Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vuohi- tai lammastilalliseksi rekisteröityminen  (Luettu 22024 kertaa)

aatami

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Mua on jo muutaman vuoden houkuttanut ajatus parin vuohen tai lampaan ottamisesta. Mistään ei kuitenkaan tunnu löytyvän tietoa että miten se käytännössä onnistuisi.
Myynti-ilmoituksissa sanotaan että noita myydään vain rekisteröityneille tiloille mutta en löydä tietoa miten sellaiseksi "tilaksi" pääsee rekisteröitymään. Apuja?

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Mua on jo muutaman vuoden houkuttanut ajatus parin vuohen tai lampaan ottamisesta. Mistään ei kuitenkaan tunnu löytyvän tietoa että miten se käytännössä onnistuisi.
Myynti-ilmoituksissa sanotaan että noita myydään vain rekisteröityneille tiloille mutta en löydä tietoa miten sellaiseksi "tilaksi" pääsee rekisteröitymään. Apuja?
http://www.evira.fi/attachments/elaimet_ja_terveys/lomakkeet/lnro424rekistelainpitlampaat_evira3.pdf

http://www.evira.fi/attachments/elaimet_ja_terveys/lomakkeet/lnro425rekistelainpitvuohet_evira3.pdf

Tuon lomakkeen täytät ja viet sen kunnan maataloustoimistoon jossa maatilasi sijaitsee.

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
http://www.evira.fi/portal/fi/evira/lomakkeet_ja_ohjeet/elaimet/_elainten_terveys_ja_hyvinvointi__tuonti_ja_vienti_seka_merkitseminen_ja_rekisterointi/

sieltä: "Lammas- ja vuohirekisterin lomakkeet"-listan loppupäästä kaavakkeet ja palautus maataloussihteerille vai mikä se nyt oli.

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Mua on jo muutaman vuoden houkuttanut ajatus parin vuohen tai lampaan ottamisesta. Mistään ei kuitenkaan tunnu löytyvän tietoa että miten se käytännössä onnistuisi.


 ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5860
Mua on jo muutaman vuoden houkuttanut ajatus parin vuohen tai lampaan ottamisesta. Mistään ei kuitenkaan tunnu löytyvän tietoa että miten se käytännössä onnistuisi.


 ;D

Kannattaa lähestyä esim. nimimerkki sorkkista asian tiimoilta, eiköhän sieltä löydy käytännön vinkkejä sorkkaeläinten ottamisesta...   ;D

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Mua on jo muutaman vuoden houkuttanut ajatus parin pukin tai pässin ottamisesta. Mistään ei kuitenkaan tunnu löytyvän tietoa että miten se käytännössä onnistuisi.


Käytin hieman punakynää.  :P
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Mua on jo muutaman vuoden houkuttanut ajatus parin vuohen tai lampaan ottamisesta. Mistään ei kuitenkaan tunnu löytyvän tietoa että miten se käytännössä onnistuisi.


 ;D

Mielenkiintoinen dilemma, mutta tarkemmin pohdittuani, jos courtny ottamassa lammasta niin siihen kaksi tapaa: Strap-onilla, tai hämää sitä elukkaa maalaamalla tuheron vihreäksi. ;D

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Ootte työ. Asiallinen keskustelun avaus menee heti tuonne pervoilun puolelle. Aikuiset immeiset.

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Ootte työ. Asiallinen keskustelun avaus menee heti tuonne pervoilun puolelle. Aikuiset immeiset.
Mut et vois kieltää, etteikö olis naurattanu, edes vähän  ;D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Ootte työ. Asiallinen keskustelun avaus menee heti tuonne pervoilun puolelle. Aikuiset immeiset.
Mut et vois kieltää, etteikö olis naurattanu, edes vähän  ;D
Ei yhtään  >:(

aatami

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: Vuohi- tai lammastilalliseksi rekisteröityminen
No kyllähän tuo pisti hymyilyttämään  :D

Sain näköjään vastauksena sähköpostiini myös kunnan maataloushenkilöltäkin nuo kaavakkeet ja nyt sitten vain kynä sauhuamaan ja lomakkeita täyttämään.
Kiitos kaikille avusta ja myös muista kommenteista! :D

aatami

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: Vuohi- tai lammastilalliseksi rekisteröityminen
Kysynpä nyt vielä kun vauhtiin pääsin että mistä kannattaa alkaa karitsoja kysymään?
Munanetissä olen roikkunut jo pitkän aikaa ja ilmoituksia sielläkin on joskus lampaista vaikka enempi myynnissä onkin siipikarjaa...

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Vuohi- tai lammastilalliseksi rekisteröityminen
Kysynpä nyt vielä kun vauhtiin pääsin että mistä kannattaa alkaa karitsoja kysymään?
Munanetissä olen roikkunut jo pitkän aikaa ja ilmoituksia sielläkin on joskus lampaista vaikka enempi myynnissä onkin siipikarjaa...

Koita www.lampola.org

Ja Keltaisessa Pörssissäkin on aika paljon tarjolla.

MV- statukset kannattaa hommata heti alkuvaiheessa, niin säästyy viiden vuoden näytteenotoilta. Ei toki pakollista alle 20 pään.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Vuohi- tai lammastilalliseksi rekisteröityminen
Kysynpä nyt vielä kun vauhtiin pääsin että mistä kannattaa alkaa karitsoja kysymään?
Munanetissä olen roikkunut jo pitkän aikaa ja ilmoituksia sielläkin on joskus lampaista vaikka enempi myynnissä onkin siipikarjaa...
http://www.maatiainen.fi/tekstit/ahvenanmaanlammas2009.htm

Tuolta, jos maku on tärkein, ennen lihaksia.  Luussa se lihan maku!  ;)

Viimeksi muokattu: 15.06.11 - klo:21:27 kirjoittanut landehande

aatami

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: Vuohi- tai lammastilalliseksi rekisteröityminen
Minä aattelin niitä ihan vaan lemmikiksi ottaa mutta nuo ahvenanmaalaiset vaikuttaa aika kivoilta jos ovat vielä varsin vilkkaita ja uteliaita niinkuin tekstissä kerrotaan.

En kyllä havainnut sivuilla myydään -ilmoituksia. Samoin lampola.org:issa ei äkkiseltään näy olevan ostetaan/myydään -palstaa ainakaan rekisteröimättömille käyttäjille näkyvissä...

Kyllähän noita googlettamalla löytyy jotain ja täytyy vilkaista myös sitä Keltaista Pörssiä :)