Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuivaatko yöllä  (Luettu 26190 kertaa)

Kenni

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
  • Nyt huudetaan!
Vs: Kuivaatko yöllä
Tuskinpa yön viileys/kosteus sen kummempia lisäkustannuksia aiheuttaa.
  JOs päivällä riittää nyt yks liekki mutta iltakymmeneltä on koko ajan 2 liekkiä päällä niin kyllä siinä 150 € yössä eroo vähintään on.
Mulla on pääsuutin 4,5 US/gal ja apusuutin 2,0 US/gal. Litroiksi muutettuna 17,0l ja 7,57. Jos aattelee, että yöaika on klo. 21.00-06.00 eli 9h ja apusuutin on koko ajan päällä, niin lisämenekki olisi 68l yössä. Nykyisellä noin euron verollisella litrahinnalla menisi siis 68e. Alvin otan kyllä näistä laskelmista pois eli 55e yössä tulee mulla lisäkustannuksia. Käytännössä se apusuutin kuitenkin pätkii siellä jonkun matkaa, joten 55 tuskin toteutuu koskaan.

Mulla on 275kw radiaattori ja päivällä menee semmoset 0.4hakemottii tuntiin ja meniskö öisin joku 0.5mottia. Yökuivaus tekis sitten vajaan hakemotin lisäkulutuksen
eli about 15egee, joka sekään tuskin toteutuu koskaan  ;D ;D

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kuivaatko yöllä
Tuskinpa yön viileys/kosteus sen kummempia lisäkustannuksia aiheuttaa.
  JOs päivällä riittää nyt yks liekki mutta iltakymmeneltä on koko ajan 2 liekkiä päällä niin kyllä siinä 150 € yössä eroo vähintään on.
Mulla on pääsuutin 4,5 US/gal ja apusuutin 2,0 US/gal. Litroiksi muutettuna 17,0l ja 7,57. Jos aattelee, että yöaika on klo. 21.00-06.00 eli 9h ja apusuutin on koko ajan päällä, niin lisämenekki olisi 68l yössä. Nykyisellä noin euron verollisella litrahinnalla menisi siis 68e. Alvin otan kyllä näistä laskelmista pois eli 55e yössä tulee mulla lisäkustannuksia. Käytännössä se apusuutin kuitenkin pätkii siellä jonkun matkaa, joten 55 tuskin toteutuu koskaan.

Mulla on 275kw radiaattori ja päivällä menee semmoset 0.4hakemottii tuntiin ja meniskö öisin joku 0.5mottia. Yökuivaus tekis sitten vajaan hakemotin lisäkulutuksen
eli about 15egee, joka sekään tuskin toteutuu koskaan  ;D ;D
Jotta laskelmissa olisi jotain todenperää, niin laskekaahan mukaan myös ne kiinteät kulut.
Nothing is Something Worth Doing

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Kuivaatko yöllä
No jos 24h vuorokaudes laskee niin 25 päivää. Mutta tyhjäysten ja täyttöjen välit huomioiden n. 35-40 päivää. Eikä tuo vajaa 600 oo toteutunu ku muutamana syksynä ja niinä on yleensä kuivaukset venyny pitkälle lokakuulle. Keskiarvo on n. 400h/syksy.

Mulla oli vanhalla kuivurilla samaa luokkaa, 2007 viimeinen kausi pelkästään vanhalla kuivurilla ja tunteja tuli 604. Kuivurin kolminkertaistuttua putosi tunnit reiluun puoleen, eli rahtikuivattava määrä lisääntyi, eli investointi epäonnistui :P

Meillä tuli vanhan kuivaajan mittariin 2008 yli 700h. Tekee satsinvaihtoineen puolitoista kuukautta ympäri vuorokauden. Lisäksi kaks naapuria kuivas rahtia!

Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen: kuivaan silloin kun kuivaaja on täynnä.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Kuivaatko yöllä
En kuivaa, mutta roundupit ajan yleensä yön pimeyrees.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kuivaatko yöllä
Yöllä kuivatessa pahat henget imeytyvät viljaan, itävyys heikkenee ja taudit leviävät  ::)

Miten on.. Kuivaatteko te sateisena päivänä  ??? Ilmankosteus kuitenkin suurempi kuin poutayönä  ::)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5887
Vs: Kuivaatko yöllä
Yöllä kuivatessa pahat henget imeytyvät viljaan, itävyys heikkenee ja taudit leviävät  ::)

Miten on.. Kuivaatteko te sateisena päivänä  ??? Ilmankosteus kuitenkin suurempi kuin poutayönä  ::)

Silloin kuivataan kun on kuivattavaa. Yöllä, sateella ja joskus jopa pakkasella...   ;)


cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Kuivaatko yöllä
Maalis-Huhtikuussa on ne parhaat kelit. Oli joskus jäänyt kylmäilmasellainen syksyllä ON-asentoon ja hygrostaatti kuivaan asentoon, niin oli puhkunut itsekseen pari päivää kun olin pois kotoa. Oli alta 10% jyvät että heilahti.

3070 E

  • Vieras
Vs: Kuivaatko yöllä
Olosuhde kysymys, kapasiteetti niin pieni, että ympärivuorokauden tarttis kuivata, onneksi puintiurakointi rauhoittaa kuivauskiirettä.

No nyt ei enää kapasiteettikään rajoita kun vuorottelevat puimurin remmirikot ja sateet hidastaa.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8354
Vs: Kuivaatko yöllä
Luen aina, ihan jokaikinen kerta otsikon väärin "Kuvaatko yöllä"  ???
"Ei olis saanut antaa kuvata"
"Sä panit mut nettiin..."
Mystinen kesälaatumies

Räkkyjooseppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Kuivaatko yöllä
Jokainen ymmärtää että kuivurin pitää jauhaa yötä päivää kun oma puitava ala on neljättä sataa hehtaaria ja erikoiskasvit päälle.
Rahtikuivaus vielä lisänä.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kuivaatko yöllä
No ei ymmärrä, koska kaikki katsovat asiaa vain omasta sontaluukustaan. Jos minä kerkiän kuivaamaan kaikki viljat päivällä, niin miksei kaikki muutkin.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kuivaatko yöllä
Jokainen ymmärtää että kuivurin pitää jauhaa yötä päivää kun oma puitava ala on neljättä sataa hehtaaria ja erikoiskasvit päälle.
Rahtikuivaus vielä lisänä.
Ootkos muuten sen "Aina Onnistuu, kaikki"-joosepin veli?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kuivaatko yöllä
Jokainen ymmärtää että kuivurin pitää jauhaa yötä päivää kun oma puitava ala on neljättä sataa hehtaaria ja erikoiskasvit päälle.
Rahtikuivaus vielä lisänä.
Ootkos muuten sen "Aina Onnistuu, kaikki"-joosepin veli?
Ei, se on se savolainen ihmemies, vituiksmän!

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5887
Vs: Kuivaatko yöllä
No ei ymmärrä, koska kaikki katsovat asiaa vain omasta sontaluukustaan. Jos minä kerkiän kuivaamaan kaikki viljat päivällä, niin miksei kaikki muutkin.
;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kuivaatko yöllä
No ei ymmärrä, koska kaikki katsovat asiaa vain omasta sontaluukustaan. Jos minä kerkiän kuivaamaan kaikki viljat päivällä, niin miksei kaikki muutkin.
Tarkoittanet perssilmää? Eli paksuposkista kyklooppia?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159