Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe tieliikenne ja hevoset  (Luettu 10490 kertaa)

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
tieliikenne ja hevoset
Kirjottelen tähän osioon pienen tarinen männä viikolta kun hevosiin liittyy.

Ajettiin kolmen traktorin+kuivalanta kärryn voimin lantaa nurmelle erään hevostilan ohi maantietä pitkin(kapehko tie). Ja kuten arvata saattaa pöllömpikin kyllähän se liikennettä aiheuttaa.

No, kahden kuorman jälkeen kävi niin kuin arvasin. Kolme hevosta ja ratsastajat selässä tulee mutkassa vastaan, ensimmäisen hevosen ohjastaja(n.45v nainen) nostaa käden pystyyn. No minä tietenkin hiljensin ja ajoin reunempaan ja ajoin tyynen viileesti ohi ja vielä morjestin(huom. mitään vaaratilannetta ei ollut), muttakun näin ratsastajien ilmeet olin varma jotta nyt olen tienoon isoin rikollinen.

Vein kuorman pellolle ja palatessani nämä kolme naista seisoo keskellä tietä vaatien pysähtymään, pysähdyin avasin oven "mitä sä h........t maajussi luulet tekeväs, sait meidät äsken hengenvaaraan" minä siihen että mun mielestä mitään vaaratilannetta ei syntynyt enkä sen takia pysähtynyt. "tiedäks sä miten arvaamattomia hevoset on s.....na"  minä sanoin rouvalle jotta jos lähtee liikenteeseen hevosella niin mun mielestä pitää olla varma hevosesta.

Rouvas henkilö oli melkosen ylimielinen eikä keskustelusta tullut mitään joten soitin hevostilan omistajalle, jota pyysin tulemaan maantielle että selvitetään asia.

Omistaja tuli tielle selitin vähän tilannetta, kysyy ratsastajalta jotta-"näytitkö pysähtymismerkkiä" -"näytin" -"se on semmonen juttu jos ratsastaja näyttää pysähtymismerkkiä niin silloin muu liikenne pysähtyy, ymmärrätkö"

Siinä tilanteessa olin jotta mitä helkkaria just kuulin :o

Nii jotta muistakaa maajussit kun ratsastaja näyttää "pysähtymismerkkiä" on muun liikenteen välittömästi pysähdyttävä ja vielä kohdalla kumartaa, ei h.....ti sanon minä.

Viimeksi muokattu: 27.07.13 - klo:18:40 kirjoittanut welger

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: tieliikenne ja hevoset
Mulle yksikin heppatyttö näytti sitä "pysähtymismerkkiään" vähän tehokkaammin  8)

Tosin se helevetin kaakki ei ollut silloin paikalla.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: tieliikenne ja hevoset
Omistaja tuli tielle selitin vähän tilannetta, kysyy ratsastajalta jotta-"näytitkö pysähtymismerkkiä" -"näytin" -"se on semmonen juttu jos ratsastaja näyttää pysähtymismerkkiä niin silloin muu liikenne pysähtyy, ymmärrätkö"

Siinä tilanteessa olin jotta mitä helkkaria just kuulin :o

Ylimielisten hevostelijoiden paskapuhetta. Ei tuollaista mistään laista löydy, että ratsastajat voisivat käytännössä sulkea tien muilta. Jos hevonen tai ratsastaja on liian epävarmoja, niin sellaisten pitäisi pysyä maneesin tai aitauksen sisällä. Tiellä kummankin pitää varoa kohtuullisesti toista.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: tieliikenne ja hevoset
Ratsastaja voi näyttää pakollista pyhästymismerkkia vain jos kyseessä on ratsupoliisi  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Jätkä

  • Vieras
Vs: tieliikenne ja hevoset
Minkälainen se heppatyttöjen käyttämä pysähdysmerkki? Onko se samanlainen tikkari kuin poliiseilla vai sellanen kähärä kolmio?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: tieliikenne ja hevoset
Minkälainen se heppatyttöjen käyttämä pysähdysmerkki? Onko se samanlainen tikkari kuin poliiseilla vai sellanen kähärä kolmio?

Kyl sen huomaa kun sitä näytetään
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8681
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: tieliikenne ja hevoset
Minkälainen se heppatyttöjen käyttämä pysähdysmerkki? Onko se samanlainen tikkari kuin poliiseilla vai sellanen kähärä kolmio?

Kyl sen huomaa kun sitä näytetään

Seisotitko heti merkin nähtyäsi?  ;D :-[
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: tieliikenne ja hevoset
Minkälainen se heppatyttöjen käyttämä pysähdysmerkki? Onko se samanlainen tikkari kuin poliiseilla vai sellanen kähärä kolmio?

Kyl sen huomaa kun sitä näytetään

Seisotitko heti merkin nähtyäsi?  ;D :-[

Tuntui samalta kuin joku olisi lyönyt nyrkillä mahaan  :-X
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: tieliikenne ja hevoset
Omistaja tuli tielle selitin vähän tilannetta, kysyy ratsastajalta jotta-"näytitkö pysähtymismerkkiä" -"näytin" -"se on semmonen juttu jos ratsastaja näyttää pysähtymismerkkiä niin silloin muu liikenne pysähtyy, ymmärrätkö"

Siinä tilanteessa olin jotta mitä helkkaria just kuulin :o

Ylimielisten hevostelijoiden paskapuhetta. Ei tuollaista mistään laista löydy, että ratsastajat voisivat käytännössä sulkea tien muilta. Jos hevonen tai ratsastaja on liian epävarmoja, niin sellaisten pitäisi pysyä maneesin tai aitauksen sisällä. Tiellä kummankin pitää varoa kohtuullisesti toista.

Hevosmiestaidot ovat totaalisen hukassa monilla näistä ratsutytöistä, ikään katsomatta. Vastaavasti on koko joukko hyvin hevosensa ja harrastuksensa luonteen hahmottavia ja hallitsevia. Paljon tyttöjen hevosista on laivattu jostain Baltiasta. Yhdistävänä tekijänä näille näyttää olevan etteivät ratsut ole riittävän toimintavarmoja liikenteessä. Vai olisiko niin, ettei koulutuksessa ole edes huomioitu liikennettä? No, monelle typykälle tärkeintä on, että loimen kuosi ja väri ovat kuluvan vuoden kuvaston mukaisia...

Tätä pysähtymismerkkiä ratsastajat liittoaan myöden propagoivat toisilleen, kuin jonain autuaaksi tekevänä. Lähtökohtana pitäisi kuitenkin olla että sekä ratsastaja että hevonen ovat toimivia ja liikennekelpoisia. Muilla kulkijoilla on toki velvollisuus olla provosoimatta tööttäämällä tms. idioottimaisuuksilla.

Pyrin huomioimaan hevoset liikenteessä, niin autolla kuin koneillakin liikkuessa. Aivan posketonta on kuitenkin vaatia muuta liikennettä aina pysähtymään, kun neidit harrastavat. Toki joskus voi olla kaikkien osapuolten kannalta hyväksi seisauttaa tien laitaan, ja antaa tilaa sekä aikaa.


Slippin 'n sliding

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: tieliikenne ja hevoset
Omistaja tuli tielle selitin vähän tilannetta, kysyy ratsastajalta jotta-"näytitkö pysähtymismerkkiä" -"näytin" -"se on semmonen juttu jos ratsastaja näyttää pysähtymismerkkiä niin silloin muu liikenne pysähtyy, ymmärrätkö"

Siinä tilanteessa olin jotta mitä helkkaria just kuulin :o

Ylimielisten hevostelijoiden paskapuhetta. Ei tuollaista mistään laista löydy, että ratsastajat voisivat käytännössä sulkea tien muilta. Jos hevonen tai ratsastaja on liian epävarmoja, niin sellaisten pitäisi pysyä maneesin tai aitauksen sisällä. Tiellä kummankin pitää varoa kohtuullisesti toista.

Hevosmiestaidot ovat totaalisen hukassa monilla näistä ratsutytöistä, ikään katsomatta. Vastaavasti on koko joukko hyvin hevosensa ja harrastuksensa luonteen hahmottavia ja hallitsevia. Paljon tyttöjen hevosista on laivattu jostain Baltiasta. Yhdistävänä tekijänä näille näyttää olevan etteivät ratsut ole riittävän toimintavarmoja liikenteessä. Vai olisiko niin, ettei koulutuksessa ole edes huomioitu liikennettä? No, monelle typykälle tärkeintä on, että loimen kuosi ja väri ovat kuluvan vuoden kuvaston mukaisia...

Tätä pysähtymismerkkiä ratsastajat liittoaan myöden propagoivat toisilleen, kuin jonain autuaaksi tekevänä. Lähtökohtana pitäisi kuitenkin olla että sekä ratsastaja että hevonen ovat toimivia ja liikennekelpoisia. Muilla kulkijoilla on toki velvollisuus olla provosoimatta tööttäämällä tms. idioottimaisuuksilla.

Pyrin huomioimaan hevoset liikenteessä, niin autolla kuin koneillakin liikkuessa. Aivan posketonta on kuitenkin vaatia muuta liikennettä aina pysähtymään, kun neidit harrastavat. Toki joskus voi olla kaikkien osapuolten kannalta hyväksi seisauttaa tien laitaan, ja antaa tilaa sekä aikaa.

Eilen sain kuulla että meillä liian karkeaa kalliomursketta peltoteillä, pestyä kolmekakkosta. Pitäs kuulemma olla hienompaa että pääsis hevosillakin liikkuun. Ei siinä mitään, JOS hevostelijat väistäisivät MEIDÄN teillä ja maksaisivat lystistä jotain. Kuulemma yhteistyötä pitäisi tehdä. Hiukka hankalaa, kun vaatimuksia esittää sellaiset kenellä ei ole yhtään mitään oikeutta esittää vaatimuksia. Sama kuin vaatisin naapuria hakkaamaan tontiltaan kaikki puut pois, kun ne haittaa mua vaikka tontille matkaa parisataa metriä.

Tuohta tiskiin ja väistämisvelvollisuus/ eikä pelloilla ajeta, johan alkaa löytymään yhteisymmärrystä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: tieliikenne ja hevoset
Ei helvetti xD ^

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: tieliikenne ja hevoset
Itsekin hevosia omistavana ihmettelen vaatimuksia että tietä pitäisi saada käyttää ilmaiseksi, tielle ei saisi ajaa kuin 8mm soraa ja että muun liikenteen on pysähdyttävä kun arvon ratsastajat suveitsevat kulkea. HEVOSELLA EI PIDÄ LÄHTEÄ LIIKENTEEN SEKAAN JOS EI OLE VARMA ETTÄ KONI TOIMII SIELLÄ OIKEIN! Tietysti ollaan eläinten kanssa tekemisissä ja aina voi tapahtua jotain arvaamatonta.

Nim.merk. juna radan vieressä ravuria valmentava( on muuten hyvä hiitti kaveri se vr rauta hepo!) eikä vr menopelit pysähdy vaikka kuinka räpylä pystyssä olisi!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: tieliikenne ja hevoset
Itsekin hevosia omistavana ihmettelen vaatimuksia että tietä pitäisi saada käyttää ilmaiseksi, tielle ei saisi ajaa kuin 8mm soraa ja että muun liikenteen on pysähdyttävä kun arvon ratsastajat suveitsevat kulkea. HEVOSELLA EI PIDÄ LÄHTEÄ LIIKENTEEN SEKAAN JOS EI OLE VARMA ETTÄ KONI TOIMII SIELLÄ OIKEIN! Tietysti ollaan eläinten kanssa tekemisissä ja aina voi tapahtua jotain arvaamatonta.

Nim.merk. juna radan vieressä ravuria valmentava( on muuten hyvä hiitti kaveri se vr rauta hepo!) eikä vr menopelit pysähdy vaikka kuinka räpylä pystyssä olisi!

yläpeukku

 :D