Kirjoittaja Aihe: Varmo  (Luettu 3663 kertaa)

Penniless

  • Vieras
Varmo
« : 06.07.13 - klo:18:41 »
Varmon rehukuljettimen veto-akselin kytkinholkin kiila  on hölskynyt akselilla jo kauan ja tuota on jo useamman kerran  hitsattu jolloin se menee jonkin aikaa . Tilasin lopulta uuden akselin ,kytkinholkin , kiilat ja laakerit kun välystä alkoi olla jo reilummin ja pari laakeria taas hajalla .  Mutta kun olin irroittanut vanhan akselin niin huomasin että  uusi ei sopinutkaan koska vanha akseli olikin lyhyempi ja vieläpä molemmista päistään ,vaikkei  olisi heti uskonut.  >:(  >:(  Vetorattaat sentään ovat samalla kohtaa vanhan kanssa .
Ei auttanut noituminen ,toisesta päästä akselia pätkä pois ja  vetopuolen hydraulimoottorin korvake oli leikattava irti rungosta ja hitsattava noin 5cm kauemmaksi kuljettimesta.
Loppu hyvin ,kaikki hyvin ,mutta perkeleitä sun muita  tuli lauantai-illalle ihan tarpeeksi ja pitäisi vielä mennä lypsylle.  ??? ???
« Viimeksi muokattu: 06.07.13 - klo:18:43 kirjoittanut Penniless »

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 10975
  • Gee!!
    • Profiili
Vs: Varmo
« Vastaus #1 : 06.07.13 - klo:19:01 »
Taattua varmolaatua  :'(

Mä olen taikinoinut RL 200 lootaleikkurin kanssa. Patarautainen loota ei pysy  terävänä edes kahta päivää ja keskimmäisen sylinterin korvakkeet on kahteen-kolmeen kertaan hitsattu uudelleen. Kestävyyttä on turha odottaa, kun laatikko kiertyy leikatessa, vehkeessä ei ole etukuormaajista tuttua jakoventtiiliä pakottamaan saman määrän öljyä kaikkiin sylttyihin. 600 kilon omapainolla luulisi saavan kestävyyttäkin, vaan ankkuriksi se on hyvä. Rehunleikkuuseen välttävä....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 16981
  • YTK:FI
    • Profiili
Vs: Varmo
« Vastaus #2 : 06.07.13 - klo:20:02 »
Taattua varmolaatua  :'(

Mä olen taikinoinut RL 200 lootaleikkurin kanssa. Patarautainen loota ei pysy  terävänä edes kahta päivää ja keskimmäisen sylinterin korvakkeet on kahteen-kolmeen kertaan hitsattu uudelleen. Kestävyyttä on turha odottaa, kun laatikko kiertyy leikatessa, vehkeessä ei ole etukuormaajista tuttua jakoventtiiliä pakottamaan saman määrän öljyä kaikkiin sylttyihin. 600 kilon omapainolla luulisi saavan kestävyyttäkin, vaan ankkuriksi se on hyvä. Rehunleikkuuseen välttävä....

Kyllä se taitaa ankkurinakin olla huono!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • *
  • Viestejä: 1172
    • Profiili
Vs: Varmo
« Vastaus #3 : 07.07.13 - klo:00:18 »
Taannoin oli mullakin varmo, eikä sekään remontitta mennyt. Kerran sitten jouduin tilaamaan vetopyörään sen koko hässäkän, eli akselin kääntökehineen. No, sehän sitten postissa tullut paketti kyllä sisälsi kaiken tarvittavan, mutta kyllä aika paljon sai polttoleikata ja hitsata, että sai sellaiseen paikkaan kaiken tarvittavan, että vielä sopi paikalleenkin!!  Suurinpiirtein 5 senttiä sai siirtää useampaakin osaa, että sopi paikalleen.....

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • *
  • Viestejä: 1036
    • Profiili
Vs: Varmo
« Vastaus #4 : 14.07.13 - klo:08:27 »
Varmoliftistä meni kaapelikelasta jousi poikki. Onko kukaan vaihtanu tuota jousta? Sen verran kurkkasin sisälle, että hyvät konstit ois tarpeen.
Löytyskö koko kelaa mistään muualta ku tehtaalta tarvikkeena? Jousen tiiän, että on ainaki tehtaalla törkiällä kilohinnalla varustettu...
Toimiva käytetty kelaki lähialueella kiinnostas.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 4854
    • Profiili
    • www.elomestari.fi
Vs: Varmo
« Vastaus #5 : 14.07.13 - klo:10:18 »
Varmoliftistä meni kaapelikelasta jousi poikki. Onko kukaan vaihtanu tuota jousta? Sen verran kurkkasin sisälle, että hyvät konstit ois tarpeen.
Löytyskö koko kelaa mistään muualta ku tehtaalta tarvikkeena? Jousen tiiän, että on ainaki tehtaalla törkiällä kilohinnalla varustettu...
Toimiva käytetty kelaki lähialueella kiinnostas.
Esbecon.fi . Tuonne taisivat Maaselän koneeltakin neuvoa, tai en nyt muista. Ilmaiset ne jouset ei ole missään tapauksessa ja alle kahden tunnin ei ensikertalaisena  kannata haaveilla vaihdosta. Eikä toisellakaan kerralla, ainakaan tällä kokemuksella.

Ja ota jokainen tietohippu sekä papereista että puhelinneuvonnasta käyttöön siinä vaihtoprosessissa: homma on yksinkertaista kytkentää (sähköt pitää irroittaa sieltä rummun sisältä) ja pultinkääntöä, mutta ainakin itse piti tehdä ihan oma ulosvetäjä, jotta sain rummun sitten pois (se akseli, johon johdot menevät sisään). Mutta työtekniikassani on varmaan paljon hiomista... Ohjeet ovat kyllä selkeät ja jopa suomen kielellä.

Petri

Penniless

  • Vieras
Vs: Varmo
« Vastaus #6 : 14.07.13 - klo:11:07 »
Varmoliftistä meni kaapelikelasta jousi poikki. Onko kukaan vaihtanu tuota jousta? Sen verran kurkkasin sisälle, että hyvät konstit ois tarpeen.
Löytyskö koko kelaa mistään muualta ku tehtaalta tarvikkeena? Jousen tiiän, että on ainaki tehtaalla törkiällä kilohinnalla varustettu...
Toimiva käytetty kelaki lähialueella kiinnostas.
Esbecon.fi . Tuonne taisivat Maaselän koneeltakin neuvoa, tai en nyt muista. Ilmaiset ne jouset ei ole missään tapauksessa ja alle kahden tunnin ei ensikertalaisena  kannata haaveilla vaihdosta. Eikä toisellakaan kerralla, ainakaan tällä kokemuksella.

Ja ota jokainen tietohippu sekä papereista että puhelinneuvonnasta käyttöön siinä vaihtoprosessissa: homma on yksinkertaista kytkentää (sähköt pitää irroittaa sieltä rummun sisältä) ja pultinkääntöä, mutta ainakin itse piti tehdä ihan oma ulosvetäjä, jotta sain rummun sitten pois (se akseli, johon johdot menevät sisään). Mutta työtekniikassani on varmaan paljon hiomista... Ohjeet ovat kyllä selkeät ja jopa suomen kielellä.

Petri

Mulla sattui tuo homma onnistumaan suht jouhevasti eikä suurempia ongelmia muistaakseni ollut . En kuitenkaan millään muista kauanko meni aikaa ,useampi tunti kumminkin.   Muistaakseni jousipakka maksoi  jotain 175- 200 ? mutta tosiaankin muisti alkaa pätkimään .
 

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • *
  • Viestejä: 1036
    • Profiili
Vs: Varmo
« Vastaus #7 : 14.07.13 - klo:12:48 »
Käytinki jo kelaa sylissä. Lähinnä mietityttää tuo jousien asentaminen. Irtihän ne saa itsestään :)
Tuolta Esbeconin sivuilta löyty vain ylimalkanen ohoje jousten vaihtoon.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 4854
    • Profiili
    • www.elomestari.fi
Vs: Varmo
« Vastaus #8 : 14.07.13 - klo:13:02 »
Käytinki jo kelaa sylissä. Lähinnä mietityttää tuo jousien asentaminen. Irtihän ne saa itsestään :)
Tuolta Esbeconin sivuilta löyty vain ylimalkanen ohoje jousten vaihtoon.
Jousien mukana tulleiden papereiden mukaan täällä tehtiin ja taas kelaa!

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • *
  • Viestejä: 1036
    • Profiili
Vs: Varmo
« Vastaus #9 : 16.07.13 - klo:16:13 »
Joo, vajaa pari tuntia meni vaihossa. Osat tuli tilauksesta reilun vuorokauden päästä.  Hinta on hiuksia nostattava yli 200eur/jousi +alv +postikulut ja jousiahan on tuossa kelassa 2kpl. Molemmat vaihtoon kerralla...
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 4854
    • Profiili
    • www.elomestari.fi
Vs: Varmo
« Vastaus #10 : 02.01.19 - klo:18:29 »
 Kaapelikelan jousi on vaihdossa ... tuli ajovirheen vuoksi vedettyä kaapeli liian pitkälle, nyt jousi oli laiska ja toimintamatkaa vain puolet normaalista. Esbeconin hemmot olivat mieltä, että toinen jousi poikki. Nyt on kela auki ja alempi jousi on tiukasti keskiakselin ympäri. Panta on löysä, sen saisi pois (vaan en aio ottaa pois...). Ei oikein hahmotu, miten sen saisi sieltä pois - ymmärtääkseni jousi on nyt jotenkin juntturassa keskiakselin ympäri ja pitäisi saada laukeamaan normiasentoon. Mieluiten siten, ettei tule silmille. Kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: 02.01.19 - klo:19:00 kirjoittanut Petri »

lypsyukko

  • Mestari
  • *****
  • Viestejä: 5494
    • Profiili
Vs: Varmo
« Vastaus #11 : 02.01.19 - klo:19:47 »
Tämänkin ketjun luettuani alan olla varma, että mun johdonvaihto jää tekemättä. Olisko siinä samaa vikaa kuin Petrillä, sillä johtoa on ehkä 15-20m kelalla. Ajattelin sen olevan vaan katkennut. (On varmaan sitäkin sillä on se sen verta "teipattu" Ei ole tullut paneuduttua, sillä oon sitä mieltä, että avantilla paali on jo jaettu sinä aikana, kun poistelen muovia varmoa varten. No se oli sellainen heräteostos :) Lisäksi sanotaan , että kaikki tulee tarvituksi saras vuores.


Nyt saatan kysellä Petriltä tyhmiä, mutta mitä se tekee, jos pyörittää johtoa vaan kelalle. Siis kela paikallaan ja lappaa johtoa reunan yli kelalle. Sitten vetää pitkäksi … Katkeeko se toinenkin jousi ? :( Jos ne on vaan "korkannut" jostain ( ehkä toiveunta )

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 4854
    • Profiili
    • www.elomestari.fi
Vs: Varmo
« Vastaus #12 : 02.01.19 - klo:23:13 »
Veikkaan, että jos ei vedä liian tiukkaan (merkittävää vastusta vastaan), niin ei mitään ertyistä. Kaikessa pitää vaan miettiä, ettei kovin kierteelle sitä johtoa - sähkökaapeli vaatii aika suoraa vetoa.

soittelen huomenna jollekin asiantuntijalle, josko virka-aikana löytyisi apuja.

lypsyukko

  • Mestari
  • *****
  • Viestejä: 5494
    • Profiili
Vs: Varmo
« Vastaus #13 : 03.01.19 - klo:08:15 »
Tuli mieleen tuosta omasta ja niistä vähäisistä huomioista ko. laitteesta. Siinä se johdon ohjari tai sen rauta on vääntynyt / väännetty aina 5-10 cm välein mutkalle. Siis periaatteella , mutka, suoristus , mutka , suoristus … Nyt se ohjuri on ihan toisessa laidassa ja kelaa siten sen johdon toiseen päähän. Heittää aina välillä kelan ulkopuolellekkin. Mulle ei ole oikein selvinnyt miksi se on tuollainen, tuokin pitää ainakin oikaista / vaihtaa , sillä nyt se johto tulis toiselle lehmäriville liian lähelle. Toisin päin väänneltynä ymmärtäis , sillä johto tulis paremmin keskikoneelle, mutta tipahtais varmaan sinne kelan väliin.