Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe renkasrikot  (Luettu 2631 kertaa)

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: renkasrikot
Mä on aatellu, että nykysin on tuossa asfaltin laadussa vaihtelevuutta kun tulee reikiä. Ja ihan erikoisiin kohtiin tiessä. Taitaa olla sellasia sorasilmäkkeitä nuo reiät joissa ei ole tarpeeksi pikeä kun sitten hajoaa. Tänäänkin yhdessä liikenneympyrässä näkyi melkonen reikä joka ei ihan kovinkaan liikenteen aiheuttama. Laatu on päälysteissä heikentynyt. Poltoaineverot ja autoverot ym. kyllä kerätään mut tien ylläpito on sitten retuperällä. Tokihan on ollut iso virhe pitkin korpimaita noita asvaltteja vetää tueisteja varten. Sorateiden ylläpito olisi halvempaa vähäliikenteisillä teillä. Nuo vanhat asvalttitieet kun ei siitä paikkaamisesta tule miksikään ja se korjauksen laatukin on sitä ja tätä kun halvalla pitää tehdä.
Kyllä tuommonen uusi yhdistelmä missä saattaa olla jopa neljä akselia peräkkäin murtaakin asfalttia kääntyessään, saako tuon neljän akselin nipun päälle laittaa 10 per akseli painoa :-\ :-\ :-\ :-\

Alkaa olla aika tavallisia jo nuo 5 akseliset nupit. Tuossa lähellä ajaa 5 akselinen soranuppi 5 akselisen perävaunun kanssa. Eli jo 10 akselia yhdistelmässä.

Myös metsäkuljetuksissa näkyy 10- akselisia alkupäänkin kuljetuksissa. Risteykset ja kaarteet metsäteillä pehmenevät kesäkelillä kerta-ajolla.

Ja tuossa lähistön liikenneympyrässä näkyy, kumpaan suuntaan ne 13 akseliset, yli 90 tonniset HCT- autot kaartavat kuorma päällä. Paikkaajat ovat käyneet suunnilleen joka viikko korjaamassa 2 vuotta sitten laitettua uutta päällystettä.
Jep,kääntymiset näkyy jopa asfaltissa.Täällä otettiin asfaltti pois kovimmalla rekkapätkällä,nyt on sitten nimismiehen kiharat traktoreiden riesana kyseisellä pätkällä,ilman jousia,tärinä on helvetillistä.

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 784
Vs: renkasrikot
No ei kyllä äkselimäärä teitä riko.
Eli jos kärryn perässä neljä akselia peräkkäin niin viimeinen on kääntyvä yleensä. Puu yhdistemissä ei hyötyä enemmästä akselimäärästä kun 9 jos ei mitään erikoispainoja koska kymmenes pois hyötykuormasta eli 9 saa sen 76t

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: renkasrikot
No ei kyllä äkselimäärä teitä riko.
Eli jos kärryn perässä neljä akselia peräkkäin niin viimeinen on kääntyvä yleensä. Puu yhdistemissä ei hyötyä enemmästä akselimäärästä kun 9 jos ei mitään erikoispainoja koska kymmenes pois hyötykuormasta eli 9 saa sen 76t
eikö se viimeinen kääntyvä akseli pakota nuo edelliset murtamaan entistä enempi jos ei ole vapaasti ohjautuva. kuvittelisin että sillö täytyy olla oikein kääntävä vaikutus noissa pitkissä kärryissä, eihän ne muuten taipuisi mihinkään :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 784
Vs: renkasrikot
Oikei vapaasti kääntyvä on neljäs. Ja yleensä saa nousee vähintään yhden ylös. Nää kyllä koskee yleensä ykköspyörillä olevia kärryjä mitä esim Aurama. ym käyttää ovat kevyempiä vetää kun jotkut paripyörä möhkäleet.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3626
Vs: renkasrikot
No ei kyllä äkselimäärä teitä riko.
Eli jos kärryn perässä neljä akselia peräkkäin niin viimeinen on kääntyvä yleensä. Puu yhdistemissä ei hyötyä enemmästä akselimäärästä kun 9 jos ei mitään erikoispainoja koska kymmenes pois hyötykuormasta eli 9 saa sen 76t
Täällä kyllä sora-autot kaivo astalttiin ristytksessä montun ja soraan nyt suoranaisen kraaterin.Tätä sorarallia on jatkunut joku 10vuotta.Nyky puurekat sitten puskee risteyksessä kuormamkanssa niin ,tarvitsevat kaiiki tiet neljäntienristeyksessä kääntymiseen vai huvikseenko ajelevat tuollasen lenkin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: renkasrikot
mikä kääntyy ja mikä ei.   mut kyllä nuo pitkät tukkirekat alkaa olla aika kivoja ajella kun näätöpaikatkin on tehty paljon pienemmille yhistelmille..                 tuossa naurettiin  kun yks entinen rahtirekka miäs alkoi ajaa tukkirekkaa..   ja hinuri seuras ekan päivän tyhjää rekkaa..   ei saanu hommaa kulkemaan..      asvaltti kun puuttui ni auto seisoi.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3264
Vs: renkasrikot
sielläpäin ollaan kovia naureskeleen toisten touhuille.

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 784
Vs: renkasrikot
Aikas pienessä kääntyy, tyhjänä autossa voi olla ylhäällä 2 neljästä akselista ja kärryssä 3 viidestä. Eipä tarvii olla kummonen liittymä Mis ympäri. Se tietysti eriasia jos taidot ei riitä...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: renkasrikot
hauskaahan se on kun toista kymmentä vuotta rekkaa ajanu alkaaki ajaa tukkirekkaa..   mettätiet on hieman mutkasempia ja kapeampia kuin valtatiet..  ja kun jo ekana päivänä on kärri pari kertaa ojassa kylkysellää, - tyhjänä.       peilit kuulema keksitty ja autoissa kait myös kääntyvät etupyörät.. ?

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: renkasrikot
hauskaahan se on kun toista kymmentä vuotta rekkaa ajanu alkaaki ajaa tukkirekkaa..   mettätiet on hieman mutkasempia ja kapeampia kuin valtatiet..  ja kun jo ekana päivänä on kärri pari kertaa ojassa kylkysellää, - tyhjänä.       peilit kuulema keksitty ja autoissa kait myös kääntyvät etupyörät.. ?

Kerran juttelin metsänreunassa sellaisen kaverin kanssa joka oli ajanut puoli vuosikymmentä tulppaaneja Hollannista. Ja sitten joku oli keksinyt että laitetaan sama kaveri mätästämään ja kuskaamaan myös kaivuria lavetilla pitkin sekalaisia mätästyskohteita.

Jos oikein ymmärsin niin se työkokeilu taisi jäädä aika lyhyeksi... jos ei ollut kaivurista tela pois päältä kivikossa niin sitten lavetti jumissa jossain pehmeikössä.

Vaan eipä se osaava pöllikuskikaan olisi ihan heittämällä sinne Alankomaihin viikon keikalle lähtenyt kaikkine mutkineen, laivajuttuineen ja papereineen. Homma ei ole toistaan parempi, ovatpahan vaan erilaisia.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: renkasrikot
just tuo erilaisuus on se suola.  sano tuttu sälli kun saa ajella joko pitkää tahi pätkää ja vaihtelevalla kelillä ja paikoilla.     oppia ikä ja kaikki..   

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1547
Vs: renkasrikot
No harva pöllikuski, jyväautoilija suoriltaan pärjää ulkomaan liikenteessä. Tietysti hekin oppivat, samoin kun sen puolikkaan kuski.

Kukaan ei ole seppä syntyessään. Kaikki tekee virheitä ja on omaa näköalattomuutta jos kokee iloa siitä että toinen tekee virheitä siinä vaiheessa kun opettelee. Ja kyllä niitä virheitä ja vahinkoja tulee vaikka jo osaakin

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: renkasrikot
ja rengasrikko saattaa sattua kelle vaan..   oli se tie millanen tahansa.    nykyään kuulema renkaitten pintoja irtoaa vähemmän kuin esim. toissa vuonna,   mistä lie johtunee?

hummeri5

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 784
Vs: renkasrikot
Rekoissa rupee renkaat hajoon kevät/kesällä kun asfaltti lämpiää niin renkaat kuumenee enemmän. Talvella voi kestää huonommatkin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64945
Vs: renkasrikot
tien varsilla ei vielä ole näkyny riekaleita mutta kuhan toukokuu koittaa niin alkaa nuokin lisääntyä..      saa nähä löytyykö kärriin toinenkin lokari tänä kesänä?