Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Itse järjestetty lomitus?  (Luettu 30072 kertaa)

navettapiika

  • Vieras
Itse järjestetty lomitus?
Tässä on yritetty olla sairaslomalla vaihtelevalla menestyksellä, mutta nyt alkaa jo hiukan ottamaan päästä, kun kolmatta reissua keppeillä navetalla ja yrität tunnistaa lehmää ladon ovelta.  Laittas edes kuvan tupaan puhelimella...Mutta se asian ydin olisi tämä itse järjestetty lomittaja, onko jollain käytössä ja miten tuo rahaliikenne tässä touhussa pyörii? Luin kyllä mela:sivustolta, mutta ei oikein auennut tuo rahaliikenne.
Meillähän olisi nuorisoa töihin, mutta äkilliset sijaisavut olisi se ongelma. Mutta niin näkyy olevan nytkin. Jotenkin tuo tiedonkulku ei toimi siellä toimistolla ja sitten näitä kupruja tulee.

mah

  • Vieras
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Kesäkuun aikana pitäisi ilmeisimmin ilmoittaa lomitus"palvelu"yksikköön, mikäli seuraavana vuonna aikoo siirtyä itsejärjestettyyn lomitustoimintaan, tai päin ja vastoin. Mela maksanee tilaväelle jonkun korvauksen, en tiedä paljonko, tila maksaa sitten lomitusyrittäjän laskun. Toisaalla, eli täällä, voi pyytää lomituspalvelijayrittäjän sairaslomitukseen, mikäli yksiköllä ei ole vapaita lomittajia sille hetkelle ja yksikkö maksaa laskun. Sittemmin tulee normaali sijaisapulasku sieltä lomitus"palvelu"yksiköltä.... :-X

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Itse järjestetty lomitus?
-ilmoitus paikallisyksikköön kesakuun aikana.
-Korvaus palkatusta lomittajasta 12-13€/tunti, yrittäjä lomittajasta n.25€/tunti.

Helpoin konsti on tehdä yrittäjälomittajan kanssa sopimus lomituksista Lomittaja kirjoittaa tehdyistä päivistä laskun. Viljeliä vie hakemuksen kunnan lomatoimeen joka maksaa korvauksen. Kunta maksaa korvauksen mikä on se n.25€ tunti. Yrittäjä lomittajat veloittaa käytännössä 25€/tunti+alv.+km. Meillä kunnan kanta on kylläkin että km korvaus pitäisi sisältyä tuohon 25€/tunti veloituksen sisään, mutta käytäntö on että yrittäjä lomittajat veloitavat vielä ne km.

Vaikein on palkata se lomittaja työntekiäksi ja siitä kunta maksaa sen 12-13€/tunti. Silloin viljeliä hoitaa sotut ja muut palkan lisäksi.

Tuosta 12-13€/tunti tai 25€/tunti vähenetään sijaisavussa sijaisamaksu.

Nuo korvaukset maksettaan vaikka palkka/yritäjän veloitus olisi pienempi.  Ne on myös enimmäis korvaus samalla.

Ensimmäisenä kannattaa sopia siitä kuka hoitaa lomitukset, sitten ilmopittaa kuntaan että siirtyy itsejärjestettyyn.

Anoppi pisti yrityksen pystyyn ja hoittaa kaikki lomitukset meillä. Palkkaa tarvittaessa sijaisen itselleen navetalle. Kirjoittaa laskun, me maksetaan se ja haetaan kunnasta korvaus lomituksesta.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Teen yhdelle tilalle suoraan lomituksen . Sijaisapua en pysty hoitamaan mutta hyvä kuulemma näinkin . Muille en enää tee .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

navettapiika

  • Vieras
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Nyt taas näyttää viikonloppu jäävän nuorison harteille. Aamulla tuli mummeli kuudenkympin ja kuoleman välistä, on käynyt meillä joskus toistavuotta sitten nuorison apuna. Nyt oli hommat pyöräytetty ympäri, niin eipä siitä enään mitään tullukkaan. Nyt sitten olikin tarvetta muualla, niin annoin suosiolla pois ennen kuin sattuu vahinkoa elukoille tai hänelle itselleen. Tällaista ihme pyöritystä meillä, ja asian olisi voinut hoitaa yhdellä puhelinsoitolla ja nuoriso olisi ottanut heti tämän viikonlopun tehtäväkseen.
Meillähän joutuisi tavallaan ottamaan työntekijäksi nuorison ja sitten maksamaan palkan heille. Melkeinhän se on sama tilanne nytkin, mutta jää se rahansiirto pois. ::)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Nyt taas näyttää viikonloppu jäävän nuorison harteille. Aamulla tuli mummeli kuudenkympin ja kuoleman välistä, on käynyt meillä joskus toistavuotta sitten nuorison apuna. Nyt oli hommat pyöräytetty ympäri, niin eipä siitä enään mitään tullukkaan. Nyt sitten olikin tarvetta muualla, niin annoin suosiolla pois ennen kuin sattuu vahinkoa elukoille tai hänelle itselleen. Tällaista ihme pyöritystä meillä, ja asian olisi voinut hoitaa yhdellä puhelinsoitolla ja nuoriso olisi ottanut heti tämän viikonlopun tehtäväkseen.
Meillähän joutuisi tavallaan ottamaan työntekijäksi nuorison ja sitten maksamaan palkan heille. Melkeinhän se on sama tilanne nytkin, mutta jää se rahansiirto pois. ::)

No nuoriso pistää firman pystyyn ja veloittaa 20€/tunti+ alv. ja tila nostaa 25€/tunti vähennettynä sijaisapumaksulla. ::)
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Itse järjestetty lomitus?
No miksei lomatoimisto voi maksaa sille nuorisolle palkkaa lomittamisesta jos muita soveltuvia ei ole tarjolla?

Tietenkin jos nuorisolla tarkoitetaan jotain alle 14v lapsia niin se ei ole mahdollista.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Itse järjestetty lomitus?
No miksei lomatoimisto voi maksaa sille nuorisolle palkkaa lomittamisesta jos muita soveltuvia ei ole tarjolla?

Tietenkin jos nuorisolla tarkoitetaan jotain alle 14v lapsia niin se ei ole mahdollista.
Maksaahan ne sen palkan, mutta kun siinä on aina tämä sählääminen välissä eli jos siellä on vapaana kuukausipalkkainen lomittaja, niin hänet laitetaan navettaan pärjäsi tai ei. Lisäksi mikään tieto ei kulje. Toimistolla istuu neljä johtavaa ja lomituspäällikkökin osalllistuu tähän pyöritykseen, niin jokaiselle pitää erikseen selittää tilan muuttuneet olosuhteet. Meillä on tehty palvelusuunnitelmat ja olen muuttanut lomahakemukseen tilan tiedot ja työtavat, mutta jonnekin se sinne toimiston nurkkaan se tieto jää.
Parasta tässä eilisessä oli se, ettei hän yletä maitoputkiin, kun matot on revitty pois, ei voi siis lypsää. Bobbia ei taas saanut edes liikkeelle, ei ole koskaan koneita käyttänyt. Vain noin kuukausi sitten laitoin piiitkän sähköposti viestin lomituspäällikölle, missä selitin näitä muutoksia ja tätäkin, ettei kyseinen lomittaja sovellu enään meille yksinään lypsämään, vaan pitää olla hanan laittaja erikseen. Nyt vain tuntuu, että voisihan tämän homman vähemmälläkin hampaanpurennalla järjestää.
Silloin dinosaurusten aikaan, kun itse olin lomittajana meillä oli käytössä nk.musta lista, eli reilusti ne tilat minne emme lähde missään tapauksessa ja sitten puolestaan ne tilat, mitkä ei kyseistä lomittajaa ota. Tämä oli varmasti helpotus puolin ja toisin.

Kattivaara

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Lisäksi mikään tieto ei kulje. Toimistolla istuu neljä johtavaa ja lomituspäällikkökin osalllistuu tähän pyöritykseen, niin jokaiselle pitää erikseen selittää tilan muuttuneet olosuhteet. Meillä on tehty palvelusuunnitelmat ja olen muuttanut lomahakemukseen tilan tiedot ja työtavat, mutta jonnekin se sinne toimiston nurkkaan se tieto jää.
Meneeköhän työaika keskinäiseen riitelyyn?

navettapiika

  • Vieras
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Lisäksi mikään tieto ei kulje. Toimistolla istuu neljä johtavaa ja lomituspäällikkökin osalllistuu tähän pyöritykseen, niin jokaiselle pitää erikseen selittää tilan muuttuneet olosuhteet. Meillä on tehty palvelusuunnitelmat ja olen muuttanut lomahakemukseen tilan tiedot ja työtavat, mutta jonnekin se sinne toimiston nurkkaan se tieto jää.
Meneeköhän työaika keskinäiseen riitelyyn?
Voi olla, ja osa tuntuu olevan melkein aina lomalla. ;D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Itse järjestetty lomitus?
Meillä on ollu itsejärjestettynä pari vuotta ja pääsääntöisesti on toiminu mukisematta. Käytännössä siis lomittajat on lomituspalveluyrittäjän palkkalistoilla ja me maksetaan niiden palkat. Reilu 20 tunnissa plus alvi. Sitten lähetellään kunnalle laput toteutuneiden tuntien mukaan ja sieltä maksavat sitten omien taksojen mukaan ( vuosilomista noin 25 egee ja sijaisavusta reilu 10 jne. jne). Nyt kuitenkin lähtee seuraava sota käyntiin kun samaiset lomituspalvelun henkilöt tekee meidän piikkiin navettahommia niin rupeavat vähentelemään lomaoikeuksia kun meillä on tavallaan meidän pienessä navetassa kolme henkeä eli isäntäperhe ja työntekijä. Asia ei käytännössä ole ihan sillai mutta katsotaan mihin lopputulokseen päädytään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Vs: Itse järjestetty lomitus?


Parasta tässä eilisessä oli se, ettei hän yletä maitoputkiin, kun matot on revitty pois, ei voi siis lypsää.

Jätä navetalle joku jakkara tms. koroke, jota lomittaja voi käyttää jatkona tarvittaessa. Työtähän sen mukana kuljettaminen hidastaa, mutta se on palkanmaksajan murhe, ei sinun.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Itse järjestetty lomitus?


Parasta tässä eilisessä oli se, ettei hän yletä maitoputkiin, kun matot on revitty pois, ei voi siis lypsää.

Jätä navetalle joku jakkara tms. koroke, jota lomittaja voi käyttää jatkona tarvittaessa. Työtähän sen mukana kuljettaminen hidastaa, mutta se on palkanmaksajan murhe, ei sinun.

riipuen vähäm lomittajasta pyytäisin tuossa tapauksessa kahville että saisi pohtia tätä problematiikkaa jos keksisi jonkun ratkaisun. Jotenkin luulis että osaisi itsekin järjestää jotain jalkojen alle jos ei ylety. Uusavuttomuus asuu kyllä kaikkialla
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Itse järjestetty lomitus?


Parasta tässä eilisessä oli se, ettei hän yletä maitoputkiin, kun matot on revitty pois, ei voi siis lypsää.

Jätä navetalle joku jakkara tms. koroke, jota lomittaja voi käyttää jatkona tarvittaessa. Työtähän sen mukana kuljettaminen hidastaa, mutta se on palkanmaksajan murhe, ei sinun.
Tätä mulle ehdotettiin viime vuonnakin, silloin meillä oli hanankiinnittäjä hänellä apuna. Sehän on tietysti työsuojeluohjeitten vastaista, eli periaatteessa rikomme työsuojelulakia tällaisilla viraabeli ratkaisuilla jos niihin mennään. Näen kyllä jo sielunisilmin, kuinka meidän liiankin rakastavaiset lehmät saisivat lentävän lomittajan aikaiseksi. Osalla vielä sarviakin päässä, joten pöllyyttäminen voisi olla päivän harrastus.
Jotenkin alkaa vain tuntua siltä, että aika on ajanut tuosta kunnallisesta lomittamisesta ohi ja siellä tarvittaisiin ehdottomasti päivittämistä ennenkaikkea siellä toimiston puolella. ::)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Itse järjestetty lomitus?


Parasta tässä eilisessä oli se, ettei hän yletä maitoputkiin, kun matot on revitty pois, ei voi siis lypsää.

Jätä navetalle joku jakkara tms. koroke, jota lomittaja voi käyttää jatkona tarvittaessa. Työtähän sen mukana kuljettaminen hidastaa, mutta se on palkanmaksajan murhe, ei sinun.
Tätä mulle ehdotettiin viime vuonnakin, silloin meillä oli hanankiinnittäjä hänellä apuna. Sehän on tietysti työsuojeluohjeitten vastaista, eli periaatteessa rikomme työsuojelulakia tällaisilla viraabeli ratkaisuilla jos niihin mennään. Näen kyllä jo sielunisilmin, kuinka meidän liiankin rakastavaiset lehmät saisivat lentävän lomittajan aikaiseksi. Osalla vielä sarviakin päässä, joten pöllyyttäminen voisi olla päivän harrastus.
Jotenkin alkaa vain tuntua siltä, että aika on ajanut tuosta kunnallisesta lomittamisesta ohi ja siellä tarvittaisiin ehdottomasti päivittämistä ennenkaikkea siellä toimiston puolella. ::)

Lomatoimistosta puolet porukasta kilometritehtaalle, niin homma rupeaisi toimimaan. Sielä jos on korvaus anomus lomittajan aihettamasta vahingosta, niin menee puoli vuotta että rahat on tilillä, mutta lomapäätökset mitkä on kielteisiä tulee postilaatikoon nopeammin kuin itse kerkiät pihaan niitä viemästä.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!