Kirjoittaja Aihe: Metsätiet  (Luettu 20491 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 8950
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #30 : 16.04.15 - klo:10:05 »
Mut mitä tapahtuu käytännössä. Vastikään sai lehdestä lukea että junien lastausterminaaleja karsitaan, tais olla paljon käytetty Liperin Ylämyllyn terminaalikin liipasimella.

Monessa tapauksessa voi toki osoittaa syyttävän sormen myös tieosakkaiden suuntaan. Jätetään huolehtimatta perusasioista kuten tienrungon kuivatuksesta ja tien muodosta, senhän sitten tietää mitä tapahtuu kun tietä käytetään. 
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 46896
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #31 : 12.05.15 - klo:08:47 »
tuo muuten ihan totta!   on niiin helppo sanoa että se parin tunnin työ kaivurilla on niiiiin kallista mutta hyöty on moninkertainen kun sen tekee... ja tarpeeksi karkea tavara alle vaan.  ite ajatin mettätielle 55-millstä mursketta ja hyvin kantaa taas mutta eipä ole villareista ja pikkuautoista harmia.               65 tulee jatkoon ja siihen sitten voi jo sipasta vaikka 32 ohuen kerroksen niin tukkirekkakin on hyvillään.      ja kääntöpaikka pitää olla iiiiisssoooo!

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 27158
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #32 : 13.05.15 - klo:00:05 »
Kääntöpaikka (ja tie yleensäkin) pitäisi tehdä palstojen rajalle, metsänpohjan menetys puolta pienempi mutta hyöty tuplasti isompi naapureille. :)

Ja kääntöpaikka todellakin reilun kokoinen, sen verran ahtaanpaikankammoisia nämä rekkarengit aina ovat jos puheille osuvat.  ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • *
  • Viestejä: 1957
  • Pölhöjen pölhö
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #33 : 13.05.15 - klo:00:39 »


Ja kääntöpaikka todellakin reilun kokoinen, sen verran ahtaanpaikankammoisia nämä rekkarengit aina ovat jos puheille osuvat.  ;D

Tulepa joskus itte kääntämään vaikkapa puolen kuorman kanssa hanskapuolelle linkuttamalla. Onnistuisko..? ;)
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

T170

  • Aktiivi
  • ***
  • Viestejä: 604
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #34 : 13.05.15 - klo:07:27 »


Ja kääntöpaikka todellakin reilun kokoinen, sen verran ahtaanpaikankammoisia nämä rekkarengit aina ovat jos puheille osuvat.  ;D

Kun 7 osakkaan metsätielle (jossa mm. Tornator on osakkaana) ei tehty kääntölenkkiä, tein omalle maalle 1,9 km kääntölenkin. Ei ole kukaan valittanut että kääntölenkki olisi liian pieni. Taitavat tosin kääntää autot peruuttelemalla siellä mihin yhteinen metsätie päättyy, kääntölenkki kun on hiukan pitempi kuin yhteinen tieosuus.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 46896
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #35 : 13.05.15 - klo:08:14 »
laiskuus on mukava asia kun ei tarttee ite tehä.          kuskit vaan ei taho aina osata kattoa nenää pitemmälle.   talvella tehny joskus oikein ison kääntäalueen mutta sitten muutama sata metriä aiemmin käännellään jossain liittymäpahassa....                 nooo, itepä....

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 6757
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #36 : 13.05.15 - klo:09:41 »


Ja kääntöpaikka todellakin reilun kokoinen, sen verran ahtaanpaikankammoisia nämä rekkarengit aina ovat jos puheille osuvat.  ;D

Tulepa joskus itte kääntämään vaikkapa puolen kuorman kanssa hanskapuolelle linkuttamalla. Onnistuisko..? ;)

Tottakai ammatti-mieheltä onnistuu linkuttaminen peilin puolelle.  :)
Se on sitten ihan eri asia että miksi ihmeessä se yhdistelmä viedään mettään puolella kuormalla. Joo tiedän kasanloput ja tehokkuuden ja plaa plaa. Tiedän myös tien turhan rasituksen ja kuka sen maksaa joten selkeä logistinen virhe jota kukaan ei halua korjata. Käytännössä ei auto saisi ikinä tulla mettästä puolella kuormalla jos laanille viellä jää jotain vaan aina eri lajia loppu kyytiin ja jonnekin varastoterminaaliin välppäämään sitten sopiva kuorma.

Pääsääntöisestihän kyllä puuautot tulee mettässä toimeen. Hake ja kantovehkeet ovat sitten ihan oma luku.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • *
  • Viestejä: 1957
  • Pölhöjen pölhö
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #37 : 13.05.15 - klo:10:17 »
tein omalle maalle 1,9 km kääntölenkin.

Savon puolessa tällainen kulukoo termillä "luoja lenkki"... :)

Se puolella kuormalla ajelu vaan perustuu kylmästi rahaan. Tietysti jotain pieniä nökkösiä tuodaankin pois metästä, mutta esim. puoltoista nippua oikein pätkäistä mäntyrankaa on semmoinen juttu, mitä ei mielellään käpistele kuin kerran. Aikaa menee ja hyöty lyhyillä matkoilla on kyseenalainen. Ja monesti sillä pohjakuormalla ei tulla montaa kilometriä sinne täyttöpaikalle, mutta kun ne useinkaan ei ole saman polun varressa, niin joutuu metsään päinkin puita viemään. Tietysti tätä pyritään välttämään mutta joskus ei muuten onnistu.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

T170

  • Aktiivi
  • ***
  • Viestejä: 604
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #38 : 13.05.15 - klo:14:05 »
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 6757
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #39 : 13.05.15 - klo:16:45 »
https://www.youtube.com/watch?v=kQ6Rb4Wa790

Jos toi autoilija olisi päästänyt kärryn pitkäksi ja ajanu ton kääntöpaikan tiukasti niin toi yhdistelmä olisi yhdellä peruutuksella pyörähtänyt takaisin. Toinen vaihtoehto olisi ollut ehkä että olisi peruttanut ton kärryn tonne uralle mikä näky lähtevän. Toki voi sen asian näytösluontoisesti tehdä vaikeastikin.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 6757
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #40 : 13.05.15 - klo:17:53 »
tein omalle maalle 1,9 km kääntölenkin.

Savon puolessa tällainen kulukoo termillä "luoja lenkki"... :)

Se puolella kuormalla ajelu vaan perustuu kylmästi rahaan. Tietysti jotain pieniä nökkösiä tuodaankin pois metästä, mutta esim. puoltoista nippua oikein pätkäistä mäntyrankaa on semmoinen juttu, mitä ei mielellään käpistele kuin kerran. Aikaa menee ja hyöty lyhyillä matkoilla on kyseenalainen. Ja monesti sillä pohjakuormalla ei tulla montaa kilometriä sinne täyttöpaikalle, mutta kun ne useinkaan ei ole saman polun varressa, niin joutuu metsään päinkin puita viemään. Tietysti tätä pyritään välttämään mutta joskus ei muuten onnistu.

Kyllä se puolella kuormalla ajo johtuu ihan vaan siitä että eri töille on olevinaan eri maksajat ja kokonaisuutta ei jakseta rakentaa kuntoon.

Se on nyt ihan selvä että on hirveä riski lähteä sillä bling, bling joulukuusella mettään kääntyilemään kuormalla vaan aina olisi optimaalista lapata kuorma täyteen. Jos lajike vaihtuu kuormatessa niin täydellä kuormalla lähimpään terminaaliin missä pienempi nyssäkkä pois ja täysi kuorma päälle josta matka saisi jatkua sitten käyttöpaikalle. Ei kait kukaan tykkää lähteä kasan viereltä pois jotta saa mennä seuraavalle kinttupolulle hakemaan uutta kuormaa.

Toki tämä vaatisi asiallisia terminaaleja ja hyvää logistista hallintaa. Käytännössä se ei toteudu muulla kuin että kuskit itse hallitsisi tämän systeemin eli saisivat itse päättää mistä hakisivat milloinkin ja minne veisivät.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • *
  • Viestejä: 1957
  • Pölhöjen pölhö
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #41 : 13.05.15 - klo:18:41 »

Toki tämä vaatisi asiallisia terminaaleja ja hyvää logistista hallintaa.

Just näin. Ja molemmat puuttuu... :(
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 17884
  • vastustan
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #42 : 14.05.15 - klo:01:21 »
https://www.youtube.com/watch?v=kQ6Rb4Wa790

Jos toi autoilija olisi päästänyt kärryn pitkäksi ja ajanu ton kääntöpaikan tiukasti niin toi yhdistelmä olisi yhdellä peruutuksella pyörähtänyt takaisin. Toinen vaihtoehto olisi ollut ehkä että olisi peruttanut ton kärryn tonne uralle mikä näky lähtevän. Toki voi sen asian näytösluontoisesti tehdä vaikeastikin.
itse olisin lykänny kärryn ensin akselit nipussa tuonne mehtään lähtevälle uralle, siellä takasilta paikalleen ja pois ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Duunarifarmari

  • Harjaantunut
  • **
  • Viestejä: 172
  • Juoppo
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #43 : 23.12.15 - klo:20:29 »
Olen kirjoittanut tähän viestiketjuun tasan vuosi sitten, joten siksi ajattelin kirjoittaa nyt uudestaan.  :P
Tässä kait pitäs lukea jotain terävää....

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • *
  • Viestejä: 46896
    • Profiili
Vs: Metsätiet
« Vastaus #44 : 24.12.15 - klo:08:54 »
opinto on kertauksen äiti... ja pysyy muistissa kuin kirje joulupukille!