikki herkut käyttöön niin aika lailla opiskeltavaa...

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Valtra Direct
Näppärä kone tuo cevari, itellä kanssa oli tuossa koe-ajolla, niin tuli koneeseen himpan tutustuttua. Kaikenkaikkiaan helppo kone ajaa, ja koneesta saa päiste yms toimintoja helposti käyttöön kun vähän lueskelee. Tuo maininta heposista pienemmissä kuorissa on kyllä aiheellinen. Keskikokosen karjatilan hommis oikeen ollu mitään järkevää käyttöä. Mutta tiepäällä mäkisissä olosuhteissa siitä kyllä sai kohtuullisesti käytettyä tehoja. Mutta toivottavasti Foorumis ois parannusta malleihin.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra Direct
kellään kokemusta vanhemmista ttv deutseista? malli ttv1160.vähän ajanu semmosella ja ihmetystä herätti se että 50km/h vaati 2200r/min moottorilta. eco moodi vaikutti vain kiihtyvyyteen (kiihtyi 1400r/min moottorin kierroksilla) powerilla kiihdytti 2200r/min lasissa.

Hesator

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Valtra Direct
Onkos jollakulla nyt sitten kokemusperäistä testausta esim.141HT/141D siten,että saako Dn säädettyä siten,että ylämäkeen tr.vetää moottorin suurimman tehon kohdalla tarvittaessa?Ja tulosta HT:tä vastaan?


Kun laitto droop arvon nollaan niin veti paremmin ja kierrokset pysy 1800 tai no paremmin,ehkä vähä paremmi mutta jos arvon laitto suureks, likemmäs 10 niin kierrokset pysy alle 1400 ja vauhti laski jo ennen mäkee, haisto sen jo..

Isosa mäesä 12,5m3 livakka peräsä rupes pillittää D alueella jotta nopeus laski liian alas.. Ja vaihto C..

Kiihtyvyys kärryn kansa, 1km matka, ei täyttä vauhtia kerenny kelata.. Kepillinen ei tartte isookaa matkaa jotta täys laulu koneesa...

B alueella kyntö suju hyvin... Tosin kaks kertaa kone sammu kun vastus kasvo liian suureks.. Tuota vähä ihmettilin....

Näin siis 25 tunnin kokemuksella 142D

-arvaanko yhtään lähelle jos arvioin,että 142D+livakka+12,5m3 sitä ittiämsä painaa,noin...22-24tn?
-aika erikoiselta kuullostaa tuo 1km kiihdytysmatka,itte saan vastaavantehoisen tr:n yli 30tn painolla ihan kohtuumatkalla 48n paikkeille

No varmaan noilla nurkilla liikutaan painoisa, n.22tn...

Jos nelosta ja kutosta voi verrata  niin 140hv tehoille sääretty vallun 8100 kiihtyy jo moneen kertaan tuolla matkalla sinne yli 50km/h.. Keppiloora pesi vie tiellä ton, kynnössä puntit ehkä vähän jo toisinpäin...

Kone oli siis esittelykone joten päivitykset voi olla vanhahtavat eikä kaikki sääröt varmaan makeimmillaan eikä kuski säätäny kuin droop:pia..