Kirjoittaja Aihe: Puimuri remontit  (Luettu 18358 kertaa)

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • *
  • Viestejä: 1802
    • Profiili
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #45 : 18.08.14 - klo:17:38 »
Claaasin remontit.

Edellinen 10 jalkainen,1400 tuntia

-kolakuljettimen laakerit

Nykyinen 12 jalkainen,1100 tuntia

-1 remmi se joka moottorin päästä
 lähtee ja pyörittää koko koneistoa
 ja hoitaa myös voimansiirron
-jarrusylinterit,ongelma lähtien vuodesta 98
 vaativa remontti,multa saa ohjeet ja
 jarrunesteet on sen jälkeen syytä vaihtaa
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

SKN

  • Mestari
  • *****
  • Viestejä: 50933
  • KKKK, KerääjäKasveilla Kääpiölle Kömpijä
    • Profiili
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #46 : 18.08.14 - klo:17:48 »
Faariin sai sen puintikelan kaksoisketjun teollisuusketjuna. Maksoi 70 euroa.

Mää puhuin kolakuljettimen ketjuista.


SKN

  • Mestari
  • *****
  • Viestejä: 50933
  • KKKK, KerääjäKasveilla Kääpiölle Kömpijä
    • Profiili
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #47 : 18.08.14 - klo:17:49 »
Faariin sai sen puintikelan kaksoisketjun teollisuusketjuna. Maksoi 70 euroa.

Mää lampsin K-varaosatiskille toinen ketju mukana ja sanoin et näitä kaks. Ukko haki kirjan ja tilas. Ei puhuttu mitään hinnasta, joku jupina kuulu myyjän suusta et 250euroa. Ketjut tuli seuraavaks aamuks ja lasku viikon päästä. Oli pakko soittaa ja kysyä et oliko hinta oikein. 250 euroa oli KAPPALEHINTA! Vähäsen ahdisti mut eipähän katkeile. ::)

Sampoon taitaa maksaa satkun huitteilla... ???

Purkupörssistä vaariin 300 pari.

Sääkin tarkotat kolakuljettimen ketjuja.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 27890
  • für immer
    • Profiili
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #48 : 18.08.14 - klo:17:54 »
Mulla Deere ei lähde käymään kuin kerran päivässä  ;D

Eli vain kylmänä. Jos erehtyy sammuttamaan, niin pitää jäähdyttää 2 tuntia, saa sahata vaikka 3 akkua tyhjäksi jos yrittää aikaisemmin.

Hevoset tallella eikä kone savuta yhtään..

Pumpussa vissiin sammutus jää päälle ja se aukeaa vasta kun pumppu jäähtyy  ??? Pitäis joskus kaataa sinne kylmää vettä ja testata teoria  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 5438
  • karkki vai keppana?
    • Profiili
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #49 : 18.08.14 - klo:18:06 »
Mulla Deere ei lähde käymään kuin kerran päivässä  ;D

Eli vain kylmänä. Jos erehtyy sammuttamaan, niin pitää jäähdyttää 2 tuntia, saa sahata vaikka 3 akkua tyhjäksi jos yrittää aikaisemmin.

Hevoset tallella eikä kone savuta yhtään..

Pumpussa vissiin sammutus jää päälle ja se aukeaa vasta kun pumppu jäähtyy  ??? Pitäis joskus kaataa sinne kylmää vettä ja testata teoria  ;D
Preeria kone ;D
pessimisti ei pety!

Duunarifarmari

  • Harjaantunut
  • **
  • Viestejä: 171
  • Juoppo
    • Profiili
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #50 : 18.08.14 - klo:20:45 »
Faariin sai sen puintikelan kaksoisketjun teollisuusketjuna. Maksoi 70 euroa.

Mää lampsin K-varaosatiskille toinen ketju mukana ja sanoin et näitä kaks. Ukko haki kirjan ja tilas. Ei puhuttu mitään hinnasta, joku jupina kuulu myyjän suusta et 250euroa. Ketjut tuli seuraavaks aamuks ja lasku viikon päästä. Oli pakko soittaa ja kysyä et oliko hinta oikein. 250 euroa oli KAPPALEHINTA! Vähäsen ahdisti mut eipähän katkeile. ::)

Sampoon taitaa maksaa satkun huitteilla... ???

Purkupörssistä vaariin 300 pari.

Sääkin tarkotat kolakuljettimen ketjuja.


Niistähän olikin kysymys. Nooh, tuli ***** mieleen kesken muun ajatuksen.....
Tässä kait pitäs lukea jotain terävää....

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 6587
    • Profiili
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #51 : 18.08.14 - klo:22:30 »
Vinkki klaasin omistajille: Kannattaa niittaamisen sijasta ruuvata kattopeltiruuveilla seulaston ja viettopinnan tiivistelistat kiinni.

Toinen vinkki klaassin omistajalle: Korjauskautta kannattaa treenata jo etukäteen menemällä betonitehtaan ojarumpuvarastolle, ujuttautumalla 50 kertaa 400 mm ojarummun läpi, keskellä rumpua hierotaan ohranpölyä kourallinen silmiin ja ujutetaan pussillinen kuivaa vehnää alushousuihin, ja jatketaan.

Kun tämä harjoitus menee tuosta vaan, mikään ei Claasissa tunnu .ttumaiselta paikalta.

-SS-

Tunnustan katselleeni 48-58 klaassia, 80-90-luvun taitteesta. Paljon siistin näkösiä myytävänä.

Oli viiskasi, ja kuuskasi. Myyjä joskus sanoi että niissä on eroa, että kuuskasi vasta oikea Claas... Ja totta se oli, osta vaikka vanhempi kuuskasi. Monta eroa rakenteessa, jota ei hoksaakaan. Mm. kolakuljetin järeämpi/pidempi, puintikela järeämpi ja helposti rempattava, vaihdelaatikko/kytkin jämerämpi, vaihteiden nopeudet paremmat ainakin viimeisimmissä, kuljettimet tehokkaammat jne.

Hinnassa voi olla eroa, mutta on erotuksen arvoinen, sanoisin. Mitään muuta huonoa keksi kuin hydron puutteen...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 10721
  • Virolaista kiitos!
    • Profiili
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #52 : 18.08.14 - klo:23:32 »
Peilin lasi oli ensimmäinen, mikä nykyistä puimurista meni rikki. On noita mennyt pari lisääkin, mutta ei sen jälkeen kun laitoin lasin jollain tiivistetökötillä kiinni alustaansa.

Viidentenä syksynä katkesi kaatokelan keskiputki, ehjättiin hitsaamalla ja on sen jälkeen pysynyt yhtenä kappaleena. Pöydän käyttöakselin laakeri siitä varokytkimen vierestä vaihtoon.

Seuraavana syksynä laturin laakerit hirttivät kiinni, oli laakeritehtaalla rasvat unohdettu. Laturiin uudet laakerit ja hihna kärähtäneen tilalle. Sekään vika ei keskeyttänyt puintia, vaan sade hetkeä aikaisemmin.

Terä ja sormet on uusittu, akku on uusittu, joku tiivistelistakin, tyhjennystorven lukituksen avaajasolenoidi sanoi sopimuksen irti vuosia sitten, mutta on melko tarpeeton, se lukitus nimittäin.

Starttimoottori on ollut remontissa kerran. Tyhjennysruuvin tukilaakerin holkki on uusittu.

Silppurin hihna meni uusiksi viime syksynä, kuljettajan huolimattomuuden piikkiin menee se.

Sampo-Rosenlew 2035 Hydro turbo -99, 15 syksyä puitu, ei yhtään puintia keskeyttänyttä vikaa. Tänä vuonna uusittu rajaislietson siivet 21,91 € alv0, toisen takavalon punainen muovi rikki, tilauksessa.
Tässä on aika paljon tuttuja juttuja. Pesin peiliä, joka oli lähtemässä karmeistaan irti. Laskin harjaa syrjään, kun peili putosi ja palasiksi meni. Uusi peili raameineen silloin Agrissa 80e, päätin kuitenkin kokeilla ihan perinteistä lasiliikettä, joka tekikin pelkän lasin 20 eurolla.

Se pöydän käytön akselin laakeri porsi täällä 150h käytön jälkeen.

Silppurin hihna meni heti uutuuttaan kieroon, syystä jota ei pystynyt arvaamaan.

Koneen sähköt on pari kertaa olleet tillin tallin ja vika on selvitetty laturin paineilmapuhdistuksella. Viimeksi tänä syksynä ekoilla käyntikerroilla teki tuota. Kerää vaan pölyä ja paskaa sisuksiinsa.

Tyhjennysruuvin tukilaakeri alkaisi olla täälläkin vaihtokunnossa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 10721
  • Virolaista kiitos!
    • Profiili
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #53 : 18.08.14 - klo:23:39 »
Mitään muuta huonoa keksi kuin hydron puutteen...
Tuo oli liki ainoa syy miksi aikanaan päädyttiin Sampoon. Nyt varmaan otettaisiin Claassi sen enempiä miettimättä. Sampo on kyllä ollut hyvä ja monelta osin hakkaa ainakin nuo 48/58 Claassit. Mutta paljon tarvitsee tuuria matkaansa Sampon omistaja. Huono yksilö kun sattuu kohdalle, niin remppaa riittää. Myös tietty varovaisuus täytyy olla koko ajan matkassa, niin paljon on heikkoja ratkaisuja, jotka eivät kestä rajua käyttöä. Näitä uudempia kun tutkii, niin kyllä Avero tuntuu tosi fiksulta kamppeelta Sampoon verrattuna.

Köntys

  • Vieras
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #54 : 19.08.14 - klo:08:44 »
Faariin sai sen puintikelan kaksoisketjun teollisuusketjuna. Maksoi 70 euroa.

Mää lampsin K-varaosatiskille toinen ketju mukana ja sanoin et näitä kaks. Ukko haki kirjan ja tilas. Ei puhuttu mitään hinnasta, joku jupina kuulu myyjän suusta et 250euroa. Ketjut tuli seuraavaks aamuks ja lasku viikon päästä. Oli pakko soittaa ja kysyä et oliko hinta oikein. 250 euroa oli KAPPALEHINTA! Vähäsen ahdisti mut eipähän katkeile. ::)

Sampoon taitaa maksaa satkun huitteilla... ???

Purkupörssistä vaariin 300 pari.

Sääkin tarkotat kolakuljettimen ketjuja.

Joo, en ostanut kahta kaksoisketjua  :D

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • *
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #55 : 19.08.14 - klo:13:59 »
Peilin lasi oli ensimmäinen, mikä nykyistä puimurista meni rikki. On noita mennyt pari lisääkin, mutta ei sen jälkeen kun laitoin lasin jollain tiivistetökötillä kiinni alustaansa.

Viidentenä syksynä katkesi kaatokelan keskiputki, ehjättiin hitsaamalla ja on sen jälkeen pysynyt yhtenä kappaleena. Pöydän käyttöakselin laakeri siitä varokytkimen vierestä vaihtoon.

Seuraavana syksynä laturin laakerit hirttivät kiinni, oli laakeritehtaalla rasvat unohdettu. Laturiin uudet laakerit ja hihna kärähtäneen tilalle. Sekään vika ei keskeyttänyt puintia, vaan sade hetkeä aikaisemmin.

Terä ja sormet on uusittu, akku on uusittu, joku tiivistelistakin, tyhjennystorven lukituksen avaajasolenoidi sanoi sopimuksen irti vuosia sitten, mutta on melko tarpeeton, se lukitus nimittäin.

Starttimoottori on ollut remontissa kerran. Tyhjennysruuvin tukilaakerin holkki on uusittu.

Silppurin hihna meni uusiksi viime syksynä, kuljettajan huolimattomuuden piikkiin menee se.

Sampo-Rosenlew 2035 Hydro turbo -99, 15 syksyä puitu, ei yhtään puintia keskeyttänyttä vikaa. Tänä vuonna uusittu rajaislietson siivet 21,91 € alv0, toisen takavalon punainen muovi rikki, tilauksessa.
Tässä on aika paljon tuttuja juttuja. Pesin peiliä, joka oli lähtemässä karmeistaan irti. Laskin harjaa syrjään, kun peili putosi ja palasiksi meni. Uusi peili raameineen silloin Agrissa 80e, päätin kuitenkin kokeilla ihan perinteistä lasiliikettä, joka tekikin pelkän lasin 20 eurolla.

Vuonna -99 tarvikeliikkeestä sai valmiin peilin lasin kympillä plus alv, markka oli valuuttana silloin.

Lainaus
Silppurin hihna meni heti uutuuttaan kieroon, syystä jota ei pystynyt arvaamaan.

Tyhjennysruuvin tukilaakeri alkaisi olla täälläkin vaihtokunnossa.

Vaihto on melko helppoa, se haarukkamötikkä on kierteellä kiinni ruuvin akselissa, terävä napautus vasaralla riitti avaamiseen. Holkille oli keksitty hinnaksi 45 € kolme vuotta sitten.

Täällä silppurin hihnan meno oli täysin kuljettajan vika. Olin ottanut pari karhetta pitkää olkea ja takaisin noston jälkeen melkein välittömästi hihna pois päältä. Imaisi vielä itsensä välihihnapyörän taakse ja hankautui puoliksi poikki ennen olkikuvun hälyytystä. Vanhuus ei näköjään tule yksin ;- )

En osaa tuota vikalistaa pitkänä pitää 15 puintikaudelle.

jms

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #56 : 05.09.14 - klo:11:40 »
Peilin lasi on kanssa kerran tipahtanut ajossa, kun puunoksa raapinut sen kumin irti. Löytyi vielä ehjänä ruohikosta.
Tänä syksynä Sampo mennyt melkein ilman vikoja. Ajohydrauliikan pumpun hihnan vaihdon varuiksi, toinen vaihdettu hihna koko aikana -99 ja 1250h. Eilen napsahti ohjaus sylinterin nivel poikki.  :o, Sopivassa kohtaa juuri kääntymässä kauran kimppuun, 2 minuuttia aiemmin niin olisi mennyt tien päällä täydessä vauhdissa.

(0)

  • Vieras
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #57 : 05.01.16 - klo:20:17 »
>:( >:(

 On meinaan remonteista hankalampia.Aina meinaa käämi palaa kun huomaa että remontti edessä.Pahin kohdallani oli kun tein sampo 360 vaihdelaatikkoremppaa jonka viimesteli agrin huoltomies.vaihdelaatikon takasinnosto irrotuksen jälkeen on millimetrihommaa.yksin tein,kolmen tunkin päällä hivutin ja kun se täytyy tilanpuutteen vuoksi sillai niin kuin "kiepauttaa" paikalleen eli suoraan ei voi nostaa vaan etuosa edellä...
 Jaa niin ...siksi piti laatikko rempata kun huomasin öljyä vaihtaessa että jokin sokka tuli öljyn mukana ulos.
 Onneks pääsin samposta aikanaan eroon ja nyt olen naapurin claassilla päästellyt niin että vinkuu.Noissa remonteissa puimurien kohdalla hankalaaon myös on se kun niissä on usein ahdasta tällaiselle paksulle pojalle.Olis taas yksi syy lisää laihduttaa. ;D
 Ja kait niitä tekisi mutta hermo on niissä aina kireellä jo valmiiksi kun sadekin monesti uhkaa ja kaks kärryy on pellolla täynnä riihikuivaa viljaa,pressut unohtuneet tietty kotio,musta pilvi lähestyy värjäten koko taivaanrannan ja puimurista pyörä jo irrotettuna kun vetonivel tai kytkin sanoi ittensä irti ;D kytkin rempan olen joskus nimittäin tehny kenttäolosuhteissakin. en kyllä välttämättä suosittele mutta nuorena piti kaikkea kokeilla paitsi oma mummo ja kansantanhutkin jätin väyryselle.
sulla onkin hyvännäkoinen kroppa

dänks.pistän kuvan sulle tulemaan niin perut puheesi tuota pikaa. ;D

Nam.......

Jami2004

  • Vieras
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #58 : 13.02.18 - klo:20:21 »
Kolakuljettimen ketjut, olkikelan laakerit, kytkin, variaattorin jouset, kaksi varstaa, kaatokelan nopeussäätöhärdelli, 5 hihnaa, akku, seulaston ketju, heittokuljettimen ja kivikolan välinen kumi.

Tämä 10-vuoden aikana.

Vieläkö isovaarin faari toimii?

Opelmies....

Puuha-Pete

  • Mestari
  • *****
  • Viestejä: 5399
    • Profiili
Vs: Puimuri remontit
« Vastaus #59 : 13.02.18 - klo:22:15 »
Kolakuljettimen ketjut, olkikelan laakerit, kytkin, variaattorin jouset, kaksi varstaa, kaatokelan nopeussäätöhärdelli, 5 hihnaa, akku, seulaston ketju, heittokuljettimen ja kivikolan välinen kumi.

Tämä 10-vuoden aikana.

Vieläkö isovaarin faari toimii?

Opelmies....

Mitä muuta Loimaalle kuuluu, Jami eli apilas jr?
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!