Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Riistapelto  (Luettu 15809 kertaa)

Mäntynestesaippua

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Riistapelto
Minulla on 3:n hehtaarin pala johon olisi tarkoitus perustaa riistapelto. Vuosi sitten se oli silloinkin riistapeltona. Kynnetty ei ole vielä. Luin hakuoppaasta että riistapelto voidaan suorakylvää sängelle, muttei nurmelle. Kuinkas sitten kun sitä kylvetään viime vuotiselle riistapellolle, voidaanko suorakylvää?, vai onko kynnettävä ennen kun kylvää? Riittäisikö että ensin takalanalla "jyräisi" vanhaa kasvustoa ja sitten suorakylväisi kylvinkoneella? Lohko on kaikenlisäksi tänä vuonna melko kostea. Paljon kiitoksia vastauksista ennakkoon!

Viimeksi muokattu: 18.06.15 - klo:19:36 kirjoittanut Mäntynestesaippua

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: Riistapelto
Jos noin pykälien mukaan niin... oliko siinä viimevuotisessa nurmen siemeniä mukana?

Jos ei niin onhan se silloin sänki  ::)

Mäntynestesaippua

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Riistapelto
Viime vuonna oli Hirvieläinten riistapeltoseos (rehuvirna, rehurapsi, ruisvirna, persianapila, rehuherne, rehukaali, rehujuurikas) ja viljaa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9766
Vs: Riistapelto
Viime vuonna oli Hirvieläinten riistapeltoseos (rehuvirna, rehurapsi, ruisvirna, persianapila, rehuherne, rehukaali, rehujuurikas) ja viljaa.

Eikö noi kaikki ole sellaisia, että kerran äkeellä , niin pelto on mustana ... jos varman päälle niin pistää kirjanpitoon kynnön. Tuon takia mä en auroja perään laitaisi 8) Toisaalta näyttääkö se pelto nyt nurmelta ? Ittellä oli joskus joku tuollainen seos, eikä se ainakaan nurmelta keväällä enää näyttänyt .

Mäntynestesaippua

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Riistapelto
Lohko on niin pahasti villiheinän peitossa että nurmelta se näyttää, ikävä kyllä...

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 854
Vs: Riistapelto
Ainakin itse laittanut vaan harvan ohran ja syysrypsin, kylvän ennen 30.6.. Kolmena kesänä päässyt puimaan rypsisadon seuraavana kesänä..

Tupajumi

  • Vieras
Vs: Riistapelto
Ainakin itse laittanut vaan harvan ohran ja syysrypsin, kylvän ennen 30.6.. Kolmena kesänä päässyt puimaan rypsisadon seuraavana kesänä..

Mut onko tuo tukiehtojen mukaista toimintaa?

Köntys

  • Vieras
Vs: Riistapelto
Lohko on niin pahasti villiheinän peitossa että nurmelta se näyttää, ikävä kyllä...

olisit laittanut sen LHP-nurmeksi, vaimikäseoli, vaan taitaa olla myöhäista enää tehdä viljelymuutoksia ::)

Köntys

  • Vieras
Vs: Riistapelto
Ainakin itse laittanut vaan harvan ohran ja syysrypsin, kylvän ennen 30.6.. Kolmena kesänä päässyt puimaan rypsisadon seuraavana kesänä..

Mut onko tuo tukiehtojen mukaista toimintaa?

On se  ;)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9766
Vs: Riistapelto
Ainakin itse laittanut vaan harvan ohran ja syysrypsin, kylvän ennen 30.6.. Kolmena kesänä päässyt puimaan rypsisadon seuraavana kesänä..

Mut onko tuo tukiehtojen mukaista toimintaa?

Ainakin  nurmen saa perustaa riistapeltoon - ainakin piti saada

Mäntynestesaippua

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Riistapelto
Riistapellossa parempi tuki kuin lhp nurmessa...

Köntys

  • Vieras
Vs: Riistapelto
Ainakin itse laittanut vaan harvan ohran ja syysrypsin, kylvän ennen 30.6.. Kolmena kesänä päässyt puimaan rypsisadon seuraavana kesänä..

Mut onko tuo tukiehtojen mukaista toimintaa?

Ainakin  nurmen saa perustaa riistapeltoon - ainakin piti saada

Ei oo kielletty perustaa syysrypsiäkään riistapellosta. Kerääjäkasveille tehtiinkin stoppi perustaa mitään  :-\

Köntys

  • Vieras
Vs: Riistapelto
Riistapellossa parempi tuki kuin lhp nurmessa...

Suojavyöhykkeessä tai hanhipellossa olisi ollut vielä korkeampi  :D

Mäntynestesaippua

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Riistapelto
Hyvä Köntys! Pitää lukea hakuopas vielä paremmin... :)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65431
Vs: Riistapelto
hyvä että ihan näin aikaisin herää moiseen....                   mutta kuka osaa ihan oikein tulkitakin sen?