Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Eläimen lopetus  (Luettu 16814 kertaa)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Eläimen lopetus
Olis vaihteeksi lopetettava vasikka. Ei juuri syö eikä kasva, ennemminkin kituu. On se vaan aina jotenkin niin vaikee homma. :-\
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Eläimen lopetus
Olis vaihteeksi lopetettava vasikka. Ei juuri syö eikä kasva, ennemminkin kituu. On se vaan aina jotenkin niin vaikee homma. :-\
Meillä on näitä keskusteluita käyty. Joskus se vain on paras vaihtoehto, mutta tekee häijyä. Nuori-isäntä  meillä kyllä homman hoitaa, mutta päätös on vain niin vaikeaa, aina miettii jos vielä jotain yrittäs.
Viime keväänä synty niitä schmallenbergin viottamia vasikoita, mitkä ei imenyt lainkaan. Nälkäänhän ne olisi kyllä kuolleet, mutta ammuttiin kuitenkin. Sitten ilmesty eläinlääkäri, joka haukku pystyyn, kun ei osaa vasikoita hoitaa. Kannusti kovasti. ::)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9765
Vs: Eläimen lopetus
Olis vaihteeksi lopetettava vasikka. Ei juuri syö eikä kasva, ennemminkin kituu. On se vaan aina jotenkin niin vaikee homma. :-\

Viikolla saman mietinnän käyneenä tiedän mistä puhut :( Lehmävasikka oli ruikulla ensimmäisestä paskasta lähtien ja kotokonsteilla en saanut paranemaan ja 7vrk:n rekisteröinti- ikä lähestyi. Viimeisellä iltalypsyllä päästi sellaiset keltaiset vaahdot, jotta päätös oli sittenkin helppo. Mutta kun ei ole pulttipyssyä kummempaa, niin joutuu vielä puukon kanskin heilumaan :( Suurempi eläin vielä vaikeampi , sekä päätöksellä että pistämisellä :(

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Eläimen lopetus
Eläimen lopetuksen pitäisi jokaisen eläimen omistajan opetella. Jos on pulttipistooli käytössä, niin sillä on helppo napsata otsaa ja pistäminen vaatii vähän opettelua. Itse on lopettanut ja pistänyt useamman naudan, kun aikoinaan olin hätäteurastusauton mukana maailmalla.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Eläimen lopetus
Ei ole välttämättä kaikille mahdollista tiettyjen lupien takia mutta itse olen kättänyt jonkin aikaa haulikkoa ja täyteisiä. Sillä eläin tipahtaa sillai kun sen pitäisi eikä tarvitse pistellä jos ei ota lihoja talteen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Eläimen lopetus
Käsitin toivottavasti väärin, että lypsyukko lopettaa eläimen pelkällä puukolla?? Pistäminen on aiheellista aina ja varsinkin jos käytetään pulttipyssyä.
Oon vaatimaton!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Eläimen lopetus
Ennen tuo tuntui ikävältä, nykyään on ihan sama vaikka ampuisi 4 jalkavaivaista samaan kasaan  :(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9765
Vs: Eläimen lopetus
Käsitin toivottavasti väärin, että lypsyukko lopettaa eläimen pelkällä puukolla?? Pistäminen on aiheellista aina ja varsinkin jos käytetään pulttipyssyä.

Mutta kun ei ole pulttipyssyä kummempaa, niin joutuu vielä puukon kanskin heilumaan :(

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Eläimen lopetus
Pieniin olen käyttänyt raskasta lekaa ja isoihin haulikkoa. Tähtäyspiste otsaan ohjeen mukaan. Onhan tuo haulikko brutaali, mutta täydellisen tehokas. Olen alkanut miettinyt pulttipyssyn hankintaa, mutta sitten täytyisi vielä varmistaa pistämällä.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Eläimen lopetus
Ei perkele!Pulttipyssy maksaa esim. valmakaupassa 164€ sis.alv+paukut. Ei voi olla kustannuskysymys ja ellette saa eläintä lopetettua asianmukaisesti niin silloin se on syytä jättää asiansa osaavien hoidettavaksi. Muu on eläinrääkkäystä! >:(
Oon vaatimaton!

navettapiika

  • Vieras
Vs: Eläimen lopetus
Pieniin olen käyttänyt raskasta lekaa ja isoihin haulikkoa. Tähtäyspiste otsaan ohjeen mukaan. Onhan tuo haulikko brutaali, mutta täydellisen tehokas. Olen alkanut miettinyt pulttipyssyn hankintaa, mutta sitten täytyisi vielä varmistaa pistämällä.
Tilan parhaat ostokset pulttipyssy ja sähköpiiska, sanokoot viherpiipertäjät mitä tahansa. Meillä ei piiskoja muuten käytetä ja sähköistäkin hyvin harvoin, mutta aiheesta.

antti-x

  • Vieras
Vs: Eläimen lopetus

Tilan parhaat ostokset pulttipyssy ja sähköpiiska, sanokoot viherpiipertäjät mitä tahansa. Meillä ei piiskoja muuten käytetä ja sähköistäkin hyvin harvoin, mutta aiheesta.

Ainakin teuraskuskeille hännästä vääntäminen on muuten laitonta ja sähköpiiskan käyttäminen ei, ja perustuu siihen mistä on tarpeetonta haittaa ja mistä ei ole.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Eläimen lopetus
Ennen tuo tuntui ikävältä, nykyään on ihan sama vaikka ampuisi 4 jalkavaivaista samaan kasaan  :(

Vituttaa hoitaa halvaantunutta elukkaa jonka selviäminen jo kokemuksen mukaa ei kovin hyvältä näytä,Ne kun ampuisi samantien niin säästäisi eläinlääkärikuluja useamman satasen.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Eläimen lopetus

Tilan parhaat ostokset pulttipyssy ja sähköpiiska, sanokoot viherpiipertäjät mitä tahansa. Meillä ei piiskoja muuten käytetä ja sähköistäkin hyvin harvoin, mutta aiheesta.

Ainakin teuraskuskeille hännästä vääntäminen on muuten laitonta ja sähköpiiskan käyttäminen ei, ja perustuu siihen mistä on tarpeetonta haittaa ja mistä ei ole.
Kerran eräs meidän "vanharouva", jolla oli jalka kipeä ja meni vähän huonosti, vääntivät hännästä niin, että rutisi ja veri lensi. Ei ollut mitään hauskaa katseltavaa. Työtään tekivät, mutta pikkusen meni yli.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Eläimen lopetus
Ei perkele!Pulttipyssy maksaa esim. valmakaupassa 164€ sis.alv+paukut. Ei voi olla kustannuskysymys ja ellette saa eläintä lopetettua asianmukaisesti niin silloin se on syytä jättää asiansa osaavien hoidettavaksi. Muu on eläinrääkkäystä! >:(
Itse asiassa.... pulttipyssy jättää joskus elukan kitumaan. Vaikka osuisi ihan täsmälleen ja vaikka pitäisi pyssystä oikein kiinni ja vaikka paukut ovat punaisia
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.