Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rypsistä rapsiin  (Luettu 314593 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Rypsistä rapsiin

Rauhoottukaa nyt isoot miähet, pelekää piäniä ny perhosia. Toista se on sitten syksyllä, kun ne saatanan vihervarpusparvet alkaa rapsimaassa evästämään, se on menoa sitten  ;D

Onko Bernerin luettelossa niille mitään sopivaa "vitamiiniä" ?   ::)

-SS-

Skeet@ tai Trap@, tuo ensin mainittu parempi kun pisarat pienempiä.

 Onkos mitään valikoivia linjamenttejä, kun eikös nuo varista lituja?

Kyllä nuo tirpat hoitaa varistelunkin, ei siinä savikiekkopanoksia tarvita. Vain pari siementä litusta menee tirpuusen vatsaan, loput varisee maahan. Nuota visertäjiä oli viimevuonna sellasia 200-500-yksilön parvia rypsissä aamusta iltaan. Alkoi jo hiljaistakin miestä v'tuttamaan  >:(

500-1000kg/ha veivät sadosta, syysrapsilla, pellossa mikä näytti päällepän "tyhjältä" eli sopivasti aurinkoa vasten vaalea pelto tyhjistä liduista. Alaa kuitenkin vähän, missä mellastivat, lintuja oli kieltämättä paljon oloisesti. Oisko yhteensä satojen kilojen vahinko.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19866
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Rypsistä rapsiin
Proximo kasvattaa jo rivit umpeen, paitsi sen paikan, jossa tuli ajettua sivurajoittajat toisessa reunassa. Tuo risu jäi tuohon kun haketettiin puskia. Luohon taimi ja vesiheinää näkyy , toivottavasti Agil tehoaa luohoon.



Ja muistinko siis tohkeissani tehdä sitä kolmatta vetoa päisteeseen ? No en.



-SS-

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: Rypsistä rapsiin
Viisi vuotta sitten kokeilin viimeksi rypsiä, ja vannoin ettei enää ikinä. >:( Nyt on sitten rapsia, eikä enää ikinä. Tasan kuukausi kylvöstä ja harvakseltaan pieniä kirppojen kaluamia taimia sen verran että juuri rivit alkavat näkyä. Kaksi kertaa torjuttu ottiäiset. Ei onnistu savimaalla. Satoa ei ole odotettavissa, mutta josko juolavehnää saisi kuritettua Stratoksella. Jos olisi siilossa aikaista ohraa, niin kylväisin uudelleen kuten tein viimeistä edelliselle rypsinviljely-yritykselle.

Viimeksi muokattu: 03.06.16 - klo:20:41 kirjoittanut Rockmaple

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Rypsistä rapsiin
Viisi vuotta sitten kokeilin viimeksi rypsiä, ja vannoin ettei enää ikinä. >:( Nyt on sitten rapsia, eikä enää ikinä. Tasan kuukausi kylvöstä ja harvakseltaan pieniä kirppojen kaluamia taimia sen verran että juuri rivit alkavat näkyä. Kaksi kertaa torjuttu ottiäiset. Ei onnistu savimaalla. Satoa ei ole odotettavissa, mutta josko juolavehnää saisi kuritettua Stratoksella. Jos olisi siilossa aikaista ohraa, niin kylväisin uudelleen kuten tein viimeistä edelliselle rypsinviljely-yritykselle.

 ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

liete

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 188
Vs: Rypsistä rapsiin
Minkä hintanen aine on tuo Stratos? Tai mikä on edullisin aine juolan torjuntaan rypsistä? Viimeks ruiskutettiin kai Agilia, se ei ainakaan oo ihan halapa ja hais pahalle. Yhellä rypsilohkolla juolapuskia, muuten toivottavasti riittää kuoriaisten torjunta..

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: Rypsistä rapsiin
Kuutisenkymppiä/ha kinnikkeineen sis.alv  ja sellaisella annoksella että tappaisi toivon mukaan juolavehnän juuriakin.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Rypsistä rapsiin
Kieltämättä tänä vuonna on aika iso ero ruopan ja saven välillä kasvuasteissa. Kuivimmat töyryt ovat aikamoista kituuttamista.

Köntys

  • Vieras
Vs: Rypsistä rapsiin

Ja muistinko siis tohkeissani tehdä sitä kolmatta vetoa päisteeseen ? No en.



-SS-

Elä oo huolissas, tosta aukosta tulee varmasti vähemmän tappiota kun muualta :D

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19866
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Rypsistä rapsiin

Ja muistinko siis tohkeissani tehdä sitä kolmatta vetoa päisteeseen ? No en.

(Kuva yllä)

-SS-

Elä oo huolissas, tosta aukosta tulee varmasti vähemmän tappiota kun muualta :D

No niin, nyt olen huomaavinani taas pientä ilkkumista. Voi tosiaan olla, että kulut tulee olemaan vähintään 1000 - 1500 euron luokkaa, kun laittaa Clamoksit nyt sitten Targan ja Matrigonin alustamana, sitten pitkin tätä paria viikkoa 3-4 krt Decistä ja sitten juhannukselle Avauntia ja Mospilania, sitten jättiannos Juventusta, ja sitten kanssa Brassitelia , Bortraccia ja Foliaar extraa. Ainakin lisälannoitus puolen tonnia rikkisalpeetaria. Ja lehtilannoksena typpeä tai jotain sulfaattia. Pohjallehan tuli lähemmäs tonni Y-lantaa.

Sitten satoa 800-1200 kg/ha , eikö . Rikat ja vihreät , vähennyksineen olisiko 300 euroa koko sato . Tuet tukipalkkioineen noin 500.

Ja -tut- vielä ehtii äestää ylös ja jättää avokesannolle ruista varten !  >:( >:( >:(

Kaipa joku ostas avaamattoman clamox kannun, Decis Megan ja Avauntin. Olisi mulla myös avaamaton Agil 5 litraa. Litra Targa superia kannun pohjalla.

-SS-

Viimeksi muokattu: 04.06.16 - klo:00:26 kirjoittanut -SS-

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4696
  • Savo savolaisille!
Vs: Rypsistä rapsiin

Ja muistinko siis tohkeissani tehdä sitä kolmatta vetoa päisteeseen ? No en.

(Kuva yllä)

-SS-

Elä oo huolissas, tosta aukosta tulee varmasti vähemmän tappiota kun muualta :D

No niin, nyt olen huomaavinani taas pientä ilkkumista.
-SS-

Älkää kiusatko -SS-:ää, mun mielestä on hienoa että joku viitsii esitellä "koetoimintaansa" täällä kuvien kera.  :)
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Rypsistä rapsiin

Ja muistinko siis tohkeissani tehdä sitä kolmatta vetoa päisteeseen ? No en.

(Kuva yllä)

-SS-

Elä oo huolissas, tosta aukosta tulee varmasti vähemmän tappiota kun muualta :D

No niin, nyt olen huomaavinani taas pientä ilkkumista.
-SS-

Älkää kiusatko -SS-:ää, mun mielestä on hienoa että joku viitsii esitellä "koetoimintaansa" täällä kuvien kera.  :)

 Agron laki 1:  Joka täällä avautuu vilpittömin mielin varautukoon loputtomaan *****iluun.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Köntys

  • Vieras
Vs: Rypsistä rapsiin

Ja muistinko siis tohkeissani tehdä sitä kolmatta vetoa päisteeseen ? No en.

(Kuva yllä)

-SS-

Elä oo huolissas, tosta aukosta tulee varmasti vähemmän tappiota kun muualta :D

No niin, nyt olen huomaavinani taas pientä ilkkumista.
-SS-

Älkää kiusatko -SS-:ää, mun mielestä on hienoa että joku viitsii esitellä "koetoimintaansa" täällä kuvien kera.  :)

 Agron laki 1:  Joka täällä avautuu vilpittömin mielin varautukoon loputtomaan *****iluun.

Luulen ja uskon että -SS- ymmärtää pienen sarkasmin, vastauskin kun oli sarkastinen, niinku usein!
Mukavahan nuota -SS- pohdintoja on lukea, mutta mukava on myös laittaa toisenlaistakin pohdintaa, ja potkia yhä lisää pohdintaa, pohtimisen perään :D

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3122
Vs: Rypsistä rapsiin
Koko kasvintuotanto osio pyörii SS rypsinviljelyksien ympäri. Kiva kun SS laitaa kuvia kun skn ei laita niin usein enää.

    Agron laki 1:  Joka täällä avautuu vilpittömin mielin varautukoon loputtomaan *****iluun.

Eikö Suomalaisuus perustu siihen? Älkää luulko että olet parempi tai v#ttuilaan viel vähän enemän



Oma petita rypsi kasvaa tosi hitaasti. Kaksi viikkoa mennyt eikä vielä erota riviä, itäny ja tullut pintaan, kai se helle viikko ei ollut ihan hyvä sille. Ei monta tainta ollut ötököitä popsimassa

  • Vieras
Vs: Rypsistä rapsiin
Löytyi mielenkiintoista luettavaa  8)
Toi mun 4,5-kiloa/ha ei taida olla ihan perceestä  :)

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/25117/haavisto_timo.pdf?sequence=1

Lisätään vielä...
Tos kokeilus oli käytetty Roxionia  :o

Viimeksi muokattu: 05.06.16 - klo:12:19 kirjoittanut Köntys

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19866
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Rypsistä rapsiin
Löytyi mielenkiintoista luettavaa  8)
Toi mun 4,5-kiloa/ha ei taida olla ihan perceestä  :)

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/25117/haavisto_timo.pdf?sequence=1

Lisätään vielä...
Tos kokeilus oli käytetty Roxionia  :o

Jeps, ja mullan väri oli kuin kasvuturvetehtaalla. Ei koske SS-maanosaa. 

-SS-